Pagina 2 van 3

Re: DOUWE EGBERTS SLECHTE KOFFIE EN ONBESCHOFTE KLANTEN SERVICE

Geplaatst: 16 mei 2007 22:19
door Shine
Koffieautomaatkoffie is doorgaans, omngeacht merk slappe hap.
Op mijn werkplek zijn ook automaten (niet DE) met een ruime keus aan soorten koffie. Van gewoon t/m espresso waarbij je dan ook nog eens kunt aangeven of je hem sterker wilt.
Tot op heden proef ik totaal geen verschil tussen de espresso (op z'n sterkst) en de gewone koffie die hij eruit pruttelt. Dat erwijl ik smacht naar een stevig bakje tegen de avond.
Ik deel bovenstaand schrijven wat betreft de Senseo DE koffie. De koffiepads van DE zijn erg slap van smaak. Een willekeurig huismerk pad is overwegend nog lekkerder.

Re: DOUWE EGBERTS SLECHTE KOFFIE EN ONBESCHOFTE KLANTEN SERVICE

Geplaatst: 17 mei 2007 11:14
door edwin frankena
Een lekker sterk bakje koffiepads, dan koopt u de dark roast van gala.
Zoekt u lekkere espressobonen, dan zou ik voor de bravissimo gaan.

groetjes.........

Re: DOUWE EGBERTS SLECHTE KOFFIE EN ONBESCHOFTE KLANTEN SERVICE

Geplaatst: 17 mei 2007 11:41
door zalmmetwijn
Tja, over smaak valt niet te twisten. Het is echter wat kort door de bocht om DE hier zonder meer de schuld te geven. Het is helaas een feit dat met het stijgen der jaren de zintuigen achteruit gaan en dus dingen in de perceptie van de persoon anders gaan smaken en ruiken. Je gaat je krant tenslotte ook niet verwijten dat je de letters niet meer kan lezen als je een leesbril nodig hebt. :wink:

Re: DOUWE EGBERTS SLECHTE KOFFIE EN ONBESCHOFTE KLANTEN SERVICE

Geplaatst: 17 mei 2007 12:04
door Shine
Oh, dus DE richt zich op het jonge publiek, bij wie de smaak en zintuigen nog niet verouderd zijn. Hm, nooit geweten. Welk merk richt zich dan op en is geschikt voor het oudere koffieslurpend minder fijnproevende publiek? :wink:
Natuurlijk, smaken verschillen (gelukkig ook maar), maar als iets als regular of espresso verkocht wordt, wens ik hier ook een verschil tussen te proeven van hetzelfde merk.

Re: DOUWE EGBERTS SLECHTE KOFFIE EN ONBESCHOFTE KLANTEN SERVICE

Geplaatst: 17 mei 2007 18:21
door edwin frankena
Regular koffie is alleen verkrijgbaar in snelfilter koffie, en espresso in snelfilter en in bonen, en verschil proef je zeker, en ook al is het van hetzelfde merk.
Probeer nu eens gala pads, en vertel mij dan maar eens wat u daarvan vind.

Re: DOUWE EGBERTS SLECHTE KOFFIE EN ONBESCHOFTE KLANTEN SERVICE

Geplaatst: 18 mei 2007 19:10
door zalmmetwijn
Ik heb nergens geschreven dat DE zich richt op het jonge publiek. Dat is een verkeerde conclusie.
Uit het medisch handboek
Het functioneren van oren, neus en keel wordt door
veroudering beïnvloed. Er zijn veel factoren die hierbij
een rol spelen: slijtage, lawaai en de cumulatieve
uitwerking van infecties, alsmede het effect van stoffen
als alcohol en tabak.
......
De reukzin kan met de jaren eveneens achteruit
gaan, waardoor de smaak vervlakt.

