LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vaatwastabletten
Re: vaatwastabletten
ah Toolboy...je bent een vakboy duzzzz
vertel eens...zou het achterblijven van die vieze prut veroorzaakt kunnen worden door een technisch mankement?? Zoals bijv. die labirinten (wat het ook moge zijn...)
Mijn vaatwasser (bosch) droogt ook erg slecht. Plastic bekers en schaaltjes bijv. zijn echt nog drijfnat.
evelien
vertel eens...zou het achterblijven van die vieze prut veroorzaakt kunnen worden door een technisch mankement?? Zoals bijv. die labirinten (wat het ook moge zijn...)
Mijn vaatwasser (bosch) droogt ook erg slecht. Plastic bekers en schaaltjes bijv. zijn echt nog drijfnat.
evelien
Bot321 is ook een vakman hoor maar zo nu en dan later op den avond zit ie ernaast
Plastic blijft vaak wat natter ook bij een goed werkende vaatwasser.
Het achterblijven van prut komt echt door teveel zeepgebruik.
Een vaatwasser warmt het water op tot 65c maar dan moet het water nog het gehele traject door de labirinten afleggen.
En koelt het zo snel af dat de vet/zeepresten niet meer oplossen.
Gewoon beginnen met minder poeder of een half blokje,en voordat u de machine aanzet effe een keteltje zeer warm water erin.
Okay bot321
Plastic blijft vaak wat natter ook bij een goed werkende vaatwasser.
Het achterblijven van prut komt echt door teveel zeepgebruik.
Een vaatwasser warmt het water op tot 65c maar dan moet het water nog het gehele traject door de labirinten afleggen.
En koelt het zo snel af dat de vet/zeepresten niet meer oplossen.
Gewoon beginnen met minder poeder of een half blokje,en voordat u de machine aanzet effe een keteltje zeer warm water erin.
Okay bot321
Nee Toolboy.Je weet veel maar niet alles.
En van vaatwassers heb je niet veel kaas gegeten.
Maar jij bent de vakboy dus zowat
En van vaatwassers heb je niet veel kaas gegeten.
Maar jij bent de vakboy dus zowat
Ik heb 20 jaar met mijn vorige Bosch gedaan en altijd op 1 stand gewassen.
Deze machine ging nog in goede staat gratis naar en studentenhuis.
Ik heb nu een ingebouwde Pelgrim en woon in een nieuw appartement en gebruik geen zout en spoelglansmiddel meer maar de blokjes van de "action" 4 in één of 5 in één of van de Aldi of de Lidl maar dan moet er wel op de verpakking staan dat zout en glansmiddel niet meer nodig is.
De action blokjes zijn er met papier eromheen, maar ook met folie. Beiden geven geen enkel probleem.
Wat ik nooit heb gehad bij het oude perfecte beestje "Bosch"( 2 Programma's) heb ik nu wel.
Tig programma's en welke gebruik ik?
Het quick programma van 30 minuten en dat werkt prima en als het niet schoon is dan zet ik het er nog een keer in.
Het is niet kurkdroog maar dan zet ik het uit de machine even op een droogdoek.
Wat vlekken op het glas bijvoorbeeld betreft dat had ik bij de Bosch en dat hoor ik van anderen ook schijnt niet aan de machine of het middel te liggen, maar is een stofje in het glas, je krijgt dat er ook nooit meer uit.
Gewoon weggooien en nieuwe glazen kopen bij de action of de xenos of elders.
Ik gooi alles in de afwasmachine, tandenborstels, haarborstels, onderdelen van apparaten en nu zit voor het eerst de watertank van de senseo erin.
Ik hoop dat iemand wat aan deze tips heeft.
Deze machine ging nog in goede staat gratis naar en studentenhuis.
Ik heb nu een ingebouwde Pelgrim en woon in een nieuw appartement en gebruik geen zout en spoelglansmiddel meer maar de blokjes van de "action" 4 in één of 5 in één of van de Aldi of de Lidl maar dan moet er wel op de verpakking staan dat zout en glansmiddel niet meer nodig is.
De action blokjes zijn er met papier eromheen, maar ook met folie. Beiden geven geen enkel probleem.
Wat ik nooit heb gehad bij het oude perfecte beestje "Bosch"( 2 Programma's) heb ik nu wel.
Tig programma's en welke gebruik ik?
Het quick programma van 30 minuten en dat werkt prima en als het niet schoon is dan zet ik het er nog een keer in.
Het is niet kurkdroog maar dan zet ik het uit de machine even op een droogdoek.
