Wat een bekende dingen zag ik hier. Ik meende al dat ik gewoon net pech had een stelletje debielen aan de andere zijde van mijn E-mail en snail-mail verkeer te vinden, maar zoals uit de ervaringen van Morkart en Shuda al blijkt, is het een teringbende bij Planet Internet/KPN.
Mijn ervaring is te lang voor dit forum en te droevig voor woorden om over uit te wijden.
Maar na in totaal 3 uur(! zonder overdrijven!) in verschillende telefoontjes aan de ServiceLijn (0900-1905) gehangen te hebben,
--
tegen mobiel tarief tot overmaat van ramp (óók mijn vaste telefoonaansluiting is door Planet Internet opgezegd, zonder mijn toestemming en KPN beweert dat ik dat zelf gedaan heb (waar is het zwart op wit bewijs?))
--
ben ik niks opgeschoten en was het advies nogmaals op te zeggen.
Dat heb ik in een aangetekende brief gedaan, want de eerste brief met opzegging is dus kennelijk WEL aangekomen (anders was er niks met mijn vaste telefoonlijn gebeurd!), maar gewoon niet uitgevoerd.
Dat blijkt tot een kunst verheven overigens bij Planet Internet. Stelselmatig NIET uitvoeren wat ik wel verzocht heb en heel andere dingen doen, dan waar aanvragen voor lopen.
Het zou een uit de hand gelopen aflevering van Gotcha!/Bananasplit lijken en gewoon bijna tot grappig gebombardeerd worden, ware het niet dat dit keiharde realiteit is. Ik heb bijv. twee brieven, zelfde datering, waarin eerst aangegeven wordt dat mijn sub-dienst "Eigen Site & Mail" wordt opgeheven en daarna weer dat ik bedankt wordt voor het alsnog aanhouden/verlengen van die service.
En dat terwijl ik inmiddlels in zeer zware termen te kennen heb gegeven helemaal klaar te zijn met Planet Internet en KPN.
Ongelofelijk dat in deze moderne tijd er zo weinig oog is voor vastye klanten, want ik ben 6 jaar klant geweest met een behoorlijk prijzig abonnement (ook vanwege de gewense hoge snelheid dan), maar als je opzegt dat kan je doodvallen.
Het begon al met de domeinnaam verhuizing, waar gewoon niet op gereageerd werd. Men moest een "lock" verwijderen en een authorisatiecode mailen. Dat werd gewoon niet gedaan. Elke reactie aan de ServiceLijn (
[email protected] ), de klachtendesk (
[email protected] ) en reactiedesk (
[email protected] ) worden net zo genegeerd als CC (CarbonCopy)'s aan bijv.
[email protected],
[email protected],
[email protected] (voor teruggeboekte factuur!) e.d.
Na diverse telefoontjes (toen nog via vaste telefoon gelukkig) en vele aanvragen per E-mail, kreeg ik eindelijk na eindeloos drammen toch de informatie en lukte het te verhuizen met mijn domein.
De volgende stap was het opzeggen. Ik heb nog netjes aangegeven WAAROM ik diende op te zeggen (verhuizing naar een Vinex-wijk met glasvezel-monopolist, te weten: Casema, die er an net zo'n drama van maakt, maar nu om diensten geleverd te kunnen krijgen, ze hebben máááánden na 1e aanvraag aansluiting nog steeds geen levermogelijkheid en kunnen ook niet aangeven wanneer er wel wat mogelijk is, is dat typisch dit soort service en dienstverlening voor ISP's?) en overduidelijk te kennen gegeven dat ik van alles af wou en dat was al los van de domeinnaam verhuizing die inmiddels succesvol was afgerond, zei het na de nodige stress en perikelen.
Mijn persoonlijke ervaring (de laatste maanden vooral) rond Planet Internet/KPN kent vele E-mails, zinloze telefoontjes met eindeloze wachttijd en doorschakeling tussen beantwoordende afdelingen en zelfs een felle telefonische ruzie met een KPN-medewerkster (GA DAN NIET OP EEN SERVICELIJN ZITTEN, TROL!) die bij hoog en laag beweerde dat ik zelf mijn telefoonabonnement had opgezegd en dat ik de "Algemene Voorwaarden" maar moest nalezen en mij keer op keer zei dat ze me probeerde te helpen, maar ik haar (door mijn inmiddels zwaar opgelopen boosheid) niet in de rede mocht vallen, terwijl KPN en P.I. stelselmatig niet uitvoeren wat ik van ze verlang, terwijl mevrouw ook nog eens beweerde dat ze me graag wilde helpen (onzin, dan had ik nu geen internet "actie abonnement zonder vaste telefonie 07" meer gehad)!
Maar met de ervaringen van o.a. de twee eerder genoemde forum-schrijvers, durf ik de confrontatie met beide k*t-bedrijven wel aan en hoop ik omgekeerd eens wat claims te leggen voor de extra telefoonkosten (mobiel), tijd (voor alle ergenis, telefoontjes en (E-)mail-correspondentie) en andere inspanningen.
Want ik ben helemaal klaar met KPN en Planet Internet, en ondanks dat mijn huidige internet-aanbieder dus niet kan leveren in mijn Vinex-wijk, zal KPN de laatste zijn die een ADSL aansluiting of telefonische dienst aan mij slijt. Dan ga ik nog liever draadloos (WiMax/HDSPA) of aan de GPRS (voor E-mail alleen dan maar...) totdat er een alternatief is. KPN en Planet Internet hebben geen flauw benul hoe ze met vaste klanten om moeten gaan en zijn alleen bezig met nieuwe klanten werven (zoals zoveel bedrijven) en dan nog die beschamende behandeling, echt te schofterig om nog langer over uit te wijden (en dat zal ik jullie nu dan ook maar besparen).