Re: DOUWE EGBERTS SLECHTE KOFFIE EN ONBESCHOFTE KLANTEN SERVICE

Geplaatst: 18 mei 2007 22:20
door Nita
:wink:

Re: DOUWE EGBERTS SLECHTE KOFFIE EN ONBESCHOFTE KLANTEN SERVICE

Geplaatst: 18 mei 2007 22:24
door Nita
:wink:

Re: DOUWE EGBERTS SLECHTE KOFFIE EN ONBESCHOFTE KLANTEN SERVICE

Geplaatst: 19 mei 2007 11:45
door zalmmetwijn
Staar is een slecht voorbeeld Nita, omdat dat nu juist verschillende oorzaken kan hebben. Maar het is en blijft nu eenmaal makkelijker om anderen de schuld te geven zonder ook maar te willen overwegen of de oorzaak bij jezelf kan liggen.

Re: DOUWE EGBERTS SLECHTE KOFFIE EN ONBESCHOFTE KLANTEN SERVICE

Geplaatst: 19 mei 2007 13:28
door Nita
:wink:

Re: DOUWE EGBERTS SLECHTE KOFFIE EN ONBESCHOFTE KLANTEN SERVICE

Geplaatst: 19 mei 2007 22:55
door edwin frankena
Of ga over op een lekker bakje thee.......................


groetjes................

Re: DOUWE EGBERTS SLECHTE KOFFIE EN ONBESCHOFTE KLANTEN SERVICE

Geplaatst: 20 mei 2007 18:42
door roerganger
O ja, ik drink noodgedwongen veel thee, mag geen koffie meer, en zeker geen gewone.

Ooit vroeg iemand op een vereniging of ik dat niet erg vond. Op tafel stond een doos met 12 soorten thee. Dus: "nee, want jullie kunnen slechts kiezen uit een smaak koffie, en ik uit 12 soorten thee, wat is het probleem?"

Het is maar hoe je het bekijkt.

Maar, eerlijk is eerlijk, om even bij het oorspronkelijke topic te blijven: thee kan ook oud worden, hoor.

Re: DOUWE EGBERTS SLECHTE KOFFIE EN ONBESCHOFTE KLANTEN SERVICE

Geplaatst: 27 mei 2007 00:31
door odo
De kans dat u in Nederland goede koffie krijgt wordt iets kleiner. Was vroeger koffie iets voor een paar selecte landen in het rijke westen, tegenwoordig moeten we de koffie delen met steeds meer wereldburgers. Het spijt me om dit te moeten zeggen, maar goede koffie wordt schaars. Een kilo bonen doet gemiddeld ca. €2,- Gelooft u maar niet dat u deze bonen in uw snelfilterkoffie vindt. Want het bulk van wat wordt ingekocht zit rond de €1 per kg of lager en komt uit streken waar Nederland 30jr. geleden geen koffie kocht.

Als hoofdoorzaak voor de prijsstijgingen wijs ik naar de VS en Japan waar de laatste jaren een grote belangstelling is ontstaan voor hoogwaardige koffiesoorten.

Grote koffiebranders zitten in een bepaald groot marktsegment en willen in dat grote segment actief blijven. Supermarkten en concurrenten dicteren de verkoopprijs en om aan die verkoopprijs te voldoen moet men de relatief goedkopere grondstoffen voor lief nemen. Dit verkoop je marktingtechnisch leuk als `nieuwe jeugdige smaak`, of ´verbeterde melange´. Als specials meng er een smaakje als kaneel en vanille bij en maar hopen dat het aanslaat...

Veel van de voormalige leveranciers kunnen hun bonen nu tegen soms zeer hoge prijzen verkopen aan de exclusievere koffiefabrikanten. De kostprijzen van deze koffiebonen zagen we dus ook in 10 jaar wel 3 tot 5x hoger worden.