Wat vlekken op het glas bijvoorbeeld betreft dat had ik bij de Bosch en dat hoor ik van anderen ook schijnt niet aan de machine of het middel te liggen, maar is een stofje in het glas, je krijgt dat er ook nooit meer uit.
Gewoon weggooien en nieuwe glazen kopen bij de action of de xenos of elders.
Ik gooi alles in de afwasmachine, tandenborstels, haarborstels, onderdelen van apparaten en nu zit voor het eerst de watertank van de senseo erin.
Ik hoop dat iemand wat aan deze tips heeft.
Klopt helemaal dat je geen zout en glansmiddel meer
nodig hebt bij die blokjes.Echter bij de laatste generatie
vaatwassers heb je een indicatie voor zout en glansmiddel
en je weet hoe de vrouwen zijn als er lampjes gaan branden
of knipperen.Bij het laatste spoelprogram gaat er heet water
doorheen( Bij meteen openen kan men de vaat niet eens vasthouden)
Dus een keteltje heet water bij het begin is overbodig.
Bovendien begint hij met pompen dus het hete water is al bij het koude
gekomen.Verder moet men eens proberen een blokje
doormidden te krijgen zonder ijzerzaag vooral dat bolletje.
Op de eco program wassen is al voldoende.Verder het filter regelmatig
schoonmaken en ook de sproeiarmen niet vergeten.
Ook kijken voordat men de klep sluit of alle armen wel draaien
even een zetje er tegen geven en men weet het.
Het labirint en afkoelen is voor mij een raadsel.Gaat vanaf de
pomp naar de armen via een slang of pijp met een lengte
van 60 cm.Bovendien wordt het water tijden het wassen op
temp.gehouden.
nodig hebt bij die blokjes.Echter bij de laatste generatie
vaatwassers heb je een indicatie voor zout en glansmiddel
en je weet hoe de vrouwen zijn als er lampjes gaan branden
of knipperen.Bij het laatste spoelprogram gaat er heet water
doorheen( Bij meteen openen kan men de vaat niet eens vasthouden)
Dus een keteltje heet water bij het begin is overbodig.
Bovendien begint hij met pompen dus het hete water is al bij het koude
gekomen.Verder moet men eens proberen een blokje
doormidden te krijgen zonder ijzerzaag vooral dat bolletje.
Op de eco program wassen is al voldoende.Verder het filter regelmatig
schoonmaken en ook de sproeiarmen niet vergeten.
Ook kijken voordat men de klep sluit of alle armen wel draaien
even een zetje er tegen geven en men weet het.
Het labirint en afkoelen is voor mij een raadsel.Gaat vanaf de
pomp naar de armen via een slang of pijp met een lengte
van 60 cm.Bovendien wordt het water tijden het wassen op
temp.gehouden.
Ten eerste gaat het vergelijk tussen bosch en pelgrim niet op.
Pelgrim maakt veelal gebruik van frenko machine`s(edy/nordland)
Ten tweede gebruikte uw oude vaatwasser wellicht 2 x zoveel water dan de nieuwe,dus werd er beter gespoeld.
Bot321 dat keteltje heet water is om de vetresten op te lossen in de circulatiepomp ,dat doe je af en toe niet altijd. .
Als je een labirint bekijkt zal je zien dat het een heel kanalen stelsel is waar het water echt wel in afkoeld vooral in het laatste deel.
Of vervangen wij ze wekelijks voor de grap
Pelgrim maakt veelal gebruik van frenko machine`s(edy/nordland)
Ten tweede gebruikte uw oude vaatwasser wellicht 2 x zoveel water dan de nieuwe,dus werd er beter gespoeld.
Bot321 dat keteltje heet water is om de vetresten op te lossen in de circulatiepomp ,dat doe je af en toe niet altijd. .
Als je een labirint bekijkt zal je zien dat het een heel kanalen stelsel is waar het water echt wel in afkoeld vooral in het laatste deel.
Of vervangen wij ze wekelijks voor de grap
Ok.Toolboy je hebt weer gelijk.
Na het ontkanken zaten er stukjes in de zeef van de 14 jaar oude Bosch en bij het openen was er meer stoom, dus voorheen kwam deze niet op temperatuur, dus tijdig ontkalken, kost minder energie, en wast schoner, en word dan ook beter droog!
Dus nooit ontkalken en je krijgt steeds maar langzamerhand slechtere machine!
Dus nooit ontkalken en je krijgt steeds maar langzamerhand slechtere machine!
D1rk je bent vanavond weer eens goed bezig. Mag je het forum weer op?
