LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Ikea keuken ?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
keukenvirus
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 mei 2008 16:01

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door keukenvirus »

Ikea is een prijs en geen keuken,dat is zo en zal altijd blijven.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door roko72 »

tja, de meningen zijn er over verdeeld.

Ik ken mensen met een IKEA keuken, en die zijn er zéér te spreken over.
Ik denkd dat dat geld voor alle merken en/of producten.
Je kunt pech hebben dat je een maandagochten product hebt...................maar dat kun je ook bij een "echte" keuken zaak hebben.
Meestal word het goed opgelost........................maar soms ook niet.
Dan kun je beter een IKEA keuken hebben........................zelfde probleem, alleen voor het prijsverschil kun 2 of zelfs wel 3x een keuken plaatsen :lol:

yust
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jun 2008 23:01

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door yust »

Ik ben wel blij met mijn IKEA keuken!
Ook de apparatuur hebben we er gelijk bijgekocht en deze werken prima!
1 minpuntje is dat ook ons keukenblad begon te bollen, maar dat was ook logisch als je bekijkt dat het lamineren direct aan de onderkant ophield.
Klacht ingediend met foto's en na enkele weken nieuw blad geleverd met nieuwe spoelbak! Top service (als het blad niet een paar mm te lang was geweest, maar dat is opgelost door en handige papa!) EN niet vergeten te melden: Het nieuwe blad is enkele cm. langer aan de onderkant door gelamineerd en er zit zelfs een extra bescherm folie onder. We hebben van onze handige papa ook nog een RVS plaat voor bij bij de afwasmachine gekregen en deze eronder gemonteerd. Dat MOET je trouwens altijd doen voor het vocht! Welk blad je ook hebt, vocht of condens is nooit goed, alleen moeten ze dat wel goed melden bij het leveren van het blad! :idea:

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door Ellen76 »

Wij hebben in 2004 een ikea keuken gekocht, Tidaholm. We zijn er dik tevreden over. Ik vind vooral de prijskwaliteit verhouding erg goed. Voor het geld (€1800, excl apparatuur incl blad en spoelbak e.d.) wat we hebben betaald hoeft hij ook geen eeuwigheid mee dus ligt je verwachting misschien ook anders dan wanneer je over de €10.000,- betaald. De apparatuur hebben we ergens anders gekocht. (Ze hadden toen nog geen 5-pits gasfornuis) Wij waren voor de gehele keuken incl apparatuur amper €3500 kwijt. (apparatuur: vaatwasser, koelvriescombi, rvs 5-pits gasfornuis en schouwkap) Probeer dat maar eens bij een keukenzaak!

Eeven een vraagje over die vaatwassers, wij hebben een strookje alufolie onder het aanrechtblad zitten ivm met de damp als je hem open doet, voorkomt dat niet het kromtrekken e.d.?? we hebben nl nergens last van. Dit zat bij de vaatwasser. (hij wordt ook nog wel eens onder het wassen per ongeluk open getrokken)

fits
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 feb 2008 20:56

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door fits »

ik zou een nieuwe vaatwasser kopen, zo een waar geen stoom uit komt.
schande toch?

yust
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jun 2008 23:01

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door yust »

Elke vaatwasser (mijn moeder heeft een Miele) geeft stoom af bij het openen direct na het wassen!
Wij hadden ook die folie er onder zitten, maar dat hielp helaas niet! Nu is het verholpen (moet nog kijken voor hoe lang...)!
Nee je moet niet voor een dubbeltje (10 eurocent dan) op de eerste rang willen zitten met een IKEA keuken, maar ondanks deze kleine trubbelingen ben ik nog dik tevreden! Wij waren incl. 3000,- kwijt voor de keuken! Top toch!?!

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door Ellen76 »

@yust, je hebt helemaal gelijk. Ik vraag mij dan ook af of deze problemen alleen voorkomen bij Ikea keukens! (bij ons helpt het strookje trouwens wel)

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door ice1982 »

Ikea keuken...

Wanneer er bij een keuken die voor mij verkocht en uitgeleverd is, een handgreep mist, is het moord en brand en kan ik niets goed doen.

Wanneer er iets van een Ikea keuken / kast/ bankstel etc ontbreekt, gaat iedereen braaf naar de serviceafdeling, trekt vrolijk een nummertje en vraagt aan de dame of ze alstublieft geholpen kunnen worden...

Raar volk, die Nederlanders!

fits
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 feb 2008 20:56

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door fits »

ja en je koopt een keuken van laten we zeggen 3000 euries. Das bijna niks. Heb ik dagelijks in den binnenzak.
En voor dat luttel bedrag maakt het toch niet uit dat je werkblad naar de haaien gaat omdat een vaatwasser stoom af blaast. Stoom en vaatwassers, tja dat past niet bij een keuken dus je voorziet dat mooie werkblad maar met alu folie....
Geen probleem hoor hij was toch maar 3000 euro. Dat jas ik er normaal in een avondje stappen doorheen.

