Sorry, ik doe niet mee!Helemaal voor ......
mits we het dan ook letterlijk allemaal doen .
De gehele industrie platgooien , nooit meer
GROTE steden bouwen , de NATUUR een eeuwtje
geven om zich te herstellen , mensen die ziek ,
zwak of zielig zijn/doen aan hun lot overlaten ...
(het recht van de STERKSTE inplaats van t recht
van de RIJKSTE !!!)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dakloos (willen) zijn is ook een recht ......
Re: Dakloos (willen) zijn is ook een recht ......
-
@ stekel ......
ben jij zeker erg rijk ???
(of erg zwak natuurlijk ???)
ben jij zeker erg rijk ???
(of erg zwak natuurlijk ???)
Heel rijk!ben jij zeker erg rijk ???
Gelukkig valt dat mee! Ik ben als ID'er in een verpleeghuis bijna onmisbaar,maar dat komt omdat ik weinig geld kost! Wel is het zo dat,als ik me een keertje ziek meld, er al na een paar uur iemand aan de deur staat of ik wel echt ziek ben!(of erg zwak natuurlijk ???)
Laatst gewijzigd door stekel op 19 jun 2007 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
@ cybertomaat...
Heb er inderdaad niets aan en zie het verband ook niet met deze discussie.
Bij deze trek ik je dan ook aan je jasje. Je laat het namelijk volkomen na om verder in te gaan op mijn laatste reaktieschrijven in deze daklozen topic. Het enige wat ik nu van je hand zie verschijnen zijn wat nieuwe topic uitroepen her en der verspreid. Jammer.
Heb er inderdaad niets aan en zie het verband ook niet met deze discussie.
Bij deze trek ik je dan ook aan je jasje. Je laat het namelijk volkomen na om verder in te gaan op mijn laatste reaktieschrijven in deze daklozen topic. Het enige wat ik nu van je hand zie verschijnen zijn wat nieuwe topic uitroepen her en der verspreid. Jammer.
Moeten ze zich nu bezig houden met het bestrijden van "echte misdaad", zoals u het zegt, of "goede" gesprekken gaan voeren met iedere zwerver en wildkampeerder?>Met een goed gesprek kom je volgens mij een heel eind ......- Hoe onderscheid je de junkies/geesteszieken/illegalen van de 'normale' daklozen?
-
@ Shine (geloof ik )
wat tussen haakjes staat ... logisch dat u er anders over denk
als ik ... maar dan zou u ook moeten weten dat t al moeilijk
genoeg is om zo te leven zonder dat je om de haverklap weer
een nieuwe plek moet zoeken ......
Quote:
Proef ik uit deze opmerking dat men zich moet spiegelen aan de middelmaat,de grijze muis,en het makke schaap ... inplaats van
aan mensen bijzonder en/of verder zijn als de rest van onze, o zo
geweldige, maatschappij ???
maar als mensen eens een beetje meer open stonden voor
de mogelijkheden van de geest (en t lichaam) zouden we
als mensheid in zijn geheel een hoger nivo kunnen berijken ...
Als ik dat wel had zou ik niet vergeten waar ik vandaan kom ......
Zeker een buurtregiseur bv. moet dan ook maar een SPW
diploma op zak hebben ... is wel handig als je een beetje met
mensen kunt omgaan ... zeker in dat vak ......
Het mijne is (deels) bekend ... wat is de uwe ???
U heeft zeker ook een hekel aan krakers ???
Gaat dus (ook) niet over die groep die ik aanhaalde ......
Ik ken toevalig een ECHTE zigeuner en ook zijn verhalen over hoe
zijn familie eeuwen lang van plaats naar plaats trok ... met hun
handel en muziek waren ze graag geziene gasten ... totdat Hitler
en wat ander tuig ze als onmensen begon te behandelen ...
bedoeld U ???
en idealen ........
>Rob S. Minister van Emotionele Zaken<
Het draaid in deze zin volgens mij vooral om het gedeelteTer aanvulling.... het buiten de gebruikelijke paden hebben
gelopen en hebben geleefd is mij (meer dan me lief is)
bekend.
wat tussen haakjes staat ... logisch dat u er anders over denk
als ik ... maar dan zou u ook moeten weten dat t al moeilijk
genoeg is om zo te leven zonder dat je om de haverklap weer
een nieuwe plek moet zoeken ......
Quote:
Proef ik uit deze opmerking dat men zich moet spiegelen aan de middelmaat,de grijze muis,en het makke schaap ... inplaats van
aan mensen bijzonder en/of verder zijn als de rest van onze, o zo
geweldige, maatschappij ???
Deze mensen hoeven heus niet in eens VEREERD te worden ...Proef ik uit deze opmerking dat men zich dan maar moet gaan spiegelen aan, of als maatstaf moet gaan houden de door u aangehaalde extremen?
maar als mensen eens een beetje meer open stonden voor
de mogelijkheden van de geest (en t lichaam) zouden we
als mensheid in zijn geheel een hoger nivo kunnen berijken ...
ik heb niks gezecht over recht ik had t over reden ......Quote:
Volgens mij is er maar een GOEDE reden om de daklozen van dat
braakland te verwijderen ... als de grond "nuttiger" gebruikt gaat
worden,zodat nog meer mensen er wat aan hebben.
In uw epistel en gegeven antwoord sprak uzelf over enkele dagen. Haal ik weken aan dan blijkt er ineens geen recht meer te mogen zijn de daklozen van dat terein weg te mogen sturen?
Ten eerste heb ik geen nieuwbouwwoning en ten tweede :Dus,.......u hebt er geen moeite mee wanneer een dakloze menig weekje bivakkeert op het stuk braakliggend kavel vlak voor uw nieuwbouwwoning?
Als ik dat wel had zou ik niet vergeten waar ik vandaan kom ......
Dan moeten "we" maar eens wat socialere agenten gaan werven ...Neem van mij aan dat menig agent niet meer objectief met beide benen op de grond staat. Hij is dat gepraat met daklozen nu al meer dan zat,.....
Zeker een buurtregiseur bv. moet dan ook maar een SPW
diploma op zak hebben ... is wel handig als je een beetje met
mensen kunt omgaan ... zeker in dat vak ......
Bij iedere dakloze al dan niet vrijwillig, zit een verhaal.
Het mijne is (deels) bekend ... wat is de uwe ???
idd.Iemand die geen vaste haard en huis wil bestempeld zichzelf als zwerver en doet deze naam daadwerkelijk eer aan.
Het zijn verkapte anarchisten die zich aan geen enkele wet of regelgeving willen confirmeren.
U heeft zeker ook een hekel aan krakers ???
Daar is niets mis mee, zolang ze anderen maar niet tot overlast zijn! En precies hier wringt vaak de schoen.
Gaat dus (ook) niet over die groep die ik aanhaalde ......
