LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] met of zonder handgrepen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Prospect
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2007 12:55

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door Prospect »

Goed om te horen dat ik er weer een vriend bij heb.
:wink: Dit forum is een klankbord waarbij de consument (ik) wel degelijk een gevoel overhoud als het gaat over de beantwoording van inhoudelijke issues.

Door de goede beantwoording en advies wordt men hier nieuwsgierig en bij gekweekt vertrouwen wil men toch wel eens kennismaken met de achterliggende persoon. Ik heb dit ervaren als een bevestiging op hetgeen wat mij is geadviseerd en zoals ik het eea heb ervaren( had wellicht ook heel anders kunnen zijn). De passie voor het vak komt hier naar boven en das niet verkeerd.!

Dus je opmerking dat het niet belangrijk is om te weten waar iemand zit kan voor mij ( en wellicht de andere consumenten) heel anders zijn.
Ik heb dan ook inderdaad getracht te achterhalen van welke firma /cluppie jij bent maar is mij niet gelukt.
Er zijn hier mensen die dit wel degelijk begrijpen en slim doen.

Conclussie op het gehele verhaal: pfffff zit inderdaad dus niet in de sales. Maakt niks uit ! maar wanneer je vertrouwen hier wekt zijn er wellicht mensen die graag eens met je verder willen praten. Zie genoeg reacties van mensen die daar naar vragen. :arrow: Toch niks mis mee. "Informatie is alles"!

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door maxx »

welk merk verkoop je zelf?
Format.

@ Scara,

Wij combineren zonder probleem het greeploos design met een werkblad van 585mm diep. Bij sommige spoelbakken wel de C-maat goed tegen het licht houden maar het is eigen nooit een probleem geweest. Welke merken hebben daar wel een probleem meer dan??
ladekasten vind ik persoonlijk onhandig en haalt de symetrie uit de keuken
Symmetrie in een keukenopstelling is op vele manieren te bereiken.

MVG

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door GWTE »

Beste Maxx,
Wij combineren zonder probleem het greeploos design met een werkblad van 585mm diep.
Ik zou mijn greeploze keuken nog eventjes niet bij Maxx kopen.....

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door maxx »

Beste GWTE,
Ik zou mijn greeploze keuken nog eventjes niet bij Maxx kopen.....
Toelichten is niet je sterkste kant. Toch verdien jij een Blumetje....


Alles leuk, maar bij een werkblad met normaal overstek is de greeplijst moeilijk te bereiken. Nogmaals geen problemen met een werkblad van 585mm diep.

MVG

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door GWTE »

Beste Maxx,

Ik denk niet dat je ooit een greeploze keuken hebt uitgewerkt...
Alles leuk, maar bij een werkblad met normaal overstek is de greeplijst moeilijk te bereiken. Nogmaals geen problemen met een werkblad van 585mm diep.
Morgen kom ik er op terug....als de rest van de wereld het al niet heeft gedaan natuurlijk..........Pfffff

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door maxx »

Tjee,

Blijkbaar hebben we in onze winkel een wonder verricht. Een 585mm diep werkblad wat probleemloos op een greeploze keuken past!! Ik ga direct kijken of er een octrooi op kan worden aangevraagd :wink:

Loop eens bij een Format-dealer binnen. Ik weet niet welke merken hier dan zo'n probleem mee hebben.

MVG

Pfffff

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door Pfffff »

No comment , maxx is iemand die steeds meer door het ijs zakt

Eerst al een BLUM medewerker die halemaal naar Texel afreist om een probleempje met een geleider zelf te bekijken :lol:
Was ook al een landelijke primeur toch ??

Jammer maxx.
werkblad van 585mm diep.
Waar vindt je het nog, nou bij maxx

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Pffff,

Eigenlijk was het een medewerker van de Blum-importeur maar voor het gemak schaar ik deze bij de grote club. Telefoontje voor de melding was genoeg om het op te lossen. Ook Belgen mogen tegenwoordig in een auto rijden en bootje varen.

Waar vindt je het nog, nou bij maxx
Jazeker, we hebben je al eerder uitgenodigd om het bewijs te leveren. Blijkbaar heb je bij Staals voor de deur gestaan. vandaar dat Fagorverhaal een tijdje terug. Effe beter zoeken.

