LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Grappig dat jij je daar over durft uit te spreken.

Het OV is het enige vervoer dat staanplaatsen heeft. Ieder ander soort busvervoer heeft dat niet.

Wanneer staanplaatsen worden afgeschaft dan moeten er nog meer bussen rijden en moet er dus nog meer geld beschikbaar komen van de gemeenten. Dat geld en de extra chauffeurs zijn er niet.

Staanplaatsen is inderdaad minder veilig. Dat klopt. Dit is ook de reden dat de chauffeur het maximale overzicht wilt en ook dat zijn of haar passagiers naar hem of haar luisteren. Dit betekent dus dat VOL ook datwerkelijk VOL is en dus niet dat de passagier moet gaan zitten zeuren over dat hij nog plek ziet. Ook betekent dat achter de streep blijven staan en niet zodra de chauffeur gaat halteren deze streep tijdens halteren wordt overschreden en men alvast voor de spiegels en instapdeur gaan staan. Dit belemmerd het zicht voor de chauffeur met alle gevolgen van dien. Met andere woorden het gezonde verstand van de passagiers is dus ook voor de veiligheid van groot belang. Het is een samenspel waarin de chauffeur de leiding heeft. Het rijden met staanplaatsen vereist en vergt van de chauffeur een berg energie en concentratie. Dit is heel anders rijden dan met enkelt zitplaatsen.

Ter afsluiting wil ik nog even kwijt dat er nog maar zeer zelden tot bijna nooit een ongeval heeft plaatsgevonden met een OV bus met staanplaatsen.

Verder TEMPO 100 bussen gaat wel iets verder dan enkelt gordels voor de passagiers. De remmen, motorvermogen en nooduitgangen dienen ook te voldoen aan andere eisen. Dit is dan ook de reden dat niet alle bussen het certificaat TEMPO 100 krijgen.

Meteen met dit topic is de onwetendheid bij de automobilist weggenomen dat dus dergelijke, ook Nederlandse bussen, in Nederland 100 kilometer per uur mogen rijden. Wij zijn geen vrachtwagens en hun regels gelden ook niet voor de bus. Ook mogen wij op de meest linkerbaan rijden en mogen wij gesloten verklaringen in voor vrachtwagens. Dit wordt nog al eens vergeten door automobilisten die zich ergeren aan deze onderdelen en alles dusdanig beter denken te weten dat zij ons confronteren en beschuldigen van onveilig verkeersgedrag en het negeren van het RVV terwijl hier absoluut geen sprake van is.

Verder deel ik ter info mee dat wanneer een willekeurige autobus, OV of niet, binnen bebouwde kom aangeeft te willen vertrekken van een geldige bushalte ten ALLE tijden voor gaat op alle bestuurders welke hem van voren of achteren naderen. De richting van het naderende verkeer maakt dus niet uit. Dus OOK wanneer een bestuurder van een ander voertuig een dergelijke autobus van voren nadert en deze constateerd dat de bus ook een gedeelte van zijn of haar rijbaan nodig heeft, dient deze bestuurder voorrang te verlenen aan de bestuurder van de autobus en zijn of haar voertuig tot stilstand te brengen. Het gebeurd nog steeds te vaak dat bestuurders dit vergeten of niet meer weten en dus doorrijden waardoor de bestuurder van de autobus op de rem moet staan om een aanrijding te voorkomen. Veelal krijgen wij dan nog een grote mond en of een middelvinger op de koop toe.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ Maarten1234 ......
Grappig dat jij je daar over durft uit te spreken
.
Hoezo ... ??? Daar is niet veel durf voor nodig hoor.
Wanneer staanplaatsen worden afgeschaft dan moeten er nog meer bussen rijden en moet er dus nog meer geld beschikbaar komen van de gemeenten. Dat geld en de extra chauffeurs zijn er niet.
Hier moet ik je toch echt verbeteren ...
Dat geld is er wel degelijk !!! Alleen wordt t nu uitgegeven aan:
Meer/bredere (snel)wegen ...
politie (snelheids/alcoholcontrole)
en zelfverrijking van (de meeste) politici .
Staanplaatsen is inderdaad minder veilig. Dat klopt. Dit is ook de reden dat de chauffeur het maximale overzicht wilt en ook dat zijn of haar passagiers naar hem of haar luisteren.
DUS ... eigenlijk ben je het WEL met me eens ???
Het rijden met staanplaatsen vereist en vergt van de chauffeur een berg energie en concentratie. Dit is heel anders rijden dan met enkelt zitplaatsen.
(en dat over die streep enzovoort )
Jij als chauffeur bepaalt toch ook of het wel of niet VEILIG is ...
om te gaan rijden ...JA of NEE ???
Nou zie ik vaak voorin de bus een max. aantal passagiers staan
(zoveel zitplaatsen-zoveel staanplaatsen) maar dat word ook
regelmatig overschreden volgens mij ... wat vind jij hiervan ???

