LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Girofoon van 5ct per gesprek naar 10ct per minuut

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.

Girofoondiensten moeten gratis worden

Peiling eindigde op 08 jul 2007 08:14

mee eens
10
53%
niet mee eens
8
42%
geen mening
1
5%

Totaal aantal stemmen: 19

Maarten1234

Re: Girofoon van 5ct per gesprek naar 10ct per minuut

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Wat jij zegt zal dan wel regionaal zijn geweest, want ik heb toch echt die dag die jij noemt een aantal rekeningen betaald. Ook is er die dag geld op mijn rekening overgeschreven.

Ik gebruik Mijnpostbank.nl nagenoeg 4 keer per week en ik heb, buiten de onderhoudsperiodes nog geen last gehad dat het niet werkt. Wanneer er een storing is dan wordt deze vrij snel verholpen door hun. Jullie systeem loopt toch ook wel eens vast of wat dan ook. Dat is met hun systeem precies hetzelfde en ook hun systeem heeft onderhoud nodig. Ook komen er de nodige updates op dat moment om de hoek kijken. Tja dat het systeem dan uit de lucht gaat is logisch, maar als je verder kijkt dan je neus lang is en niet alleen naar je saldo kijkt dan kun je lezen dat op een aantal datums, wegens onderhoud, het systeem uit de lucht gaat. Dit vind ik netjes. De betalingen die je verricht zijn Real Time. Dus wanneer ik nu geld overmaak op een andermans girorekening dan staat het er ook nu op. Bij een overschrijving naar een bank, afhankelijk wanneer je het overboekt, staat het 2 a 3 dagen later op hun rekening.

Diensten mag je best voor betalen. Girofoon gebruik ik zelden tot nooit en beslist niet om geld over te schrijven. Daar vind ik Mijn postbank.nl veel veiliger voor plus het bijkomend feit dat je handelingen een heel stuk overzicterlijkzijn. Voor saldo info kun je ook ef naar een Giromaat lopen en daar je saldo opvragen.

Postbank is nog steeds de goedkoopste bank en ja ook voor hun wordt het duurder en ook zij zijn in de huidige economie commercieel. Dat is normaal en met de tijd meegaan. Het is spijtig, maar wel de waarheid. Ik zit heel mijn leven al bij de postbank en heb daar nog nooit problemen mee gehad. De service vind ik goed en als je er niet uitkomt, helpen zij je goed. Mijn bedrijfsrekening loopt ook bij hen. Nergens problemen mee. Dat je elk jaar vor je passie 15 euro moet betalen, vind ik reeel. Je betaald namelijk ook mee voor de verzekering plus het feit dat de pas gemaakt moet worden en die rijzen de pan uit. Dat vangen zij op en dat betalen zij weer van de rente. De meerkosten leggen nog altijd bij hen. Jij betaalt slechts een deel.

Dit heeft iedere bank en alle banken, ook die nu nog gratis zouden zijn, gaan er dalijk alsnog in mee.

De reden dat overschrijvingskaarten geld kosten is ook logisch. Hun kiezen voor een bijdrage in de kosten van de klant. Je kan het ook gratis doen en dat is via mijnpostbank.nl. Het betalen is niet ontmoedigend bedoelt, maar bemoedigend voor het gebruik van internet. Dit is zowel voor jou als hen veel goedkoper en op deze manier drukken zij ook de kosten. Jij kiest als klant er zelf voor om te betalen dus niet zeuren.

Peter-O

Ongelezen bericht door Peter-O »

@ Ricert

Vind jíj dat een creditcard een "basis" onderdeel is van een betaalrekening???

zo ja.. bij welke bank zit jíj dan???

Ricert

Ongelezen bericht door Ricert »

Die argenta bank die haalt je eerst over om daar te komen omdat daar alles gratis is...... Vervolgens wacht je tot ze de dienstverlening wat gaan uitbreiden....Dan komt er een creditcard en en dan moet daar gelijk voor betaald worden..............

Ze verdienen al genoeg aan het feit dat ik mijn geld daar onder breng.........uiteraard gaan ze ook nog eens verdienen op over de rente op zo'n creditcard.......en dan zou je er zeker ook nog voor moeten betalen.....Wat is het volgende waar ik moet voor betalen bij de argenta bank???????????

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

@ ricert

huh??? ricert??? :shock: wat lees ik nu??

laat ik nu vanuit een aantal van jouw reacties begrepen hebben dat je tevreden bent over jouw PostBank, waar je veel over weet te vertellen oa. je postbank-spaarrekening.

en nu ineens zit je bij Argenta??? :D

ben je ECHT overgestapt?? :oops: gefeliciteerd!!!

maar dan komt de volgende vraag bij mij boven....

vanwaar NU ineens ten strijde tegen betalen voor CREDITCARD?? heb ik je nooooit eerder over gehoord.. :lol:

hoe lang heb je die al braaf betaald???

