LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
hans67
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:56

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hans67 »

Dat ben ik niet met je eens peggy, ze vertellen ons dat er daar problemen waren maar dat die inmiddels zijn opgelost. Wel mogen wij overboeken naar een ander hotel ZONDER overboekingskosten. Dus dat jij die hebt moeten betalen is al een schande!

Gelijkwaardige hotels met zwembad, strand en glijbanen zijn veel duurder. Ik ga niet in een hotel zitten met twee knullen die in een klein zwembadje niets te doen hebben. Daarom koos ik Grand iskandil uit.

Nu denk ik dat ze het op de spits laten lopen wat Marieke hiervoor al zei. Dan zijn ze goedkoper uit als alle klanten zelf over gaan boeken dan dat hun dat op het laatste nippertje moeten gaan doen.
En wat dacht je als we er zitten en het is idd allemaal zo slecht? Wat voor claim we dan niet kunnen in gaan dienen? Zeker als we zwart op wit hebben staan dat alles goed is daar?

Jan Been
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2007 19:20

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Jan Been »

Hans ik hoop voor jullie dat het nu allemaal meevalt,zoals ik al zei zijn wij in Juni geweest.Hebben wel een leuke vakantie gehad maar dat kwam niet door het hotel.Ik vindt dit Hotel echt een schande,wij waren met 4 personen geweest en moet zeggen dat heeft een hoop goed gemaakt omdat wij veel buiten het hotel waren.Maar de tijd dat wij er waren was de all-inclusief formule geen reet waard.Als je wat wou eten kreeg je koude Hamburgers en koude frite als het al niet op was.Rond 17.00 uur was er geloof ik wat van Cake maar dat was zo op en werd er niets meer bij gebracht en dat gebeurde met veel eten.Als je al wat bestelde kwam vaak het verkeerde.Maar genoeg over al het negatieve,hoop dat het allemaal is opgelost.

Groet Jan.

marieke123
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 aug 2007 17:09

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door marieke123 »

Nou mensen zoals ik het nu begrepen heb van ons contact uit turkije.Is het hotel vanavond echt failliet verklaard.Of het nu helemaal waar is durf ik natuurlijk niet te zeggen.Maar als het echt waar is dan zullen we het 1 deze dagen wel te weten komen.En ik ga morgen naar mijn reisorganisatie bellen voor mn klachtenformulier en vraag gelijk of hun het ook weten.

groetjes marieke

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Chief »

Wat een tegenstrijdige berichten hier de een zegt het hotel is failliet, en de ander zegt op vakantiereiswijzer dat het hotel net over is genomen :roll: Snap alle commotie niet mensen dit is internet, krijg meer het idee dat de één de ander opfokt.

marieke123
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 aug 2007 17:09

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door marieke123 »

hoi heb t net ook gelezen op vakantiereiwijzer.Heb daar ook persoonlijk op gereageerd dat hun en wij 2 tegenstrijdige berichtjes hebben gehad.Maargoed we zien het allemaal wel en hoop alleen dat wij nog een vergoeding gaan krijgen.

SMA
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2007 22:32

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door SMA »

Hallo allemaal,
Wij hebben kosteloos om kunnen boeken met OAD. Als je 3 weken van tevoren doet dan kan dit dus. Ook wij kregen te horen dat het niet failliet was. Wel wat problemen maar dat ze die aan het oplossen waren.
Nou ik ben blij dat ik omgeboekt heb. Ik heb 2 jaar geleden een probleem vakantie gehad, en ben er maanden mee bezig geweest met de klachtenservice, maar geen cent terug gekregen. Ik heb voor mijn gevoel een goed besluit genomen. Achteraf moet je maar weer zien of je je centen terugkrijgt.............

marieke123
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 aug 2007 17:09

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door marieke123 »

ben nu nog vollop aan het smsen.Eigenaar is met de noorderzon vertrokken met het laatste geld wat ze nog hadden.Er schijnt een nieuwe eigenaar te zijn gekomen die het hotel gekocht heeft.Gaat nieuw personeel aannemen en alles moet dus beter gaan worden.
Alleen ja het oude personeel?dat ben ik nu nog aan het vragen of ze mogen blijven maarja of ze dat doen en of hun dat nog willen??
maarja mischien is er voor hun nog hoop.
Maar hoop nu dus voor de mensen die nog gaan dat het echt beter gaat worden

besterdveste
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 aug 2007 22:40

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door besterdveste »

Beste lezers van Radar,

Wij komen net terug van Iskandil met touroperator Tourplan,even twee dingen appart houden de accomodatie en de touroperator.