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door Ellen76 »

@ice1982, Ik denk dat het verwachtingspatroon wat betreft ikea anders ligt. De producten liggen prijstechnisch heel anders. Als ik een bankstel oid koop van duizenden euro's dan verwacht ik dat het direkt goed is, gaat het om een bank van 200 euro dan verwacht ik eerder dat er iets mee is. Ook dan mag je verwachten dat het goed is natuurlijk maar je bent, ik wel tenminste, eerder bereid om bepaalde gebreken er bij te nemen. Je kan nu eenmaal niet voor een dubbeltje op de 1e rang zitten. Maar betaal ik de hoofdprijs tja dan wil ik dus wel 1e rang zitten!

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door Ellen76 »

@fits, volgens mij is het standaard zo'n strookje, het aanrecht blad is gewoon universeel bij elke bouwmarkt en keukenboer te krijgen. De vaatwasser (philips) kwam niet van de Ikea en daar zat dus het strookje alufolie bij met beschrijving hoe het eraan moest!

fits
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 feb 2008 20:56

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door fits »

over philips valt natuurlijk niets af te dingen, das waar!

famvanunen
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2008 10:00

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door famvanunen »

Hallo,

Kan iemand mij vertellen of de inbouwapparatuur van bauknecht in de ikea kasten past?

En klopt het dat de ikea apparatuur van Wirlpool is?? :?

:D thanks francien

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door hark »

En klopt het dat de ikea apparatuur van Wirlpool is??
het staat er wel op....made by Whirlpool.....

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door Eek »

De apparatuur die Ikea zelf verkoopt komt inderdaad bij Whirlpool vandaan, dit staat ook vaak op de apparaten made by Whirlpool for Ikea, dat soort teksten.

In principe past elke apparatuur zolang de nismaten maar overeen komen met die van je kasten. Breedte is standaard (60cm) en dan zijn de apparatuur maten vaak 38,45 en 60 hoog voor bv ovens,combi's,steamers etc.


Kijk wel even goed bij koel/vriezers op het geleider systeem, sleep deur of deur op deur !
Bij vaatwassers op de hoogte van je deuren, standaard of "maxi"lijn.

Succes !

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door Eek »

Hark was me net voor zie ik...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb zo mijn tweijfels of echt alle apparatuur bij Whirlpool vandaan komt. Zo heeft Ikea een lade-koeler, terwijl die niet in het assortiment van Whirlpool (of Bauknecht of Ignis, die zijn immers ook 'made by Whirlpool') zit. Maar Ariston heeft wel zo'n laden-koeler.

famvanunen
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2008 10:00

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door famvanunen »

OKE, DAN GAAN WE MAAR EENS GOED KIJKEN EN METEN!!
eN EFFE VERGELIJKEN WAT BETREFT DE APPARATUUR!!
THANKS :)

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ik heb zo mijn tweijfels of echt alle apparatuur bij Whirlpool vandaan komt. Zo heeft Ikea een lade-koeler, terwijl die niet in het assortiment van Whirlpool (of Bauknecht of Ignis, die zijn immers ook 'made by Whirlpool') zit. Maar Ariston heeft wel zo'n laden-koeler.
Dit is eenvoudig te verklaren; Er is geen enkel product uit de IKEA lijn die 100% gelijk is aan de whirlpool apparaten uit het "reguliere" programma.
Whirlpool produceert de apparatuur naar de "inkoopwensen" van Ikea.

De Ikea apparaten worden wel degelijk door Whirlpool gemaakt, maar dan modellen en features enkel voor Ikea...

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Ervaringen met Ikea keuken ?

Ongelezen bericht door legoleek »

..en daarbij veel koelkasten uit het whirpool-ariston-m-systeem etc. komen uit italie, daar staan een paar fabrieken en die spugen voor ieder die er voor betaald koelkastjes uit. En geloof me Ikea heeft een hele grote zak met geld, en als whirlpool de logistiek (garantie,service enzo regeld) holleej klaar.
Moet je voor de grap eens kijken naar verschillende site's van whirpool over de hele wereld .com .de .be. nl. voor elk land hebben ze een apparte selectie.
of ff terug te komen op de vaatwasser onder blad.
1. aluflap plaatsen
2. HET ALLER BELANGRIJKSTE; als de vaatwasser klaar is of dicht laten, vocht condenseerd in de kuip OF HELEMAAL OPEN zetten, en niet op dat kiep/stand sleufje, wan dan vern..k je je aanrecht. heb trouwens een paar handleidingen door gespit omdat een klant hier op reclameerde. Er staat nergens in dat je je vaatwasser deur op een kiertje moet zetten als 'ie klaar is

Gesloten