Ik ben benieuwd naar je reactie ...

>cybertomaat<

gozik
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2006 17:02

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door gozik »

In Rusland, net als Polen maken we soms een derde rijbaan...
Grote steden, kleine dorpen en buiten wegen, telkens pas ik het gedrag aan, dus soms mag je alles, en daar is er nog ruimte voor, maar hier in Nederland is het gewoon te druk voor deze rijstijl!

Op de korte stukjes hier valt niets te winnen, Nederland is te klein, veel risico voor een minuut!?

Spiderben
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:57

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Spiderben »

Vindt het prima dat het openbaar vervoer wordt verbetert etc. Maar dat is nu eenmaal niet het onderwerp van discussie.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ Spiderben ......

Jij begon dit topic met "de zin" BEKROMPEN ...

Ben het met je eens dat ik me niet helemaal aan
t topic houd maar ... daar over klagen vind ik bekrompen .
T heeft nl.indirect wel met elkaar te maken allemaal.
Net als bij vele onderwerpen op dit forum is dit er weer eens
een die nooit door een medeforumgebruiker kan worden opgelost,
behalve als deze forumgebruiker in de regering zit ofzo ...

>cybertomaat<

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik ga mij niet verder uitlaten over dit. Ik bepaal alles in de bus en niet jullie als reiziger dat klopt. Voor de rest laat ik dat hierbij.

Dat geld is er in jouw ogen wel, maar dat geld legt in hele andere potjes en dus is het er niet.

Daarnaast betaald de overheid niet het OV, maar de gemeenten. Deze krijgen een bedrag en dat verdelen zij weer over meerdere potjes. Dus overheid heeft er qua wegenbouw niets mee te maken. De gemeenten moet je aanspreken en die stoppen alles in eigen zak.

Dit topic gaat hier niet over dus alle reactie die jij, cybermaat, geeft reageer ik niet op.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door NAK »

Also sprach......>Zaratcybert<

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ Maarten1234 ......

Het is of topic ... dat zij ik al.
Alle respect als jij dan niet reageerd
(wat je eerder trouwens wel deed,
ook op oftopic posts van mij :?
Geplaatst op 24 Jul 2007 02:04 door Maarten1234)

Maar als ik hier een topic over open,
(verbeteringen OV / busvervoer)
mag ik dan daar wel een antwoord en wat
meedenken van je verwachten ???
Zoniet ... ben ook jij m.i. bekrompen .

Vr. Gr. :

>cybertomaat<

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Hmbokou ts * m-be ts * k NAK

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door NAK »

Hmbokou ts * m-be ts * k
En wat wil dat zeggen??????

