Pagina 2 van 2

Re: Is deze fiets wel oké?

Geplaatst: 17 nov 2008 17:39
door rene117
kijk eens wat google doet en wat vind je daar kom ie alle gegevens die je wilt hebben



Adres:

TRP International BV
Betterwird 34
9101 PB Dokkum

Tel : +31 519 22 81 35
Fax : +31 847 35 53 56
Eventuele opmerkingen kunt u richten aan:

Per E-mail: [email protected]
Per Telefoon: +31 519 81 35

Re: Is deze fiets wel oké?

Geplaatst: 17 nov 2008 20:02
door desireehendriks
Hallo Rene117,

Bedankt voor de gegevens!
Inmiddels had ik die gegevens ook gevonden. Helaas geven ze 0 op rekest. Mijn vriend heeft 1 keer gebeld naar een mobiel nummer wat we gevonden hebben via internet. Toen was de man aan de andere kant druk en/of in de auto. Hij gaf toen inderdaad het nummer wat jij ook gevonden hebt, maar dat lijkt een spooknummer!! Althans opnemen van de telefoon doen ze al de hele dag niet!! En je raadt het al: het mobiele nummer wordt nu ook niet meer opgenomen!!!
Mijn quest gaat verder!!
Meer tips zijn uiteraard welkom!!
Oja en voor andere gedupeerden zou dit het mobiele nummer moeten zijn: 0645608558

Groet,

Desiree

Re: Is deze fiets wel oké?

Geplaatst: 30 nov 2008 20:01
door ob-bommel
Hallo Desiree,

je hebt helemaal gelijk. Wij hebben precies dezelfde ervaring. Ook een fiets in augustus besteld en betaald, en ook niets ontvangen.
Ook wij krijgen op geen enkele manier kontakt met TRP. Mailen, faxen, bellen en brieven. Nergens komt een antwoord op. Misschien moet ik wel aangifte van oplichting gaan doen bij de politie. Dit werd onlangs in nog in kassa geadviseerd.


Martijn

Re: Is deze fiets wel oké?

Geplaatst: 30 nov 2008 20:06
door desireehendriks
Hallo Martijn,

Dat is natuurlijk ook een idee, al moet ik zeggen dat ik dat wel als laatste optie zie. Het is zo'n rompslomp.
Ik ben nu ook bezig met mijn rechtsbijstandsverzekering. Kijken of zij niet wat voor me kunnen betekenen. En als dat niets wordt, ga ik toch ook eens informatie inwinnen bij een advocaat. Dat kost dan ook wel geld, maar als je in je gelijk wordt gesteld zal TRP ook die kosten moeten betalen. Misschien als ze een brief krijgen van een advocaat met "dreigende" taal, er wel gereageerd wordt...

Hou me op de hoogte wat jij gaat ondernemen! Misschien kunnen we uiteindelijk onze, en wellicht nog meer gedupeerden, krachten bundelen!!

Groet Desiree

Re: Is deze fiets wel oké?

Geplaatst: 01 dec 2008 10:16
door jaeger83
Hallo medegedupeerden,

Ook ik heb begin september geld betaald voor een vouwfiets via de "oude website". Geen fiets geleverd en na telefoontjes, mailtjes en toezeggingen nog geen geld terug. Ik heb nu onderstaande mail met heldere taal verstuurd, maar verwacht er alsnog niet al te veel van:

Geachte lezer,

Al enige maanden geleden heb ik bij u een bestelling geplaatst voor een vouwfiets. Deze is niet geleverd (niet voorradig) en daarom heeft u besloten mijn €99,95 terug te betalen. Ik wacht nu in ieder geval sinds 1 oktober op mijn terugbetaling en de laatste toezegging was dat het geld begin november op mijn rekening zou staan.

Omdat ik het wachten aardig beu begin te raken en ik mijn tijd beter kan besteden dan het bellen en mailen met u, vraag ik u vriendelijk, doch erg dringend, om nu met spoed mijn geld over te maken. Ik zal voor u nog éénmaal de benodigde gegevens opsommen, bewijsstukken (betalings-/ ontvangstbewijzen en dergelijke) heb ik al eens opgestuurd en nu niet bij de hand.

Naam: ------
Datum: ------
Bedrag: 99.95 (incl verzendkosten)
Betalingskenmerk: ----------
Overmaken op: Raborekening --------, op naam van ----- te -------.

