LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe herken ik een gode keuken.

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Scara

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door Scara »

:lol:
Laatst gewijzigd door Scara op 06 sep 2007 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Scara,

Ik moet toegeven dat Siematic een goede naamsbekendheid heeft. Tegenwoordig realiseren klanten zich ook dat zij de prijs betalen van deze naamsbekendheid. De reclamekosten worden net als de mooie boeken in de kostprijs verweven.

Wij hebben ook geen last van shoppers of kijkers omdat dat bij ons potentiele kopers zijn. Wie de moeite neemt om onze winkel te bezoeken krijgt advies. Natuurlijk probeert iedereen de laagste prijs te bedingen.

Scara, je weet net als ik, zet een hele winkel vol systemat met Siematic-stickers erop en er is geen hond die het verschil ziet. SieMatic is groot geworden in de dagen dat geen internet en Google bestond. Wie de grootste mond had werd meteen geloofd. Tegenwoordig hebben mensen veel meer vergelijkend materiaal en kunnen dag en nacht advies inwinnen.

Op dit moment heeft Siematic het niet zo makkelijk meer. Geruchten dat er geen cent meer aan te verdienen is en het feit dat de Siematicdealer het product in steeds meer andere winkels terugziet als Mandemakers. Schijnbaar hebben ze het nodig.

Leuk voor mensen die naar alleen naar uiterlijk kijken. Minder voor mensen die onder de moterkap willen kijken. Wie wil er nou een Ferrari met een Dafblokje?

MVG

Scara

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door Scara »

:lol:
Laatst gewijzigd door Scara op 06 sep 2007 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Pfffff

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door Pfffff »

Wij hebben ook geen last van shoppers of kijkers omdat dat bij ons potentiele kopers zijn.
Doe je zelf nu niet beter voor dan je bent, je zit in een prijsvechter nivo, niets mis mee, maar doe je nu aub niet groter voor dan je bent zeg.
Als ik de cijfers zo bekijk heb je bestaansrecht, maar ook niet meer dan dat. Lekker ons brood verdienen met beleg en de ene dag naar boven likken en de andere dag naar onder :lol:

Mag je woensdag wel naar Siemens ? Of is zelfs dat niet voor je weggelegd ?? :lol:

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door Kulta »

Laten we bij siemens allemaal ons
tros radar forumnaam naambordje opdoen

Leuk :lol:

Scara

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door Scara »

:lol:
Laatst gewijzigd door Scara op 06 sep 2007 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Pffff,

Knap dat je onze levensvatbaarheid kan bepalen aan de hand van.....?

Ik MAG wel naar Siemens, sterker nog Rob heeft het al diverse malen gevraags, ik KAN alleen niet. Te druk met die shoppers en kijkers tot kopers maken. Ja ,de prijsvechters hebben het retedruk.

Door het verdienen van de dikbelegde boterham is het bezoeken van gratis hapje/drankje feestjes niet voor ons weggelegd. Atag en Erbi hadden we ook al geen tijd voor.

Ik spaar mijn tijd wel voor de echt leuke dingen zoals beurs Milaan en de MOW. Zie ik je daar of vind de baas dat te duur worden :lol:

MVG

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door rayke »

Feestjes.... of nu bij Siemens komt of weet ik welk merk..... als je voor de hap d'r naar toe moet eet ik liever ergens anders... het nieuws komt toch wel naar je toe

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Rayke,

Je hebt dezelfde smaak wat eten betreft, begrijp ik.

Nog even voor Pffff,

Gisteren een doorverwijzing uit onverwachte hoek. Een Siemens-medewerker, niet uit de keukensector, was doorgestuurd door een aantal servicemonteurs van Siemens. Ze waren een aantal keren Format tegengekomen en waren er blijkbaar van gecharmeerd. Siemandemaker werd afgeraden vanwege het servicegevoelige hang- en sluitwerk :shock: :lol:

We zullen een mooie offerte voor deze klant maken....

MVG

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door rayke »

ah, een milaanbezoeker.... die zouden er is meer moeten zijn in ons vak.
Maar ja, het gros kent alleen d'r eigen showroom :(

Pfffff

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door Pfffff »

vanwege het servicegevoelige hang- en sluitwerk
Tuurlijk, je zwakt steeds meer af mijn beste. Richt jij de pijlen nu maar op de keukens van rond de 10000, dan blijven wij wel het hogere segment bedienen.

MOW ga ik ook wel weer heen, alhoewel ik dat zonde van mijn tijd vind.
En die Siemensavond is ontspanning dus bel Rob nou ff op dat je toch komt.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Pffff,

We zwakken niets af. De vinger op de zere plek gelegd krijgen is nooit leuk. Ik zal het even voor je verduidelijken: Het dempingsysteem wat Siematic gebruikt werkt geheel met kunststof onderdelen.

Ja, de lade zou een potentiele capaciteit hebben van 80kg maar dit is niet aan te raden. Het onderdeeltje waar de werking van het hele systeem op draait is een plastic haakje met daarachter een veertje. Dit is zeer kwetsbaar en veroorzaakt dan ook vaak problemen. Als het eenmaal beschadigd is kan het zo de prullebak in en neem van mij aan dat het niet veel nodig heeft om dit onderdeel te beschadigen.

Trek vandaag bij de baas even een lade eruit, draai die ondersteboven en kijk naar het bewuste haakje. Je weet dan meteen wat ik bedoel. Zo genoeg of moet ik bouwtekeningen meesturen. Als je hulp nodig hebt om de lade eruit te krijgen bel je maar.

