LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie wehkamp Beamer
Re: Garantie wehkamp Beamer
mijn beamer is voor thuis gebruik hang hier aan een beugel aan de muur het apparaat is als nieuw nog is niet heen en weer gesjouwd volgend de reparateur en weet je het blijkt eigenlijk dat niemand hier iets weet van iemands persoonlijke situatie en denken dan dat ze alles weten en kunnen roepen beetje jammer verder zit de stekker netjes altijd in het stopcontact en laten wij de koeler gewoon zijn werk doen dus niets geen gerommel met inpakken of wat dan ook en ja ik heb een technisch rapport ja dus vandaar dat ik het weet de monteur die het apparaaat e-care in behandeling heeft vind het ook heel raar. dus verder mensen bedankt allemaal maar ga verder en let wel ik krijg het vergoed morgen weet ik meer
Ik heb ook helemaal niet beweerd dat jij dat doet.reparateur en weet je het blijkt eigenlijk dat niemand hier iets weet van iemands persoonlijke situatie en denken dan dat ze alles weten en kunnen roepen beetje jammer verder zit de stekker netjes altijd in het stopcontact en laten wij de koeler gewoon zijn werk doen dus niets geen gerommel met inpakken of wat dan ook
Ik heb alleen aangegeven dat veel mensen zo wel handelen, dat is iets totaal anders dan zeggen dat jij dit zo gedaan hebt.
De reden dat ik dit aangaf is om te laten zien dat die lampen heel teer zijn en niets kunnen hebben.
ik weet dat die lampen heel teer zijn en dat als ze gedraait hebben dat je er niets mee mag doen totdat ze goed afgekoeld zijn maar 274 branduren zijn wel weinig voor een apparaat van 7 maanden oud en dat kan echt niet.
Dat het kort is, ben ik met je eens.
Dat de winkelier zich zo star opsteld kan ik ook weer begrijpen.
Even iets anders Tony036, hebben jullie laatst dan geen stroomstoring gehad?
Of dat het licht even uitging en gelijk weer aan?
Want door deze spanningsdippen kan de lamp ook voortijdig kapot gaan.
Ik heb ooit eens bij Expert gewerkt (de technische dienst) en in de winkel hadden we lampen hangen die als je ze even uitdeed, dat je moest wachten totdat de lampen afgekoeld waren en daarna kon je ze pas weer aanmaken. Doe je dat niet, dan gaan de lampen ook voortijdig kapot.
In de beamers van Sharp worden hogedruk-kwiklampen gebruikt.
Die moeten afkoelen voordat je het apparaat weer aanzet.
De vraag van jouw is ook hoe het kan dat die lamp voortijdig kapot is gegaan.
Zoals ik al aangaf wordt heel vaak de beamer verkeerd gebruikt en niet goed gekoeld.
Echter bij jouw kunnen we dit uitsluiten.
Voor mij blijft op dit moment een spanningspiek of spanningsdip in het electiciteitsnet over wat de oorzaak is dat de lamp voortijdig kapot is gegaan.
Dat de winkelier zich zo star opsteld kan ik ook weer begrijpen.
Even iets anders Tony036, hebben jullie laatst dan geen stroomstoring gehad?
Of dat het licht even uitging en gelijk weer aan?
Want door deze spanningsdippen kan de lamp ook voortijdig kapot gaan.
Ik heb ooit eens bij Expert gewerkt (de technische dienst) en in de winkel hadden we lampen hangen die als je ze even uitdeed, dat je moest wachten totdat de lampen afgekoeld waren en daarna kon je ze pas weer aanmaken. Doe je dat niet, dan gaan de lampen ook voortijdig kapot.
In de beamers van Sharp worden hogedruk-kwiklampen gebruikt.
Die moeten afkoelen voordat je het apparaat weer aanzet.
De vraag van jouw is ook hoe het kan dat die lamp voortijdig kapot is gegaan.
Zoals ik al aangaf wordt heel vaak de beamer verkeerd gebruikt en niet goed gekoeld.
Echter bij jouw kunnen we dit uitsluiten.
