LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarover moet een makelaar beschikken?

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.

Wat is het belangrijkste waarover een makelaar dient te beschikken?

moet een lage courtage vragen
0
Geen stemmen
moet betrouwbaar zijn
7
64%
moet veel kennis hebben
3
27%
ér moet een 'klik' zijn
1
9%
 
Totaal aantal stemmen: 11

DannyBurg
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jul 2007 19:32

Re: Waarover moet een makelaar beschikken?

Ongelezen bericht door DannyBurg »

immo,

ik geef je geen ongelijk en ik weet zelf ook dat er goede niet RE/MAX makelaars zijn. Maar ik vertel hier mijn bevindingen over RE/MAX.

Ook heb ik andere topics gelezen over RE/MAX en ik ben van mening dat er zowel goede als slechte RE/MAX makelaars actief zijn.

Maar dat is natuurlijk ook zo bij de NVM, VBO, LMV en andere Franchise organisaties. Het is helaas wel zo dat iedereen weer eens over 1 kam word geschoren en dat vind ik jammer.

Immo
Berichten: 147
Lid geworden op: 16 aug 2006 23:05

Re: Waarover moet een makelaar beschikken?

Ongelezen bericht door Immo »

Natuurlijk moet je in zee gaan met die gene waar het mee klikt en waarbij je een goed gevoel hebt en waarvan je zeker weet dat hij of zij het beste voor jou er uit sleept.
Maar zorg er wel voor dat diegene weet waar hij over praat en dat hij of zij weet heeft over problemen die bij een verkoop of aankoop aan de orde kunnen komen, zoals erfdienstbaarheden, bestemmingsplannen, vervuilingen, beperkte rechten, voorbehouden in de koopovereenkomst, bouwkundige aspecten, eventueel erfpacht en pacht-perikelen, etc.
Daarnaast is het toch belangrijk dat wanneer dingen niet gaan zoals het hoort en jouw makelaar veroorzaakt financiele schade, je in ieder geval je klachten in kunt dienen bij de organisatie of branchevereniging waarbij hij of zij aangesloten is. Welke organisatie dat is maakt dan niet zoveel uit.

Gesloten