Ik denk dat als u bereid bent om €2,50 voor een half pond koffie te betalen kan DE u roodmerkkoffie van dezelfde samenstelling als 30jr terug leveren. Kwalitatief wel aardige, maar qua marketing een slechte zet zal men daar wel denken. Alsgevolg staat de koffie van de grote ned. branders internationaal niet erg hoog aangeschreven, al willen we daar zelf soms anders over denken. Nergens zie ik ze bij de eerste 50 staan.

Op dit moment doet u mij geen plezier met een kopje DE-koffie. Maar DE slaagt er nu denk ik prima in om Sara Lee tevreden te houden. Dankzij het enorme marktaandeel. Zeker dankzij Senseo. Op termijn denk ik dat buitenlandse branders op de loer liggen.

Re: DOUWE EGBERTS SLECHTE KOFFIE EN ONBESCHOFTE KLANTEN SERVICE

Geplaatst: 27 mei 2007 18:38
door Nita
:wink:

Re: DOUWE EGBERTS SLECHTE KOFFIE EN ONBESCHOFTE KLANTEN SERVICE

Geplaatst: 30 mei 2007 13:11
door Diny Velds
Nu de 18 door mij gekochte pakken koffie bij diverse supermarktketens,
die allen OUDE KOFFIE bevatten en die ik voor het terugsturen naar Douwe Egberts allen toch moest testen. Dit na eerdere klacht van mij over de vieze surogaat smaak en de dode koffie geur.

Maar goed ze teruggestuurd naar DE in Utrecht via TNT post en dat gedaan op 13 april 2007.

Nu ik krijg maar geen koffie pakken als vervanging zoals beloofd.
Ze zeggen wel dat ze 18 pakken hebben verzonden d.d. 2 mei 2007,
maar die zijn nooit aangekomen bij ons.

Als je daar over klaagt dan krijg je bij DE customer service gewoon te horen: "U heeft ze wel gehad en 18 pakken koffie lossen zich niet in de lucht op". OF opmerkingen zoals er staat hier in de computer verstuurd dus dan is het verstuurd !! En als we verstuurd hebben dan
moet U maar bij de TNT klagen. Dit terwijl je als ontvanger geen zogenaamd 3 S....nummer hebt en dus niks kunt navragen.
En ze geven dat ook niet aan je als klant en zelf kijken ze het niet na.

Ze ZEGGEN DAN HET IS VERZONDEN DUS HET IS NIET MEER ONS PAKKIE AN ! Dit terwijl de supervisor claimt bij zo'n gesprek ernaast gestaan te hebben. En dan te beweren dat ik onbeleefd ben tegen hen.
Ze draaien gewoon alles om.

Ik heb al diverse keren gebeld mijn man ook en ook mijn zoon, maar
ze gooien gewoon de haak erop bij DE.
En ook de Supervisor van de Customerservice mevr. xxx
is onbeschoft en zegt wel belangrijkere zaken aan hoofd te hebben en gooit ook de haak op de telefoon. Nu voordat je haar aan de telefoon krijgt moet je hemel en aarde bewegen en dan nog....
Je snapt niet dat zulke mensen die zo klantongericht en onbeleefd zijn
en die absoluut nog nooi van SERVICE hebben gehoord bij zo'n Multi Miljoenen bedrijf als Douwe Egberts werken lees onderdeel van SARAH LEE.

Dus ik kan slechts aangifte doen bij de POLITIE van OPLICHTING EN DIEFSTAL door Douwe Egberts en dat is mijn vrij recht krijg je dan te horen. Het lijkt ze helemaal niks te kunnen schelen dat ze je
eerst verzoeken je koffie aan hun te laten opsturen waarover je klachten hebt en ze je vervanging aanbieden en vervolgens nooi met
die vervanging komen !

Nu als je DE belt dan kom je in een doorkeuze menu en ik heb al zeer
veel mensen gesproken die het een vreemde gang vinden in hun bedrijf, maar die werken helaas niet op de betreffende afdeling.
Customer Service. Nu ze kunnen die afdeling beter opheffen want
de mensen zijn ongeschikt die daar opgeleid worden door Kirsten de Haan. En xxx is ook ongeschikt.