Voor mij blijft op dit moment een spanningspiek of spanningsdip in het electiciteitsnet over wat de oorzaak is dat de lamp voortijdig kapot is gegaan.
inderdaad maar wij hebben de afgelopen geen stroom storingen gehad en als dat wel zo geweest zou zijn zou ik bij de nuon aankloppen inderdaad maar bedankt voor de uitleg ik ken dat ook inderdaad dat soort lampen hadden wij ook in onze winkels van de speciale maar ik wacht rustig het oordeel af maar nogmaals ik vind dit een verantwoordelijkheid voor de wehkamp want daar hebben wij de deal mee en niet met sharp en wehkamp heeft weer een deal met sharp en wehkamp verteld alles netjes over het apparaat maar niet over die 90 dagen garantie had ik dat geweten had ik nooit die beamer gekocht heb alles er op na gezocht heb nog gebeld met wehkamp een jaar volledige garantie op het apparaat ie een jaar volledige garantie op het apparaat
Een tip voor de beamer gebruikers:
Omdat de lamp heel teer is, zet tussen de beamer en het stopcontact een UPS.
Een UPS is een apparaat die de electiciteitsvoorziening overneemt als de electiciteit uitvalt en ook nog voor zorgt dat de beamer schone electriciteit krijgt, waarbij alle spanningspieken en dalen netjes opgevangen worden.
Als ik een beamer ergens gebruik, dan koppel ik die achter de UPS en ik weet dan zeker dat er niets mis kan gaan.
Omdat de lamp heel teer is, zet tussen de beamer en het stopcontact een UPS.
Een UPS is een apparaat die de electiciteitsvoorziening overneemt als de electiciteit uitvalt en ook nog voor zorgt dat de beamer schone electriciteit krijgt, waarbij alle spanningspieken en dalen netjes opgevangen worden.
Als ik een beamer ergens gebruik, dan koppel ik die achter de UPS en ik weet dan zeker dat er niets mis kan gaan.
Je hoort ook je ongelijk van anderen, dus? En waar heb je gelezen of gehoord dat er een jaar lang VOLLEDIGE garantie op zit? Je gaat nu zomaar dingen verzinnen die je punt moeten ondersteunen.ik heb al van diverse instanties gelijk gekregen en zal je op de hoogte houden van het geheel want een jaar volledige garantie is een jaar garantie
Jij hebt het over de motor, dus de processor in de beamer. Als je een vergelijking maakt moet je het goed doen. Wat als bij je nieuwe auto de banden na 10.000 km zijn afgesleten in plaats van na 50.000? Dan zijn ze snel afgesleten en ligt dat dan aan de banden of aan je gebruik? En moet de dealer dan ook banden blijven betalen voor je? Je snapt het gewoon niet. Er is verschil tussen een onderdeel en een slijtageonderdeel en als je eerlijk was geweest had je daar naar kunnen vragen. Je weet wel alles van branduren, en daarmee weet je dus ook van de garantie. Alleen doe je nu net alsof je dat niet weet of had kunnen weten. Onzin.en als jij een auto koopt en de motor stopt er mee naar 500 kilometer is hij niet echt aan de economische leef duur gekomen he en dan ga je ook terug terwijl het een gebruiksvoorwerp is of laat je het dan ook zitten
Jij weet niet waar je het over hebt. Je beweert dat zolang je er niet naar vraagt en dus geen "nee" krijgt te horen, dat het antwoord automatisch "ja" is tenzij de winkel/fabrikant het tegendeel heeft vertelt. Jij weet dus overduidelijk zelf niet waar je het over hebt en je blijft strooien met zaken die er niets mee te maken hebben. Dus zoland de winkel niet zegt dat je er niet mee mag slee rijden kan je dat dus met een beamer doen? En zolang de dealer niet zegt dat er op banden geen 2 tot 8 jaar (carosserie)garantie zit moeten die dus ook al die tijd mee gaan? Ook al ga je elke dag een stukje burnen? Ik kan hier echt niet bij.en dan verder ik heb een rapport gekregen over de lamp en in de garantie bepalingen bij de wehkamp word niet gesproken over die 90 dagen garantie van de sharp uit dus vandaar ik kwam er pas achter toen ik de sharp belde en de wehkamp nadat ik gebeld had over mijn bestelling heb ik het gevraagd ik kon zelf garantie bijkopen voor het apparaat dus als je niet weet waar je over praat meng je hier dan ook niet in
Je wilt gewoon geld zien voor een lamp die vroeg stuk is gegaan. Ik snap het wel, maar kom niet met allerlei regels of instanties aan die je gelijk zouden moeten bewijzen. Je hebt namelijk geen poot om op te staan, ondanks dat het wel fair zou zijn om een coulanceregeling met je te treffen.