MVG

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door rayke »

Quote:
Waar vindt je het nog, nou bij maxx
Niet alleen bij maxx.
d'r zijn er nog wel meer waar een 58.5cm blad op een greeploze kan.
Alleen of 't mooi is das vraag 2.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door GWTE »

De greeploze keuken van Kvik zeker......

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door maxx »

Morgen kom ik er op terug....als de rest van de wereld het al niet heeft gedaan natuurlijk..........Pfffff
Nou kom maar op dan. Vandaag toch nog even in de greeploze keuken gekeken maar zie nog steeds het probleem niet.

Aangezien de rest verstek laat gaan mag je beginnen met jouw betoog, beste GWTE!

MVG

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door WARNING! »

Geeft problemen met kookplaat. Deze ligt dan te dicht tegen achterwand aan dit is niet wenselijk. 585 MM diep blad, bij een minimale C maat van 60 MM I.V.M keellijst en eventuele beugels van kookplaat. Uitsparing kookplaat meestal 490 MM blijft er 35 MM over aan de achterkant. De kookplaat steekt natuurlijk nog 10 tot 15 MM over de rand van de uitsparing (ook achter). Blijft er nog slechts 20/25 MM over tot aan de muur. Dan nog de wand afwerking, bijvoorbeeld graniet 20 MM dik, tadaaaa! Natuurlijk kan het wel...alles kan!

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door maxx »

Kijk, daar hebben we wat aan. Waterdicht alibi lijkt me!

Ik ben het er mee eens dat iets meer ruimte achter de kookplaat mooier is, maar om nu in elk geval een klant meteen een dieper werkblad en dieper zijwanden (meerprijs) aan te bieden gaat wat ver. Moet per situatie bekeken worden. Bij inductie en keramisch koken is het niet noodzakelijk.

MVG

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door rayke »

als je alleen standaard kookplaatjes verkoopt dan heb je dat probleem.
d'r zijn zat oplossingen om bij en ondieper blad toch greeploos te gaan.
Zo'n mooie Miele waar alle kookzones naast elkaar liggen of de losse van kuppersbusch.
wat is de keukenwereld toch mooi hè!

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door maxx »

Ook Rayke heeft helemaal gelijk. :D

Ik dacht dat GWTE met argumenten zou komen die mij op andere gedachten zou brengen. Tot nog toe is alleen bevestigd wat ik al eerder zei: 585mm is geen probleem!

MVG

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door GWTE »

Geeft problemen met kookplaat.
Kijk Maxx, als je even wacht komen er vanzelf mensen met verstand van zaken. Dit is inderdaad het probleem wat ik bedoelde. Kennelijk ben jij nog niet overtuigd Maxx.
Ik dacht dat GWTE met argumenten zou komen die mij op andere gedachten zou brengen.
Kijk je kunt natuurlijk ook via Oslo naar Rome (of via Texel). Standaard is een werkblad 600MM diep. Waarom zou je dat minder diep maken? Dat is pas geld en ruimte weggooien. Alle greeploze merken die ik ken hebben standaard een korpus diepte van 610MM... met de deur erbij kom je dan op 630MM. Als werkblad neem je dan 635MM. Bij Erbi heeft het steen standaard een diepte van 650MM en de meerprijs voor het verdiepen bij andere leveranciers is niet zo veel. Zichtzijden verdiepen is dus niet nodig. Bovendien oogt een keuken veel luxer met een dieper werkblad.

[/quote]Bij inductie en keramisch koken is het niet noodzakelijk.

Ook dat is natuurlijk niet waar, ruimte voor de grote pannen en eventuele handgrepen en stelen die uitsteken heb je ook bij electrisch koken, bovendien is er ook hierbij afdracht van warmte van de pannen zoals van stoom. Zeker als de ruimte zo weinig is als 20/25MM. Bij sommige achterwand afwerking geeft dit zeker problemen!

