LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WNF standpunten m.b.t zeehonden zijn belachelijk!
Re: WNF standpunten m.b.t zeehonden zijn belachelijk!
Ik ben al jaren lid van WNF, maar het niet steunen van doodknuppelen van de zeehonden is een reden dat ik lid per vandaag mij lidmaatschap opzeg bij het WNF. En dan in het interview een domme pr-medewerker die net doet of ze niet weet dat dit gebeurt.
Te gek voor woorden.
Te gek voor woorden.
Walgelijk ! Dat een organisatie als het WNF geen afstand durft te nemen van het afslachten van weerloze dieren ! Omdat het WNF zich alleen inzet voor dieren, die met uitsterven worden bedreigd. Wat een kul. Het WNF dient zich in te zetten voor ALLE dieren op aarde, zeker als ze medogenloos met een knuppel met een pin eraan worden neergeslagen en soms nog levend worden gevild. De Nederlandse PR-medewerkster moet de volgende jacht maar eens meegaan en haar kinderen er naar toe meenemen. Misschien verandert ze dan van gedachten door wat ze te zien krijgen.....
Nadat ik de beelden van de doodgeknuppelde zeehonden zag, heb ik besloten mijn LIDMAATSCHAP van het WNF OP TE ZEGGEN. Waarschijnlijk is dit de enige manier om door te dringen dat hun standpunt absoluut onaanvaardbaar is. Ik hoop dat velen zullen volgen en zich aansluiten bij organisaties die wel hun hart voor dieren op de juiste plaats hebben zitten.
Ik vind het vreselijk dat ik me zo vaak moet schamen voor de mensheid.
Ik vind het vreselijk dat ik me zo vaak moet schamen voor de mensheid.
Met grote verbijstering heb ik gisteren naar de uitzending gekeken. Ongeloofelijk dat het WWF ermee instemd om duizende zeehonden op een onmenselijke mannier af te slachten. Hoe zit het dan met andere dieren die er nog genoeg zijn? Gaan wij als mensen en als WWF zo met dieren om omdat er toch genoeg van zijn ?
Het WWF was niet bereikbaar voor e-mail vandaar dat ik hier mijn verontwaardigingen neerzet.
P. Grothues
Het WWF was niet bereikbaar voor e-mail vandaar dat ik hier mijn verontwaardigingen neerzet.
P. Grothues
Vol afschuw hoorde ik vanmorgen van een collega wat gisteravond was uitgezonden in Tros Radar. Meteen ben ik naar de site gegaan om ook aan te geven hoe belachelijk ik het vind dat een organisatie voor dieren hiermee in kan stemmen. Aangezien er ook genoeg mensen op de wereld zijn hebben we straks ook het recht van Amnesty International om elkaar dood te knuppelen. Wat is dat nou, is er een organisatie die voor dieren opkomt en dan hebben ze zo een standpunt. Ik mag dan ook hopen dat ze zich bedenken na alle protesten. Toch raar dat ze dat zelf niet hebben kunnen verzinnen. Bah.
Het is werkelijk een schande dat wnf daar geen duidelijk standpunt inneemt. Je zou toch verwachten dat zo'n org. naar aanleiding van de beelden daar tegen is. dat is toch pure DIERENMISHANDELING OF ZIJN ZE BIJ WNF GEK GEWORDEN!!!
Ik ben geschokt na het zien van de beelden over de 'jacht'op zeehonden en vooral de reactie van het Werelnatuurfonds daarop. Wanneer men het jagen op deze dieren dan al toestaat, waarom moet dat op zo'n gruwelijke manier gebeuren! Onbegrijpelijk ook dat een organisatie die, naar je mag verwachten, toch opkomt voor het welzijn van alle dieren, de ogen sluit voor de wijze waarop deze zeehonden worden afgeslacht door te zeggen dat men niet weet hoe dit 'jagen' op zeehonden gebeurt en dat men enkel voor bedreigde dieren opkomt?! Hele vreemde logica voor mij....Wat heet bedreigd??!! Het WNF heeft op mij een zeer ongeloofwaardige indruk achtergelaten met deze reactie! Ik ben lid van het WNF maar ben sterk geneigd mijn lidmaatschap op te zeggen omdat ik twijfel of ik wel verbonden wil zijn aan een organisatie met zo'n houding t.a.v. het welzijn van dieren. Aan de andere kant hoop ik dat ze toch ook nog goede dingen doen voor die bedreigde dieren.