GAAN BEWANDELEN ???Kijk naar de vroegere zigeuners. Ook zij wilden een vrij leven, maar helaas zorgden deze groep ook voor de nodige overlast. Je kunt je eigen pad willen gaan bewandelen,
Ik ken toevalig een ECHTE zigeuner en ook zijn verhalen over hoe
zijn familie eeuwen lang van plaats naar plaats trok ... met hun
handel en muziek waren ze graag geziene gasten ... totdat Hitler
en wat ander tuig ze als onmensen begon te behandelen ...
ongeacht of ze in een huis boot tent of wagen willen wonen !!!...met de daarbij volgens jou behorende maat- en leefstaven, maar je moet te allen tijden rekening blijven houden met.... de maatschappij. En dat zijn u en ik en alle andere bewoners van deze aardkloot.
Daar waar een samenleving is moeten bepaalde basisregels zijn waar iedereen zich aan dient te houden. Ongeacht, rang, geslacht of status.
Uitkering ben ik duidelijk over geweest ... welke verplichtingenTrouwens vind ik het jammer dat u niet op de door mij andere aangehaalde vraagstukken ingaat. (uitkering, verplichting etc.)
bedoeld U ???
Als iedereen zo'n houding had ... had idd. niemand meer dromenHet leven is hard en niet alleen maar idealistisch.
en idealen ........
>Rob S. Minister van Emotionele Zaken<
Laatst gewijzigd door cybertomaat op 20 jun 2007 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Sorrie cybertomaat, maar met verbazing heb ik je reactie gelezen. Een erg selectief knippen, plakken, quoten en daarmee ook nog stukken uit haar verband trekken lijkt nu ineens schering en inslag bij je te worden. Zonder daadwerkelijk op mijn volledig aangehaalde punten serieus in te gaan en deze eens niet met een wedervraag te gaan beantwoorden. Je beperkte antwoordenkader (refentie naar hitler enz. slaat binnen de deze discussie kant noch wal. Ook reeds vóór Hitler waren de zigeuners echt niet overal graag geziene gasten. Het het idee van de kundigheden en SPW diploma opzak hebben. Sociale vaardigheden leer je niet door een SPW diploma opzak te hebben en kijkende naar de hulpverlening .....ach.. kom op zeg. Get real. Afijn...)
Wat mijn verdere persoonlijke verhaal doet helemaal niet ter zake en voegt ook totaal niets toe aan de daadwerkelijke topic en punten die aangehaald worden.
Ook ik vergeet niet waar ik vandaan kom, maar stel daarin wel mijn tolerantie- en toelaatbaarheidsgrenzen. En ja, dus ook naar daklozen, al dan niet vrijwillig die 'wildkamperen'.
Krakers zijn geen anarchisten. Ik vrees dat u niet goed weet, of in iedergeval niet op de hoogte bent wat een krakersbond en dus een kraker is.
Mag ik je er op wijzen dat jezelf de topic start met 'Dakloos (willen) zijn'. Met deze stelling en de toegepaste haakjes geef je al het nodige aan.
Gezien de wijze van vervolgdiscussie (lees je wijze van reageren) is voor mij deze discussie gesloten. Ik vind het de manier van 'met een Jantje van Leiden....'.
Jammer.
Wat mijn verdere persoonlijke verhaal doet helemaal niet ter zake en voegt ook totaal niets toe aan de daadwerkelijke topic en punten die aangehaald worden.
Ook ik vergeet niet waar ik vandaan kom, maar stel daarin wel mijn tolerantie- en toelaatbaarheidsgrenzen. En ja, dus ook naar daklozen, al dan niet vrijwillig die 'wildkamperen'.
Krakers zijn geen anarchisten. Ik vrees dat u niet goed weet, of in iedergeval niet op de hoogte bent wat een krakersbond en dus een kraker is.
Mag ik je er op wijzen dat jezelf de topic start met 'Dakloos (willen) zijn'. Met deze stelling en de toegepaste haakjes geef je al het nodige aan.
Gezien de wijze van vervolgdiscussie (lees je wijze van reageren) is voor mij deze discussie gesloten. Ik vind het de manier van 'met een Jantje van Leiden....'.
Jammer.
-
Beste Shine ......
Ik hoop wel dat je dit nog leest want ik zou t
zonde vinden als dit niet zo was. bij voorbaat
sorry voor het ?selectieve? knip en plak werk ... ??? ...
in gegaan ... omdat u zo duidelijk laat blijken niet al teveel plak
en knipwerk te (kunnen) waarderen,waar een ander dit misschien
juist als duidelijk ervaart ... dat kon ik ook niet weten en 'k ben
bereid daar rekening mee te houden.
En waar ik met een wedervraag "antwoord" is het doorgaans gewoon
een beleefde manier van aangeven dat uw vraag mij niet helemaal
duidelijk is of dat ik meer info / details nodig heb om er een ZINNIG
antwoord op te KUNNEN geven ......
Maar ik moet U helaas gelijk geven ... RASSENHAAT is er
minstens net zo lang als dat we weten dat er andere ?RASSEN?
zijn ... maar je HOEFT er niet aan mee te doen ......
van je ouders en overige familie ... "deel twee" haal je op school
... en de rest leer je door te leven ( lees : een sociaal leven
te hebben ... te werken ... lief te hebben en te haten ...
lezen , luisteren en praten ..enz..enz..enz.. ...
Ik ga me ondertussen door uw opmerking wel afvragen wat mijn
vrouw wel geleerd heeft dan toen ze tot Sociaal Pedagogisch
Werker werd opgeleid ??? misschien kunt U t me uitleggen ???
Leer ik ook weer eens wat ......
en ondanks de knipoog meen ik t serieus ...
Ik heb bewust een tijdje de rest van de wereld links laten liggen en ik
ben er een beter mens van geworden ... ik had ondanks een aantal
tegenslagen de tijd van mijn leven en zie het dan ook als een enorme
verrijking / bevrijding ......
U heeft blijkbaar veel slechtere ervaringen met het dak/thuisloosschap.
Dat doet bij mij dan ook het vermoeden rijzen dat U dus NIET (al dan niet tussen haakjes) vrijwillig dak/thuisloos was ......
uiteraard niet zeker daar U zo weinig over uzelf los laat ...)
Mijn reactie was dan ook omdat ik dergelijke termen in die tijd
OOK naar mijn hoofd kreeg geslingerd ... vandaar ...
(enne ... een tentje hoefde ik niet te kraken ...DUS...)
maar wie weet kunt U de goedheid in Uw hart vinden om mij
toch nog een kleine reactie te gunnen ... ??? ... ??? ......
Ik hoop wel dat je dit nog leest want ik zou t
zonde vinden als dit niet zo was. bij voorbaat
sorry voor het ?selectieve? knip en plak werk ... ??? ...