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Een Credit Card is toch nergens gratis.Waarom zal dat ook bij de Argenta bank wel zo zijn.
Verder werkt alles prima bij de Argenta Bank.
Je kan alleen de (pin) betalingen niet direct online zien.

Ricert

Ongelezen bericht door Ricert »

Het gaat er niet om dat een Credit Card ergens anders ook niet gratis is.
Ik zou zo bijvoorbeeld ook niet een dienst zoals de girofoon kunnen noemen dat ergens anders onder de 10 ct zit, maar daarom is het nog niet normaal.

Waar het mij omgaat is dat ik gelokt ben naar een bank waar alles gratis is wat dan wel zijn beperkingen heeft. En op het moment dat die beperkingen weg gehaald worden door nieuwe faciliteiten begint het uitmelken.........Je moet weer betalen betalen betalen

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

@ Ricert
Het gaat er niet om dat een Credit Card ergens anders ook niet gratis is.
Daar heb je gelijk in.. :D het gaat er om of "ze" aan je verdienen indien je deze EXTRA service gaat afnemen, en hoe "ze " jou vervolgens gaan belonen.... :? betalen/gratis

het onderstaande roept vraagtekens bij mij op:
Waar het mij omgaat is dat ik gelokt ben naar een bank waar alles gratis is wat dan wel zijn beperkingen heeft.
Ben je nu Wél of NIET overgestapt?? gezien vorige reacties van je...... :?:

En op het moment dat die beperkingen weg gehaald worden
Over wélke beperkingen( en weggenomen??) heb je het hier??
nieuwe faciliteiten begint het uitmelken.........Je moet weer betalen betalen betalen
hadden ze naar jou laten doorschemeren dat er een creditcard kwam welke óók GRATIS zou zijn???

ps: waarom geen antwoord op de vragen in reactie op joúw reactie?? over het hoofd gezien?? :lol: hier klein stukje boven.. :arrow:

MaffeDarkie

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

nicolaasbeets:

*31* 0 2 0 - 5 6 1 1 6 1 9
Ik weet niet welke telecom provider je gebruikt maar *31* zend je juist je telefoonnummer mee en kan men dus 'wel' zien welk nummer er belt.

Tevens verschilt het per telecom provider, de één gebruikt inderdaad *31* de ander #31# etc. etc. etc.
nicolaasbeets:
Ik vind dus dat ik ook recht heb op bellen tegen lokaal tarief
Iedereen vind dat deze rechten heeft, zo heb je ook het recht om in geval van problemen (want je hebt er dus problemen mee) een klacht in te dienen bij de postbank om over te stappen op een andere bank. Dankzij dit soort geintjes gooien klanten hun eigen ramen in en kun je verwachten dat de postbank wel met een tegen actie komt... euhm, € 0,60ct als je in het vervolg vanuit het buitenland je saldo nog wilt opvragen bijvoorbeeld? Offe, hogere kosten per jaar en dat omdat men voor een dubbeltje op de 1e rang wilt zitten.
mens:
Je kiest toch zelf voor postbank?
Inderdaad!
svdmeer:
Ze maken er zelf geen winst op.
Ik weet niet (wil het trouwens ook niet weten hoor) hoeveel klanten ze hebben, maar als al die klanten nu eens gemiddeld 1 of 2 keer per week bellen en ca 5 minuten aan de telefoon hangen dan verdient te postbank hier dus weldegelijk op.
Ricert:
Dan komt er een creditcard en en dan moet daar gelijk voor betaald worden..............
Noem eens één instantie waarbij je kostenloos een creditcard kunt halen? ING => Kost geld, Rabobank => Kost geld, ABN/AMRO => Kost geld dus kom maar op en geef maar eens één naam. Waarom zou Argenta bank dit plotseling gratis moeten doen?

Wist je trouwens dat een Credit Card een appart product betreft en geen onderdeel is van jouw bankrekening? Je bent dus niet gelokt want je neemt het product bankieren af en dus krijg je bankieren en alles wat hierbij nodig is gratis, wil je de creditcard erbij? Mooi, neem je dus een 2e product en daar betaal je dus voor.

En voor onze grote postbank vrienden even een leuke overzicht van alle stress en ellende omtrent de postbank. Vervang het zoekwoord met rabobank of abn/amro en het verschil tussen de banken zie je direct.

http://www.webwereld.nl/gresults.php?cx ... tbank#1100

http://www.webwereld.nl/gresults.php?cx ... tbank#1100

Jan9

Ongelezen bericht door Jan9 »

Maarten het gaat er mij niet om of de Postbank goedkoopste bank is maar waarom een klant extra moet betalen voor de girofoon terwijl je de Postbank geld bespaart door van deze dienst gebruik te maken.
Je spreekt geen medewerker en je stuurt ook geen kaart in (om bijv. geld over te schrijven naar je spaarrekening ) die duur is om te verwerken.
Het is niet logisch.

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Zo hoe jij denkt, denken de meeste mensen.

Ook dat systeem moet onderhouden worden en kost geld. Zo betaal je voor elk systeem. Dit is normaal.

Gesloten