LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] broodfokker

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: broodfokker

Ongelezen bericht door Gast »

Ja hoor er is wel degelijk een zwarte lijst van hondenhandelaren waar je ook de klachten kunt bekijken.

Zie de volgende link

http://www.zinloosgewelddieren.nl/dossi ... elaren.php

Michele

pw

Ongelezen bericht door pw »

En je kan ook eens hier gaan kijken;

http://www.broodfokkers.nl/forum/

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

er bestaat maar een woord voor BROODFOKKERS allemaal dr nek omdraaien is dr geen dierenleed ook meer.en minder fokken dierenasiels zitten overvol..en als er een nestje woord geboren van 5 stuks zij n er maar twee die hey misschien goed krijgen.

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

iemand die echt van honden houd koop geen hond bij een broodfokker.

Gast

oh dus ik hou niet van me hond :shock:

pw

Nou want denk je zelf ....... :?:

Iemand die echt van honden houd die;

- schaft zijn hond niet aan bij een broodfokker, waarom niet; ( tjonge jonge jonge kunnen mensen dat echt niet zelf bedenken :evil: )

- omdat door een aankoop te doen bij een broodfokker je de broodfokkers in stand houd,
- omdat voor het door jou "geredde" hondje een ander hondje voor in de plaats komt,
- omdat de omstandigheden van de teef en de pups vaak zo slecht zijn dat er lichamelijke en geestelijke klachten zijn bij moeder en pups
- de moeder maar 1 ding in haar leventje mag doen.....pupies baren
- de pups hebben doordat ze een slechte start hebben, het moelijker met het "normale" leven

Waarom typ ik dit eigenlijk, ik kan me hier vreselijk kwaad over maken, maar de egoistische mens wil toch niet luisteren.

Maar als er het lef voor is zal ik zeggen kijk hier eens naar;

http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs.asp ... kin_county

http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs.asp ... &chgpref=1

dat stimuleer je als je bij een broodfokker je hond vandaan haalt, dus in mijn ogen hou je niet van honden :!:

pw

dat je van je hond houd geloof ik best wel, maar als je van honden houd koop je geen hond bij een broodfokker :!:

sm

Ongelezen bericht door sm »

8) dat heb je lekker gedaan pw :wink:

zielig

Ongelezen bericht door zielig »

ja ,als je een goedkope hond wil hebben . moet je die beslist kopen bij die misselijk makende broodfokkers . die teefjes worden bij elke loopsheid gedekt. en zolang men die honden koopt bij die broodfokkers kunnen ze gewoon door gaan. ba,het zijn gewoon dieren beulen.ik heb geen medelijden met die mensen die daar een hond kopen . maar wel met het beestje zelf

jacob

Ongelezen bericht door jacob »

ben ik helemaal mee eens als je van honden houd en daar twijfel ik nog weleens aan,dan koop je geen hond bij een broodfokker,die moeten ze allemaal dr nek omdraaien op zn zachts gezegd...en waarom nemen mensen een hond,om dat beest van smorgens vroeg tot s,avonds laat thuis te laten zitten,en dan worden ze even naar het hoekje uitgelaten en dan zie je ze weer vertrekken,zo worden honden tegenwoordig behandeld..ik zie het om me heen je mag dr niks van zeggen uiteraard,want dan is het waar bemoei je je mee... :evil: :evil:

pw

Hoi Jacob,

tja er wordt vaak een impuls aankopen gedaan, het is leuk voor de kinderen ofzo ????
Het ziet er zo lief uit, maar mensen realiseren zich gewoon niet hoeveel werk ( denk aan het zindelijk maken, uitlaten ook op zondagen in de ochtend , het opvoeden van de hond ) en dan hebben we nog geld
( want het is niet alleen de aanschaf van een hond, maar ook de inentingen ontwormingsmiddelen, vlooien/teken middel, dierenarts kosten, eten, spulletjes zoals speelgoed een mand etc etc etc )
En daar wordt niet over na gedacht, men denkt dat een pupje vanzelf een goed opgevoede hond wordt die nooit ziek is, en altijd lief is en luisterd...onzin dus, dat kost tijd en eventueel geld ( voor een curcus ).

En dat blijkt teveel moeite voor velen :?:
Ben het met je eens, voor een hond moet je tijd en geld hebben, en dit gedurende zijn/haar hele leven ( wat zo'n 12 jaar kan zijn ) :!:

Gast

:(

Bonnie

Ongelezen bericht door Bonnie »

Ik lees hele positieve en hele negatieve berichten over k en k dogs.
Ik heb zelf 2 franse bulldoggen. 1 bij een fokken vandaan en 1 bij k en k dogs.
Die van k en k dogs uit lathum vandaan komt heb ik in het begin een en al ellende mee beleefd!!
Het hondje was ondervoed, uitgedroogt door diaree, en na 2 weken kreeg ze puppie schurft. En puppie schurft komt 9 van de 10 keer bij de moeder hond vandaan.
Niet iedereen heeft verkeert in de royale financiele positie om een hondje bij een fokker te kopen.
Ik ging alleen naar k en k dogs om te kijken en heb uit medelijden dit zielige hoopje hond meegenomen. Het heeft me veel geld gekost om dit hondje in leven te houden maar ik heb er nu gelukkig een fijne hond aan.
Mij hoor je ook niet klagen, ik wist wat ik kocht.
Maar ga geen mensen veroordelen die daar een hond hebben gekocht en nu problemen hebben.
Het is gemeen om te zeggen eigen schuld dikke bult.
Sommige mensen willen gewoon een gezellige hond en dan is de stap naar k en k dogs snel gamaakt omdat ze overal adverteren.
De mensen va k en k dogs moeten gewoon een keer aangepakt worden!
Fok een gezonde en fijne hond en doe het anders niet.