Gisteravond na de uitzending bleven de beelden nog urenlang door mijn hoofd spoken. Ongeloofelijk dat dit nog kan!
Als het WNF niet denkt aan al dat leed(want dieren hebben echt wel gevoel!)wie moet er dan voor ze opkomen? Ik ga maar eens informeren wat Greenpeace doet want ik schaam me lid te zijn van het WNF.
In 1 woord WALGELIJK!!!!
Als het WNF niet denkt aan al dat leed(want dieren hebben echt wel gevoel!)wie moet er dan voor ze opkomen? Ik ga maar eens informeren wat Greenpeace doet want ik schaam me lid te zijn van het WNF.
In 1 woord WALGELIJK!!!!
Walgelijk de reactie van het WNF op 24-02-2003 in uw uitzending. De dame in kwestie had haar huiswerk onvoldoende gedaan en verzandde in woordspelletjes. Wat een niveau. Dat het WNF zich hier achter kan scharen, anno 2003 op deze wijze dieren afslachten. Dat de woordvoerder van het WNF dit zonder blikken of blozen kan mededelen, een kille tante zonder hersens. De rillingen liepen ons over de rug.
Onze Prins Bernhard zou zich hier ook eens hard voor moeten maken.
Onze Prins Bernhard zou zich hier ook eens hard voor moeten maken.
gisteravond na het zien van de uitzending vna TROS-Radar heb ik iets gedaan wat ik nog nooit gedaan heb: gereageert op en mijn menign gegeven aan een organisatie; mij ongezouten mening. weet u dat ze hun gastenboek gesloten hebben omdat ze over een ander onderwerp ook negatieve reacties kregen .nogal laf vind ik.net als mensen al eerder: die mevrouw moest maar eens op werkbezoek naar Canada en meedoen aan zo'n jacht. kijken of ze dan nog kan ontkennen dat ze weet hoe die jacht gaat. ze moest zich doodschamen. en nog iets: ik doe mee met de postcodeloterij en die geeft ook aan het WNF. wat doe je dan?
Schandalig het standpunt van het WNF Canada. Belachelijk de woordvoerdster van WNF Nederland. Of doodknuppelen de manier is, als er dan een overschot dreigt waarom dan niet op een humane manier ingrijpen. Als dit het beleid is van het WNF moesten alle leden hiervan hun lidmaatschap opzeggen en lid worden van Greenpeace. Ik walg van dit soort gasten dat zo met dieren omgaat.
Mijn ouders staan ook op punt om het te beeindigen. Ik was al niet lid en maar goed ook. Na hun schandaal m.b.t. dierproeven is dit weer een erge tegenslag voor het wnf.
Indien hier ook nog mensen zijn die meedoen met de postcodeloterij wil ik jullie aanmerken dat deze ook het wnf steunt.
Alex
http://www.denatuur.nl
Indien hier ook nog mensen zijn die meedoen met de postcodeloterij wil ik jullie aanmerken dat deze ook het wnf steunt.
Alex
http://www.denatuur.nl
WEERZINWEKKEND die zeehondenmoord!!!
Het motto van het WNF is : LANG LEVE HET LEVEN !!!
Betekend dit dan helemaal niets voor hun???
Het leven is toch AL HET LEVEN OP AARDE, bedreigd of niet bedreigd!!!
Het toestaan van die zeehondenmoord valt mij HEEL ERG TEGEN!!!
Ook ik ben al jaren donateur. Nu denk ik erover dit lidmaatschap op te zeggen!!! Al die jaren heb ik gedacht dat het WWF/WNF vocht tegen de zeehondenmoord!!!
Tevens heb ik een protestmail ondertekend, die te vinden is op:
http://www.bontvoordieren.nl/nieuws.php?item=wwf
Deze gaat naar het WNF en naar het WWF in Canada!!!
Een mens heeft BONT NIET NODIG om gelukkig te zijn!!!
TEVENS VERWACHT ik van het WWF/WNF dat het vecht TEGEN het doden van ALLE dier- en plantsoorten!!!
Het motto van het WNF is : LANG LEVE HET LEVEN !!!
