LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gratis roetfilter

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door D1RK »

Ook als het Roetfilter niet de oorzaak is, jij moet als ondeskundige klant maar bewijzen dat het niet de oorzaak van het achteraf gemonteerde filter is!

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

dat bedoel ik

is niet aan te tonen maar je mot wel dokken

keurmeister
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mar 2007 21:10

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door keurmeister »

Kijk eens bij het forum milieu daar staat mijn mening. Verder geeft Peter van der Wulp toe in zijn reactie dat een roet filter ongeveer 3 jaar mee gaat. Nou meneer Peter als ik dan een nieuw roetfilter nodig dan mag ik lekker zelf betalen aan een prijs ergens tussen de 880 en 1200 euro. Mijn vraag is dan Hoezo gratis?

De hoeveelheid milieu verontreiniging die vrij komt bij het produceren en het vewerken van de roetfilters is naar mijn mening vele malen hoger dan wat wij met zijn allen met onze moderne diesels uit stoten.

gratisroetfilterteam
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2007 12:29

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door gratisroetfilterteam »

Blijkbaar zijn er toch nog steeds mensen bij die niet kunnen begrijpen wat er staat geschreven.

3 jaar 0f 80.000 km garantie, wil niet zeggen dat de OXICAT na drie jaar of 80.000 km vervangen dient te worden. Fabrikant Bosal garandeert dit alleen vanwege de kwaliteit van het produkt.

Om het voor de simpele zielen op dit forum eenvoudig uit te leggen;

Wanneer je een koelkast koopt krijg je twee jaar garantie, de koelkast is ook niet gemaakt om na twee jaar en drie maanden uit elkaar te vallen.
De koelkast gaat normaal gesproken minimaal 15 jaar mee.

De Oxicat van Bosal heeft een levensduur die de verdere levensduur van de auto zeker mee moet kunnen.
Kortom, een mooie aktie waarbij je oude katalysator die vaak al niet meer werkt, wordt vervangen door een nieuwe katalysator in combinatie met een roetfilter.......maar dan helemaal gratis!!!

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

gratis bestaat niet, wanneer leert men dat nu eens

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door caruso »

Trouwens, hoe zat dat ook al weer met reclame maken op dit forum?
Was dat niet verboden? Maar ja jullie weten het hè, weekend en de redactie schittert wer eens door afwezigheid......
Slaap lekker!

keurmeister
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mar 2007 21:10

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door keurmeister »

Gratisroetfilterteam: Sinds wanneer beschikt een diesel ook over een katalysator. Maar ook een roetfilter van het merk dat jij aanrpijst komt een keer vol te zitten en wat dan een nieuw kopen of krijgen we dan subsidie van jouw merk voor weer een nieuw gratis roetfilter. Weet jewel waaruit een roetfilter is gebouwd? dan weet je ook welke vervuilende stoffen er in een roet filter zitten.

Waar blijft het roet in jouw filter dan hoopt dit zich niet op in het filter? Als jij zegt dat het roetfilter de verdere levensduur van de auto meegaat. Als er al gezegd wordt door vooraanstaande merken dat filters vaak maar 80.000 km meegaan omdat ze dan dicht zitten hoe wil jij met je merk dan waar maken dat het filter de levensduur van auto overleeft. Met kilometers die ik rijd een filter al na 2 jaar dicht zitten. Laat ik nou net toevallig bedacht hebben dat ik mijn auto helemaal oprij en laat de dealer nou eens zeggen dat mijn auto 350.000 kilometer gaat hoe kan het dan dat jouw filter niet dicht gaat zitten?

rljt
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2007 16:57

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door rljt »

Ook ik ben gebeld. Ben altijd erg alert bij "gratis" zaken maar na een opsomming van de voordelen heb ik een afspraak gemaakt. In de brief die volgde zouden nadere details staan alsmede hoe je kunt annuleren als je dat zou willen. Dit was niet het geval. Ook wordt het in het geheel niet duidelijk wie er precies achter deze "aanbieding" zit. Na wat onderzoek blijkt het gewoon een ordinair telemarketeerbedrijf uit Dongen te zijn. Maar geen naam van een persoon onder de brief, laat staan een internetadres!

Vanwege deze vaagheden maar vooral ook het feit dat de subsidie maar 1x wordt verstrekt heb ik het geheel geannuleerd. Als mijn merkdealer morgen met een actie komt van een speciaal voor mijn type auto gemaakt filter zou ik mijn subsidie al hebben gebruikt voor een standaard filter welke mogelijk niet geheel in samenspraak met de motor en electronica in mijn auto werkt.