Grappig dat je de blokjes niet door midden krijgt, ik heb juist moeite om ze heel uit de verpakking te halen zo brokkelt het.
Wat dat keteltje water betreft dat zegt me niks.
Wat die lampjes betreft, in de gebruiksaanwijzing of het is mij uitgelegd, dat weet ik niet meer. Kun je de lampjes die "vragen" om zout of spoelmiddel negeren, maar ik kan ook in de war zijn met de machine bij mijn dochter van Ikea.
Kennen jullie die rubberen dobbelstenen die je in wasmachine en vaatwasser legt om kalkaanslag te voorkomen?
Leuk zo'n forum, kun je veel van leren.
Groeten aan allen!
Wat dat keteltje water betreft dat zegt me niks.
Wat die lampjes betreft, in de gebruiksaanwijzing of het is mij uitgelegd, dat weet ik niet meer. Kun je de lampjes die "vragen" om zout of spoelmiddel negeren, maar ik kan ook in de war zijn met de machine bij mijn dochter van Ikea.
Kennen jullie die rubberen dobbelstenen die je in wasmachine en vaatwasser legt om kalkaanslag te voorkomen?
Leuk zo'n forum, kun je veel van leren.
Groeten aan allen!
@tinne: je weet toch wel dat je van onze goede vriend D!RK nooit een reactie terugkrijgt? Wél lariekoek en apekool verkopen maar inhoudelijk reageren? Is te moeilijk!
ach Caruso, we weten toch wie D1rk is? buiten dat, ik heb een vaatwasser van ca. 18 jaar oud, ding doet het prima, buiten het feit dat ie af en toe lekt, rubbers laten vervangen, nieuw zeepbakje etc etc. en toch af en toe nog lekken he.... Nu heb ik een wasmachine van ca. 3 jaar oud die het zelfde doet, ik ben een ijskonijn, als ik met de wasmachine was liggen er T shirts naast om water op te zuigen, en raad eens, als de vaatwasser aanstaat ligt er een T shirt onder de voorklep.
Lekker belangrijk, maar mijn vaat is schoon... en mijn glazen glanzen... zonder kalkvlekken......
Mvrgr. Tinne
Lekker belangrijk, maar mijn vaat is schoon... en mijn glazen glanzen... zonder kalkvlekken......
Mvrgr. Tinne
Dirk,je zou in dit geval wel eens gelijk kunnen hebben.Nu weet ik niet of je een koffiezetapp.kan vergelijken met een vaatwasser maar ik heb al verschillende koffiezetapp.versleten.Na dat ik ze ontkalkt had gingen deze spontaan lekken.Heb nu hetzelfde met de Senseo. Maar het probleem dat Tinne heeft,heb ik met mijn droogtrommel.Gooi mijn wasgoed in de droogtrommel en het komt er in de wasmachine weer uit. ......
Laatst gewijzigd door Nita op 01 jul 2007 19:05, 2 keer totaal gewijzigd.
oke, gaat niet over vaatwastabletten,
Nita, een senseo kun je ontkalken, in mijn geval gewoon met een fles azijn, 't kreng gaat alleen maar lekken als je het waterreservoir eraf pakt terwijl hij nog aanstaat. Knopje uitdoen, reservoir eraf halen en vullen, daarna pas 't kreng weer aanzetten, anders: lekken als een gek, heeft me 2 jaar gekost om dat mijn man te leren.........
Mvrgr. Tinne
Nita, een senseo kun je ontkalken, in mijn geval gewoon met een fles azijn, 't kreng gaat alleen maar lekken als je het waterreservoir eraf pakt terwijl hij nog aanstaat. Knopje uitdoen, reservoir eraf halen en vullen, daarna pas 't kreng weer aanzetten, anders: lekken als een gek, heeft me 2 jaar gekost om dat mijn man te leren.........
Mvrgr. Tinne
oke Tinne bedankt voor de tip.Hoop niet dat ik er ook 2 jaar over moet doen.
als de jouwe is als de mijne..................
hij raakt het niet meer aan..............
dat dan weer niet.......
mvrgr. Tinne.
hij raakt het niet meer aan..............
dat dan weer niet.......
mvrgr. Tinne.
ach Nita toch
sorry
Mvrgr. Tinne
sorry
Mvrgr. Tinne
gr. Tinne
Laatst gewijzigd door tinne op 01 jul 2007 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Laatst gewijzigd door Nita op 01 jul 2007 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
gelezen Nita.
jij ook? nu weg.
Mvrgr. Tinne
jij ook? nu weg.
Mvrgr. Tinne