LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dsb bank verzekering bij de hypotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Agnesdesign
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mei 2008 21:32

Re: dsb bank verzekering bij de hypotheek

Ongelezen bericht door Agnesdesign »

Ik weet niet wie J. of Jor. zijn. Ik ben op dit forum gekomen via google.
Ik ga me hier ook niet lopen verdedigen. Want daar heb ik helemaal geen zin in. Ik heb alleen mijn ervaring aangegeven. Wij zitten door de DSB bank ook met een top hypotheek. Dit komt door de hoge koopsommen van de verzekeringen die meegenomen zijn in de hypotheek. Wij zijn daar zelf bij geweest toen we getekend hebben. Maar er is ons zo weinig informatie gegeven en aangezien we niet dagelijks een hypotheek afsluiten hadden we het vertrouwen in de adviseur dat dit nodig was. Totdat je door steeds meer verhalen (in de krant en op tv) erachter komt dat het helemaal niet zo normaal is wat je gedaan hebt. Ik vind dat het tijd wordt dat dit soort "adviseurs" eens aangepakt worden. En het liefst door de overheid. Zij maken gebruik van de onwetendheid en misbruik van het vertrouwen van de consument. Ik kots ervan dat ik voor € 27.000 aan koopsommen voor een verzekring in mijn hypotheek heb zitten waar ik op dit moment nog maar € 49.000 van krijg uitgekeerd als ik overlijd. Dit was 5 jaar geleden nog € 75.000. Ook dit is ons niet verteld. Terwijl je nu weet dat zo'n "adviseur" van de DSB bank zo'n 50% van jouw koopsom ontvangt aan provisie. Wie is hier dan de lachende derde?
Als die J. of Jor. ook zo tegen de DSB bank is dan kan ik daar alleen maar achter staan.
Natuurlijk kan iedere advocaat je helpen met restitutie van de verzekeringskoopsommen. Maar zoek dan wel een advocaat die ervaring in dit soort zaken heeft. Dat iedere adviseur je kan helpen bij het oversluiten van je hypotheek ben ik niet met je eens. want veel mensen zitten met een tophypotheek en worden ergens anders niet meer geaccepteerd. Ik kan nog heel lang doorgaan hier met mijn frustratie tegen de DSB bank. Ik ben iemand die slecht tegen misstanden kan. En bijt me helemaal vast in iets als ik me misbruikt voel. En dat is het geval bij de DSB bank.
Niemand hoeft me daarin te volgen. Dat is ieder zijn eigen zaak. Ik geef alleen één tip: laat het er niet bij zitten en ga de strijd aan.

willwilster
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jul 2008 22:36

Re: dsb bank verzekering bij de hypotheek

Ongelezen bericht door willwilster »

hallo agnes,
ik twijfel ook niet aan jouw integriteit, want echt jouw verhaal kon het mijne zijn alleen ligt het bij ons nog iets gecompliceerder en is het bedrag van de koopsommen nog hoger.
ik heb vanmiddag een gesprek gehad met een juridisch raadsman maar ook deze kon mij niet verder helpen, heb contact gehad met DAS rechtsbijstand maar die wil ons alleen van dienst zijn wanneer er sprake is van geschil...
ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken wel weet ik dat mij onrecht aan is gedaan doordat ik goed van vertrouwen was en niet goed ben voorgelicht.
stuur daarom ook maar mijn emailadres door aan jouw tussenpersoon voor een vrijblijvende intake/gesprek.
mvg, will

Agnesdesign
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mei 2008 21:32

Re: dsb bank verzekering bij de hypotheek

Ongelezen bericht door Agnesdesign »

Hallo Wil,
Stuur mij even privé een mailtje. Dan kan ik je het mailadres geven van mijn tussenpersoon.
Ik ga morgen voor een week op vakantie, dus als het even duurt voor je iets hoort dan komt het daardoor.
Ik wens je vast veel succes.

dwachter
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2009 20:59

Re: dsb bank verzekering bij de hypotheek

Ongelezen bericht door dwachter »

Hoi ik zit met hetzelfde probleem bij de DSB bank, ik heb op verschillende manieren geprobeerd om mijn geld van de polis terug te krijgen maar tot op heden geen resultaat wat kan ik nu nog doen?

jonis
Berichten: 2827
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: dsb bank verzekering bij de hypotheek

Ongelezen bericht door jonis »

Akkoord tussen DSB Bank en stichting Steunfonds
DSB Bank heeft een overeenkomst getekend met de stichting Steunfonds Probleemhypotheken om gedupeerden op individuele basis te compenseren.