Ik ben voor zover ik weet toch echt op meerdere punten serieusZonder daadwerkelijk op mijn volledig aangehaalde punten serieus in te gaan en deze eens niet met een wedervraag te gaan beantwoorden.
in gegaan ... omdat u zo duidelijk laat blijken niet al teveel plak
en knipwerk te (kunnen) waarderen,waar een ander dit misschien
juist als duidelijk ervaart ... dat kon ik ook niet weten en 'k ben
bereid daar rekening mee te houden.
En waar ik met een wedervraag "antwoord" is het doorgaans gewoon
een beleefde manier van aangeven dat uw vraag mij niet helemaal
duidelijk is of dat ik meer info / details nodig heb om er een ZINNIG
antwoord op te KUNNEN geven ......
Vind U het ook zo jammer dat t DAARNA nog zo is ???Ook reeds vóór Hitler waren de zigeuners echt niet overal graag geziene gasten.
Maar ik moet U helaas gelijk geven ... RASSENHAAT is er
minstens net zo lang als dat we weten dat er andere ?RASSEN?
zijn ... maar je HOEFT er niet aan mee te doen ......
... sociale vaardigheden ... het eerste gedeelte leer je "als t goed is"Sociale vaardigheden leer je niet door een SPW diploma opzak te hebben en kijkende naar de hulpverlening .....ach.. kom op zeg. Get real.
van je ouders en overige familie ... "deel twee" haal je op school
... en de rest leer je door te leven ( lees : een sociaal leven
te hebben ... te werken ... lief te hebben en te haten ...
lezen , luisteren en praten ..enz..enz..enz.. ...
Ik ga me ondertussen door uw opmerking wel afvragen wat mijn
vrouw wel geleerd heeft dan toen ze tot Sociaal Pedagogisch
Werker werd opgeleid ??? misschien kunt U t me uitleggen ???
Leer ik ook weer eens wat ......
en ondanks de knipoog meen ik t serieus ...
TUURLIJK WEL ...... !!! ...... ...... !!! ......Wat mijn verdere persoonlijke verhaal doet helemaal niet ter zake en voegt ook totaal niets toe aan de daadwerkelijke topic en punten die aangehaald worden.
Ik heb bewust een tijdje de rest van de wereld links laten liggen en ik
ben er een beter mens van geworden ... ik had ondanks een aantal
tegenslagen de tijd van mijn leven en zie het dan ook als een enorme
verrijking / bevrijding ......
U heeft blijkbaar veel slechtere ervaringen met het dak/thuisloosschap.
Dat doet bij mij dan ook het vermoeden rijzen dat U dus NIET (al dan niet tussen haakjes) vrijwillig dak/thuisloos was ......
Ik vrees dat ik meer gekraakt heb als U (maar weet datKrakers zijn geen anarchisten. Ik vrees dat u niet goed weet, of in iedergeval niet op de hoogte bent wat een krakersbond en dus een kraker is.
uiteraard niet zeker daar U zo weinig over uzelf los laat ...)
Mijn reactie was dan ook omdat ik dergelijke termen in die tijd
OOK naar mijn hoofd kreeg geslingerd ... vandaar ...
(enne ... een tentje hoefde ik niet te kraken ...DUS...)
>>>JAMMER<<< ik heb mijn best gedaan ...Gezien de wijze van vervolgdiscussie (lees je wijze van reageren) is voor mij deze discussie gesloten.
maar wie weet kunt U de goedheid in Uw hart vinden om mij
toch nog een kleine reactie te gunnen ... ??? ... ??? ......
Fac ut vivas !!!
Geplaatst op 16 Jun 2007 22:15 door Fac ut vivas !!!
Tuurlijk is dakloos zijn een recht zolang je NIET een ander tot last bent, en dat is in 95% nou juist wel het geval
---------------------------------------------------------------------------------
Beetje late reactie op bovenstaande stelling welliswaar maar toch.... Alnog
Met permissie , maar wat een vooringenome kul Hoeveel dak/thuislozen ken jij persoonlijk dat je dit zo goed meent te weten?
Ik wel nl en weet daardoor dat Cyber geen onzin uitkraamt en ik ben het dan ook helemaal met hem eens.
En natuurlijk, de wet is er niet voor niets maar zou op dit punt best wat soepeler mogen wat mij betreft.
Vrije vogels die niemand tot last zijn en niet op zorgplicht zitten te wachten? Laat ze met rust en geef ze het respect dat je zelf ook graag wil ontvangen. En die ''harde wereld''? begint bij jezelf Of niet ....en dat is een keuze
Mijn jongste heeft een jaar zo geleefd. Besloot dat het tijd was om voor zichzelf te gaan zorgen . Haar anti-kraak huisje werd gesloopt, nog niet voldoende punten voor ,n huurhuis dus kwam ze weer thuiswonen. Nu is mijn jongste geen standaard-mens (lijkt op d,r moeder ) wat de nodige aanpassingsproblemen veroorzaakte dus dat werd geen feest in ons mini-huisje.
Bovendien had ze een loei van ,n hond die ivm onoverkomelijke concurrentiestrijd met mijn twee reuen steeds apart gehouden moest worden. Er kwam dus ook een minstens zo grote bench in de kamer waar ze om de beurt ingingen.(hond! niet dochter )
Uiteindelijk besloot ze dat het tijd werd voor , zoals ze het noemde, zelfverantwoording/ontwikkeling en vertrok vanuit het thuisbedje naar het park/bos/plantsoen. Een uitdaging vond ze (soms knarsend tegen wil en dank ) het en hoewel ik het met de nodige kloekenzorg gadesloeg heeft ze ook mij veel wijzer gemaakt met haar ervaringen waar ik bijna dagelijks in mee mocht delen .
Ze behield nl wel haar baantje in ,n winkel ,3 middagen in de week. Genoeg om haar en de hond zonder uitkering te houden en vlakbij , dus de hond werd die middagen voor drie uur bij mij gedropt. Daarna vertrok ze ''de weide wereld'' weer in....
Soms ,als het stortregende of erg koud was, zat het me vanzelfsprekend niet lekker, dan zag ik haar in gedachten zielig kleddernat worden in haar slaapzakje en de hond idem dito....Brrrr....koud... Het begrip''Liefde is Loslaten'' was zomaar ineens een zware kluif
Maar negen van de tien keer verscheen ze de volgende middag blakend van gezondheid op de stoep. Dan had ze ''ergens'' zeildoek gevonden en daar een tentje van gemaakt of bij bevriende geestverwanten mogen schuilen.
Ze kende het hele daklozencircuit en door haar heb ik nogal wat vreemde doch welkome gasten mogen ontvangen. En nee, geen junks op m,n slaapbankje gehad, wel hele leuke mensen met ,n ''iets andere'' kijk op het leven dan de doorsnee-burger van dit soms over-geregelde- maar vaak zo oersaaie land.