Verder ben ik het eens met de mensen die zeggen dat gratis niet bestaat. De heer van der Wulp wordt hier ongetwijfeld beter van. Op zich niet erg maar wees dan wel open en belicht ook de mogelijke nadelen. En de manier waarop hij zich hier op het forum uit zegt ook iets over de persoon van der Wulp. :?

keurmeister
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mar 2007 21:10

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door keurmeister »

Vorige week is er een originele Ford-roetfilter onder onze Mondeo TDCI geplaatst. Door de Ford-dealer. En.....helemaal gratis. Actie van Ford. Ik hoefde werkelijk NIETS te betalen. Stukje klantenbinding natuurlijk maar ik vind het wel een geweldig initiatief van Ford.

Dus echt GRATIS kan wel degelijk


Heeft jouw dealer er wel bij verteld dat je roet filter al na 80.000 km dicht kan zitten? Heeft hij jouw ook verteld dat er afhankelijk van het type dat onder jouw auto is gebouwd er ook jaarlijks voor 100 euro aan vloeistof voor in het roetfilter nodig zou kunnen zijn. En als belangrijkste heeft jouw dealer ook verteld dat als het roetfilter dicht zit jij een nieuw moeten laten inbouwen op je eigen kosten van ongeveer 800 tot 1200 euro en dat je auto voortaan ook gekeurd dient te worden met roetfilter.

Nou mijn Ford dealer heeft dit wel verteld want hij heeft zijn zolder niet vol liggen met roetfilters waar hij vanaf moet. Ieder zijn keus maar hij raad het ten stelligste af.

KCee
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2007 15:47

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door KCee »

Geïnformeerd bij mijn Renault dealer ivm Renault Trafic.
"NIET DOEN!" is hun advies.
Het motormanagement zal verkeerd gaan reageren omdat de werking van de uitlaat verandert.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

KCee klopt helemaal de Volkswagen dealer raaide het ook af voor de Caddy TDI, het kan zijn dat als de vilter vol komt te zitten dat dan de auto in veilige modus gaat lopen.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Gratisroetfilterteam: Sinds wanneer beschikt een diesel ook over een katalysator
http://www.toyota.nl/innovation/technol ... /dcat.aspx

painterman
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2007 17:32

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door painterman »

hoi
een gratis roetfilter besttat dat in nederland ja hoor het bestaat echt
ik heb er zelf ook een onder mijn auto.
gewoon even bij je garage vragen er zijn namelijk heel feel garages die roetfilters weggeven omdat ze van de dealer er geld bij krijgen (bv) volkswagen heb ik zelf ook de garage betaald vast een deel en ik moet zelf 200 euro voorschieten maar krijg die weer terug op m, bank gestort
m.v.g painterman

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

tot zover een weinig zeggende reactie

dat de roetfilter bestaat was al duidelijk, het ging om het aspect gratis en de voor en nadelen

joy

painterman
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2007 17:32

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door painterman »

nadelen ben ik niet zo mee bezig maar hij is wel degenlijk gratis grt painterman

harrygoedhart
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 dec 2005 13:24

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door harrygoedhart »

Stel nou dat je V6 Diesel hebt met 2 separate uitlaten? Krijg je dan 2 roetfilters gratis?

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

men ziet vooralsnog het woord gratis en de rest van het verhaal is natuurlijk niet belangrijk

ik zeg , ga vooral je gang, schroef er zon ding onder , en dan niet gaan klagen als je tz langs de weg staat omdat je motormanagment in de war is geraakt, zo niet eea aan gort

funny

franil
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:25

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door franil »

Helaas zijn roetfilters (de echte) alleen nog maar verkrijgbaar voor Duitse auto's. Mensen met een Franse, Italiaanse, Spaanse of welke andere auto dan ook , zijn nog steeds niet in staat om een "erkend" roetfilter te verkrijgen. De fabrikanten werken blijkbaar niet echt lekker mee.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

De fabrikanten werken blijkbaar niet echt lekker mee
Sommige fabrikanten zijn misschien al veel verder met oplossingen zie ook de link naar Toyota D-cat.
(een paar berichtjes hierboven)

Roetfilter monteren is dan paard achter de wagen spannen.
Is een roetfilter monteren zowieso omdat de fijnste deeltjes nu juist niet worden afgevangen en deze dus dieper in de longen terecht komen alwaar ze kanker zouden kunnen veroorzaken.

Ultieme oplossing is gewoon geen diesels meer kopen; maar ja, volksgezondheid is leuk maar het moet me alleen geen centen kosten natuurlijk :twisted:

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Gratis roetfilter

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

biodiesel is een optie

overheid verdient daar geen ruk aan dus daar wordt geen geld in gestoken

en zogenaamd maar pleiten voor een beter milieu door debiele maatregelen als hoger parkeergeld voor suv's , te debiel voor woorden

Gesloten