Je komt niet hogerop bij Douwe Egberts als klant alles is goed afgeschermd. Nu ik zou graag de Marketing Manager Directeur willen
spreken de heer xxx maar dit lukt mij niet.
Ze moeten toch beseffen dat ze op deze manier mensen weg jagen.
En ervoor zorgen dat ze DE een slechte naam bezorgen.

Nu mij is beloofd dat ik donderdag 31 mei zal worden terug gebeld
door ene mevrouw xxx van Algemene Zaken.

Maar goed is mij ook al eerder beloofd door diverse ander mensen bij
DE en die hebben dat niet gedaan.

Dus Donderdag dan typ ik het verdere vervolg.

Re: DOUWE EGBERTS SLECHTE KOFFIE EN ONBESCHOFTE KLANTEN SERVICE

Geplaatst: 30 mei 2007 15:08
door Nita
:wink:

Re: DOUWE EGBERTS SLECHTE KOFFIE EN ONBESCHOFTE KLANTEN SERVICE

Geplaatst: 31 mei 2007 21:56
door b-mastenbroek
Mijn oma had alleen maar DE koffie, mijn moeder gebruikt al 40 jaar DE koffie en ik koop ook al 22 jaar DE koffie.
Zolang ik weet komt er iedere dag een man of 10-15 iedere ochtend bij mijn moeder een heerlijk bakje DE koffie drinken. Soms wel 2 of 3 of 4 bakjes per persoon. Heerlijk met de hand gemalen en gekookte, opgeklopte melk erbij.
Ik verheugde mij iedere dag op een bakkie bij mijn moeder.

Sinds de pakken veranderd zijn, van papier naar plastic, smaakt de koffie anders. Ik heb het niet verteld tegen mijn moeder want zij stopt alle liefde in een bakje koffie. Afgelopen weken gaat het gesprek aan tafel over de kwaliteit van haar koffie. Er is niets veranderd behalve de pakken zelf. De koffie smaakt bitter, chemisch, heeft een nasmaak en ondanks dat mijn moeder alles probeert om het weer naar haar oude bakje koffie te doen smaken nemen de gasten nu maar 1, hooguit 2 bakjes koffie.

Ze is nu geneigd om na 40 jaar over te gaan naar een ander merk.

Ik hoop op meer reakties in ieder geval van DE zelf. 40 jaar lang, 10 pakken koffie in de 1,5 week. Als je dan geen DE kenner bent weet ik het ook niet meer.

Oh en de koffieklantjes varieren tussen de 20 en de 80 jaar, dus het verhaal van verandering van smaak gaat hier niet op.

Re: DOUWE EGBERTS SLECHTE KOFFIE EN ONBESCHOFTE KLANTEN SERVICE

Geplaatst: 07 jun 2007 10:49
door Diny Velds
Hallo,

Ja er zijn ook natuurlijk goede verhalen voor sommige onder U.

Alleen is dit bedrijf zo burocratisch (zoals zelfs de overheid niet is).

Nu nakijken zou mevrouw xxxvan Algemene zaken van DE
en terugbellen op donderdag verleden week.
Nu dat terugbellen deed ze.

De REST NAKIJKEN NATTURLIJK NIET EN OOK NATUURLIJK WEER EEN
VAGE CONVERSATIE zoals je van DOUWE EGBERTS MEDEWERKERS KUNT VERWACHTTEN.

Dus ja ze zou het wel doorgeven aan customer service (de onvriendelijkste afdeling binnen DE) waar ze mij al helemaal niet zien zitten. Ondanks mijn gelijk en volhardendheid zal de missie om 18 pakken koffie van DE retour te krijgen, waarschijnlijk uitdraaien op
brieven schrijven naar alle directeuren van DOUWE EGBERTS EN SARAH LEE. Omdat hun personeel helaas het laat afweten en niet eens een
verzendbewijs aan mij kan overleggen of nakijken of er wel een orderbon is uitgegaan ! Zo slordig werken ze nu bij zo'n multi miljoenen bedrijf ! Maar goed dit verhaal krijgt wel een staartje uiteindelijk en ik laat het dan hier nog wel weten !