P.S Welk merk verkoop jij Maxx en wat is de korpus diepte bij jullie?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door maxx »

Kijk Maxx, als je even wacht komen er vanzelf mensen met verstand van zaken. Dit is inderdaad het probleem wat ik bedoelde. Kennelijk ben jij nog niet overtuigd Maxx.
Ik zou toch nog even de berichten nalezen. Vallen niet echt positief uit voor jouw stelling.
Alle greeploze merken die ik ken hebben standaard een korpus diepte van 610MM
Toch even verder kijken dan de eigen showroom, straks op de MOW weer mooi de gelegenheid voor. Een dieper werkblad hoeft niet noodzakelijk te zijn. Leuk dat Erbi de werkbladen tot 65cm diep 1 prijs geeft, maar om nu op greeploos alleen maar Erbi aan te bieden maakt de spoeling wel erg dun wat kleuren betreft.

Wij verkopen Format (corpus diepte standaard 560mm met 20mm front)en hoeven de klant geen dieper blad te verkopen. De kookplaat heeft met een C-maat van 5cm een ruimte van 1cm tot de greeplijst. Het probleem met pannen op de achterste pitten van de kookplaat is bij een 60cm diep blad ook vaak een issue. Overal maar meteen een diep werkblad op leggen?

Rayke gaf al aan dat er opties zijn om het probleem te ontlopen.
bovendien is er ook hierbij afdracht van warmte van de pannen zoals van stoom. Zeker als de ruimte zo weinig is als 20/25MM. Bij sommige achterwand afwerking geeft dit zeker problemen!
Sinds wanneer is stoom een probleem voor achterwanden bij kookplaten? Je gaat me toch niet vertellen dat je achter de kookplaat behang gebruikt?:shock:

MVG

Pfffff

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door Pfffff »

maxx blijft zijn eigen waar verdedigen, is lovenswaardig natuurlijk, maar wel een beetje kort door de bocht.
Heeft nergens problemen mee en alles wat een ander noemt als tekortkoming op een ander merk, neemt ie op als een spons om vervolgens dat te gebruiken als verkoopargument naar zijn klanten.

Is natuurlijk een manier.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door GWTE »

Het probleem met pannen op de achterste pitten van de kookplaat is bij een 60cm diep blad ook vaak een issue. Overal maar meteen een diep werkblad op leggen?
Doen wij dus al (bijna altijd). En waarom niet. Ook beter voor eventuel leidingwerk aan de muur zoals bij een vaatwasser. Zelfs Ikea leveren een dieper werkblad. Standaard is zo standaard. Let maar op, de nieuwe standaard zal binnen enkele jaren ook dieper zijn. Wij lopen waarschijnlijk voor.
Sinds wanneer is stoom een probleem voor achterwanden bij kookplaten? Je gaat me toch niet vertellen dat je achter de kookplaat behang gebruikt?

Wat dacht je van MDF achterwanden (bij jullie is er zelfs geen plaats voor een backboardsaver) of glas...of hoogglans paneel inkleur van de keuken....prachtig!
Ik zou toch nog even de berichten nalezen. Vallen niet echt positief uit voor jouw stelling.
Ik lees de berichten anders dan jij Maxx.......

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: met of zonder handgrepen

Ongelezen bericht door maxx »

maxx blijft zijn eigen waar verdedigen, is lovenswaardig natuurlijk, maar wel een beetje kort door de bocht.
Heeft nergens problemen mee en alles wat een ander noemt als tekortkoming op een ander merk, neemt ie op als een spons om vervolgens dat te gebruiken als verkoopargument naar zijn klanten.
Beste Pffff,

De discussie ging over het wel of niet kunnen van een 585mm diep werkblad op een greeploos design met standaard diepte. Het kan dus. Heeft niets te maken met wat ik verkoop, mooi of etisch verantwoord vind etc. Het is probleemloos mogelijk.

Dat er een naadje overblijft tussen de kookplaat en de achterwand wat minder gemakkelijk schoon te maken is, is een keuze die ik de klant laat maken. Als deze een dieper werkblad wil, be my guest...

Inderdaad hebben wij weinig problemen omdat we een leverancier hebben die enorm flexibel is. Daardoor ook zeer probleemoplossend. Ik hoef daarom in mijn winkel ook niet een ander merk af te kraken om keukens te verkopen.

Forumgangers zie ik trouwens niet als klanten maar als mensen die informatie zoeken.

MVG

Gesloten