Ik zie ze, ook nu dochterlief zelf niet meer buiten woont, nog regelmatig. Soms verdwijnt er een ,n tijdje....op ''vakantie'' naar elders En soms blijft mijn deur gesloten want ik wil geen lamlazerig typ op m,n bank. ''Zuipen doe je maar buiten'' roep ik dan. Ben geen gekke bettie
Maar koffie is er altijd en ,als ik zelf een zware klus heb dan wordt dat gewoon ''effe'' gedaan. Zo ziet m,n tuintje er ,met dank aan m,n ''gelegenheids klussers'' weer keurig uit
En soms help ik met een groot of klein probleem, draai een extra wasje, bewaar een muziekinstrument of persoonlijke papieren.
Het leven kan zo simpel zijn als je het niet moeilijker maakt
Natuurlijk was/is het niet alleen maar zo simpel en leuk zoals ik het nu beschrijf. En natuurlijk was dit uiteindelijk haar eigen keus waar ze zelf niet alleen de leuke maar ook de nare kanten van heeft moeten leren accepteren
Ze heeft het niet makkelijk gehad dit kind, ook daarvoor al niet want er zijn zware stormen geweest in haar leven en niet alleen letterlijk Maar ze is er door dit laatste jaar beslist niet slechter op geworden , integendeel!, en mij heeft ze er heel wat van meegegeven.
Conclusie van dit verhaal?
Leven....maar vooral ook LATEN leven bv Probeer het maar eens , je kunt er alleen maar beter van worden
Geplaatst op 16 Jun 2007 22:15 door Fac ut vivas !!!
Tuurlijk is dakloos zijn een recht zolang je NIET een ander tot last bent, en dat is in 95% nou juist wel het geval
---------------------------------------------------------------------------------
Beetje late reactie op bovenstaande stelling welliswaar maar toch.... Alnog
Met permissie , maar wat een vooringenome kul Hoeveel dak/thuislozen ken jij persoonlijk dat je dit zo goed meent te weten?
Ik wel nl en weet daardoor dat Cyber geen onzin uitkraamt en ik ben het dan ook helemaal met hem eens.
En natuurlijk, de wet is er niet voor niets maar zou op dit punt best wat soepeler mogen wat mij betreft.
Vrije vogels die niemand tot last zijn en niet op zorgplicht zitten te wachten? Laat ze met rust en geef ze het respect dat je zelf ook graag wil ontvangen. En die ''harde wereld''? begint bij jezelf Of niet ....en dat is een keuze
Mijn jongste heeft een jaar zo geleefd. Besloot dat het tijd was om voor zichzelf te gaan zorgen . Haar anti-kraak huisje werd gesloopt, nog niet voldoende punten voor ,n huurhuis dus kwam ze weer thuiswonen. Nu is mijn jongste geen standaard-mens (lijkt op d,r moeder ) wat de nodige aanpassingsproblemen veroorzaakte dus dat werd geen feest in ons mini-huisje.
Bovendien had ze een loei van ,n hond die ivm onoverkomelijke concurrentiestrijd met mijn twee reuen steeds apart gehouden moest worden. Er kwam dus ook een minstens zo grote bench in de kamer waar ze om de beurt ingingen.(hond! niet dochter )
Uiteindelijk besloot ze dat het tijd werd voor , zoals ze het noemde, zelfverantwoording/ontwikkeling en vertrok vanuit het thuisbedje naar het park/bos/plantsoen. Een uitdaging vond ze (soms knarsend tegen wil en dank ) het en hoewel ik het met de nodige kloekenzorg gadesloeg heeft ze ook mij veel wijzer gemaakt met haar ervaringen waar ik bijna dagelijks in mee mocht delen .
Ze behield nl wel haar baantje in ,n winkel ,3 middagen in de week. Genoeg om haar en de hond zonder uitkering te houden en vlakbij , dus de hond werd die middagen voor drie uur bij mij gedropt. Daarna vertrok ze ''de weide wereld'' weer in....
Soms ,als het stortregende of erg koud was, zat het me vanzelfsprekend niet lekker, dan zag ik haar in gedachten zielig kleddernat worden in haar slaapzakje en de hond idem dito....Brrrr....koud... Het begrip''Liefde is Loslaten'' was zomaar ineens een zware kluif
Maar negen van de tien keer verscheen ze de volgende middag blakend van gezondheid op de stoep. Dan had ze ''ergens'' zeildoek gevonden en daar een tentje van gemaakt of bij bevriende geestverwanten mogen schuilen.
Ze kende het hele daklozencircuit en door haar heb ik nogal wat vreemde doch welkome gasten mogen ontvangen. En nee, geen junks op m,n slaapbankje gehad, wel hele leuke mensen met ,n ''iets andere'' kijk op het leven dan de doorsnee-burger van dit soms over-geregelde- maar vaak zo oersaaie land.
Ik zie ze, ook nu dochterlief zelf niet meer buiten woont, nog regelmatig. Soms verdwijnt er een ,n tijdje....op ''vakantie'' naar elders En soms blijft mijn deur gesloten want ik wil geen lamlazerig typ op m,n bank. ''Zuipen doe je maar buiten'' roep ik dan. Ben geen gekke bettie
Maar koffie is er altijd en ,als ik zelf een zware klus heb dan wordt dat gewoon ''effe'' gedaan. Zo ziet m,n tuintje er ,met dank aan m,n ''gelegenheids klussers'' weer keurig uit
En soms help ik met een groot of klein probleem, draai een extra wasje, bewaar een muziekinstrument of persoonlijke papieren.
Het leven kan zo simpel zijn als je het niet moeilijker maakt
Natuurlijk was/is het niet alleen maar zo simpel en leuk zoals ik het nu beschrijf. En natuurlijk was dit uiteindelijk haar eigen keus waar ze zelf niet alleen de leuke maar ook de nare kanten van heeft moeten leren accepteren
Ze heeft het niet makkelijk gehad dit kind, ook daarvoor al niet want er zijn zware stormen geweest in haar leven en niet alleen letterlijk Maar ze is er door dit laatste jaar beslist niet slechter op geworden , integendeel!, en mij heeft ze er heel wat van meegegeven.
Conclusie van dit verhaal?
Leven....maar vooral ook LATEN leven bv Probeer het maar eens , je kunt er alleen maar beter van worden
Ga vanavond cybertomatensoep maken. Lijkt me lekker. Oh ja met balletjes.
-
@ petty 1950 ......
Ik heb met groeiend genoegen je stukje gelezen ...
(ik wil met alle liefde U zeggen maar iets zegt me dat je je dan
ouder voeld als dat je leeft / bent ... )
en vind t echt niet erg dat je nu pas reageerd . Ik vind dit een van
mijn interesantste topics op dit forum ...... hoe meer reacties ...
hoe beter
Wel hoop ik dat Fac ut vivas !!! en Shine dit ook nog
ff lezen ......
