LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] behandeling nieuwe meubels met protexx

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
R@yman

Re: behandeling nieuwe meubels met protexx

Ongelezen bericht door R@yman »

Ik heb net 4 maanden een bank staan (niet van poppeliers) die ook met protex behandels is. Toch moet ik zeggen dat alle vlekken die er tot nu toe op gekomen zijn er echt wel uit gaan.

Verder blijf ik ook bij de stellingen: kat bevallen op de bank is geen gewoonlijk gebruik en dat van die inboedel verzekering zou nog wel eens een oplossing kunnen zijn??

In iedergeval veel succes

Balen

Re: behandeling nieuwe meubels met protexx

Ongelezen bericht door Balen »

idem dito

Bank Poppeliers, wel protexx, geen garantiecertificaat, schijnt dus wel bijgeleverd te worden... chocoladevlek, gaat er niet uit. geen poot om op te staan want ik had de protexx erbij gekregen, over garantie hebben we het niet gehad....

:?

Gast

Re: behandeling nieuwe meubels met protexx

Ongelezen bericht door Gast »

Een poes die op de bank bevalt moet je eerst met protex behandelen.

Arie54

Re: behandeling nieuwe meubels met protexx

Ongelezen bericht door Arie54 »

Hier even een reactie op de inzending van 2 juli. Vlekken in een bankstel kun je niet claimen op een inboedelverzekering. Dit zou wel heel erg ver gaan. Ik geloof trouwens helemaal niks van dat bevallingsverhaal. Wat een lariekoek zeg. En als het echt gebeurd is ben je toch zelf niet goed bij je hoofd om een zwangere poes die op alle dag loopt op je bankstel te laten zitten. Deze mensen moeten door de dierenbescherming aangepakt worden en mogen helemaal geen huisdieren hebben. Eigen schuld dikke bult.

debbyola
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 okt 2007 15:23

Re: behandeling nieuwe meubels met protexx

Ongelezen bericht door debbyola »

De keten is zo groots opgezet en gaat ook schuil onder de Seats en de sofa's... Mischien een wijze beslissing van Radar om het ministerie van Financiën eens onderzoek te laten doen naar de hele keten en de werkelijke hoeveelheid klachten die er in al de jaren zijn ontstaan.. Dan is er ook nog het feit... De handel in waren moet ook waar voor uw geld zijn.. anders is het oplichterij.. zo is het toch.. ALLE GASTEN DIE HIER POSITIEVE BERICHTEN PLAATSEN ZIJN WAARSCHIJNLIJK PERSONEEL VAN.... Anders komen ze niet als gast of als anonieme op deze site om zichzelf en hun positie in te dekken. Mischien is het veeel groooter dan iedereen denkt. Nu ook berdijven al protex wss ketens oprichten en samenwerken met .... Klokjes zullen mischien ooit gehoord worden

meubelexpert
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 okt 2007 21:34

Re: behandeling nieuwe meubels met protexx

Ongelezen bericht door meubelexpert »

Tja, protexx zal best een redelijk middel zijn om uw meubelen te beschermen tegen kleine ongelukjes. Helaas is er onvoldoende aangetoond wat het effect van dit middel op termijn is met betrekking tot bijvoorbeeld vroegtijdige slijtage of verkleuring. Daarnaast is het middel totaal ongeschikt voor bepaalde bekledingsmaterialen.

TIP ; let bij aankoop van uw meubelen ook op de garantiebepalingen van de fabrikant van het meubel en de garantiebepalingen van de leverancier van het bekledingsmateriaal. Indien bij een reclamatie op het bekledingsmateriaal wordt aangetoond dat deze is behandeld met een dergelijk middel, vervalt in de meeste gevallen iedere garantie.

Dan blijkt die Euro 40 - 60 per zitplaats toch een erg dure investering te zijn geweest.

revan
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:07

Re: behandeling nieuwe meubels met protexx

Ongelezen bericht door revan »

Banken bij trendhopper gekocht en laten behandelen (2 vierzits banken) € 320 extra (€ 40 per zitplek). Nu 9 maanden een hondje in huis, wat sinds krt op de bank kan springen. Dit heeft hij nu 2 keer gedaan met natte (prut) pootjes en de vlekken gaan er na de door protexx aangegeven schoonmaak methode niet uit.

Toch zonde

peter006
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2008 14:41

Re: behandeling nieuwe meubels met protexx

Ongelezen bericht door peter006 »

Hallo Revan

Als u de vlekken van de natte neus van uw hond er niet krijgt moet u het servicenummer van Protexx bellen. Zij komen dan bij u langs om het probleem voor u op te lossen. Komt u er niet uit met Protexx dan belt u de winkel op waar u uw bankstel heeft gekocht en die zullen voor u stappen ondernemen.

Coolahan
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 apr 2008 16:23

Re: behandeling nieuwe meubels met protexx

Ongelezen bericht door Coolahan »

Als de vlek er in zit heeft de protex niet geholpen.
Die moet juist de vlek tegen houden.
Dus water afstotend maken

Danya_rachel
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:28

Re: behandeling nieuwe meubels met protexx

Ongelezen bericht door Danya_rachel »

Ik verkoop zelf meubelen en de protexx vlekkengarantie, en ik raad de klant aan deze goed te gebruiken. Bij een vlek dient u het zelf te proberen met een vochtige doek, lukt dat niet, dan neemt u direct contact op met het service bureau en er zal iemand langskomen om het te proberen met professionele middelen. Maar u moet wel zelf aan de bel trekken als u de vlek er niet uit krijgt, wacht daar ook niet te lang mee.
Desondanks een aantal negatieve opmerkingen van enkelen heb ik in 5 jaar nog geen klachten ontvangen behalve dat het bureau niet op vrijdag bereikbaar was.