Groeten aan allen !

Re: DOUWE EGBERTS SLECHTE KOFFIE EN ONBESCHOFTE KLANTEN SERVICE

Geplaatst: 08 jun 2007 01:58
door Diny Velds
Beste lezers,

Hopenlijk leest Douwe Egberts dit ook mee, in elk geval zijn ze wel
de afgelopen weken geinformeerd door mij dat hun halsstarrige houding
mij heeft gedreven tot het schrijven van deze topic.
Dus ook graag dit aan het topmanagement van DE geven dames en heren van de klantenservice en manager van de klantenservice dan weten ze jullie werkwijze en kunnen ze een keer de boel klantvriendelijk maken.

Nu vandaag DE gebeld weer over de 18 pakken koffie die ik als klacht had opgestuurd al een tijdje geleden en waar mij toegezegd was
dat ik vervanging zou krijgen en tot dusver niet heb gehad helaas.

Ze blijken bij Douwe Egberts totaal niet te weten wat eruit gaat naar klanten, ze beweren geen ordernummer bon of verzendbewijs te hebben van de TNT met het bekende 3 S......nummer.
Ze beweren dus ooit op 2 mei iets verzonden te hebben aan mij zei mevrouw xxx een tijdje terug van de klanten service, maar nagaan is onmogelijk.
Dit beweert Mevr. xxx ook vandaag nog aan de telefoon, dat het niet na te gaan valt, net als mevrouw xxx.
Nu eerst komen ze dus met een ONWAARHEID dat ze verstuurd hadden d.d. 2 mei aan mij, maar ZE KUNNEN DIT NIET HARD MAKEN !! IK DAAG ZE UIT ! MAAR DEZE UITDAGING GAAN ZE UIT DE WEG, WAAROM TOCH
ALS JULLIE HET ZO ZEKER WETEN GEEF DAN HET 3 S...TNT VERZEND NUMMER, DAAR DIT ALTIJD OP TE VERZENDEN PAKKETTEN STAAT DIE MET TNT WORDEN VERZONDEN ZEGT ZELFS DE TNT. MAAR ALLEEN DE
VERZENDER HEEFT DIT NUMMER DAT IS HET PROBLEEM.

Nu xxx van Customer Service, wilde eerst dat al deze teksten van de tros radar site afgingen alvorens ze erover zou denken
om eventueel opnieuw de 18 pakken te verzenden.
HOE KAN JE DIT NU KWALIFICEREN:

CHANTAGE DUS VAN EEN AL RUIM 50 JAAR GEBRUIKENDE FAMILIE DOOR DOUWE EGBERTS.
DEZE TOPIC IS DE WAARHEID HOE "Douwe Egberts" in dit geval MET HAAR TROUWE KLANT OMGAAT.

Maar goed vandaag ook gesproken met een vervanger van een directie secretaresse daar zowel haar baas de marketing directeur als de echte directie secretareese er ook al niet bleek te zijn.
Zonde leek mij toch echt een goede marketing stunt die Douwe Egberts met ons uithaald.
Maar ze beloofde terug te bellen die middag of de volgende ochtend, wat ze natuurlijk die middag niet deed.
Wel werden we weer door een ontstelde mevrouw xxxvan algemene zaken werkzaam bij Douwe Egberts terug gebeld.

