LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw initiatief

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
tomaatje

Re: Nieuw initiatief

Ongelezen bericht door tomaatje »

jaaaa sure..... als je het maar vaak genoeg herhaalt, geloof je dat zelf misschien, maar ik (en velen met mij..) niet...!
da's ook wat ik geloof het juist wel en velen met mij ook :D
In nl kan iedereen opleidingen, studies etc volgen, meestal zwaar gesubsidieerd door de overheid.. Maar het diploma halen moet je wel zelf doen hoor! En af en toe de nek uitsteken en voor je eigen toekomst ook eens risico durven nemen ook.
En daaaaaaaar gaaan we weeeeerrrr

Het risico laat ik liever aan een ander over spaart mij een hoop
ellende en kosten/schulden uit :wink:

ik ben bezig met het behalen van een diploma op kosten van de
belasting betaler :D

Nog steeds bezig de wereld te verbeteren in je eentje wally :mrgreen:

We zitten hier niet op jouw wijsheden te wachten hoor :P

Eddie2

Ongelezen bericht door Eddie2 »

uit pure ellende

Het is maar hoe je het opvat. Het zal wel aan mij liggen maar ik vat het op als discriminatie. Omdat er zoveel werk is moet men omdat het niet anders kan ook maar mensen met een detentieverleden aannemen. Met andere woorden, liever niet maar het is noodzaak (pure ellende). Discriminatie dus.

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Eddie2, dat is makkelijk gezegd. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen met een strafblad niet heel erg welkom zijn. Zelf ben ik er ook niet echt happig op.

Het verschilt uiteraard per geval van het precieze strafblad.

Kinderverkrachters bijvoorbeeld zou ik niet met kinderen laten werken. En in andere functies zou ik ze ook niet graag in mijn omgeving willen zien.

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

In nl kan iedereen opleidingen, studies etc volgen
Een meisje van bijna 18, te dyslectisch om een adres correct te kunnen schrijven en t.g.v. een hersenvliesontsteking niet beschikkend over een behoorlijk korte-termijngeheugen is NIET in staat om een opleiding of studie te volgen. Let wel, ze is NIET verstandelijk gehandicapt, en brengt sinds 6 jaar haar dagen "in ledigheid" door op een VMBO-school voor praktijkonderwijs, zonder enig uitzicht op welke vorm van diploma dan ook, laat staan de door onze overheid zo zeer gewenste "startkwalificatie". Via deze school loopt ze verplichte stages (tot volle tevredenheid van de stagebedrijven), maar geen baas wil haar in dienst nemen, want onvoldoende opleiding, en op die school kan ze binnenkort ook niet meer terecht omdat ze simpelweg te oud is.
Gezien het feit dat ze in een klas zit, en dergelijke scholen voor praktijkonderwijs in zo'n beetje elke behoorlijke stad te vinden zijn, is haar situatie minder uitzonderlijk dan we denken...
Je moet er niet aan denken dat ze straks de (re)integratie in worct geschopt!

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

@kiz, je hebt gelijk, ik generaliseer te veel. Ik heb het in essentie over de mensen die prima in staat zijn zaken wel zelf te volbrengen uiteraard. Maar het is geheel waar dat er eencategorie mensen buiten de boot valt, een minderheid, maar toch... Wat mij betreft mogen de regels voor de uitvreters fors aangescherpt worden, ten bate van de mensen die er echt neits aan kunnen doen.

De bijzondere gevallen komen nu niet echt aan bod nee, daar heb je helemaal gelijk in!

kiz

@Walter: generaliseren is om overheen te komen, zolang dat door "gewone burgers" zoals jij en ik gebeurt. Het probleem is dat de beleidsmakers in dit land óók generaliseren en heilig geloven in de "maakbare samenleving".
Als ik zie wat de ouders van het bedoelde meisje hebben geïnvesteerd (in tijd, aandacht, geld en moeite) om te zorgen dat ze in ieder geval een vorm van opleiding krijgt en als ik zie wat onze overheid voor plannen heeft met mensen die niet over een "startkwalificatie" beschikken (leerplichtverlening, arbeidsplicht, work-first projecten enz.) dan rijzen de haren me te berge.
Een gebrek aan opleiding is niet altijd de "schuld" van de persoon in kwestie of een gebrek in de opvoeding, maar door dit soort generaliserende maatregelen wordt zo'n meisje straks gedwongen tegen minder dan het minimumloon 2 jaar voor de Soos zakjes te gaan plakken "om werkervaring op te doen", en als het tegenzit krijgen de ouders gedwongen "opvoedingsondersteuning" voor haar (ook dyslectische) jongere broertje. Alsof die ouders er zélf nog niet alles aan gedaan hebben, alsof ze trouwens (tot op heden) medewerking gekregen hebben van welke instantie dan ook...

Langhaar

Ongelezen bericht door Langhaar »

De overheid kan de pot op.

kiz

Wat mij betreft ook Langhaar, maar zo'n kind van 18 is uit de aard der zaak "iets minder" assertief; en ook dáár voorziet de beleidsmaker niet in. "maakbare samenleving" weetjenogwel

Eddie2

Kiz, zo was het 40 jaar geleden al. zo is het heden, en helaas ook in de verre toekomst. Mijn ouders en ik hebben wel een opleiding, zijn normale sociale mensen en zelfs wij moeten die bemoeizuchtige geitenwollensokken overheid van ons afhouden.