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Dat is een uitgestorven vorm van de oude afrikaanse klik-taal
(de laatste die t kan vertalen is helaas pas overleden)
(* = KLIK) en voor jou vast net zo duidelijk als jou post :
Also sprach......>Zaratcybert<
Maar misschien is t idd wel handig als we ALLEMAAL gewoon
"good old" Nederlands blijven praten ???
Ik zit toch ook niet met een burka op dit forum ??? :wink: :lol:

Spiderben
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:57

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Spiderben »

Cybertomaat,

Het is maar gewoon een opmerking, en ik maar mij daar verder ook niet zo druk over en heb er verder wel vrede mee en respecteer jou mening wel, alleen vind ik dat gedoe er omheen persoonlijk niet zo interresant omdat ik het over het bekeuren van automobilisten hebt die te hard rijden. Als daar dan iets van wordt afgeweken vind ik dat ook niet zo,n ramp. Echter hebben jullie het opgegeven moment over staanplaatsen en zo. Gaat mij dus om de snelheid en het bekeuren daarvan. Tja en of dat nu met een bus of auto is maakt dan verder ook niet zoveel uit.

Hopelijk zijn we nou niet op ons tomaatje getrapt. Vind het verder ook leuk hoe jij verder met al die andere mensen communiceert. lekker scherp allemaal.

Maar goed daar is het ook een forum voor. Ook al ben je het op nog zo veel punten met elkaar eens je blijft toch op bepaalde vlakken er een andere menig op na houden. Gelukkig maar anders wordt het zo grijs!

Spiderben
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:57

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Spiderben »

:roll: Heb de reactie gewijzigd aangezien ik bij nader inzien Cybertomaat met van alles en nog wat een beetje te ver vind doorschieten. Achteraf misschien toch wel een doordachte actie van Nak. klessebessen kun je ook wel op MSN.

En cyber tomaaat vind niet dat je bij elk onderwerp maar lullraak kunt door ouwehoeren over van alles en nog wat.
Laatst gewijzigd door Spiderben op 27 jul 2007 09:43, 3 keer totaal gewijzigd.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ Spiderben ......
...en met jou kan ik t ook goed vinden.
Maar ik heb GEEN AUTO ... Mag ik hier dus
eigenlijk helemaal geen mening over hebben ???

Enne ... Nogmaals ... ik was t redelijk met jou eens
alleen ben ik blijkbaar de enige die ziet waar het
WERKELIJKE PROBLEEM zit. De Regering !!!
(en hier en daar maak ik eens een grapje ... sorry hoor)
En als ik nu toch mensen ga verbeteren (vind ik leuk)
Daarnaast betaald de overheid niet het OV, maar de gemeenten. Deze krijgen een bedrag en dat verdelen zij weer over meerdere potjes. Dus overheid heeft er qua wegenbouw niets mee te maken. De gemeenten moet je aanspreken en die stoppen alles in eigen zak.
Sorry hoor Maarten1234 ... kan wel merken dat je niet vaak verder telt.

De regering is nog steeds de hoogste macht in dit land hoor,
geen gemeente die iets mag doen zonder dat de regering er
(helaas vaak pas achteraf) het fijne van wil weten .
En de wegenbouw word wel degelijk vanuit de regering bekeken /goedgekeurd hoor.

En als gemeentes het geld (wat wel degelijk ook overheidsgeld is,
denk aan subsidie's e.d.) in eigen zak steken noemen wij dat fraude.
Dit moet je dan ook niet melden bij de geen die fraudeert > DUH <
Maar bij de regering die er, mits ze er zin in hebben, wat aan kan doen.

Nou ... De mazzel maar weer dan ... en een prettige voortzetting !!!

>cybertomaat<

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Cybermaat. Ik weet hoe die wereld werkt. De regering betaald de gemeenten een bepaald bedrag. Dit bedrag wordt door de gemeenten in potjes verdeelt. 1 Van die potje is voor het aannemen van OV. Het is dus aan de gemeenten hoe en hoeveel zij hierin willen steken. Dat concessie gezeur is in het leven geroepen om te concureren. Dit betekent dat er wordt gekeken naar: Geld, kwaliteit en betrouwbaarheid. Geld komt op de eerste plaats. Het rijk heeft hier verder niets op in te brengen. Sterker nog het rijk mag zich er niet eens mee bemoeien tenzij het uit de klauwen loopt. Dit bemoeien op het gebied van regelen door wie en hoe het OV geregeld wordt, wordt hen zelfs verboden door Brussel.