Dat ze niet snapt waarom we nog bellen met Douwe Egberts, day het
toch afgehandeld zou zijn......(nu we hebben nog geen 18 pakken koffie gezien)

Nu dat kan ik wel uitleggen aan Douwe Egberts, ze snappen niet dat
als je een klant voor een soort van " hmm hmm "uitmaakt, dat pakken
koffie zich niet in lucht oplossen of dat de zaak wat Douwe Egberts is
afgehandeld terwijl ze je 18 pakken koffie zouden toesturen en dit claimen gedaan te hebben op 2 mei en er daarvoor absoluut geen bewijs van hun kant voor wordt overlegd of wordt genoemd je een vorm van oplichting, misleiding, diefstal en nu ook zelfs chantage gaat uitoefenen in de machtspositie die ze hebben tegenover jou als
altijd koffie drinkende DE klant.

Want probeer als klant je gelijk maar te halen bij DOUWE EGBERTS.
Het lijkt gewoon een onmogelijke opgave, maar eentje die al duurt het
nog een paar maanden niet gestaakt wordt.

Waar onrecht heerst gaat het nu om een principe zaak, ze hebben
ons boos en tegelijk verdrietig gemaakt. We hadden goede hoop,
maar DE ontneemt je elke plezier zelfs dat van een goed kopje koffie !

Maar ik hoop nog steeds een keer te vermelden dat er uiteindelijk
een wijs iemand is bij DOUWE EGBERTS die ingrijpt en die begrijpt dat je dit als klant echt niet hoeft te laten wel gevallen.
Dat je dit hier op deze site vertelt is alleen louter door de customer service ontstaan.

Maar op dat begrip hoef je alsoluut niet te rekenen, geen verontschuldiging geen koffie niks alleen maar afschepen doen ze
tot nu toe, helaas.....

DUS DOUWE EGBERTS ALS JE DEZE WAARHEID VERVELEND DIE HIER IN DIT FORUM STAAT, WAT WE ONS VOOR KUNNEN STELLEN>>>STUUR DAN EINDELIJK ECHT EEN KEER 18 PAKKEN GEMALEN KOFFIE EXCELENCE OP AAN ONS EN DAN KUNNEN WE EINDELIJK EENS KOFFIE GAAN DRINKEN !

WANT STEL JE NU OOK EENS VOOR DAT DIT JULLIE ZELF OVERKWAM !!

ALVAST BEDANKT !

Re: DOUWE EGBERTS SLECHTE KOFFIE EN ONBESCHOFTE KLANTEN SERVICE

Geplaatst: 08 jun 2007 02:07
door Diny Velds
Nu leuk dat je in een koffie fabriek werkt en je waarschijnlijk koffie
uit eerste hand kunt verkrijgen.
Ik daarin tegen meen oprecht dat de koffie van DE van smaak is veranderd en dit met met een grote familie en kennissen en vriendengroep bestaande uit alle leeftijden.
De Koffie in mijn geval DE gemalen uit de Excellende serie , eigenzinnig
van smaak staat op het pak is inderdaad eigenzinnig.

Toen ik al eerder pakken aan De opstuurde wist DE mij te vertellen dat
het hier inderdaad OUDE KOFFIE betrof.

Nu de GEUR IS BITTER EN DOODS ander kun je het als drinker niet omschrijven.
Ik zeg niet dat de pakken slecht zijn, is tenslotte een nieuwe manier
van inpakken waar dat aroma waar ze over preken je nog meer zou moeten verwennen.
We kunnen echter zeggen dat het zelfs als surogaat koffie smaakt.
En dat dit dus inderdaad aan de bonen keuze of de brandwijze of de blend zal liggen.
Maar we drinken al ruim 50 jaar Douwe Egberts DUS WAAROM ZOUDEN
WE INEENS ONSBEKLAG DOEN OVER DE KOFFIE. NU OMDAT ER ECHT WAT
AAN DE HAND ERMEE IS. Is ook opvallend dat je overal ineens goedkope
aanbiendingen zit van de DE koffie.
Dus misschien mag je blij zijn dat je nu dit jaar koffie van een ander merkje drinkt beste Edwin.

Groeten en neem mensen eens serieus.