LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABC

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
sander815
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 okt 2003 09:31

Re: ABC

Ongelezen bericht door sander815 »

moet je ze wel krijgen

gambino187
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 okt 2007 20:43

Re: ABC

Ongelezen bericht door gambino187 »

moet je ze wel krijgen
Je kan ze ook opvragen.

steenarend
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2007 19:00

Re: ABC

Ongelezen bericht door steenarend »

Ook ik heb 10 jaar geleden een abc-spaarplan afgesloten. Volgende week heb ik een gesprek met de man die mij dit sp geadviseerd heeft.
Waar moet ik op letten en welke stappen zijn er mogelijk om een zo'n goed mogelijk resultaat te bereiken?
Wat is er nog mogelijk nadat duidelijk is geworden of het wel of geen financieel succes is geworden. ik heb geen spaarplan met variabele rente.
Wat is een "stuitbrief" en is er al jurisprudentie?
Al vast bedankt voor uw medewerking.

katelin
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:41

Re: ABC

Ongelezen bericht door katelin »

Ik probeer ook wat meer te begrijpen van de wereld van dit soort beleggingsverzekeringen, maar dat valt nog niet mee!


Ik heb sinds 1996 een ABC Spaarplan afgesloten, voor 15 jaar, met een inleg van 25 gulden per maand (11,34 euro). In die tijd was ik nog wat jonger en naiever, en ik dacht vooral dat het een SPAARplan was. Ook omdat ik het aanbevolen kreeg van mijn toenmalige zorgverzekeraar (VGZ)
Pas na een paar jaar vond ik het raar dat ik nooit een overzicht kreeg waarin stond hoeveel ik al 'gespaard' had. Sindsdien heb ik regelmatig gebeld met AMEV, en later met Fortis, met het verzoek een overzicht te sturen. Dat kreeg ik nooit. Pas de laatste jaren kreeg ik een brief waarin niet zo veel meer stond dan welk rendement er dat jaar behaald was.
Als ik de rendementen sinds 1996 optel en door het aantal jaren deel, kom ik op een gemiddelde van 9,5 %. Dat lijkt dan heel wat

Zeker als ik op mijn polis als voorbeeldprognose zie staan : 'Bij 9% : 7000 gulden '. Dat zou zo'n 3150 euro zijn.

Maar op het saldo-overzicht dat ik vorige week dan eindelijk na jaren zeuren kreeg zie ik dat m'n saldo op dit moment 1560 euro is . Het lijkt me stug dat ik in de komende 3 jaar nog in de buurt van 3150 euro ga komen,
:wink: .

Oja, en wat die kosten betreft : ik betaal dus 136,08 euro per jaar en er staan aan diverse kosten 34,05 op het overzicht over 2007.
Dat lijkt best wel veel , toch ?

achtermans
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mar 2008 17:08

Re: ABC

Ongelezen bericht door achtermans »

sinds sept 91 een €,90,-- ABC polis. Beleggingsrendement van de bank is gemiddeld in die tijd 9,7% per jaar geweest en in ik ben nu niet eens mijn inleg waard en ik moet nog 14 jaar :D . Nu voor het eerst in al die jaren zie ik dat er een overlijdensrisicodekking inzit, vraag ik me af waarvoor? ik heb niets geleend o.i.d. er zijn geen risico's etc. Ja als ik overlijd morgen, staat in de polis dat ik over al het ingelegde geld rente op rente 5% krijg.Dan maar dood in 2020???levert het meeste op geloof ik, maar is dat die 25% overlijdensrisico? Over 30 jaar betaal ik 12000,-- aan kosten en mag blij zijn dat ik dan nog net mijn inleg overhoud

Gesloten