Het verhaal van je dochter lijkt hier en daar sterk op t mijne ......
het was haar eigen keus ... ze zag het als een stukje (geestelijke)
ontwikkeling ... werkte gewoon om voor zichzelf (en de hond) te
kunnen zorgen ... en ze roeide met de riemen die ze had in plaats
van zichzelf "zielig" te vinden (zoals de junkies e.d. doen ...)
En ik meen uit jou tekst te lezen dat de band tussen jou en je
dochter er ook op vooruit is gegaan ???
(dit was ook zo tussen mij en mijn ouders ... mijn vader was echt
trots dat ik mijn eigen weg ging ZONDER UITKERING ......
mijn moeder was blij voor me ivm. mijn SPIRITUELE ontwikkeling)
Kijk ... ik kom uit de muziekwereld ( (hard) Rock - hip hop ) en ik
heb echt de gekste dingen meegemaakt / gezien .
Ik had vroeger ook een ruime sortering van wat men doorgaans
FOUTE VRIENDEN noemt .Drugshandel , wapenhandel , prostitutie
oplichting enz. enz. ......
ik heb t allemaal van heel dichtbij meegemaakt / zien gebeuren.
Geld wat ik spaarde voor apparatuur , muziek software en studio-
tijd werd door mijn "vrienden" gejat om coke , heroine en zelfs
wapens en gezelschap van te betalen ......
MAAR :
Toen ik dak/thuisloos was kon ik mijn gitaar , eten/drinken en
zelfs mijn wiet e.d. gewoon bij mijn Vondelparkvrienden in
bewaring geven ... is maar een keer fout gegaan toen de politie
de straatartiest waar ik mijn spullen in bewaring had gegeven,
ten onrechte, had opgepakt wegens bedelen ( terwijl hij gewoon,
op mijn gitaar, een beetje aan t pingelen was en van een toerist
die dat waardeerde wat geld toegestopt kreeg ...... )
Is teveel info he ??? ik zal er een eind aan breien ......
PUNT is :
Je kan pas iemand beoordelen als je iemand, en zijn / haar
situatie, ECHT kent ...
En ik ken veel Goede , gezonde , sociale daklozen die ,
in tegenstelling tot hun "normale" medeburgers WEL voor
anderen klaar staan !!!
(waar dus niemand LAST van heeft ... eerder het tegenover-
gestelde ...... )
>cybertomaat<
@ jonjo ...... lekker ...
Cybertomatensoep van Uniex ???
Zet het blikje boven 3 waxinekaarsjes ( wel open !!! )
+/- 25 minuten wachten en ... diner is served ...
Ik heb met groeiend genoegen je stukje gelezen ...
(ik wil met alle liefde U zeggen maar iets zegt me dat je je dan
ouder voeld als dat je leeft / bent ... )
en vind t echt niet erg dat je nu pas reageerd . Ik vind dit een van
mijn interesantste topics op dit forum ...... hoe meer reacties ...
hoe beter
Wel hoop ik dat Fac ut vivas !!! en Shine dit ook nog
ff lezen ......
Het verhaal van je dochter lijkt hier en daar sterk op t mijne ......
het was haar eigen keus ... ze zag het als een stukje (geestelijke)
ontwikkeling ... werkte gewoon om voor zichzelf (en de hond) te
kunnen zorgen ... en ze roeide met de riemen die ze had in plaats
van zichzelf "zielig" te vinden (zoals de junkies e.d. doen ...)
En ik meen uit jou tekst te lezen dat de band tussen jou en je
dochter er ook op vooruit is gegaan ???
(dit was ook zo tussen mij en mijn ouders ... mijn vader was echt
trots dat ik mijn eigen weg ging ZONDER UITKERING ......
mijn moeder was blij voor me ivm. mijn SPIRITUELE ontwikkeling)
Kijk ... ik kom uit de muziekwereld ( (hard) Rock - hip hop ) en ik
heb echt de gekste dingen meegemaakt / gezien .
Ik had vroeger ook een ruime sortering van wat men doorgaans
FOUTE VRIENDEN noemt .Drugshandel , wapenhandel , prostitutie
oplichting enz. enz. ......
ik heb t allemaal van heel dichtbij meegemaakt / zien gebeuren.
Geld wat ik spaarde voor apparatuur , muziek software en studio-
tijd werd door mijn "vrienden" gejat om coke , heroine en zelfs
wapens en gezelschap van te betalen ......
MAAR :
Toen ik dak/thuisloos was kon ik mijn gitaar , eten/drinken en
zelfs mijn wiet e.d. gewoon bij mijn Vondelparkvrienden in
bewaring geven ... is maar een keer fout gegaan toen de politie
de straatartiest waar ik mijn spullen in bewaring had gegeven,
ten onrechte, had opgepakt wegens bedelen ( terwijl hij gewoon,
op mijn gitaar, een beetje aan t pingelen was en van een toerist
die dat waardeerde wat geld toegestopt kreeg ...... )
Is teveel info he ??? ik zal er een eind aan breien ......
PUNT is :
Je kan pas iemand beoordelen als je iemand, en zijn / haar
situatie, ECHT kent ...
En ik ken veel Goede , gezonde , sociale daklozen die ,
in tegenstelling tot hun "normale" medeburgers WEL voor
anderen klaar staan !!!
(waar dus niemand LAST van heeft ... eerder het tegenover-
gestelde ...... )
>cybertomaat<
@ jonjo ...... lekker ...
Cybertomatensoep van Uniex ???
Zet het blikje boven 3 waxinekaarsjes ( wel open !!! )
+/- 25 minuten wachten en ... diner is served ...
Dakloze? moet hij dan een nieuwe tent hebben?
Er zijn voor slimme kampeerders genoeg plekken waar minder of niet gecontroleerd word.
Ik ga geen lijst plaatsen zo vlak voor de schoolvakantie's want dan komen er vele pubers bij ,en dan gaat het fout, juist nu is het lastiger, want er zijn er extra veel.
In Zeeland is de controle nu zo streng dat die groep op vakantie moet naar de rest van NL dus bedankt wildcampeerders die om 2.00 uur uit de kroeg komen!
Er zijn voor slimme kampeerders genoeg plekken waar minder of niet gecontroleerd word.
Ik ga geen lijst plaatsen zo vlak voor de schoolvakantie's want dan komen er vele pubers bij ,en dan gaat het fout, juist nu is het lastiger, want er zijn er extra veel.
In Zeeland is de controle nu zo streng dat die groep op vakantie moet naar de rest van NL dus bedankt wildcampeerders die om 2.00 uur uit de kroeg komen!
Voor mij had het verhaal gerust wat langer (uitgebreider) gemogen hoor Cyber Vervelen doet het allesbehalve.