Dus aub houd toch op met beweren dat het rijk bepaalt hoe gemeenten het OV dienen te regelen, want dat intresseert hen nog niet eens. Al legt het OV stil dan nog boeit het hen niet. Connexxion was 100% staatseigendom en was meer dan 600 miljoen euro waard. Voor hoeveel is de boel verkocht 250 miljoen. Dit afstoten moet wederom van Brussel.

Het Rijk verdeelt enkelt de grote pot onder alle gemeenten in dit land. De gemeenten verdelen de rest in eigen potjes. En dat over geld in eigen zak steken dat wordt meteen bij het verdelen van potjes verdeelt. Dus het OV heeft hier dan " niets" onder te leiden. Dit is allemaal dusdanig weggewerkt in de boekhouding waar jij en ik niets van zien.

Voor mij is het hier einde. Rest gaat voor mij via het OV forum, maar dan nog moet het voor mij intressant genoeg zijn om daar mijn mening in te geven.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

FF heel kort (daarna is t voor mij ook genoeg denk ik)
Dus het licht niet aan onze regering WANT : t ligt aan Brussel ???
Dan ligt het dus TOCH aan onze Regering die veel te veel naar
Europa en Amerika kijkt en vergeet dat we het hier zelf allemaal
eigenlijk gewoon beter weten/kunnen .
(voorbeelden genoeg maar dan ga ik echt helemaal of topic)
Dus bedankt Maarten1234 ... dat je me toch nog gelijk geeft :wink:

Spiderben
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:57

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Spiderben »

Cybertomaat,

Ik heb een reactie van mij naar jou toe een stukje terug gewijzigd Met onderstaande tekst vanaf het gezichtje. Het was een reactie van jou naar Nak toe (Also sprache...........)

:roll: Heb de reactie gewijzigd aangezien ik bij nader inzien Cyber tomaat met van alles en nog wat een beetje te ver vind doorschieten. Achteraf misschien toch wel een doordachte actie van Nak. klessebessen kun je ook wel op MSN.

En cyber tomaaat vind niet dat je bij elk onderwerp maar lullraak kunt door ouwehoeren over van alles en nog wat. Maar goed dat is mijn persoonlijke mening.

Laatst aangepast door Spiderben op 27 Jul 2007 08:43, in toaal 3 keer bewerkt

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Beste Spiderben ......
ik heb me 3 dagen geleden uit jouw topic teruggetrokken ...
lijkt me jou laatste post / aanpassing totaal onzinnig .
Je hebt uiteraard gelijk dat "men" niet over van alles en nogwat
kan/mag doorkleppen ... zeker niet in andermans topic.

Maar dat ik "TE VER" doorschiet ??? nee sorry ......

Misschien dat ik een ruimere kijk op de wereld heb ofzo,
ik probeer alles van alle kanten te bekijken , denk over
alle kanten na ...... en vorm PAS DAN mijn mening.

de basis van dit topic was (wat ik eruit haal dan)
dat men boetes uitdeeld aan automobilisten die
wel iets te hard rijden (volgens de wet) maar die geen
gevaar opleveren. Ik ben nog steeds van mening dat
politie daar best wat soepeler in kan zijn.

Ook ben ik van mening dat iedereen weer wat sneller/
veiliger kan rijden als er veel meer mensen met het OV
gaan reizen ......
minder auto's = meer ruimte = veiliger.

En dat Maarten1234 met hele lappen onzintekst komt
(inplaats van op een klein vraagje gewoon antwoord te geven)
tja ... daar kan ik ook niks aan doen ...

Hij weet als buschauffeur niet alles van politiek
en ik als (amateur) politicus niet alles over t OV.

Enne ... friendly neighbourhood Spiderben ......
Ik ben zeer moeilijk op mijn tomaatje te trappen hoor
zeker niet op een forum/in een discussie ......

Of ik win de discussie ... of ik leer weer is wat,
win/win situatie lijkt mij ??? :wink:

we komen elkaar vast wel weer tegen
het ga je goed.

>cybertomaat<

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Wat ik vertel is in elk geval beslist geen onzin. Het is de keiharde waarheid alleen die wil of kan jij niet zien.