weet je magel ik heb twee poten om op te staan dat als eerste ik heb aan de wehkamp mede werkster gevraagd hoe het zit met de garantie toen ik het ding aanschafte die vertelden mij een jaar volledige garantie op het apparaat verder ga ik met jou maar niet in discussie want als je zo alwetende bent waarom ga je dan niet dat soort werk ergens doen in plaats van sneu op dit soort sites mensen af zitten zeuren die een oor aangenaaid worden verder heb ik eerder al aan gegeven dat het apparaat netjes gebruikt word even lezen en niet alleen maar je eigen zinnen willen lezen en doordrammen het apparaat staat netjes op speciale plank voor beamers en eigenlijk word ik van mangel een beetje moe dus succes bij andere maar ik ga even niet meer op jou in want wettelijk zijn er dus een aantal dingen geregeld waar jij ook geen weet van hebt want nogmaals consuwijzer steunt ons in deze toestand volledig hebben zelfs gezecht als het tot een rechtszaak komt dat wij die winnen verder ga ik op de heer of mevrouw mangel maar niet meer in aangezien die schijnbaar geniet van andermans ellende dat proef ik namelijk erg uit zijn schrijven we hebben te maken met iemand die smult van leed vermaak waarschijnlijk ook een grote ramptoerist.
1) Je weet helemaal niet wat voor werk ik doe
2) Ik heb er geen belang bij of jij wel/niet krijgt wat je wilt
3) Het interesseert me dus nog minder, alleen vertel ik wel hoe het zit
4) Iedereen waartegen je zegt dat ze geen gelijk hebben zegt: "met jou ga ik maar niet meer in discussie"
5) Je zult inderdaad met iets beters moeten komen wil je verder discussieren. Voorbeelden die niet kloppen ondersteunen je verhaal niet
6) Succes met je rechtzaak tegen de Wehkamp. Kom maar op met het bewijs dat ze een aantal maanden geleden iets gezegd hebben. Bandje gemaakt? Sorry, maar als iedereen die met een rechtzaak dreigt die ook echt maakt, hadden de rechters 199% meer werk.
2) Ik heb er geen belang bij of jij wel/niet krijgt wat je wilt
3) Het interesseert me dus nog minder, alleen vertel ik wel hoe het zit
4) Iedereen waartegen je zegt dat ze geen gelijk hebben zegt: "met jou ga ik maar niet meer in discussie"
5) Je zult inderdaad met iets beters moeten komen wil je verder discussieren. Voorbeelden die niet kloppen ondersteunen je verhaal niet
6) Succes met je rechtzaak tegen de Wehkamp. Kom maar op met het bewijs dat ze een aantal maanden geleden iets gezegd hebben. Bandje gemaakt? Sorry, maar als iedereen die met een rechtzaak dreigt die ook echt maakt, hadden de rechters 199% meer werk.
daar wel eens van gehoord ja ik heb inderdaad een opname dus als je dr geen belang bij hebt waarom schrijf je hier dan heb je dan echt geen eigen leven dat je zo zit te suffen in andermans ellende en nee weet niet wat voor werk je doet en of je wel werkt interesseert me niet maar jij hebt gewoon een hele vervelende manier van schrijven naar en over mensen en nogmaals dat lijkt alsof je dr van smult dus ik blijf bij mijn standpunt en dat je aangeeft of ik een opname hebt geeft mij maar aan dat ik in mijn recht staat je geeft het zelf net aan heb je een bewijs dat dat 7 maanden geleden is gezegd ik heb zelfs twee opnames succes met mensen door de mangel halen mangel.
Je schrijft mijn naam verkeerd zoals bijv. "Tonyiq036" en je gebruikt geen leestekens. Dat maakt het lezen erg lastig.
Verder veel succes met je rechtzaak. Laat het resultaat maar zien; ik zal ervan smullen!