Vind ,t eigelijk wel goed dat de andere kant van het dak/thuisloos bestaan wat meer bekend wordt en dan maakt het mij overigens niet echt uit wie het vervolgens leest, zolang het maar enigszins bijdraagt aan de hoognodige verandering van de doorgaans beperkte kijk op -en daardoor weinig respectvolle houding van de ''eerzame'' burger t.o.v. hen die door wat voor reden dan ook andere keuzes maken. Zonder daarbij anderen te schaden
En ja hoor...U mag ''jij'' tegen me zeggen Niet omdat ik me daardoor jeugdiger voel want ach, dat is voor mij, zoals je zelf terecht opmerkt ,niet echt een levensdoel. Ik koester mijn horizontale gezichtslijnen....tekenen dat ik met passie geleefd heb en dat nog steeds tenvolle doe
In mijn CD rek huist dan ook Doris Day van mijn moeder knus naast de Metal van de nazaten en van beiden geniet ik....nagelang mijn stemming van het moment
Overigens.....de relatie met mijn jongste was ook voor haar dakloze periode stevig hoor. Vandaar ook haar besluit om elders te gaan ''wonen'' Juist omdat onze band zo goed was wilde ze dit ook zo houden. Tis een wijs kind, mijn ietwat gecompliceerde dochter
Stevig karakter...zit in de genen denk ik....en twee stevige ''standjes'' op 50 m2 met drie knokkende reuen......Krijg je er al beeld....en vooral ook geluid bij?
Maar juist door dit KARAKTER.....en door de sterke band met haar ''nest'' zoals ze het noemt, heeft ze overleefd wat veel van haar leeftijdsgenoten verdrietig genoeg de diepte ingejaagd heeft....de herinnering aan vreselijke gebeurtenissen in haar vroege jeugd en een bijna desestreus verlopen heroineverslaving waarvan ze met behulp van haar broers, zussen, mij, maar vooral op eigen kracht uit gekomen is. 21 jaar jong/oud En dat verdient bovenal respect vind ik.
En zo heeft elke parkbewoner zijn/haar verhaal en het loont beslist de ''moeite'' om die vaak boeiende verhalen te leren kennen, maar dat vergt wel een open blik op de wereld en de bereidheid om jouw waarheid te zien voor wat het is...nl jouw (!) beleving van ''de waarheid''
Bovendien..... ook de zgn losers....de junks.... daar denk ik een stuk genuanceerder over ,al ben ik geen wereldredder....geen Joan of Arc... ik kan ze niet redden.... maar voor mij zijn het geen ''junks'' geen menselijk AFVAL, al zien ze er vaak wel zo uit en erger nog...zo VOELEN ze zich vaak ook....
Maar ook zij hebben hun soms diep ellendig verhaal.....maar minder TALENT en gereedschap meegekregen in OVERleven en geen ''nest'' om op terug te vallen????
DE waarheid....bestaat ook hier niet en wordt gekleurt door zwart-wit denken
Mijn dochter ging ook met hen om ,zij het met de nodige reserve want ze was erg zuinig op d,r slaapspullen etc Maar ze deelden wel mee met in de broodjes-met bier
Misschien heb je haar gekend Cyber ? Ook zij heeft veel in het Vondelpark geslapen dus het zou best kunnen.
Ze vertelde me ooit over een jongen in het park wiens gitaar inbeslag was genomen wegens illigaal ''bedelen''
En onze wetsgetrouwe ....o zo ''sociale'' wijkagent reageerde daarop met gepaste grijns op z,n sauna-bruine porum dat ,r '' weer zo,n gore dakloze afgestraft was ''
De grap was dat hij dit nou net vertelde tegen mijn grote trots die op ,n bankje voor haar werkplek haar pauzebroodje zat te nuttigen....in haar (on-dak-loze ) keurige werkkleding...... Die hem met haar prachtige blauwe ogen lief aankeek....alvorens hem te vertellen dat ook zij....zo,n gore dakloze was en dat ze net die nacht in ZIJN plantsoentje.....heerlijk had geslapen
''Die kop van die geilbak mam'' straalde ze later.... ''he-le-maal AFGESTRAFT wassie....onbetaalbaar...''
@ Jonjo....nog effe een toevoeging aan de (of ''het'''?) modus operandus van Cyber....doe er ,n paar verse tomaatjes bij...gratis te halen na marktsluiting (doe ik zelf ook )
Tis guur buiten nu dus denk om de vitamientjes (ik blijf ,n onverbetelijke kloek.... )
En DIRK.....tent? Prima idee maar liever geen gillend rode svp. Valt mits je ,m tussen de aardbeitjes plant teveel op
Vind ,t eigelijk wel goed dat de andere kant van het dak/thuisloos bestaan wat meer bekend wordt en dan maakt het mij overigens niet echt uit wie het vervolgens leest, zolang het maar enigszins bijdraagt aan de hoognodige verandering van de doorgaans beperkte kijk op -en daardoor weinig respectvolle houding van de ''eerzame'' burger t.o.v. hen die door wat voor reden dan ook andere keuzes maken. Zonder daarbij anderen te schaden
En ja hoor...U mag ''jij'' tegen me zeggen Niet omdat ik me daardoor jeugdiger voel want ach, dat is voor mij, zoals je zelf terecht opmerkt ,niet echt een levensdoel. Ik koester mijn horizontale gezichtslijnen....tekenen dat ik met passie geleefd heb en dat nog steeds tenvolle doe
In mijn CD rek huist dan ook Doris Day van mijn moeder knus naast de Metal van de nazaten en van beiden geniet ik....nagelang mijn stemming van het moment
Overigens.....de relatie met mijn jongste was ook voor haar dakloze periode stevig hoor. Vandaar ook haar besluit om elders te gaan ''wonen'' Juist omdat onze band zo goed was wilde ze dit ook zo houden. Tis een wijs kind, mijn ietwat gecompliceerde dochter
Stevig karakter...zit in de genen denk ik....en twee stevige ''standjes'' op 50 m2 met drie knokkende reuen......Krijg je er al beeld....en vooral ook geluid bij?
Maar juist door dit KARAKTER.....en door de sterke band met haar ''nest'' zoals ze het noemt, heeft ze overleefd wat veel van haar leeftijdsgenoten verdrietig genoeg de diepte ingejaagd heeft....de herinnering aan vreselijke gebeurtenissen in haar vroege jeugd en een bijna desestreus verlopen heroineverslaving waarvan ze met behulp van haar broers, zussen, mij, maar vooral op eigen kracht uit gekomen is. 21 jaar jong/oud En dat verdient bovenal respect vind ik.
En zo heeft elke parkbewoner zijn/haar verhaal en het loont beslist de ''moeite'' om die vaak boeiende verhalen te leren kennen, maar dat vergt wel een open blik op de wereld en de bereidheid om jouw waarheid te zien voor wat het is...nl jouw (!) beleving van ''de waarheid''
Bovendien..... ook de zgn losers....de junks.... daar denk ik een stuk genuanceerder over ,al ben ik geen wereldredder....geen Joan of Arc... ik kan ze niet redden.... maar voor mij zijn het geen ''junks'' geen menselijk AFVAL, al zien ze er vaak wel zo uit en erger nog...zo VOELEN ze zich vaak ook....
