LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door kpndrama »

Ze was druk bezig met paling vissen als je begrijp wat ik bedoel :D

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door sprookje »

Het zal je dochter maar wezen :?

ANNEMIE56
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2008 15:05

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door ANNEMIE56 »

Ik heb dit jaar voor de eerste maal geboekt bij Sunweb. Ik vertrek zaterdag, maar ik ben al zeer mistevreden. Ik heb een 8 daagse vliegreis geboekt naar Belek. Het stond al weken op internet dat we om 6 u 's morgens gingen vertrekken. Maar nu vertrekken we zaterdagavond zeer laat. Ik zal dus zondagmorgen maar om 6 u 's morgens waarschijnlijk in mijn hotel zijn. De volgende zaterdag vertrekken we terug 's morgens. Na getelefoneerd te hebben bij Sunweb zeggen ze dat de 7 nachten wel gegarandeerd zijn. Ik vind niet als je om 6 & 7 u 's morgens op je kamer geraakt of dit nog wel een nacht is hoor. Ik weet dat je altijd 1 dag verliest maar 2 dagen vind ik toch wel veel hoor op een vakantie van 8 dagen dat je betaald. Dit is de eerst keer bij Sunweb maar wel de laatste keer hoor.

wesselw88
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2008 19:43

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door wesselw88 »

Hoi Annemie56,

Waarschijnlijk vlieg je a.s. zaterdag met een chartervlucht naar Turkije. Vliegmaatschappijen welke chartervluchten uitvoeren, mogen de vliegtijden zelfs tot één of twee dagen voor vertrek nog wijzigen. Voor Sunweb is dit dus overmacht: was het maar waar dat zij konden bepalen hoelaat vluchten vertrokken..
Vooral Turkse charters (weet niet of je hier mee vliegt?) hebben geregeld ongunstige vliegtijden,'s avonds laat naar Turkije en vroeg in de morgen weer naar Nederland.

ANNEMIE56
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2008 15:05

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door ANNEMIE56 »

Hallo,
Bedankt voor de reactie maar ik heb juist het gevoel dat ik hier antwoord krijg van iemand van een reisorganisatie (sunweb)?
Ik moet zeggen dat ik vroeger nog met Turkse chartermaatschappijen heb gevlogen maar ik heb nog nooit 2 dagen verloren.
Ik ben bijna zeker dat er een vliegtuig vertrekt van die Turkse charter 's morgens vertrekt maar met mensen die ergens anders hebben geboekt. Ik zal het zatermorgen eens bekijken.

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door kpndrama »

Als je al een reactie van sunweb krijgt is het zeker niet hier

- Riekie -
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2009 21:07

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door - Riekie - »

Ik heb ook niks met Sunweb te maken!!!
Maar ik ben nu 3x met hun op vakantie geweest en het bevalt me prima!
Je krijgt gelijk een bevestiging van de boeking, je krijgt een mail dat de aanbetaling ontvangen is, niks aan de hand.

Jiba, dat is pas een kl*te organisatie.
Dit jaar ga ik ook gewoon weer met Sunweb op vakantie!

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door meniles »

@ Riekie: zoveel verschil zal er daadwerkelijk niet zijn tussen Jiba en Sunweb, is uiteindelijk allemaal 1 pot nat. Vallen beiden net als Sudtours, Husk, traXs en weet ik wat al niet meer onder de pet van Sundio.

Consumentenzaken
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2009 10:56

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door Consumentenzaken »

Afgelopen januari op wintersport geweest met Sunweb. De vakantie was leuk, maar de accomodatie beneden acceptabel peil. Een lekke doucheslang, waarbij de lek een straal tegen de verlichting in de badkamer veroorzaakte, leidde bijna tot electrocutie van een van onze vakantiegangers. Het appartement was smerig, het stonk en de slaapruimte was van het nivueau van een slecht hostel.

We hebben getracht contact op te nemen met Sunweb om de klachten te verhelpen. Zaterdag en zondag zijn zij helaas gelsoten, dus hebben wij contact opgenomen met de manager die verantwoordelijk was voor de accomodatie zelf. Hij heeft in ieder geval de douceslang gerepareerd. De overige klachten konden helaas niet worden verholpen, zelf schoonmaken dus...