Verder veel succes met je rechtzaak. Laat het resultaat maar zien; ik zal ervan smullen!
heb geen zin om leestekens te gebruiken bij jou. En verder schrijf ik je naam expres verkeerd past beter bij je dus pas hem aan en je zal het zeker horen hoor krijg morgen of overmorgen namelijk al uitsluitsel van de wehkamp en iemand van de service afdeling die weer boven de klantenservice staat heeft namelijk al toegegeven het op te lossen.
dus Mangel de mazzel je weet zogezegd zo veel maar dit wist je toch nog niet......
dus Mangel de mazzel je weet zogezegd zo veel maar dit wist je toch nog niet......
Inderdaad, ik heb geen glazen bol waarin ik kan zien wat een bedrijf gaat doen. Wat dat met kennis te maken heeft zie ik echter niet.
Het zou mooi zijn als het opgelost wordt door Wehkamp. Niet omdat je in je recht staat maar vanuit coulance. Zo zou je zien dat je geen rechtzaak, of een hoop bombarie nodig hebt om geholpen te worden door mensen die je willen helpen. Jammer dat dat inzicht er niet altijd is.
Het zou mooi zijn als het opgelost wordt door Wehkamp. Niet omdat je in je recht staat maar vanuit coulance. Zo zou je zien dat je geen rechtzaak, of een hoop bombarie nodig hebt om geholpen te worden door mensen die je willen helpen. Jammer dat dat inzicht er niet altijd is.
Nergens in de wet staat dat de winkelier minstens 1 of 2 jaar op de producten moet geven.
En ook nergens in de wet staat van een product de minimale garantieperiode.
De minimale wettelijke garantieperiode bedraagt 6 maanden en voor de rest zegt de wet er niets over.
En ook nergens in de wet staat van een product de minimale garantieperiode.
De minimale wettelijke garantieperiode bedraagt 6 maanden en voor de rest zegt de wet er niets over.
Op lampen zit meestal maar 90 dagen garantie en op accu's maar 6 maanden garantie.
Dus als bij een notebook na 7 maanden de accu kapot gaat, heb je geen recht op garantie.
Dus als bij een notebook na 7 maanden de accu kapot gaat, heb je geen recht op garantie.
Blijf strijden voor je recht tony036.
En je zal de strijd winnen
En je zal de strijd winnen
dank je toolboy kijk dat zijn tenminste dingen die iemand ropet om je te steunen dank je toolboy.
-
Ik ben erg veel onzintekst tegen gekomen waar het gaat over garantieaanspraken.
In dit geval heeft dus kennelijk Wehkamp nooit een restrictie gemeld op de levensduur van de lamp en alleen in al zijn info opgegeven dat deze beamer 1 jaar garantie heeft.
1/. Voor een garantie mag de verkopende partij nooit verwijzen naar een fabrikant dan alleen wanner dit in het voordeel zou kunnen zijn van de klant zelf. Dat betekend echter niet dat ook als het advies wordt opgevolgd dat de verkopende partij hiermee zijn in de wet vastgelechde verplichting verder niet hoeft na te komen.
2/. Dat een overeenkomst alleen geldig is als er ook sprake is van een wilsovereenkomst. De wil van de koper is in dit geval dus een beamer met een garantie van 1 jaar op het goed funktioneren. (bovendien is er sinds enige tijd ook sprake van een economische levensduur waarop een consument ook aanspraken daarop kan ontlenen).
Dat Wehkamp achteraf andere voorwaarden heeft gesteld qua levensduur van de lamp maakt dat de koopovereenkomst in feite geen wettelijke basis meer heeft omdat dit namelijk een afwijking is met hetgeen tussen de koper en verkoper is overeengekomen; De wilsovereenkomst is dan niet meer aanwezig.
In dit geval kan zelfs de koper deze koopovereenkomst ontbinden en zijn geld terugeisen op basis van een eenzijdige verandering van garantievoorwaarden nadat de koop gesloten werd.
n.b. Het is aan kopers altijd aan te raden om op een koopovereenkomst (bon) altijd aan te laten geven hoeveel jaren een gekocht artikel gemiddeld mee zou moeten kunnen gaan.
Dat gegeven mag gebruikt worden bij eventuele reparaties die binnen die gemiddelde economische levensduur moeten worden verricht.
In veel gevallen zal de reparatiekosten verdeeld moeten worden over de koper en verkoper als het product veel te snel kapot is gegaan dan wat de koper had mogen verwachten.
voorbeeld: Verkoper zegt dat die TV zeker 10 jaar mee kan gaan zonder problemen. Hij is bereid om dat ook op de koopbon te zetten.