Maar ook zij hebben hun soms diep ellendig verhaal.....maar minder TALENT en gereedschap meegekregen in OVERleven en geen ''nest'' om op terug te vallen????
DE waarheid....bestaat ook hier niet en wordt gekleurt door zwart-wit denken
Mijn dochter ging ook met hen om ,zij het met de nodige reserve want ze was erg zuinig op d,r slaapspullen etc Maar ze deelden wel mee met in de broodjes-met bier
Misschien heb je haar gekend Cyber ? Ook zij heeft veel in het Vondelpark geslapen dus het zou best kunnen.
Ze vertelde me ooit over een jongen in het park wiens gitaar inbeslag was genomen wegens illigaal ''bedelen''
En onze wetsgetrouwe ....o zo ''sociale'' wijkagent reageerde daarop met gepaste grijns op z,n sauna-bruine porum dat ,r '' weer zo,n gore dakloze afgestraft was ''
De grap was dat hij dit nou net vertelde tegen mijn grote trots die op ,n bankje voor haar werkplek haar pauzebroodje zat te nuttigen....in haar (on-dak-loze ) keurige werkkleding...... Die hem met haar prachtige blauwe ogen lief aankeek....alvorens hem te vertellen dat ook zij....zo,n gore dakloze was en dat ze net die nacht in ZIJN plantsoentje.....heerlijk had geslapen
''Die kop van die geilbak mam'' straalde ze later.... ''he-le-maal AFGESTRAFT wassie....onbetaalbaar...''
@ Jonjo....nog effe een toevoeging aan de (of ''het'''?) modus operandus van Cyber....doe er ,n paar verse tomaatjes bij...gratis te halen na marktsluiting (doe ik zelf ook )
Tis guur buiten nu dus denk om de vitamientjes (ik blijf ,n onverbetelijke kloek.... )
En DIRK.....tent? Prima idee maar liever geen gillend rode svp. Valt mits je ,m tussen de aardbeitjes plant teveel op
-
@ petty 1950 ......
Je moet maar eens aan je dochter vragen of ze
Gerry (jerrie) nog gekend heeft (een Ierse verslaafde
was als een broer voor me ) die gast kon spelen ...
en zingen "no more ... no more war" zonde dat ie dood
is aan die troep . Ik zou nog eens met m de studio ingaan,
is er helaas nooit meer van gekomen .
En wie weet ken ik je dochter idd ...
Kwam ze weleens bij inloophuis oud west ???
mijn toenmalige vriendin (huidige vrouw)
heeft daar gewerkt en ik heb zelf ook nog wel
eens wat vrijwilligerswerk voor ze gedaan.
Wou ik nu nog mijn uitspraken over junks nuanceren
maar dat heb ik eigenlijk al gedaan toch ???
Nou ja ... wie weet zie ik jou en je dochterlief deze
zomer nog wel in t Vondel ......
Die gozer met die overdreven grote radio en / of
met gitaar die bij de Magic tree of bij
the gathering tree zit ... DAT BEN IK
>cybertomaat<
Je moet maar eens aan je dochter vragen of ze
Gerry (jerrie) nog gekend heeft (een Ierse verslaafde
was als een broer voor me ) die gast kon spelen ...
en zingen "no more ... no more war" zonde dat ie dood
is aan die troep . Ik zou nog eens met m de studio ingaan,
is er helaas nooit meer van gekomen .
En wie weet ken ik je dochter idd ...
Kwam ze weleens bij inloophuis oud west ???
mijn toenmalige vriendin (huidige vrouw)
heeft daar gewerkt en ik heb zelf ook nog wel
eens wat vrijwilligerswerk voor ze gedaan.
Wou ik nu nog mijn uitspraken over junks nuanceren
maar dat heb ik eigenlijk al gedaan toch ???
Nou ja ... wie weet zie ik jou en je dochterlief deze
zomer nog wel in t Vondel ......
Die gozer met die overdreven grote radio en / of
met gitaar die bij de Magic tree of bij
the gathering tree zit ... DAT BEN IK
>cybertomaat<
Die boom....is dat bij het eerste water???
Bewust kind viel even ongebruikelijk stil toen ik ( ze vloog even langs ''het nest'') haar vroeg of het lied ''no more......no more war'' haar iets zei.... ''Hoe weet jij dat ????''
Jerrie heeft ze idd goed gekend....hij zong liedjes voor haar....''mooi mens'' zegt ze.... maar op het laatst volledig verknipt
IN en intriest......zo gaat het soms.....
In dat inloophuis (Bilderdijk?) kwam ze bijna dagelijks. Met honden (toen nog 2 stuks )
Kleine wereld zomaar ineens he?
Bewust kind viel even ongebruikelijk stil toen ik ( ze vloog even langs ''het nest'') haar vroeg of het lied ''no more......no more war'' haar iets zei.... ''Hoe weet jij dat ????''
Jerrie heeft ze idd goed gekend....hij zong liedjes voor haar....''mooi mens'' zegt ze.... maar op het laatst volledig verknipt
IN en intriest......zo gaat het soms.....
In dat inloophuis (Bilderdijk?) kwam ze bijna dagelijks. Met honden (toen nog 2 stuks )
Kleine wereld zomaar ineens he?
-
Jaja ... mooi he ???
Ik laat wel ff van te voren (op dit forum) weten
als mijn vrouw,dochtertje en ik naar Vondel gaan.
Lijkt me leuk om je dochter (weer???) te ontmoeten
en eens wat herinneringen aan Gerry op te halen.
En "THE TREE" staat idd bij de grote vijver ja ......
Vriendelijke groeten : Rob en Ilonka (en de kleine)
Ik laat wel ff van te voren (op dit forum) weten
als mijn vrouw,dochtertje en ik naar Vondel gaan.
Lijkt me leuk om je dochter (weer???) te ontmoeten
en eens wat herinneringen aan Gerry op te halen.
En "THE TREE" staat idd bij de grote vijver ja ......
Vriendelijke groeten : Rob en Ilonka (en de kleine)
-
@ petty 1950 ......
Moet van mijn vrouw de groeten doen aan je dochter.
Ze denkt ,na t lezen van onze convercatie, te weten
wie je dochter is ... ze zit nu met tranen in haar ogen
omdat we het weer over Gerry hebben ......
De arme stakker is helemaal alleen gestorven in een
politiecel ... hartaanval (omdat ie ontwenningsverschijnselen
en een longontsteking had en geen medische zorg kreeg !!! )
Hij had net weer een half jaar contact met zijn dochter ...
(leeftijd van de jouwe ... vandaar dat hij je dochter en andere
jonge meiden altijd in bescherming nam ...)
en zou spoedig terug gaan naar Ierland ...
(hij was gevlucht voor de oorlog/politiek)
Mijn vrouw laat vragen hoe je dochter heet (nickname ook o k )
er waren nl. 2 jonge meiden met hond bij de inloop ......
