Re: Eneco kneuzen !
Geplaatst: 04 jul 2007 08:34
Even ter aanvullende informatie:
Een leverancier geeft aan de desbetreffende netbeheerder door dat er leveringscontracten zijn afgesloten op een bepaald adres.
Dit kunnen twee verschillende levernaciers zijn. Immers, dat brengt de vrij markt met zich mee!
Ontvangt een netbeheerder geen bericht van een actief en dus aanwezig leveringscontract op een adres, waar echter wél afname plaatsvindt, dan volgt er uiteindelijk een schrijven door de desbetreffende netbeheerder naar dàt adres en dus bewoners. Wanneer dit plaatsvindt kan per netbeheerder verschillen, maar zou feitelijk binnen enkele weken moeten plaatsvinden.
In dat schrijven wordt de bewoner verzocht om aan te geven bij welke leveranciers) hij zich heeft aangemeld voor de producten (het product) of om dit per ommegaande alsnog te realiseren.
Gebeurt dit niet, dan volgt er nóg een schrijven afkomstig van de netbeheerder maar nu met een sommering. Indien de bewoner zich niet voor dan-en-dan bij een levernacier heeft aangemeld zal er een afsluiting volgen. (immers, dit wordt uitgevoerd door de netbeheerder)
Zoals reeds gezegd, ligt het aan de netbeheerder en zijn accurate administratie hoe snel dit schrijven plaatsvindt.
U kunt mij van allerlei vermeende werkzaamheden betichten, maar feit blijft wel dat uzelf ook iw verantwoordelijk draagt. Door omstandigheden hebt uzelf niet goed naar uw contractbevestiging gekeken, alsook niet naar uw jaarafrekening. Dan had u namelijk zelf bijtijds kunnen vaststellen dat u niet voor beide producten aangemeld was op uw nieuwe adres en zelf sneller actie ondernemen. Schuif de verantwoordelijkheid derhalve niet alléén af op Eneco leverancier!
Een leverancier kan namelijk niet zien en dus bepalen of u beide producten nodig hebt op een adres. Daarin is ze afhankelijk van wat de klant haar duidelijk informeert. Daarnaast kan een leverancier ook niet zien of u mogelijkerwijs voor het andere product een aanmelding hebt gerealiseerd bij een andere leverancier. Klanten zijn hier namelijk vaak niet duidelijk in, wat ik opmaak als ik alleen al in mijn vriendenkring en straatbewoners rondvraag. (hoef voor deze wetenschap dus niet bij een leverancier werkzaam te zijn)
U geeft aan de beginstanden van beide producten te hebben en nu ook de laatste correcte standen. Aan de hand daarvan kan er een prima rekening opgemaakt worden, welke u ongetwijfeld middels een betalingsregeling kunt afbetalen.
Ter aanvullende info:
Als u gaat verhuizen bent uzelf verantwoordelijk voor het doorgeven van de af- en aanmelding alsook het doorgeven van de eind- en beginstanden. Niemand anders!!!
Als de vorige bewoner zijn/haar eindstanden niet doorgeeft, worden ze geschat en zal daarop de slotfactuur worden opgemaakt. En, als u geen beginstanden doorgeeft zal er ook voor u een schatting worden gedaan als zijnde beginstanden. M.a.w zijn er geen eind- en beginstanden bekend, vindt er voor beiden een schatting plaats.
Stel u dus niet afhankelijk op van de vorige bewoner(s).
Een leverancier geeft aan de desbetreffende netbeheerder door dat er leveringscontracten zijn afgesloten op een bepaald adres.
Dit kunnen twee verschillende levernaciers zijn. Immers, dat brengt de vrij markt met zich mee!
Ontvangt een netbeheerder geen bericht van een actief en dus aanwezig leveringscontract op een adres, waar echter wél afname plaatsvindt, dan volgt er uiteindelijk een schrijven door de desbetreffende netbeheerder naar dàt adres en dus bewoners. Wanneer dit plaatsvindt kan per netbeheerder verschillen, maar zou feitelijk binnen enkele weken moeten plaatsvinden.
In dat schrijven wordt de bewoner verzocht om aan te geven bij welke leveranciers) hij zich heeft aangemeld voor de producten (het product) of om dit per ommegaande alsnog te realiseren.
Gebeurt dit niet, dan volgt er nóg een schrijven afkomstig van de netbeheerder maar nu met een sommering. Indien de bewoner zich niet voor dan-en-dan bij een levernacier heeft aangemeld zal er een afsluiting volgen. (immers, dit wordt uitgevoerd door de netbeheerder)
Zoals reeds gezegd, ligt het aan de netbeheerder en zijn accurate administratie hoe snel dit schrijven plaatsvindt.
U kunt mij van allerlei vermeende werkzaamheden betichten, maar feit blijft wel dat uzelf ook iw verantwoordelijk draagt. Door omstandigheden hebt uzelf niet goed naar uw contractbevestiging gekeken, alsook niet naar uw jaarafrekening. Dan had u namelijk zelf bijtijds kunnen vaststellen dat u niet voor beide producten aangemeld was op uw nieuwe adres en zelf sneller actie ondernemen. Schuif de verantwoordelijkheid derhalve niet alléén af op Eneco leverancier!
Een leverancier kan namelijk niet zien en dus bepalen of u beide producten nodig hebt op een adres. Daarin is ze afhankelijk van wat de klant haar duidelijk informeert. Daarnaast kan een leverancier ook niet zien of u mogelijkerwijs voor het andere product een aanmelding hebt gerealiseerd bij een andere leverancier. Klanten zijn hier namelijk vaak niet duidelijk in, wat ik opmaak als ik alleen al in mijn vriendenkring en straatbewoners rondvraag. (hoef voor deze wetenschap dus niet bij een leverancier werkzaam te zijn)
U geeft aan de beginstanden van beide producten te hebben en nu ook de laatste correcte standen. Aan de hand daarvan kan er een prima rekening opgemaakt worden, welke u ongetwijfeld middels een betalingsregeling kunt afbetalen.
Ter aanvullende info:
Als u gaat verhuizen bent uzelf verantwoordelijk voor het doorgeven van de af- en aanmelding alsook het doorgeven van de eind- en beginstanden. Niemand anders!!!
Als de vorige bewoner zijn/haar eindstanden niet doorgeeft, worden ze geschat en zal daarop de slotfactuur worden opgemaakt. En, als u geen beginstanden doorgeeft zal er ook voor u een schatting worden gedaan als zijnde beginstanden. M.a.w zijn er geen eind- en beginstanden bekend, vindt er voor beiden een schatting plaats.
Stel u dus niet afhankelijk op van de vorige bewoner(s).