Nu gaat die TV na 6 jaar stuk.
Op basis van hetgeen is overeengekomen zou in dat geval de koper voor 6/10-e deel en de verkoper voor 4/10-e deel de kosten van de reparatie moeten dragen.
Let wel, Ikbenik en anderen!!! Dit is slechts een voorbeeld hoe consumenten zouden kunnen handelen en het is de verkopende partij die daarop zou kunnen anticiperen.
Kortom, de consument mag verwachten dat hij voor veel geld ook een kwaliteitsproduct aanschaft dat vele jaren mee zou moeten kunnen.
Nu steeds maar weer lezend over het voortijdig overlijden van producten vind ik het zeer onredelijk dat bijvoorbeeld een TV van 3500 euro kennelijk door vele fabrikanten toch wordt gezien als een product voor de wegwerpmaatschappij.
Grootvader
In dit geval heeft dus kennelijk Wehkamp nooit een restrictie gemeld op de levensduur van de lamp en alleen in al zijn info opgegeven dat deze beamer 1 jaar garantie heeft.
1/. Voor een garantie mag de verkopende partij nooit verwijzen naar een fabrikant dan alleen wanner dit in het voordeel zou kunnen zijn van de klant zelf. Dat betekend echter niet dat ook als het advies wordt opgevolgd dat de verkopende partij hiermee zijn in de wet vastgelechde verplichting verder niet hoeft na te komen.
2/. Dat een overeenkomst alleen geldig is als er ook sprake is van een wilsovereenkomst. De wil van de koper is in dit geval dus een beamer met een garantie van 1 jaar op het goed funktioneren. (bovendien is er sinds enige tijd ook sprake van een economische levensduur waarop een consument ook aanspraken daarop kan ontlenen).
Dat Wehkamp achteraf andere voorwaarden heeft gesteld qua levensduur van de lamp maakt dat de koopovereenkomst in feite geen wettelijke basis meer heeft omdat dit namelijk een afwijking is met hetgeen tussen de koper en verkoper is overeengekomen; De wilsovereenkomst is dan niet meer aanwezig.
In dit geval kan zelfs de koper deze koopovereenkomst ontbinden en zijn geld terugeisen op basis van een eenzijdige verandering van garantievoorwaarden nadat de koop gesloten werd.
n.b. Het is aan kopers altijd aan te raden om op een koopovereenkomst (bon) altijd aan te laten geven hoeveel jaren een gekocht artikel gemiddeld mee zou moeten kunnen gaan.
Dat gegeven mag gebruikt worden bij eventuele reparaties die binnen die gemiddelde economische levensduur moeten worden verricht.
In veel gevallen zal de reparatiekosten verdeeld moeten worden over de koper en verkoper als het product veel te snel kapot is gegaan dan wat de koper had mogen verwachten.
voorbeeld: Verkoper zegt dat die TV zeker 10 jaar mee kan gaan zonder problemen. Hij is bereid om dat ook op de koopbon te zetten.
Nu gaat die TV na 6 jaar stuk.
Op basis van hetgeen is overeengekomen zou in dat geval de koper voor 6/10-e deel en de verkoper voor 4/10-e deel de kosten van de reparatie moeten dragen.
Let wel, Ikbenik en anderen!!! Dit is slechts een voorbeeld hoe consumenten zouden kunnen handelen en het is de verkopende partij die daarop zou kunnen anticiperen.
Kortom, de consument mag verwachten dat hij voor veel geld ook een kwaliteitsproduct aanschaft dat vele jaren mee zou moeten kunnen.
Nu steeds maar weer lezend over het voortijdig overlijden van producten vind ik het zeer onredelijk dat bijvoorbeeld een TV van 3500 euro kennelijk door vele fabrikanten toch wordt gezien als een product voor de wegwerpmaatschappij.
Grootvader
De prijs op zich zegt helemaal niets. een tv van 3500 euro kan duur zijn, of goedkoop. Dat ligt aan het produkt. Als over een jaar of 2 de eerste OLED tv's van de lopende band rollen is 3500 euro goedkoop. Koop je tegen die tijd een TFT tv dan zal dat waarschijnlijk een kwalitatief goed exemplaar zijn, tenzij hij 200" is. Het is nooit alleen de prijs die bepaalt of iets duur is of niet.Kortom, de consument mag verwachten dat hij voor veel geld ook een kwaliteitsproduct aanschaft dat vele jaren mee zou moeten kunnen.