Vervolgens hebben wij netjes ons klacht kenbaar gmeaakt bij de Sunweb dame op locatie en een klachtenformulier ingevuld. Hierna verachten wij opvolging, maar helaas, het blijkt noodzakelijk in NL nogmaals de klacht kenbaar te maken bij de organisatie. Dit hebben wij netjes gedaan, waarbij wij na een maand nog geen enkele reactie hebben mogen ontvangen. Zelf er maar wéér achteraan. Binnen 5 degen kregen we een reactie, coulance, in de vorm van kortingsbonnen en een wijzende vinger naar de voorwaarden (?).

Even voor het idee, je geeft EUR 3300 uit voor een reis, een reactie op een klacht laat meer dan een maand op zicht wachten en je krijgt EUR 125 in korting voor een volgende reis? Geen inhoudelijke reactie en een verwijzing naar de voorwaarden? En onze voorwaarden dan? Een schoon appartement?

Nu 3 maanden later en wat mailtjes verder is het EUR 50 in contanten geworden en een verwijt aan onze kant dat wij geen contact hebben opgenomen met de organisatie zodat zij niet in de gelegenheid zijn gesteld de klacht op te lossen. Hoe komen ze erbij? Het is echt te gek voor woorden.

Kortom:
- Je hebt een klacht en alle vervolgacties liggen bij jou
- Als antwoord alleen maar verwijzingen naar voorwaarden
- Een vergoeding uit coulance die kant noch wal raakt
- Afhandeling van een klacht binnen 3 maanden (!)

Verschuilen achter voorwaarden kan iedereen, maar echt luisteren naar een klacht is blijkbaar moeilijk. Voor ons in ieder geval geen Sunweb meer en waarschijnlijk voor een hoop vrienden en familie ook niet meer. De toegevoegde waarde van een touroperator is voor ons gedaald tot nul.

A. Top
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2009 16:33

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door A. Top »

Sunweb behoort tot dezelfde groep als waar Jiba toe behoort. Uit eigen ervaring weet ik dat je bij deze organisatie niet moet boeken. Ze zijn razendcommercieel en louter op eigen belang gericht. Ik heb zelfs een site ontwikkeld om consumenten tegen deze reisboeven te beschermen: http://www.jibahh.nl (tweemaal 'h'). Kijk er maar eens naar. Raakt u ook geirriteerd van hun praktijken, reageer dan via http://www.jibahh.nl naar deze reisorganisatie. Als maar genoeg mensen reageren dan komt er een moment dat ze gaan inzien dat ze aan de verkeerde kant van de reismarkt staan.

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

Weg met Sunweb en Jiba
Sunweb behoort tot dezelfde groep als waar Jiba toe behoort. Uit eigen ervaring weet ik dat je bij deze organisatie niet moet boeken. Ze zijn razendcommercieel en louter op eigen belang gericht. Ik heb zelfs een site ontwikkeld om consumenten tegen deze reisboeven te beschermen: http://www.jibahh.nl (tweemaal 'h'). Kijk er maar eens naar. Raakt u ook geirriteerd van hun praktijken, reageer dan via http://www.jibahh.nl naar deze reisorganisatie. Als maar genoeg mensen reageren dan komt er een moment dat ze gaan inzien dat ze aan de verkeerde kant van de reismarkt staan.
Kijk eens aan, wat een enorme top-bijdrage aan dit forum! Lekker makkelijk weer, een reisorganisatie zwart maken zonder zelfs maar een concreet voorbeeld te noemen. Nee, en dan heb ik het nog niet over de schaamteloze promotie van de genoemde website. Een website die overigens helemaal (nog) niet bestaat; de domeinnaam was zelfs (heden om 22.00 uur) nog niet geregistreerd. Ik hoop dus maar dat er nog wat top-bijdragen volgen. Of blijft het gewoon tobben?

Dr Bob
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jul 2009 13:42

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door Dr Bob »

.... Heel erg jammer dergelijke acties...

Ik kan mij wederom aan sluiten bij 007...

DOE ALLEMAAL EENS GEWOON NORMAAL...als je onenigheid hebt met een andere partij, praat er normaal obver, ook als het erg tegengevallen is en je echt een gegronde klacht hebt. Je komt dan echt het verst, bij zielige schreeuwerige acties gaat iedereen toch met de hakken in het zand?