Veel "deskundige" verkopers kunnen mooie tekeningen maken maar weten niets van het product. Misschien minder vaak dealershows bezoeken en toch weer een studie-avond inplannen.

Ja 10000 mooi bedrag. Mensen zijn welkom met veel minder. Het feit wil dat we gemiddeld een veelvoud van dit verkopen. Maar ja, dat had je al gezien in je "glazen bol van levensvatbaarheid" :lol: .

Doe Rob maar de groeten en zeg hem maar dat er een paar mooie bestellingen aan zitten te komen.

MVG

Ookzo
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 aug 2006 18:42

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door Ookzo »

Is er geen forum waar keukenleveranciers elkaar lekker vliegen kunnen afvangen en schoolreisjes naar leveranciers bespreken?

Kijk nu eens naar de vraag: Waaraan herken ik een goede keuken?

Heb daar nog maar weinig bruikbare reacties op gezien. Kom op hé, kleuterklas!
Als jullie het niet kunnen opbrengen om consumenten met een serieuze vraag verder te helpen, reageer dan niet!

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door rayke »

Nah, nie zo negatief..... we hebben weer heel veel over een lade geleerd vandaag. Toch ook belangrijk als je meer wil weten over de kwaliteit van de keuken :-)

Bios
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2007 08:31

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door Bios »

Bravo Ookzo,

3 pagina's met opmerkingen maar niks zinnigs. Je zou zeggen dat iemand die A-merk keukens verkoopt toch zo wel even kan zeggen waarom dat veeeeel beter is dan B-merk keukens, en waar ik dan vooral even op moet letten!

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door rayke »

wat dacht je van de zoekfunctie....
dit onderwerp is al tot in den treure uitgekauwd

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Ookzo en Bios,

Hoe herken je een goede keuken? Door te vergelijken. Kwaliteit is duidelijk te zien.

Waar een kwaliteitkeuken voor mij aan moet voldoen?

- Flexibiliteit
- Blum hang- en sluitwerk (de goede Blum)
- Strakke afwerking

Daarbij is een keuken maar een onderdeel van het gehele project. Alle elementen zijn belangrijk: de technische kennis van de verkoper, de opstelling, de bestelling van de keuken en, in mijn ogen belangrijker dan de 1e drie, de montage.

Je zult je eigen ogen en oren de kost moeten geven. Kijk en vraag bij kennissen wat en hoe. Ik verkoop merk B en Scara verkoopt merk B. Geen van beide bevuilt het eigen nest dus wie moet je dan geloven?

MVG

Ookzo
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 aug 2006 18:42

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door Ookzo »

Onze keuken is inmiddels al weer enige tijd geleden geplaatst en ik heb in de aanloop daar naartoe intensief gebruik gemaakt van o.a. dit forum.

Wat ik over ons traject kan zeggen is eigenlijk samen te vatten met één woord: vertrouwen.
De branche heeft (terecht of onterecht) een imago van ondoorzichtigheid en provisiesharks.
Een doorsneeconsument ziet door de bomen echt het bos niet meer.
Je moet een manier zien te vinden om een verkoper te vinden die je vertrouwen waard is en die jij een reeele prijs 'gunt'. Los van je eigen 'gezond boeren verstand' moet je dan op een bepaald moment ook af durven gaan op wat de verkoper zegt (Hij realiseert zich al het goed is ook, dat één ontevreden klant meer kwaad doet voor zijn goede naam dan drie tevreden klanten kunnen goedmaken, simpelweg omdat je die nu eenmaal minder hoort. Dit argument geldt natuurlijk sterker bij iemand die zijn eigen naam op de gevel heeft dan voor een medewerker in loondienst van).

Was het maar zo makkelijk. Wij hebben zo iemand gevonden met de volgende hulpmiddelen:
- Ervaringen met zowel het keukenmerk als de leverancier van vrienden en kennissen;
- Ervaringen van een ex-werknemer van betreffende leverancier (toevallig gesproken);
- Dit forum.

Wij zijn tot nu toe heel tevreden. Niet alles ging goed (details als greepjes, krasjes etc.), maar dat is keurig hersteld. Wat we uiteindelijk wilden is 'geen gezeik' en tot zover hebben we dat gekregen ...

Onze tips samenvattend:
- weet wat je wilt
- informeer bij mensen die je vertrouwt
- die showroom is er niet voor niets: gooi eens een lade hard dicht, leun eens een beetje op een deurtje of lade, kijk naar de (rand)afwerking, Sluiten onderdelen mooi aan?
- Koop dus nooit van een plaatje of staaltje.
- weet wat je rechten zijn (bedenktijd, betalingscondities, CBW of niet)
- als het niet goed voelt: niet doen. Het gaat om veel geld en niets is zo erg als achteraf het gevoel hebben van 'zie je wel, ik was er al bang voor'.

En tot slot: het kopen van een keuken is als het goed is gewoon leuk, als je dat gevoel niet hebt stap dan op!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Beter valt het niet te verwoorden!........bedankt Ookzo. :)
Je hebt de juiste manier gevonden om een zakelijke overeenkomst in wederzijds vertrouwen af te ronden, dat is toch eigenlijk de enige manier!?

emk
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:07

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door emk »

Hoi allemaal,

Bedankt voor alle (meestal nutteloze :( ) reakties.

Het blijkt dat er nog genoeg mensen zijn die veel plezier beleven aan het chatten en die er op deze manier een leuk sociaal leven op na houden. :wink:

Mijn conclusie is dat ik zelf op onderzoek zal moeten gaan en daar ga ik dan maar aan beginnen. Een nieuwe huis zonder keuken is ook zo kaal. :!:

Gesloten