Ik verwacht nu van u dat u met spoed mijn geld over zult maken en dat ik het in ieder geval 8 december op mijn rekening zal hebben. Mocht dit naar uw mening niet mogelijk zijn, dan verwacht ik dat u dat telefonisch aan mij meld op -----. Alle excuses en toezeggingen van uw kant ten spijt, ben ik het wachten meer dan beu, mede ook door uw slechte (telefonische) bereikbaarheid. Ik ben niet van plan nog langer te wachten en zal het halen van mijn recht via andere wegen niet schuwen.

Ik verwacht van u een bevestiging van bovengenoemd voorstel tegemoet te kunnen zien.



Met vriendelijke groet,


Edwin ----


Mijn volgende stap is inderdaad naar de politie toegaan en ik weet zeker dat zij het erg interessant zullen vinden om dan medegedupeerden te spreken. Ik hoop dus dat jullie op dit forum actief blijven en me op de hoogte houden van jullie vorderingen!

Gr Edwin

Re: Is deze fiets wel oké?

Geplaatst: 09 dec 2008 17:15
door desireehendriks
Hallo mede gedupeerden,

Vandaag eindelijk weer eens via het 06 nummer contact gehad met de beste man, het vaste nummer is afgesloten. Hij zegt nu dat we het geld niet meer terug krijgen omdat er een faillissement is aangevraagd. Ik ben op internet aan het zoeken gegaan, maar kan nergens de aanvraag vinden terwijl deze toch altijd openbaar is. Zou het een nieuwe truc zijn???

Wie wil helpen zoeken op het net?!?! Als we namelijk ergens kunnen vinden dat er inderdaad een faillissement is aangevraagd dan kan er ook een vordering ingediend worden. Waarschijnlijk levert dat weinig op, maar we kunnen het altijd proberen!

Ik hoop dat iemand kan helpen...

Groet,

Desiree

Re: Is deze fiets wel oké?

Geplaatst: 10 dec 2008 11:47
door jaeger83
hallo desiree en andere gedupeerden,

ik heb met de kvk contact gehad. zij zouden zo ongeveer als eerste op de hoogte moeten worden gebracht bij een faillisementsaanvraag.

op dit moment hebben zij nog geen aanvraag binnen van trp international te dokkum! maar goed, voor hetzelfde geldt krijgen zij deze wel een dezer dagen binnen.

ik heb aankomende vrijdag een afspraak om aangifte te doen. de mevrouw raadde mij aan om ook andere gedupeerden te motiveren om aangifte te doen. baat het niet, dan schaadt het tenslotte ook niet. dus bij deze....

gr, edwin

Re: Is deze fiets wel oké?

Geplaatst: 10 dec 2008 18:58
door ob-bommel
Hallo

Er zit niet veel anders op als aangiften doen, en dat wil ik ook zeker doen.

Ik heb laatste tijd niks meer gehoord op mails en brieven.
Wat mij wel opviel was de laatste mail die ik terug kreeg, de naam was veranderd naar tool-king.
En de site was ook veranderd van www.trp-international.com naar www.tool-king.nl . Beiden sites zijn uit de lucht.
Misschien zijn er nog meer firma's door dezelfde persoon?

Groet Martijn

Re: Is deze fiets wel oké?

Geplaatst: 10 dec 2008 19:20
door ob-bommel
Oja na wat zoeken op kvk site kwam ik meerdere bedrijven tegen.
Allemaal op Betterwird 34, 9101PB Dokkum.

Tool-king, TRP International B.V, TRP Digital Hardware, TRP Payments Ltd

En het pand staat te huur.
http://zakelijk.marktplaats.nl/bedrijfs ... ind=1&fs=1

Re: Is deze fiets wel oké?

Geplaatst: 10 dec 2008 19:32
door desireehendriks
Hallo Edwin en Martijn,

Edwin: heb jij gewoon een afspraak gemaakt bij de politie? Een speciale eenheid ofzo?

Laten we elkaar op de hoogte houdne van de vorderingen. Ik ga ook aangifte doen. Als er een faillissementsaanvraag komt kun je een vordering indienen. Misschien dat dat wat oplevert...

Groet,

Desiree

Re: Is deze fiets wel oké?

Geplaatst: 10 dec 2008 19:36
door gravedigger

Re: Is deze fiets wel oké?