MOOIE VAKANTIE! 8)

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Misschien maar weer eens ouwerwets bij een reisbureau boeken?
Als het een goed reisbureau is, bemiddelen zij voor je bij klachten etc.
Heb je tenminste een plek waar je naar toe kunt gaan met je klachten en waar je met je vuist op tafel kunt slaan. Altijd beter dan mailtjes versturen, die misschien wel nooit worden gelezen en/of beantwoordt!
Als ik toch al die mensen hoor en zie op een programma als 'Redt mijn vakantie!', denk ik toch echt: had je je maar goed voor laten lichten. Dan waren veel van die problemen voorkomen.

Het enige voordeel van boeken via internet is, dat je een reis kunt boeken op elk willekeurig tijdstip en niet gebonden bent aan openingstijden.
Voor wat betreft de prijzen, maakt het echt maar weinig tot niets uit, hooguit misschien in administratiekosten. Uitzonderingen als lowcostmaatschappijen, zoals Easyjet etc. daargelaten dan.
Daar tegenover staat toch echt de zekerheid en een gezellig bakkie koffie bij reservering.

Bovendien help je dan nog mee aan het voortbestaan van een bijna uitstervend beroep (de mijne :lol: )

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door G7 »

Nouja... ik boekte jarenlang bij Toerkoop, maar heb daar nog nooit een kopje koffie gehad. Hoeft ook niet, maar zag dat ze dat bij D-reizen wel krijgen. Vind ik ook niet zo belangrijk. :wink:

Nu boek ik zeker al zo'n 5 jaar via internet en boek voor 2x per jaar vakantie en tot nu toe nog geen enkel probleem mee gehad en heb toch al bij verschillende touroperators geboekt. Van Corendon, Vaya, Oad tot aan Sunweb en Neckermann enz. Allemaal prima gegaan, maar moet er wel bij zeggen, dat ik zelf eerst heel veel vooronderzoek doe, qua prijzen en accomodatie's.

Dr Bob
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jul 2009 13:42

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door Dr Bob »

Bij een reisbureau boeken heeft nu ook niet meteen een goede uitwerking op een prettige klachtenafhandeling. De dames en heren op deze kantoren geven vaak aan dat ze wel een vergoeding gaan halen bij de touroperator, terwijl ze net als de reizigers niet even de moeite nemen om de voorwaarden van de touroperator door te nemen. DIt zou bij het boeken van de reis gewoon even moeten gebeuren..voorkomt nogal wat onnodige irritantie bij alle partijen...maar ja..

Anyways.. GENIET VAN DE VAKANTIES!

inge74
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2009 20:49

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door inge74 »

Nou,ik heb niets anders dan GOEDE ervaringen met Jiba!!
In Oktober naar Marrakech geweest met Jiba,en alles prima geregeld,goede host en zelfs een prive-rondleiding door Marrakech gekregen door m.
Tevens was hij altijd te bereiken als er iets aan de hand was.
Jaar daarvoor met Jiba naar Kos geweest,en ook alles prima geregeld.
Super-service,en niets is te veel!!

- Riekie -
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2009 21:07

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door - Riekie - »

Dr Bob schreef:.... Heel erg jammer dergelijke acties...

Ik kan mij wederom aan sluiten bij 007...

DOE ALLEMAAL EENS GEWOON NORMAAL...als je onenigheid hebt met een andere partij, praat er normaal obver, ook als het erg tegengevallen is en je echt een gegronde klacht hebt. Je komt dan echt het verst, bij zielige schreeuwerige acties gaat iedereen toch met de hakken in het zand?

MOOIE VAKANTIE! 8)
Dat hebben wij geprobeerd met Jiba.
Zowel telefonisch als via de mail.
Het resultaat: Totaal geen reactie!

Bij het bellen was het constant: er is nog 1 wachtende voor u en dat uren lang.
Via de mail kwam ook totaal geen reactie!
En dat vind ik toch echt heel erg slecht!

Maar met Sunweb, mag misschien dezelfde organisatie zijn, hebben we nooit problemen gehad.

Ik las net ook iets over iemand die eerst vroeg zou gaan vliegen en dat werd pas laat.
Het klopt dat een organisatie er niks aan kan doen als er vluchten tussen uit vallen.
Dat is aan de vliegmaatschappij.

