LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het drama Digitenne

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
rcb1978
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 mei 2007 14:54

Re: Het drama Digitenne

Ongelezen bericht door rcb1978 »

Als die hark nog op het dak zit, zou ik de decoder daar op aansluiten. Wel even bij instellingen bij de antenne opties passieve antenne aanvinken. Volgens mij moet het probleem dan verholpen zijn...

kellfam
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2007 19:06

Re: Het drama Digitenne

Ongelezen bericht door kellfam »

Dat is een probleem omdat we de ouderwetse harkantenne weg hebben gedaan met het idee van het wordt wel beter. Ook al doordat ik meerdere malen terug ben geweest naar primafoon en meerdere malen de helpdesk heb gebeld en mijn klachten kenbaar heb gemaakt. Maar schijnbaar wordt met die klachten niet veel gedaan. Dat krijg je als je tergoeder trouw bent en je kpn steeds weer een kans geeft. :(

jdek
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:18

Re: Het drama Digitenne

Ongelezen bericht door jdek »

Mensen die een goede Digitenne ontvangst hebben met glahelder beeld.
Naar welke diameter tv kijken jullie?

Ik ben bv. van kabel naar digitenne overgegaan omdat ik een 107 cm plasmascherm heb aangeschaft.

De kabel was veel spikkels, en digitenne geeft het beeld als een matige download weer. De kwaliteit van DVD zoals werdt beweerd over digitale tv, is in ieder geval ver te zoeken het lijkt meer VCD

In Amerika zijn HDTV uitzendingen al standaart

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Het drama Digitenne

Ongelezen bericht door KPN »

@jdek

In een goede winkel waarschuwen ze je daar ook voor.

Het is algemeen bekend dat je geen digitenne moet nemen als je scherm groter dan 20 cm is...

rcb1978
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 mei 2007 14:54

Re: Het drama Digitenne

Ongelezen bericht door rcb1978 »

@Kellfam, zeg tegen de helpdesk dat ze in de primafoon zeiden dat je bij klachten een buitenantenne zou krijgen. Ik heb hem toen meteen toegezonden gekregen, is een stuk kleiner als de hark... Enige nadeel blijft dat je met een kabeltje naar buiten moet, maar ik ben zeer tevreden met het beeld...

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Het drama Digitenne

Ongelezen bericht door asmi »

De kwaliteit van DVD zoals werdt beweerd over digitale tv,
Wie heeft je dat dan wijsgemaakt?

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Het drama Digitenne

Ongelezen bericht door four-eyes »

Terugkomend op een eerdere posting van mij: ik heb de hele handel vandaag teruggebracht naar de winkel. Gisteren nog een ander apparaat meegekregen, uitgeprobeerd, maar het euvel dat het beeld en geluid niet synchroon lopen bleef. Vooral bij de buitenlandse zenders. Bij de Nederlandse zenders was het wel oké. Een juffrouw van de technische dienst van KPN bood niet veel hulp. De jongen in de primafoonwinkel heeft het apparaat bij hem in de winkel aangesloten en constateerde ook dat er iets grondig mis was met de synchronisatie. Hij suggereerde dat mensen over het algemeen de ondertiteling lezen en dan valt het niet op dat de synchronisatie niet klopt. Pas als je naar zenders als CNN en BBC World kijkt - zonder ondertiteling dan valt het op, ja. Afijn, we gaan weer terug naar de kabel, want dit is niks.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Het drama Digitenne

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 18 Jul 2007 17:36 door asmi


--------------------------------------------------------------------------------
De kwaliteit van DVD zoals werdt beweerd over digitale tv,
Wie heeft je dat dan wijsgemaakt?
Digitenne zelf in het begin, voordat ze het "digitale" kwaliteit gingen noemen. Ze hadden toen zoveel kritiek gekregen op dat het gelogen was, dat het wel veranderd moest worden.

Valse voorlichting heet dat...