Geplaatst: 14 dec 2008 19:24
door aussienl
deze firma is failliet.
Ik heb nog geld van ze tegoed en kreeg deze email :

Hallo

Leider wird Ihre E-Mail nicht mehr in Bearbeitung genommen.

TRP International BV und Tool-King BV sind inaktiv und haben kein Mitarbeiter mehr.

Durch sehr schwere finanzielle Probleme werden wir unseres Geschäft beenden müssen. Wir koennen deshalb kein Gewährleistung, kein Reparatur, kein Service und kein Ersatzteile mehr anbieten!

Es gibt einige Kunden welche etwas bei uns bestellt und bezahlt haben was wir nicht mehr auf Lager hatten. NUR diese Kunden koennen sich NUR schriftlich melden an:

Tool-King BV oder TRP International BV
Betterwird 34
NL-9101PB Dokkum
Niederlande

Kunden der vom Kundendienst bereits ein Bestätigung bekommen haben das Geld erstattet wird brauchen sich NICHT MEHR ZU MELDEN!

Diese Kunden sollen UNBEDINGT folgende Dokumentation mitschicken:

- Auftragsnummer oder Kundennummer (Besser noch: Auftragsbestaetigung!)
- Zahlungsbeleg mit Zahlungsdatum, Verwendungszweck und betrag
- Ihre Kontodaten

Nach erhalt von diese Dokumentation werden wir beurteilen ob die Ware bereits verschickt ist und wo Sie sich melden müssen oder ob wir ein Gelderstattung anbieten müssen.

Wir koennen leider ein 100% Gelderstattung nicht garantieren!

Ich möchte als Geschäftsführer der Firmen Tool-King BV und TRP international BV Ihnen als Kunden persönlich meine Entschuldigung anbieten für dieses Ungemach.

Mit freundliche grüssen,

Jan Terpstra
TRP International BV
Tool-King BV

Re: Is deze fiets wel oké?

Geplaatst: 14 dec 2008 22:35
door Vaumas
Ik kocht vorig jaar een bosmaaier bij deze oplichters via E-bay.
Binnen één jaar defect (garantie 2 jaar), machine opgestuurd en maanden aan het lijntje gehouden.
Moest eerst de reparatie betalen, na protest hoorde ik niets meer. Na ettelijke mailtjes antwoord: we sturen een nieuwe op. Haha, moet nu nog gebeuren. Reageren nergens meer op. Brief naar politie Dokkum gestuurd met aangifte diefstal. Doen ze dus niets mee, moet het maar via rechtsbijstand proberen. Die geven niet thuis, want het bedrag is te laag (minder dan 220 euro, voor zo'n advies betaal je elk jaar 250 euro, maar dat even terzijde). Kortom: je kunt fluiten naar je geld.
Of valt er nog iets aan te doen?

Re: Is deze fiets wel oké?

Geplaatst: 30 dec 2008 19:05
door ob-bommel
Hallo

Nadat ik het bericht van "aussienl" gelezen had, heb ik mijn gegevens naar trp gepost. Vandaag heb ik antwoord gekregen.
Dat zij mijn gegevens hebben en op de lijst van crediteuren sta.
En dat er bij voldoende liquiditeiten een uitbetaling of een crediteuren akkoord zou volgen.

Nou voor mij wel positief dat ik weer wat terug hoor.
Afwachten wat, of dat er iets gaat gebeuren.

Iedereen een goede jaar wisseling.
Groet Martijn.

Re: Is deze fiets wel oké?

Geplaatst: 02 jan 2009 15:13
door keeseniris
hallo
ook ik ben slachtoffer van de firma TRP-international ook bekend onder tool-king te dokkum
ik heb een tijdje geleden een aggegraat bij ze gekocht'
na een maand ging dat ding kapot en is deze door hun opgehaald maar daarna niets meer van ze gehoord
nu las ik dat ze faiklliet zouden zijn echter ik heb daar niets van vernomen wie kan mij meer bvertellen over oa het adrers van de curator?

Groeten kees[/b]

Re: Is deze fiets wel oké?

Geplaatst: 02 jan 2009 15:26
door keeseniris
o ja nog even dit
ik heb ze een aangetekend schrijven gestuurd maar geen reactie
nu las ik er wel een reactie op een andere brief van iemand op is gekomen gaarne meer info
groeten kees

Re: Is deze fiets wel oké?

