LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke vaatwasmachine!?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door GWTE »

Sommigen mensen krijgen ook echt alles kapot……...............dan maakt merk niets uit. Ikzelf verkoop graag de merken Siemens en Bosch.

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door Sometimes »

Blijf weg van de producten van de Electrolux groep (Zanussi, AEG). Dit bedrijf weigert service te verlenen en verkoopt vreemde producten (vaatwassers met programma's, maar die mag je niet gebruiken).

Heb m'n hele huis vol staan met Zanussi, maar zodra het stuk gaat wordt het vervangen door een fatsoenlijk merk.

Heb afgelopen zaterdag een Bosch vaatwasser gekocht ter vervanging van de Zanussi. Siemens was ook een goed alternatief en Miele vond ik te duur (of kan ik niet betalen zo u wilt).

Keukenprinsesje
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 nov 2005 12:53

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door Keukenprinsesje »

De Bauknecht vaatwasser GSXP 7527 is als beste getest door de consumentengids! En worden in duitsland geproduceerd en niet in Italie

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door Ron58 »

De Bauknecht vaatwasser GSXP 7527 is als beste getest door de consumentengids!
Vroeger testte de consumentengids ook op duurzaamheid, maar dat is niet meer.
Een paar jaar terug was een bepaalde wasmachine de beste koop omdat hij goed waste en heel goedkoop was, op consumentenfora was het echter de machine met de meeste klachten. :cry:
Ik ga dus nooit alleen uit van de tests van de consumentenbond maar neus altijd even verder naar ervaringen van gebruikers.

Tianne
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 sep 2006 23:03

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door Tianne »

Hoi !
Ik had in ons vorige huis een Siemens, die prima beviel. Nu heb ik een Atag die ook goed bevalt. Het verschil is niet te zien. Ze zijn vrijwel identiek. Deze machines schijnen dan ook uit dezelfde fabriek te komen.
Maar als je het heel eerlijk vraagt; afwassen met de hand blijft boven alles het schoonst en het best voor je servies en bestek ! Maar het gemak van een machine en de tijd die je bespaart is wel heel prettig :wink:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door D1RK »

@ keuken princesje...

Na de overname van AEG door Zanussi kan de Bauknecht als het een duurder type is een oude AEG zijn!
Maar een in Duitsland met vreemde onderdelen gemaakte ook!
Dus een montage lijn van Italyaanse onderdelen mag officieel ook Made in Germany op geplakt worden!

Zannussi is minder dan Bosch/Siemens, maar wel stukker beter als Indesit, meestal door monteurs INdeSHIT genoemd.
Gezien die levenduur en moeilijke repareerbaarheid is zelfs een Zannusi topkwaliteit...

Mijn vorige werkgever weigerde deze zelfs te verkopen en repareren, en ook alle merken die uit dezelfde fabriek kwamen, Bleu Air, Candy en vele andere, en helaas ook diverse huismerken!
Het huismerk Nordland is dus van goede en slechte merken door elkaar, dus je weet niet wat je koopt, meeste produkten komen uit verschillende fabrieken, dus lastig zoeken, maar als je in winkel een gelijke binnenkant van merk produkt zie, weet je het dus wel!

*assie
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 feb 2007 22:09

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door *assie »

:P Beste hulp troepen!!

Bij deze hebben we een keuze gemaakt qua vaatwasmachine!
Hopelijk helpt ie me net zo goed als mijn man al 15 jaar doet, dan worden we zeker dikke vriendjes!!
Anders zien jullie me vanzelf wel weer op dit Forum :cry:
Bedankt voor alle tips ook namens Martin nu kan ie lekker op de bank liggen!!!!

Oooh het merk, Zanussi is het geworden.

Groetjes van *Assie :wink:

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door Sometimes »

Veel succes gewenst, ik hoop dat je nooit gebruik hoeft te maken van de service van Electrolux.

Is het een programmavaatwasser? Dan mag je van de Electrolux monteurs alleen het programma met de hoogste temperatuur gebruiken.
Anders gaat 'ie stuk...

Tarzan79
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2007 21:06

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door Tarzan79 »

Hey,

Wij hadden in 2001 bij onze nieuwe keuken ook een Zanussi vaatwasser. Hij wast prima, alleen het kunststof in de vaatwasser begon na 2 jaar langzaam te verteren. :? De wieltjes van de onderla vlogen er steeds af. We wasten ook vaak in ECO-stand, is goed voor het milieu en de portemonnee. Maar dus niet goed voor de vaatwasser. Want hij deed het plotseling niet meer. Dus Electrolux gebeld. Bleek het labyrint verstopt met vet. Reparatie € 200,- gelukkig betaalde de keukenboer een deel mee omdat het binnen de 3 jaar was. Electrolux raadde ons af om nog met de ECO-stand te wassen, ze zeiden tevens dat dit een van de duurste onderdelen is van de vaatwasser.