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: behandeling nieuwe meubels met protexx

Ongelezen bericht door Jolen »

Ik kan mij helemaal voorstellen dat je je kat op de bank laat bevallen als deze een protexx-behandeling heeft gehad. Want hoe je het ook went of keert, het betreft hier tenslotte vlekken van mens of dier. Zou toch moeten kunnen als je de folder goed doorleest ;-).
Maar even voor de duidelijkheid, protexx verkoopt "garantie op vlekken". Dus als je deze garantie hebt, en de vlek wil er niet uit dan moet je Protexx op het matje roepen. De winkel waar je het artikel hebt gekocht staat er los van. Protexx MOET het probleem oplossen, je hebt tenslotte bij hun een product gekocht. Zelfs als zij de vlek er niet uit krijgen dan regelen ze maar een nieuwe bank ofzo maar je hebt garantie op een vlekvrije bank!! Hier heb je goed voor betaald dus mag je dit ook eisen. Dus leg je er niet bij neer en onderneem actie! En theoretisch gezien zou je ook mogen klagen als je de vlekken van de bevalling van de kat er niet uit krijgt. Het is tenslotte ook mogelijk dat je eigen vliezen breken terwijl je op de bank zit. Mits zwanger natuurlijk ;-)

blaauwwiekel
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2012 10:27

Re: behandeling nieuwe meubels met protexx

Ongelezen bericht door blaauwwiekel »

Hahah, heerlijk.
Kijk meneer onze kat is bevallen op de bank, een aangezien ik niet gelijk wat kon doen heeft de kat er mischien wel een erg ruime gelegen, en na dat poeske klaar was wilde ik de vlek { die inmiddels tot stofhoes zit } eruit halen, dus water erop en met een doek wrijfen, niks hielp???
Hahah TUURLIJK niet, Protexx is een materiaal die een vlekje tegen gaat, en vocht zeker boven de stof houdt. Daar komt bij dat je van kind af aan gemeld dat een vlek op stof niet wrijfen is maar deppen met een droge/ klamme doek, maar dat gebeurd nergens, iedereen heeft hun bank verziekt door te wrijven als een dolle, en alles proberen, soms wel zo handig zijn om er andere middelen op los laten, want de kast staat vol. Help het wil niet, en dan boos zijn op de mensen die je toe hebben gezegd dat het goed is, of boos zijn op het product???

Niet de vinger bij je zelf leggen omdat je gewreven hebt, en dat moet je ook altijd tegen spreken. Want anders willen ze je niet helpen.
Protexx is voor dagelijks goed, en houdt wel degelijk stoffen schoon, echt het gebruik om een vloeistof wat geknoeid is te verweideren is voor mensen heel moeilijk. Iedereen begint te wrijven per ongeluk, maar das mis.
Ik heb jaren in de meubels gewerkt, en ook bij onderneming Seats and Sofas, maar je ziet precies wat er met sommige meubels is gebeurd, en hoe het ervoor staat. Is vaak ook een bepaald type mensen die overal om kunnen janken en zeuren, maar iemand die normaal met de bank omgaat heeft ergens geen protexx nodig. Dus is zelfs een extra hulp middel.
Katten horen niet op de bank, eveneens honden ook niet.
Kinderen kunnen ook om de bank denken, hier komen ze niet met natte jassen of kleren op de bank, en schoenen uit op de bank.
Drinken even bij tafel, eten ook op de knietjes bij de tafel.
Ja heel ouderwets, maar moest ik vroeger ook.
Als een kindje wat ziek is en overgeeft op de bank,overmacht maar moet je dit ook niet te lang zitten laten en reinigen. anders is dat ook een vorse vlek, maar dat doe je toch als ouder zijnde, je wilt toch ook geen tijden kots op de bank hebben.
Ik vind het heel jammer dat mensen geen eigen verantwoording meer hebben, en snel aan een ander wijzen.
En zo hou je meubels gewoon netjes, en mocht er dan toch eens wat mis gaan, dan is protexx een red middeltje om het nog schoon te maken.
Maargoed, iedereen vind het heerlijk dat we richting de amerikaanse ideen te leven, en alles wat er gebeurd is de schuld van een ander, dus maakt geen ruk uit wat je doet, gewoon een poes laten bevallen op de bank, of niet meer naar wc gaan, gewoon leven als een slons, of tokkie, en dan raar vinden dat je bank niet meer schoon wil??? Och een poesje op de bank die ligt te bevallen, wat lief, heb jij radar er al voor, kunnen we even dat het niet schoon wil
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik lach me kapot hier.
Wat een klachten die nergens over gaan en vaak als fout aan jezelf te wijten is.
Nu hou ik op, mijn dochtertje is aan de diaree en dat loopt over de bank, het stinkt en met uur zal het minder stinken, dus loop er even uit sigaretje roken.

Gesloten