Opzadelen
De stichting, die naar eigen zeggen ongeveer tweeduizend gedupeerden behartigt, beschuldigt DSB ervan huiseigenaren te hebben opgezadeld met torenhoge schulden. De twee partijen hebben nu een raamwerk opgezet dat als voorbeeld moet dienen voor de behandeling van de overige dossiers.

Melden
Mensen die vinden dat zij door DSB zijn benadeeld en compensatie willen, moeten zichzelf melden bij de stichting Steunfonds probleemhypotheken. "Degenen die zich aanmelden, zullen wij proberen te helpen. We willen individuele oplossingen, geen collectieve'', aldus DSB-woordvoerder Klaas Wilting.
http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieu ... er_DSB.xml

jonis
Berichten: 2827
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: dsb bank verzekering bij de hypotheek

Ongelezen bericht door jonis »

DSB gaat alle gedupeerde klanten compenseren
DSB gaat haar gedupeerde klanten compenseren. Het gaat om mensen die onder druk van DSB onnodige, dure producten hebben gekocht en nu de lasten niet meer kunnen dragen. Dat heeft onze economische redactie zojuist gehoord.
http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieu ... nseren.xml


Meer nieuws zal volgen....

ronhoekstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2009 19:10

Re: dsb bank verzekering bij de hypotheek

Ongelezen bericht door ronhoekstra »

ook ik ben het slachtoffer van de dsb ik ben inmiddels schrijven gedaan aan dsb verzekeringen tot afkoop dat kan een keer per 5 jaar. Het gaat volgens een 78 methode ik heb die papieren van dsb gekregen. dan kan je uitreken wat de afkoop waarde is. Ik heb gelukkig me hypotheek al weg bij de dsb als er als er mensen zijn die willen weten hoe dat werkt dan hoor ik dat wel.

ronald

carron88
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2009 20:26

Re: dsb bank verzekering bij de hypotheek

Ongelezen bericht door carron88 »

Beste Ron Hoekstra, kan je mij vertellen hoe dat precies werkt? Via het internet kom je niet meer aan contactinformatie met DSB Verzekeringen. Hoor graag, bedankt.
Ron van Deursen

Zeilkuif
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2009 15:08

Re: dsb bank verzekering bij de hypotheek

Ongelezen bericht door Zeilkuif »

Het is voor iedereen die een verzekering heeft afgesloten bij DSB te hopen dat DSB slechts als tussenpersoon heeft geacteerd. In dat geval is er een andere verzekeraar die uiteindelijk de uitbetaling na schade of bereiken einddatum zal doen.
Maar aangezien ook DSB Verzekeringen B.V. failliet is of gaat, worden de polishouders waarschijnlijk gewoon crediteuren; net als de spaarders bij DSB. Maar zien hoeveel er nog te halen is, lijkt me. En dit is dan weer afhankelijk van het betalingsgedrag van de mensen met hypotheken en leningen van DSB.

gidiman
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2009 12:49

Re: dsb bank verzekering bij de hypotheek

Ongelezen bericht door gidiman »

hallo agnesdesign,
Ik zou graag met je in contact willen komen omdat wij in soortgelijk situatie zitten en ook een hoge levensverzekering hebben dankzij de dsb. Graag zou ik willen weten hoe jullie dit aanpakken en in contact willen komen met jullie adviseur.
Met vriendelijke groet,

Isaac

Gesloten