Zeg dan bij je openingspost dat je alleen geinteresseert bent in ondersteuning en schouderklopjes en dat je geen kritiek wilt horen en er ook niet tegen kan.dank je toolboy kijk dat zijn tenminste dingen die iemand ropet om je te steunen dank je toolboy.
Wat mij opvalt is dat er een verschuiving plaatsvindt.
De winkelier en de fabrikant leveren een product aan de consument waarbij zij aangeven wat de lengte van de garantieperiode is.
In de garantieperiode wordt ook aangegeven dat het product met de grootste zorg geproduceerd is en mochten er in die periode gebreken komen dat er dan, mocht blijken dat het niet om eigen schade gaat, dat er overgegaan wordt tot gratis reparatie of vervanging.
De term garantieperiode, maar ook de term economische levensduur heeft voor de consument een hele andere betekenis gekregen, nl:
De periode waarin het product zeker niet kapot hoort te gaan. Is dat wel het geval, dan heeft de winkelier gefaald en zulke winkeliers behoren bestreden te worden. Daarbij wordt de winkelier dan ook als vijand van de consument beschouwd.
Een ontwikkeling waar ik me nogal zorgen over maak.
Ik heb als winkelier in ieder geval geleerd dat ik altijd alle garantiebeperkingen moet gaan melden. Dus op lampen 90 dagen garantie en op accu's 6 maanden garantie. Want vergeet je iets, dan wordt je genadeloos afgestraft.
Daarbij nog iets:
Er wordt steeds beweerd dat je als consument niets met de fabrieksgarantie te maken hebt.
Als consument heb je 2 soorten garanties:
- De fabrieksgarantie
- De winkeliersgarantie.
Als consument heb je wel degelijk met de fabrikant te maken.
Volgens de wetboeken wordt er niet gezegd dat je als consument niets met de fabrikant te maken hebt.
Dit is een bewering die door sommige consumentenorganisaties worden gedaan.
De producten die volgens de wegwerpmethode geproduceerd worden zijn veel goedkoper dan de producten die goed gerepareerd kunnen worden.
De keuze is door de consument zelf gemaakt.
De winkelier en de fabrikant leveren een product aan de consument waarbij zij aangeven wat de lengte van de garantieperiode is.
In de garantieperiode wordt ook aangegeven dat het product met de grootste zorg geproduceerd is en mochten er in die periode gebreken komen dat er dan, mocht blijken dat het niet om eigen schade gaat, dat er overgegaan wordt tot gratis reparatie of vervanging.
De term garantieperiode, maar ook de term economische levensduur heeft voor de consument een hele andere betekenis gekregen, nl:
De periode waarin het product zeker niet kapot hoort te gaan. Is dat wel het geval, dan heeft de winkelier gefaald en zulke winkeliers behoren bestreden te worden. Daarbij wordt de winkelier dan ook als vijand van de consument beschouwd.
Een ontwikkeling waar ik me nogal zorgen over maak.
Ik heb als winkelier in ieder geval geleerd dat ik altijd alle garantiebeperkingen moet gaan melden. Dus op lampen 90 dagen garantie en op accu's 6 maanden garantie. Want vergeet je iets, dan wordt je genadeloos afgestraft.
Daarbij nog iets:
Er wordt steeds beweerd dat je als consument niets met de fabrieksgarantie te maken hebt.
Als consument heb je 2 soorten garanties:
- De fabrieksgarantie
- De winkeliersgarantie.
Als consument heb je wel degelijk met de fabrikant te maken.
Volgens de wetboeken wordt er niet gezegd dat je als consument niets met de fabrikant te maken hebt.
Dit is een bewering die door sommige consumentenorganisaties worden gedaan.
We zitten in een wegwerpmaatschappij.Nu steeds maar weer lezend over het voortijdig overlijden van producten vind ik het zeer onredelijk dat bijvoorbeeld een TV van 3500 euro kennelijk door vele fabrikanten toch wordt gezien als een product voor de wegwerpmaatschappij.
De producten die volgens de wegwerpmethode geproduceerd worden zijn veel goedkoper dan de producten die goed gerepareerd kunnen worden.
De keuze is door de consument zelf gemaakt.