Het ging nog een paar jaar goed tot april 2007. Weer het zelfde euvel. Dus de vaatwasser maar ontslagen, reparatie is te duur voor wat hij nog waar is. En de wieltje van de onderla bleven al lang niet meer zitten en waren een bron van ergenis :evil: .

Hij wast prima, maar de levensduur is erg kort...

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door Sometimes »

Heel herkenbaar verhaal, wij hadden precies hetzelfde (zie hierboven).

Die wieltjes heb ik na enkele jaren ergernis vervangen. Kost een paar tientjes, maar scheelt veel frustratie.

capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door capricorn »

siemens en bosch is als Philips en Aristona
en als je dan een siemens vaatwasser koopt neem dan ipv een SE een SL type (als je keukenkast en -frontmaten het toelaten), de SL is een hogere uitvoering waardoor je meer ruimte hebt voor bijvoorbeeld 30cm borden, hoge pannen en nog ruimte voor een besteklade bovenin.
Miele is het neusje van de zalm maar dat neusje kost dan ook gelijk de helft meer

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door Kulta »

Voor zover ik weet heeft Siemens nog geen model met besteklade bovenin (ook niet in een SL uitvoering).

capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door capricorn »

je hebt gelijk, zou Miele er patent op hebben? Maar ach, ik kwak liever een hele berg bestek in een korf dan dat ik ze er een voor een netjes neer moet leggen in de houdertjes.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door rayke »

klopt, heeft Miele patent op.
Enne, dat neerleggen valt wel mee. Nee je moet lekker smorgus je bestek uit zo'n ellendig korfie staan te pulen. Theelepels en zo blijven d'r vaak in steken en vuil overigens ook. Doe mij maar een Miele met lade. Zit tenminste ook niet zoveel plastic in dat af kan breken.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door D1RK »

De SL versie is extra hoog dus hoge werkblad nodig, dus niet geschikt voor mensen onder de 1.70M

De extra hoge is voor hoge plinten, of je koopt gewoon kleinere borden, net als kopjes zonder randen onder, of het uit de horeca bekende 4 gleufjes in de bodem.

Bij netjes vullen is het bestekbakje ook wel goed, dus hoe pleur je het erin?
De bakjes verschillen ook ,maar afbreken, ik gebruik iets van een verkeerd merk, los te koop en paste ook, en die is beter voor kleine lepeltjes die als ze er doorheen zakken de spoeiarm blokkeerden!

Extra stille voor open keuken als je niet elke avond met tijdklok werk, maar onder het TV kijken alles laat wassen!

kuchina
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 mei 2007 20:50

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door kuchina »

Appart eigenlijk dat in Nederland een vaatwasser een must blijft.
Als je het ding weglaat heb je meer speling als ontwerper qua indeling, je hoeft nml met een vaste maat minder rekening te houden, en voor de consument is het goedkoper qua aanschaf, EN ook qua lange termijn volgens mij, want ik meen dat met de hand afwassen goedkoper is.

Verder schaar ik me wel achter het commentaar, bosch siemens goede apparaten alsmede aeg. Veel programmas is totaal overbodig daar je er toch niet veel zal gebruiken waarschijnlijk. Let op uitgestelde starttijd mocht je nachtstroom hebben en 3x a is een aanrader maar echt geen must daar aab maar een klein verschil is met eerder genoemde. Overigens is het zo dat er op diverse apparaten andere kortings bedragen zitten, dus de goedkope in de folder kan duurder uitvallen dan de zogenaamd duurdere.

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door nico_s »

In onze vorige woning hebben we in 2000 een Bauknecht vaatwasser gekocht, die toen goed getest was door de consumentenbond. Die beviel prima. Voor onze huidige woning hebben we in 2002 de opvolger van die bauknecht vaatwasser gekocht. Deze bevalt niet. Onder de 65 graden wast ie niet goed schoon. Wij wassen alleen nog maar op 65 graden.
De uitgestelde tijd is handig, je stelt 'm zo in dat ie 's ochtends ongeveer twee uur voordat je uit bed komt. Als je dan uit bed bent laat je de vaatwasser nog even met de klep open "uitademen". Dan is bijna alle vaat goed droog.
Voor een volgende woning denken wij aan een Siemens, en wel een apparaat van 44dB, want als 's de vaatwasser avonds aanstaat willen wij geen overlast van het apparaat hebben.

seller panic
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 jun 2007 21:55

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door seller panic »

Misschien is 42db zelfs nog een stuk beter. Verschil lijkt niet groot, maar betreft logaritmische schaal.

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door kzin »

oedkoper qua aanschaf, EN ook qua lange termijn volgens mij, want ik meen dat met de hand afwassen goedkoper is.
Op de site van Sun vaatwasmiddel staat een interessant stuk hierover + berekeningen.

goede apparaten alsmede aeg
Dan vind je pelgrim, m-system en boretti ook OK, is zelfde spul.

Gesloten