>cybertomaat<
Moet van mijn vrouw de groeten doen aan je dochter.
Ze denkt ,na t lezen van onze convercatie, te weten
wie je dochter is ... ze zit nu met tranen in haar ogen
omdat we het weer over Gerry hebben ......
De arme stakker is helemaal alleen gestorven in een
politiecel ... hartaanval (omdat ie ontwenningsverschijnselen
en een longontsteking had en geen medische zorg kreeg !!! )
Hij had net weer een half jaar contact met zijn dochter ...
(leeftijd van de jouwe ... vandaar dat hij je dochter en andere
jonge meiden altijd in bescherming nam ...)
en zou spoedig terug gaan naar Ierland ...
(hij was gevlucht voor de oorlog/politiek)
Mijn vrouw laat vragen hoe je dochter heet (nickname ook o k )
er waren nl. 2 jonge meiden met hond bij de inloop ......
>cybertomaat<
Junk, verknipt, inloophuis....zuipen doe je maar buiten, geen lamlazerig type op mijn bank. hij was gevlucht voor de oorlog/politiek (geloof niet dat dit dan een vrijwillig dakloze is geweest) Afijn.....
Ja ik lees en het zegt mij genoeg. Ik die ook als ooit gewezen dakloze ervaringen heb opgedaan en dus drommels goed weet wat dit leven inhoud.
Klaarblijkelijk wil de discussie alléén maar gaan over een enkele private dakloze uitzondering, wat, als je het mij vraagt erg kokerkijken is.
En misschien om even bij stil te blijven staan:
Wat de één als geen overlast beschouwt, hoeft voor de ander niet zo te zijn. Nog een punt dat tot nadenken stemt.
Zoals al gezegd inderdaad leven en laten leven maar dan zonder een ongewenste overlast te bezorgen voor de ander. Dan heb je mijn medewerking.
Goed, jullie mogen terug naar de verdere private ervarings wie kent wie uitwisseling. Dit was mijn slot2cents.
Ja ik lees en het zegt mij genoeg. Ik die ook als ooit gewezen dakloze ervaringen heb opgedaan en dus drommels goed weet wat dit leven inhoud.
Klaarblijkelijk wil de discussie alléén maar gaan over een enkele private dakloze uitzondering, wat, als je het mij vraagt erg kokerkijken is.
En misschien om even bij stil te blijven staan:
Wat de één als geen overlast beschouwt, hoeft voor de ander niet zo te zijn. Nog een punt dat tot nadenken stemt.
Zoals al gezegd inderdaad leven en laten leven maar dan zonder een ongewenste overlast te bezorgen voor de ander. Dan heb je mijn medewerking.
Goed, jullie mogen terug naar de verdere private ervarings wie kent wie uitwisseling. Dit was mijn slot2cents.
-
Shine ......
Bedankt voor je reactie.
wel jammer dat je de dingen uit hun verband rukt,
dat je nog steeds nergens inhoudelijk op in gaat
en dat je niet ff de moeite neemt mij ...
of petty 1950 te quoten als je een bepaalde uitspraak
onder de loep neemt.
als hij in zijn oude hometown zijn kop zou laten zien
zouden ze zijn familie "pakken" ......
De keuze om dakloos te blijven was wel degelijk de zijne .
Als hij op t aanbod van mijn vrouw was in gegaan ...
("Gerry ... stop met die zooi ... dan mag je bij mij wonen")
dan had ie zelfs nog geleefd !!!
jammer dat je daar verder niks over loslaat ... nogmaals ...
dan zou je bijdrage aan dit topic wel interresant zijn.
Wie weet stel ik mijn meningen wel bij als je met goede
argumenten komt ?!?!?!?!
prima om steeds met alle junks / daklozen op een hoop geveegd
te worden ?!?!?!?!
tentje wat een halve kilometer verder in het park staat,
altijd zeiksnorren die klagen over de geur van een jointje,
en altijd van die mensen die t prachtig vinden als er ...
"WEER ZO'N GORE DAKLOZE IS AFGESTAFT !!!"
En als je hier niet inhoudelijk op wil / kan reageren :
Dan niet ...... maar laat de mensen die dat wel doen
dan verder lekker in hun waarde ... beste Shine ...
Het ga je goed en ... wie weet ... kom ik je nog tegen op een
ander topic (waar je misschien wel van waarde bent)
Met vriendelijke groet :
>cybertomaat<
Bedankt voor je reactie.
wel jammer dat je de dingen uit hun verband rukt,
dat je nog steeds nergens inhoudelijk op in gaat
en dat je niet ff de moeite neemt mij ...
of petty 1950 te quoten als je een bepaalde uitspraak
onder de loep neemt.
Het was niet zijn bedoeling om hier lang te blijven ... maarja ...hij was gevlucht voor de oorlog/politiek
(geloof niet dat dit dan een vrijwillig dakloze is geweest)
als hij in zijn oude hometown zijn kop zou laten zien
zouden ze zijn familie "pakken" ......
De keuze om dakloos te blijven was wel degelijk de zijne .
Als hij op t aanbod van mijn vrouw was in gegaan ...
("Gerry ... stop met die zooi ... dan mag je bij mij wonen")
dan had ie zelfs nog geleefd !!!
Jaja ... we weten nu wel dat je dakloos bent geweest ...Ja ik lees en het zegt mij genoeg. Ik die ook als ooit gewezen dakloze ervaringen heb opgedaan en dus drommels goed weet wat dit leven inhoud.
jammer dat je daar verder niks over loslaat ... nogmaals ...
dan zou je bijdrage aan dit topic wel interresant zijn.
Wie weet stel ik mijn meningen wel bij als je met goede
argumenten komt ?!?!?!?!
Blijkbaar geloof je niet echt in "het individu" en vind / vond jij hetKlaarblijkelijk wil de discussie alléén maar gaan over een enkele private dakloze uitzondering, wat, als je het mij vraagt erg kokerkijken is.
prima om steeds met alle junks / daklozen op een hoop geveegd
te worden ?!?!?!?!
Tuurlijk ... er zijn altijd paranoide personen die last hebben van eenEn misschien om even bij stil te blijven staan:
Wat de één als geen overlast beschouwt, hoeft voor de ander niet zo te zijn.
tentje wat een halve kilometer verder in het park staat,
altijd zeiksnorren die klagen over de geur van een jointje,
en altijd van die mensen die t prachtig vinden als er ...
"WEER ZO'N GORE DAKLOZE IS AFGESTAFT !!!"
En als je hier niet inhoudelijk op wil / kan reageren :
Dan niet ...... maar laat de mensen die dat wel doen
dan verder lekker in hun waarde ... beste Shine ...
Het ga je goed en ... wie weet ... kom ik je nog tegen op een
ander topic (waar je misschien wel van waarde bent)
Met vriendelijke groet :
>cybertomaat<