Geplaatst: 26 feb 2009 10:34
door TRP
Hallo,

Er wordt momenteel een onderzoek gedaan door de politie naar TRP International te Dokkum. Heeft u goederen besteld en betaald maar niet geleverd gekregen doe dan aangifte van oplichting bij de plaatselijke poltie. Lever daarbij in kopien van correspondentie met dit bedrijf, opdracht bevestigingen en kopie bankafschrift met het verzoek deze aangifte met bijlagen door te sturen naar de polite Friesland t.a.v.
Crime Team, Jan Akkermans, Buitenpost.

Met vriendelijke groet.

Re: Is deze fiets wel oké?

Geplaatst: 08 mar 2009 14:13
door jaeger83
hallo desiree en anderen,

had een tijdje niet meer gekeken op dit "draadje", maar ben nu aangenaam verrast dat er ook een reactie staat van onder andere de politie.

heb overigens dezelfde mail ontvangen over het faillissement en heb daarom (voor de zekerheid) nog een brief geschreven. kreeg deze retour gestuurd met de mededeling dat ik al bekend was als crediteur (of is het nou debiteur:S)

dat zal in december/januari geweest zijn, daarna was het stil. ik weet dat de politie (friesland) het druk heeft, maar hoop dat zij toch enige aandacht kunnen besteden aan deze zaak; er lijken alsmaar meer gedupeerden naar voren te komen.

anderen nog ontwikkelingen trouwens??

ps: voor diegenen die het nog niet gedaan hebben; doe aangifte, bel met 0900-8844 (landelijk telefoonnummer politie, lokaal tarief) en maak een afspraak!

Re: Is deze fiets wel oké?

Geplaatst: 10 mar 2009 11:04
door TRPInternational BV
Hierbij wil ik het een en ander uitleggen en reageren op enkele misverstanden.

Ik ben de directeur van oa TRP International BV en Tool-King BV.

TRP International BV was een bedrijf gespecialiseerd in de online verkoop van allerhande goederen via veilingsites als ebay. Wij deden voornamelijk zaken in Duitsland, Frankrijk en Engeland. In veel mindere mate in Nederland. Dagelijks verkochten wij ca 200 artikelen. Onze omzet over 2007 bedroeg ca 6,5miljoen euro.

Sinds eind 2007 heeft TRP international BV te maken gekregen met afnemende marges en stijgende kosten. Tevens hebben we moeilijkheden ondervonden met de klanttevredenheid en kwaliteitsproblemen met verpakkingen en sommige specifieke artikelen. Desondanks haalden we gemiddeld nog steeds een klanttevredenheid van 98,8% op ebay.

Om het tij te keren hebben we fors geïnvesteerd in kwaliteit en stroomlijning van ons bedrijf. Wij hebben oa volgende maatregelen genomen:
- Aanschaf nieuw ERP systeem, voor snellere orderverwerking en voorkoming van verkoop niet leverbare artikelen
- Verpakkingsverbeteringen ter voorkoming transportschades
- verbeterde kwaliteitscontroles

Ondanks deze verbeteringen heeft ebay(ca 95% van onze omzet) halverwege 2008 toch besloten ons verkooprestricties op te leggen omdat wij niet konden voldoen aan ebay's hoge eisen. Nog steeds waren 98,6% van onze klanten tevreden. Door deze verkooprestricties werden wij door het unieke verkoopsysteem van ebay gedwongen de artikelen vaak voor 15% lagere prijzen te verkopen waardoor er geen euro meer kon worden verdiend en er vaak fors werd verloren op producten. Enkele maanden later heeft ebay zelfs besloten TRP International BV helemaal niet meer toe te laten.

Aangezien we nog wel voor miljoenen euro's aan voorraden hadden. (Grotendeels gefinancierd door de bank) waren wij gedwongen om in zeer korte tijd onze totale voorraden te verkopen om maar van deze partijen af te kunnen komen. Aangezien bij een faillissement vaak slechts 25% van de waarde behaald wordt.

Door deze dumping van voorraden is het overgrote gedeelte van het eigen vermogen verdampt. tel daarbij op een navordering van de douane voor een correctie invoerrechten en er was vrijwel niets meer over.