Helaas het blijft vechten!

tomaatje

nu is het nog wachten op walter van V & maarschalk die zegt

De maatschappij dant ben jij...............

En ik ben het geheel met langhaar eens.

De overheid kan wat mij betreft de pot op.

Walter van V

De overheid kan wat mij betreft de pot op.
ahh ... leg eens uit, hoe doe je dat dan?/ emigreren?? je hebt er of je het wilt of niet dagelijks mee te maken namelijk. Of vernieuw je je rijbewijs en paspoort maar gewoon niet? betaal je structureel geen wegenbelasting? of gewone belastingen? of..of..of..

Leg eens uit hoe je dit in de praktijk brengt? of is het alleen een grote mond maar weinig inhoud? want ik weet zeker dat op het moment dat je die overheid nodig hebt voor je eigen ikke je er wel gebruik van maakt....

tomaatje

@ walter

Ik ben jou geen uitleg verschuldigd.

En nee hoor het is beslist geen grote mond van ikke

p.s.

Dacht juist dat jij ging emigreren :mrgreen:

Walter van V

Dacht juist dat jij ging emigreren
klopt! wanneer ik met vervroegd pensioen ga !
Ik ben jou geen uitleg verschuldigd.
ik ben hier echt niet de enige die dit leest hoor! als je met grote uitspraken komt, ook de rug recht houden!! nu ga je je dus verschuilen... slap...

tomaatje

@ walter

Nou hopen dan maar dat je je pensioen nog haalt.
sommigen halen het niet omdat ze zich letterlijk en figuurlijk
doodwerken voor een ander. De moeite niet waard dus.

De meesten die met pensioen zijn die worden juist gestrest omdat
ze niks meer omhanden hebben. :-)

En nee hoor ik verschuil me nergens achter alleen ik vind het zelf
niet de moeite/tijd waard om met jou daarover in discussie te gaan
dus beslist niet slap dus.

En wat betreft als anderen dit lezen, nou ja jammer dan .

Het is mijn mening dat de oveheid de pot op kan.

En dat die niet bevalt

Da's pech maar weer he'

Walter van V

En dat die niet bevalt

Da's pech maar weer he'
pech voor jou ja..want je zakt hiermee weer zwaar door het ijs...
omdat ze zich letterlijk en figuurlijk
doodwerken voor een ander
gelukkig werken de meesten voor hun eigen leven en toekomst, en niet die van een ander. Ook al ben je in loondienst, werk je voor een werkgever, het is namelijk wel in eerste instantie je eigen toekomst. Maar dat is mijn bescheiden mening..
ik vind het zelf
niet de moeite/tijd waard om met jou daarover in discussie te gaan
ach dan moet je ook geen hoogdravende teksten schrijven.. en je vervolgens verschuilen achter ""geen zin in"" . maar volgens mij hebben we daar gelijk je hele leven en levensinzicht samengevat..""geen zin in...""

tomaatje

@ walter

Nee hoor ik zak beslist niet door het ijs.
Pech voor jou dus.

En gelukkig voor mij sla je de plank weer is volkomen mis walter met de
onzin die je dus weer uitkraamt.

En je bent ook beslist niet in de positie om te oordelen over mijn levensinzicht/leven.

Kort samengevat.

pure onzin die je dus weer uitkraamt
Maar gelukkig weet ik wel beter.

Maar toch leuk en lachwekkend iemand die schijnt te denken mijn hele leven en levensinzicht te kennen .

Maar ik wil je maar wat graag in die waan laten hoor!

En ach "geen zin in" ,daarmee wil ik zeggen ik doe wat ik zelf wil
en laat mezelf beslist niet de les lezen door een of andere verwaand persoon op dit forum en heb dus een eigen mening waar ik achter sta.

Verder nog iets ????????

Walter van V

pure onzin die je dus weer uitkraamt
toon maar aan dan! :D

tomaatje

toon maar aan dan!
waarom zou ik :D

Eddie2

Wat een vervelend figuur die Walther, heeft u nix beters te doen? U zou overigens een uitstekend casemanager zijn, die willen ook altijd het laatste woord hebben. :( Mijn casemanager heeft de volgende gedachte, F uck the Law, i am the Law.

En inderdaad, de overheid kan de pot op, dat clubje houdt zichzelf wel in stand dus laat ze ons met rust laten.

tomaatje

Hoi eddie,

Figuren zoals die walther van V kunnen wat mij betreft de (vul zelf maar in) krijgen En laat ik verder in hun waan.

Meestal vertel ik die casemanagers en consulenten wat ze graag willen horen en ga ondertussen toch gewoon mijn eigen weg.

Het is gewoon een feit dat je totaal niets maar ook niets aan dat soort mensen hebt. Hun zitten aan de ene kant van het buro en hebben het gemaakt en jij zit aan de andere kant van het buro.
In de veronderstelling dat ze je echt willen helpen en begrijpen.
Ze hebben mooie woorden en beloftes waaruit eindelijk alleen maar
gebakken lucht uit voorkomt.

Gesloten