De auto LEVERT voor de regering geld OP.
Het OV KOST geld voor de regering en gemeenten.

Ik heb ook nooit beweert alles van de poilitiek te weten, maar ik weet wel degelijk wat er in de wereld der OV plaatsvind en waardoor het komt. Het is voor nu mijn werk en dalijk hoop ik ook in de toekomst. Vandaar dat ik dit wel degelijk volg. Ook worden wij op de hoogte gehouden door de vakbonden voor zover het kan.

Dus omdat ik samen met mijn collegaas hier dagelijks inzit, zie ik de problemen meer en anders dan jullie als reiziger. Het enige dat jullie maar intresseert is om zo snel mogelijk van A naar B te komen. Jullie ventileren over dingen waar je helemaal geen weet van hebt. Jullie geloven klakkeloos de media. Wanneer er problemen zijn in het OV of er moet geld bij dan is dat er gewoon niet omdat het potje OV, welke de gemeenten verdelen, leeg is of het niet toelaat.

In de regering en gemeenten werken ze gewoon met potjes. Alles is daarin verdeelt. Is het potje op dan houd het op of zij moeten met veel pijn en moeite geld uit een ander potje trekken welke dan weer in de problemen komt. Zodoende wordt er gewoon meer belasting geheven om die potjes extra aan te vullen. 1 Van die potjes zijn de salarissen van de ambtenaren en daar mag NOOIT aan gekomen worden, want dat zijn hun privee inkomsten. Zodra zij daar wel aan zouden komen, benadelen zij zichzelf. Vandaar dat er in dat potje ook het meeste geld verdwijnt, want de gemeentenambtenaren willen profiteren en intresseren zich maar barweinig voor de burger, de kiezer.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Beste Maarten1234 ......
Wat ik vertel is in elk geval beslist geen onzin. Het is de keiharde waarheid alleen die wil of kan jij niet zien.
Ja en zo is mijn waarheid ook de keiharde en enige waarheid.
DE WAARHEID ... bestaat niet.
(bestaat wel maar geen een mens in zijn eentje heeft genoeg
hersencapaciteit om deze te bevatten)
De auto LEVERT voor de regering geld OP.
Het OV KOST geld voor de regering en gemeenten
.
Nogmaals ... het ligt dus wel aan de overheid/regering.
zolang Den Haag GELD VERDIENEN belangerijker vind als
millieu , veiligheid enz. veranderd er NOOIT wat.
Ik heb ook nooit beweert alles van de poilitiek te weten, maar ik weet wel degelijk wat er in de wereld der OV plaatsvind en waardoor het komt.
Ik heb ook nooit beweerd dat jij dat beweerd hebt.
Wel lijkt het me erg sterk dat jij ALLES weet wat er in het OV speelt,
al weet je zonder twijfel meer als ik.
Ik weet ook zeker niet alles wat er in de politiek speelt,
maar ben daar zeker beter van op de hoogte als jij.
Ieder zijn eigen vakgebied zal ik maar zeggen.
In de regering en gemeenten werken ze gewoon met potjes. Alles is daarin verdeelt. Is het potje op dan houd het op of zij moeten met veel pijn en moeite geld uit een ander potje trekken welke dan weer in de problemen komt. Zodoende wordt er gewoon meer belasting geheven om die potjes extra aan te vullen.
hier is echt maar een zinnig antwoord op te geven,
ook van toepassing op de volgende quote :
Vandaar dat er in dat potje ook het meeste geld verdwijnt, want de gemeentenambtenaren willen profiteren en intresseren zich maar barweinig voor de burger, de kiezer.
De burgers ... dus ook buschaufeurs en reizigers KIEZEN ZELF
voor zowel hun gemeenteraad als de regering !!!
Dus ... s h i t ... ik moet je toch gelijk geven :
Het ligt niet aan de regering idd,
het ligt aan de ongelovelijk domme kiezers !!!

@ Spiderben ... sorry dat ik hierop reageerde
maar ik kon het echt niet laten ......
niet al te boos op me hoop ik ???

>cybertomaat<

Gesloten