Sunweb vakanties
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2010 09:54

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door Sunweb vakanties »

Aan alle forumleden en klanten van Sunweb,

Sunweb beantwoordt graag de klachten van al onze klanten en neemt onderstaande berichten daarom ook zeer serieus. Onze selectie van reisleiders is een streng selectieproces maar helaas nooit 100% waterdicht. We danken iedereen dan ook voor alle reacties. Hierdoor kunnen wij nog beter onze reisleiders instrueren over onze werkwijze en gedragsregels. Sommige klachten in dit forum zijn al meer dan 2 jaar geleden. Helaas is een oplossing op bestemming dan niet meer mogelijk. Daarom raden wij iedereen altijd aan om een klacht op bestemming direct te melden. Op deze manier kunnen wij nog tijdens uw vakantie u van dienst zijn. Mocht u in verwikkeling zijn met een van onze reisleiders? Neem dan contact op met onze cliëntenservice: +31 (0)10 2802 102.

Om meer inzicht te geven in hoe Sunweb met klachten omgaat is hieronder een uitgebreide uitleg geplaatst. Heeft u nog vragen en of klachten? Neem dan contact met ons op via:

Sunweb Vakanties
t.a.v. afdeling Cliëntenservice
Postbus 1439
3000 BK Rotterdam
t +31 (0)10 2802 102
f +31 (0)10 2802 190
e [email protected]
i http://www.sunweb.nl

Ook kunt u ons op Twitter bereiken via http://www.twitter.com/sunwebvakantie .


Hoe gaat Sunweb met klachten om?
Wij streven ernaar om voor iedereen een vakantie te verzorgen naar ieders tevredenheid. Mochten er onverhoopt zaken niet naar wens verlopen, ondernemen wij hier actie op en proberen het probleem zo goed mogelijk op te lossen. Hierin staan service, professionaliteit en persoonlijke aandacht voor de klant centraal.

Wijze van melden
Hebt u klachten over de reis of bent u ontevreden over uw vakantieverblijf dan dient u dit direct te melden aan de receptie van uw accommodatie en aan de vertegenwoordiging van Sunweb ter plaatse. Is er niemand aanwezig of wordt de klacht volgens u niet naar behoren opgelost, neemt u dan direct vanaf uw vakantiebestemming telefonisch of per fax contact op met ons hoofdkantoor in Nederland. Het telefoon- en faxnummer van Sunweb staat vermeld op uw reisbescheiden.

Deze handelwijze is absoluut noodzakelijk omdat Sunweb op het moment dat u uw klacht kenbaar maakt, meestal direct iets kan doen om uw klacht op te lossen. Achteraf, na thuiskomst is het natuurlijk niet meer mogelijk om problemen op te lossen. Klachten die op de bestemming niet zijn gemeld en waarvoor geen klachtenformulier is ingevuld, worden in Nederland niet in behandeling genomen.

Wordt uw klacht ter plaatse niet bevredigend opgelost dan is het noodzakelijk om een klachtenformulier in te vullen zodat u bij thuiskomst uw klacht kenbaar kunt maken. Uw klacht kunt u uiterlijk binnen één maand na afloop van de reis, voorzien van een motivatie, schriftelijk, per e-mail of fax indienen. Het opsturen van alleen een klachtenformulier zonder verdere toelichting is niet voldoende om u klacht in behandeling te kunnen nemen. Na ontvangst van uw opmerkingen, versturen wij u altijd een ontvangstbevestiging. Een inhoudelijke reactie op uw opmerkingen geven wij binnen één maand. U kunt uw correspondentie richten aan:

Sunweb Vakanties
t.a.v. afdeling Cliëntenservice
Postbus 1439
3000 BK Rotterdam
t +31 (0)10 2802 102
f +31 (0)10 2802 190
e [email protected]
i http://www.sunweb.nl

eddydiana
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2006 17:34

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door eddydiana »

hallo wij gaan al jaren met sunweb op vakantie na portugal en wij zijn heel tevreden.

Eygen
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 nov 2010 14:56

Re: Zeer slechte service Sunweb Vakanties

Ongelezen bericht door Eygen »

Pffffffff mag ik daar hartelijk om lachen?

11 maanden na de laatste post en meer dan 3 jaar na de klacht van de topic starter, geeft Sunweb een reactie.

Is dat hoelang het normaalgesproken duurt voor je een reactie krijgt van Sunweb?
Dan hebben ze gelijk wel het punt van de topic starter aangetoond.

Gesloten