Betekend dit dan helemaal niets voor hun???
Het leven is toch AL HET LEVEN OP AARDE, bedreigd of niet bedreigd!!!
Het toestaan van die zeehondenmoord valt mij HEEL ERG TEGEN!!!
Ook ik ben al jaren donateur. Nu denk ik erover dit lidmaatschap op te zeggen!!! Al die jaren heb ik gedacht dat het WWF/WNF vocht tegen de zeehondenmoord!!!
Tevens heb ik een protestmail ondertekend, die te vinden is op:
http://www.bontvoordieren.nl/nieuws.php?item=wwf
Deze gaat naar het WNF en naar het WWF in Canada!!!
Een mens heeft BONT NIET NODIG om gelukkig te zijn!!!
TEVENS VERWACHT ik van het WWF/WNF dat het vecht TEGEN het doden van ALLE dier- en plantsoorten!!!
Walgelijk, de zeehondenjacht. Ik heb al overal protest aangetekend, als eerste naar het WNF. Ik steun deze organisatie al jaren, maar nu dus niet meer. Ik kreeg ook een belachelijk snelle reactie terug vanuit het WWF in Canada, zo'n standaard emailtje dat door niemand echt wordt gelezen. Ik werd er niet vrolijker van. Ik hoop dat veel mensen zullen overstappen naar een organisatie die zich wel voor 100% inzet tegen dierenmishandeling.
Schandalig deze reactie van het WNF. Als er binnenkort niks wordt ondernomen door deze organisatie, ben ik lid af!!
Ach, sinds het wereldnatuurfonds een stroper als ("prins") Bernhard als mascotte heeft wisten we toch al dat deze organisatie slechts een farce is?
Ik heb er haast geen woorden voor. Walgelijk gewoon. Denken ze dat er nu nog echt mensen zijn die lid worden van deze hypocriete organisatie? Als ik lid wordt zal het zeker geen WNF worden maar eerder Greanpeace of Bont voor Dieren. Ik kan er gewoon niet bij met mijn hoofd, hoe kun je achter zoiets verschrikklijks staan met je organisatie?
Ook ik heb met tranen in de ogen zitten kijken naar de walgelijke beelden in TROS Radar. Weer een voorbeeld van de misselijkmakende manier waarop sommige mensen met dieren en onze planeet omgaan. Al het mooie op aarde moet wijken voor onze behoefte aan geld en macht. Hoe kan een organisatie als het WNF dit soort gewetenloze slachtpartijen in godsnaam goedkeuren. "Er zijn zeehonden genoeg", alsof het daar om gaat!!! Ik heb altijd gedacht dat het in de eerste plaats ging om het voorkomen van dierenleed. Bij het WNF heeft dit blijkbaar geen prioriteit! Ik roep iedereen op om de protestbrief te versturen en lid te worden van organisaties die wél doen waar ze voor staan zoals Bont voor Dieren en de WSPA.
Ik vind het TE erg voor woorden dat het WNF niet in actie komt tegen dit soort praktijken! Alle jonge dieren hebben recht op bescherming en niet alleen de dieren die de goedkeuring van het WNF hebben!
Hallo
Ik ben Mellanie van Dijk en ik ben 12 jaar en heb daarnet de aflevering gezien over de zeehonden.ik ben daar erg over geschokt.Ik dacht wel dat het WNF zulke dingen zou tegengaan maar niet dus. Die mevrouw van het WNF zei dat het een gezonde groep zehonden was en dat ze er niet tegen waren. IK BEDOEL WIJ ZIJN TOCH OOK GEZOND WIJ HOEVEN TOCH OOK NIET DOOD GEKNUPPELD TE WORDEN!!!!!!!!!
Ik ben Mellanie van Dijk en ik ben 12 jaar en heb daarnet de aflevering gezien over de zeehonden.ik ben daar erg over geschokt.Ik dacht wel dat het WNF zulke dingen zou tegengaan maar niet dus. Die mevrouw van het WNF zei dat het een gezonde groep zehonden was en dat ze er niet tegen waren. IK BEDOEL WIJ ZIJN TOCH OOK GEZOND WIJ HOEVEN TOCH OOK NIET DOOD GEKNUPPELD TE WORDEN!!!!!!!!!