pw

Maar dat is nou juist het probleem
Zolang mensen daar hun hondjes kopen, zolang zullen ze op die manier doorgaan.
Als mensen nou eens meer eisen zouden stellen aan een fokker !
Maar je hoeft niet perse je hond bij een fokker of broodfokker te halen ( of asielen en stichtingen ) ook hebben vaak mensen thuis een nestje, deze zijn in huiselijke kring opgevoed ( beter kan haast niet ) de moeder hond is aanwezig, etc.
Waarom nou zo iets niet ?
Ik blijf van mening dat als je je hondje bij een broodfokker vandaan haalt, je weet wat je in huis haalt.
Soms heb je mazzel, maar meestal niet, en je stimuleerd de broodfok !

Gast

Gaan we nu de discussie opnieuw beginnen??

Gast

beste bonnie
je heb zelf ook mee gewerkt aan een broodfok hondje
dus ga dan niet lopen roepen dat k&k aan gepakt moet worden.
vind ik wel zo scheinheilig.
denk dat ze kennen zeggen ga mensen voorlichten die een hond willen hebben. :wink:

puppy

Ongelezen bericht door puppy »

.zolang men nog honden koopt bij k%k gaat dat broodfokken gewoon door.
je hebt daar een bulldog gekocht omdat de hond goedkoop was.
je zeg zelf niet iedereen is in de financele positie om een hond bij een goede fokker te kopen

maar als je perse een hondje wil en je budget is niet zo breed ga er dan een in het asiel halen!
dus het is wel eigen schuld dikke bult.
voor de kopers vind ik het niet erg maar wel voor de moeder hond en de puppy,s

Marleen

Ongelezen bericht door Marleen »

Besten,

Na al deze verhalen over (meer of minder) dure honden van fokkers van "RAS-honden", kan ik maar éen ding zeggen: Wilt u iets wat u mooi vindt, wat er helemaal uitziet zoals u dat wilt? en waar u misschien zelfs wel graag mee wilt pronken? Ga dan porceleinen of kristallen hondjes sparen, of ga naar de speelgoedwinkel.
Wil je gewoon graag een gezellig, levend, dier in je huis halen met leuke en ook wat minder leuke kanten. Dàar voor zorgen en plezier -en soms ook verdriet, want dat hoort er ook bij in het leven- mee en van hebben?
Zoek dan eens op de pagina van de dierenasiels van de Nederlandse
Vereniging tot Bescherming van Dieren (beter bekend als "de Dierenbescherming")

http://www.dierenbescherming.nl

DAAR zitten nog "vriendjes" genoeg die o zo graag een nieuw tehuis zouden hebben. Ze worden in deze asiels best goed behandeld, indien nodig ook medisch en goed gecontroleerd én ze zijn niet duur, maar de "huishond" hoort......juist ja. (ook voor katten, konijnen, cavia's etc. kun je vaak uitstekend terecht bij een asiel van de Dierenbescherming).
Het is namelijk een fabeltje dat in asiels alleen dieren zouden zitten die eigenlijk niet meer in gezinnen (van welke samenstelling dan ook), zouden passen.
Een speciaal gefokte hond, ook van een zg. goede fokker, kan mankementen vertonen die pas na een jaar of nog later zichtbaar/merkbaar worden, terwijl het dan toch nog een jonge hond is.

Denk zowiezo goed na wanneer je een hond (of kat of ander dier) wilt aanschaffen. Het is geen speelgoed!!
Die asiels komen niet "zomaar" vol.
Wie helpt ze leeg (of ten minste leger) te maken?

Vriendelijke groeten,
ook namens Jacky (11½ jr.) en Benny (13½ jr.)
mijn twee asielhonden

Gast

dus omdat ik ras honden heb had ik eigenlijk porcelijnen honden moeten verzamelen, wat is dat voor een onzin.

Het gaat erom dat als je een ras hond wilt dat je dat niet voor een prikkie moet proberen te krijgen, het gaat erom dat als je een hond koopt daar goed voor zorgt.
Als dat iedereen zou doen zou de dierenasielen niet vol zitten.
als idereen zich zou gedragen als een goeie honden bezitter zou de asilen niet vol zitten.

Het heeft nieks met mooie rassen te maken het heeft te maken met de persoon in kwestie.
Als ik mijn hard verloren ben voor een ras al moet ik dan 10 jaar sparen, maar ik zal het via de gezonde weg doen en niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen staan

Gast

idd wat de vorige hiervoor zegt.
de honden die bij broodfokkers verkocht worden zijn ook vaak trend honden.
vandaag is de bulldog en volgend jaar is het weer de deense dog om maar ff een voorbeeld te noemen.
denk gewoon na dat je gemiddeld 10 tot 15 jaar aan een hond "vast"zit.
en ja omdie trend doen we die hond die niet meer zo geweldig is lekker het asiel in komt toch wel een gek die hem op komt halen.
je heb toch een spreekwoord.
bezint eer uw begint ofzo iets hoop dat ik het goed zegt. :wink:

Gesloten