LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie tv Blokker --> tegoedbon??

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Toolboy

Re: Garantie tv Blokker --> tegoedbon??

Ongelezen bericht door Toolboy »

Kijk ikbenik now ya talking.

De rest deed niet ter zake :wink:

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Was achtergrondinformatie. :wink:

Isse ook belangrijk. :lol:

Grietjefee

Ongelezen bericht door Grietjefee »

Joepie!! Ik heb tóch mijn geld teruggekregen!! De bedrijfsleider was ineens poeslief en tja, het was allemaal een misverstand... Yeah, sure... ik ben niet gek! Volgens die kerel had ik die tegoedbon gekregen, omdat ik ervoor gekozen had de tv uit deze folder te reserveren en tja, dan moest ik deels ergens mee kunnen laten zien dat ik nog geld van ze tegoed had... met die tegoedbon dus...

L*lkoek...Echt niet, mij is zaterdag duidelijk verteld dat ik GEEN geld terug kon krijgen, omdat de schade niet binnen de garantie viel...

Begon ie nog even te zeuren over de kosten die de Blokker er wel niet van gehad had... ja, daag, ik heb garantie, geen gezeur, DOKKEN!!

Nu ben ik blij dat ik van de Blokker af ben, maar helaas... ik heb natuurlijk nog steeds geen tv... Morgen maar eens even bij de Mediamarkt kijken... zien of ik daar meer geluk heb!! :lol:

En nou niet allemaal enge verhalen over de Mediamarkt gaan ophangen, want anders ga ik me daar weer zorgen over maken... hihi!!

ikbenik

En nou niet allemaal enge verhalen over de Mediamarkt gaan ophangen, want anders ga ik me daar weer zorgen over maken... hihi!!
Ik zeg niks! :wink:

kazana

Ongelezen bericht door kazana »

En TS zegt ook niks dus toch naar de mediamarkt gegaan :lol:

Grietjefee

Ja, ben wel bij de Mediamarkt geweest, maar heb daar niks gekocht! Zaak stond me niet zo aan... toch niet dus... :lol:

Uiteindelijk na bezoek aan expert en harense smid geslaagd bij... de Makro!! Groothandel, dus stukje goedkoper, maar toch wel kwaliteit... Weer tv met dvd combi, deze keer van Akai... Hopen dat die het langer volhoudt!

ikbenik

de Makro!! Groothandel, dus stukje goedkoper, maar toch wel kwaliteit... Weer tv met dvd combi, deze keer van Akai... Hopen dat die het langer volhoudt!
Alleen zijn daar de regels van de consumentenbescherming niet van toepassing.

Dus als er problemen zijn kun je niet beroepen op de consumentenbescherming.

Bij de Makro en ook bij de Office Centre zijn de buisiness to buisiness regels van toepassing.

Dus als het product na de garantie periode kapot gaat, heb je dus geen recht op korting bij de reparatie in de tijd van de economische levensduur!

Wel even om bij stil te staan. :wink:

Grietjefee

*zucht* en zo is er altijd wel weer wat! :( :wink:

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Als die TV kennelijk 150 euro gekost heeft, is dat ding niet groter dan 51cm. Die wegen niks. Neem maar eens een 80cm breedbeeld op je nek. Dat is zwaar.

Overdrijven is ook een kunst: een beetje het zwakke vrouwtje uithangen, om op die manier meer service te krijgen van de winkel of medeleven van ons? En wat bereik je ermee? Niets. :)

Grietjefee

@ Captain Pervert

Jouw nickname zegt al genoeg over hoe je in het leven staat... En ga maar eens een kilometer lopen met 22 kg, eens kijken wat je dan zegt...

ikbenik

@ Captain Pervert:

Toch vergeet je even wat de kern is.

De TS brengt de tv naar de winkelier omdat die kapot is (electronisch).
De winkelier stuurt die op en als de fabrikant de tv gaat onderzoeken, komen ze erachter dat de tv flinke valschade heeft.

Wie is er dan verantwoordelijk voor dat die tv kapot is?

Dat de tv electronisch kapot is, is bij de TS thuis gebeurd.
De valschade dus niet.

Dan blijft er maar 1 ding over.

Die valschade is bij de transporteur ontstaan.

Die hebben er echt s c h i j t aan of een product breekbaar is of niet.

Ik heb in het verleden bij de landmacht ook computers gerepareerd (als burger zijnde) en er was ook een harde schijf binnengekomen die ik na moest kijken.

Netjes terug in de doos gedaan en toen hebben we alle gerepareerde producten terug gebracht naar de expositie.
Wat ik daar zag, schrok ik echt van.
Ze gooide het doosje met de harde schijf zo door de lucht in een zak met post.
Mijn collega schrok zich rot en vroeg aan die medewerker of hij dat normaal vond om met een harde schijf te gooien.

Zijn antwoord was:

Als er schade is, had je het maar beter moeten verpakken!

Dus is het geen discussie of het zinloos is of dat de klachten niet serieus genomen moeten worden.

Het is gewoon de keiharde realiteit hoe de transporteurs met hun te vervoeren pakketen omgaan!

odo

Ongelezen bericht door odo »

Ehh, ja.. transportschade is een reel probleem. Wij werken met oa. meetapparatuur en die wordt heeeel goed verpakt. Toch zie je vaak schade. En soms, hoe gek het ook klinkt, pas na jaren. Een uitleesvenster doet vreemd, je denkt aan een los stekkertje of zoiets, zit er een barst in de besturingsprint.

Dit terzijde: Blokker/Mediamarkt/Macro zijn geen leveranciers van betrouwbare apparatuur. Ze leveren spul waar het meest aan te verdienen valt. Goedkope zooi = hoge omzet = vette winst. Allemaal met de gedachte, ach, over 2 of 3 jr wil ik toch een nieuwe.

Heel leuk allemaal, maar de prijs die betaald wordt voor dit soort zooi is niet alleen de winkelprijs. Neem dat even mee AUB.

Gesloten