Wij hebben daarna een grote reorganisatie doorgevoerd en zijn doorgestart via Tool-king BV met het resterende vermogen en een banklening. Tevens heb ik zelf uit privé nog een fors bedrag gestort in de BV om een doorstart mogelijk te maken. Wij zijn op een kleinere schaal doorgegaan en hebben geprobeerd een groot gedeelte van de omzet via eigen shops (www.tool-king.nl/de) binnen te halen. helaas heeft dit niet mogen slagen en konden wij niet snel genoeg winst draaien.

Hierdoor heeft de bank alle kredieten opgezegd en beschikten wij over onvoldoende middelen om door te zetten met het bedrijf. Daarom is besloten alle inkoop stop te zetten en resterende voorraden te verkopen. Dit ging volgens planning totdat het moment dat wij een zakelijk conflict kregen met onze logistieke dienstverlener in enschede. Zij eisten betaling van een factuur die 2 weken over datum waren. Er waren echter discussies over te verrekenen tegenvorderingen voor rembourszendingen van onze kant.

Desondanks heeft dit bedrijf, die ook al onze voorraden in opslag en beheer had, besloten gebruik te maken van haar retentierecht en de voorraden in beslag genomen. Dus OOK de goederen die al verkocht en betaald waren! Wij hebben op dat moment per direct alle verkoop gestaakt om de schade te beperken.

Na een lange schriftelijke correspondentie en uiteindelijk een bedrijfsbezoek is na uitpluizen van de boekhouding van beide partijen tot een akkoord gekomen om de in beslag genomen voorraad te verkopen aan onze logistieke dienstverlener tegen inkoopsprijs. Als voorwaarde gold dat zij wel alle reeds betaalde goederen aan de klanten zouden verkopen. Daar hebben wij ook een bedrag voor betaald van ca 1000 euro. Het ging om ca 90 tot 110 artikelen die nog verzonden moesten worden.

Ik kan echter niet nagaan of zij zich wel aan deze afspraak hebben gehouden aangezien zij, ondanks mijn sommaties de database met verzendcodes niet hebben vrijgegeven. ik kan dus niet per klant controleren of er wel iets is verzonden.

Na afronding van de verkoop voorraad door deze deal met de logistieke dienstverlener zijn alle 12 personeelsleden ontslagen en ben ik als enigste werkzame persoon overgebleven. De bedoeling was, en is altijd nog, om uit te komen op een crediteurenakkoord. Kortom zonder tussenkomst van een curator alle beschikbare fondsen te verdelen over de schuldeisers en daarna de BV’s op te heffen. Dit om de schuldeisers een maximale uitkering aan te kunnen bieden. Ik werk namelijk al maanden gratis voor mijn eigen BV, een curator zal vaak 200 euro of meer per uur declareren en komt altijd eerst. Wij waren ook al vrij ver in dit proces echter een bedrijf uit Brabant met een vordering van ca 12.000 euro heeft in februari faillissement aangevraagd. Op dat moment zijn alle werkzaamheden voor een akkoord gestaakt. Dit verzoek tot faillissement is uitgesteld tot eind maart. Voor zover ik nu weet is de zitting 24 maart.

Voor Tool-King BV zal ik naar het er nu uitziet zelf het faillissement aanvragen.

Aangezien Tool-King BV en TRP international BV zijn verplichtingen niet meer kan nakomen, kunnen wij helaas geen garantieverzoeken in behandeling nemen. Uw brieven worden echter wel degelijk ontvangen en bewaard voor een eventueel crediteurenakkoord.

Betreffende het politieonderzoek: Ik weet niet precies wat de politie hiermee wil bereiken. Ik zal contact opnemen met jan Akkermans van het Crime Team Buitenpost. In principe is het voor alle gedupeerden een puur civiele zaak. Er is geen enkele sprake van oplichting of iets wat daar op kan lijken. Ik raad mesnen daarom niet aan zich bij de politie te melden, maar gewoon een brief te schrijven met alle details aan TRP International BV, of Tool-King BV, betterwird 34, 9101PB Dokkum zodat bij een uitspraak 24 maart een curator in ieder geval van uw vordering op de hoogte is en deze eventueel in behandeling kan nemen.

Ik wil iedereen die zich gedupeerd voelt mijn oprechte excuses aanbieden. Ik had het graag anders gezien.

Met vriendelijke groeten,
Jan Terpstra