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Het drama Digitenne

Ongelezen bericht door asmi »

Digitenne zelf in het begin, voordat ze het "digitale" kwaliteit gingen noemen. Ze hadden toen zoveel kritiek gekregen op dat het gelogen was, dat het wel veranderd moest worden.
Jaren geleden dus, toen schermen van meer dan 1 meter nog onbetaalbaar waren. Niet zo handig om je aankoopbeslissing te baseren op een claim die nu niet meer gedaan wordt.

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Het drama Digitenne

Ongelezen bericht door four-eyes »

Wat me nou zo opvalt of liever gezegd tegenvalt van KPN is dat ze zo'n ondermaats systeem op de markt brengen. Bij ons liep het beeld en het geluid niet synchroon. Dit is ook vastgesteld in de primafoonwinkel. Waarom dan toch op de markt brengen? Dan doen ze wel vaker bij KPN. Dat er hier mensen zijn die prima tevreden zijn, snap ik ook niet. Tenzij je weinig eisen stelt ... of op een camping of boot zit. Dan is alles misschien meegenomen??? Wij zijn weer terug bij de kabel en alles werkt weer probleemloos. Misschien dat we het over een tijdje nog eens proberen als de kindeziektes eruit zijn.

Hyllan
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 jul 2007 17:28

Re: Het drama Digitenne

Ongelezen bericht door Hyllan »

Wij zijn nog steeds ( al 4 jaar) een tevreden met Digitenne. Ook het beeld op onze LCD is gewoon perfect te noemen. Ben blij dat ik toen die overstap heb gemaakt, want die kabelboeren vragen alleen maar grof geldt per maand.

Hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005 13:58

Re: Het drama Digitenne

Ongelezen bericht door Hamster »

Nu alleen nog goede tv-programma´s in plaats van die flutzooi van de commerciele omroep :wink:

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Het drama Digitenne

Ongelezen bericht door asmi »

Wat me nou zo opvalt of liever gezegd tegenvalt van KPN is dat ze zo'n ondermaats systeem op de markt brengen. Bij ons liep het beeld en het geluid niet synchroon. Dit is ook vastgesteld in de primafoonwinkel. Waarom dan toch op de markt brengen? Dan doen ze wel vaker bij KPN. Dat er hier mensen zijn die prima tevreden zijn, snap ik ook niet. Tenzij je weinig eisen stelt ... of op een camping of boot zit. Dan is alles misschien meegenomen??? Wij zijn weer terug bij de kabel en alles werkt weer probleemloos. Misschien dat we het over een tijdje nog eens proberen als de kindeziektes eruit zijn.
Mooi als de kabel beter is, maar de minimumeisen aan kabelontvangst zijn zo laag dat op veel plaatsen de kabel slechter is dan Digitenne. En als de kabel dan ook nog eens bijna 2x zo duur is als Digitenne is Digitenne een prima alternatief.

De beeldkwaliteit die je ziet bij Digitenne heeft niets met kinderziektes te maken maar is gewoon het gevolg van een commerciele afweging tussen beschikbare bandbreedte, aanvaardbare beeldkwaliteit en grootte zenderpakket. De beeldkwaliteit kan veel beter, maar dat gaat dan op een of andere manier ten koste van het aanbod of extra kosten bij Digitenne of bij de klanten.

Niet-synchroon geluid is mij in een paar jaar Digitenne nog nooit opgevallen. Bedoel je niet dat bewegend beeld wat waziger is waardoor je lipbewegingen niet zo goed kunt zien?

Hyllan
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 jul 2007 17:28

Re: Het drama Digitenne

Ongelezen bericht door Hyllan »

De Topfield zijn de beste onvangers. Prima Beeld en geluid, en ik ben daar ook zeer tevreden over. Daarin tegen zijn de Samsung decoders veel slechter. Maar toch nog even goed nieuws:

KPN gaat komen met een eigen KPN Digital Terrestrial Receiver (CONAX) die bij Topfield gemaakt wordt. Betreft de TP 6000 COK. Wanneer de verkoop gaat starten is nog niet bekent, maar ik denkzelf in augustus als de prijzen omlaag gaan.

Gesloten