De accomodatie staat vermeld als 4 sterren maar is absoluut maximaal 2 sterren waard vele overboekingen zijn een feit ook wij waren er de dupe van en zijn voorlopig geplaatst in een nog slechtere accomodatie dan Iskandil.
Om een lang verhaal kort te maken het is er zeer slecht en onderstaand mijn reactie.

> 1 zoon glassplinters in zijn voet omdat men het vertikt om het
zwembad gedeelte schoon te maken
> regelmatig "oftewel bijna standaard te noemen"geen sprite geen
fanta en water maar alleen cola en bier {nou ja slootwater} en niet te
vergeten geen ijsblokjes meer na 11 uur in de morgen en met
regelmaat geen snacks meer te verkrijgen.
> Hygiene is bar en boos te noemen in de slaapkamers en ook het
zwembad gedeelte de condooms zijn overdag te vinden op de trap en
het toiletgedeelte is nog veel meer bar en boos
> er is inderdaad een kok geweest op 27-07 geweest die midden in het
dinner waar dik 600 mensen zitten te eten met zijn mes rond zwaaide
wat wel onrust met zich mee heeft gebracht zeker bij de kinderen.
> het complex is zeer hard aan renovatie toe afbrokkelende zwembad
randen inderdaad stroomdraden losliggend in het zwembad.
> Op een ochtend was er geen ontbijt nou ja er was komkommer en
tomaat en de manager melde ach wat is het probleem,waarop
iedereen furieus reageerde en wel met een kleine 100 mensen
hebben rerageerd bij de manager,wat gebeurd er dan vervolgens alle
touroperators worden geroepen en er is twee dagen controle en wij
hebben twee dagen goed gegeten wel opvallend dat na deze twee
dagen het weer vervalt in het oude.
> Leuk dat de directeur van Tourplan komt maar van de beloofde
beterschap hebben wij absoluut niets gemerkt.
> er is s`avonds met regelmaat geen glaswerk aanwezig het brood is
taai en dus niet vers te noemen de plaatselijke suppermarkt heeft
verser brood voor 50 lira cent.
Ik kan nog wel even doorgaan maar het is triest dat Tourplan die LET OP 1/4 deel van het complex bezet heeft telkens meld dat er niets aan de hand is en dat de claims binnen stromen.
Ik begrijp dan ook een eerdere reactie niet dat er 22 personen tevreden waren en 1 niet.


TOURPLAN is hier debit aan en men heeft ter plaatse een tussenpersoon zittendie alleen engels kan en LET OP als je klachten hebt laat het ter plaatse ondertekenen anders kan je niets in Nederland en teken niet voor de gestelde voorwaarde van Tourplan.

Voor diegene die nog moeten gaan laat je vakantie niet verknallen....[/b] :( :( :( :( :( :( :( :(

jorgen
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2007 20:46

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door jorgen »

Hallo allen,

Ik ben ook naar Grand Iskandil geweest, begin juli met Sonar reizen.
Op dit moment ligt er een brief van mij bij hun en binnen 8 weken wordt reactie gegeven.

Ik ben er geweest met mijn vriendin en die wil niet meer naar Turkije. Haar eerste keer was genoeg. Dankzij het hotel en daarbij ben ik boos op degene die op vakantiereiswijzer allemaal 10-en geven zodat het gemiddelde hoog was. Het enige wat goed was was de ligging. De animatie waarschijnlijk ook, maar daar ben ik nooit geweest en kan het niet beoordelen.

Wat kwam ik tegen:
- 2 lekkages badkamer. 3x melding gemaakt bij receptie maar totaal geen actie. Zelfs is men niet wezen kijken.
- 15 en 16 juli zaten er in de geraspte wortels ijzerkrulletjes !! Zeer gevaarlijk.
- aanmaakcola en sprite waren niet te drinken. elke keer andere smaak.
- bestek, borden en tafelkleed waren zeer zeer smerig.
- het eten vond ik redelijk. Echter wel vaak iets wat ontbrak. 1 ochtend was er geen kaas. En 's avonds vaak koude dingen. na 1 week wel genoeg van dit hetzelfde eten.
- het reserve zwembad daar ontbraken de plastic overloop platen zodat je met je voet zo erin kon stappen en alles kon breken.
- plastic bekers bij avondeten.

Dat was het ongeveer. Het hotel is zeker geen 4 sterren waard.
Lees op vakantiereiswijzer nog ergere dingen van berdreiging, geen salaris personeel en ontslag.

Blijkbaar zijn de touroperators blind tot nu toe.

Arjan van Brummelen
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 aug 2007 10:53

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Arjan van Brummelen »

Geachte mede vakantiegangers (vooral degene die nog moeten gaan),

Na maarliefst 12 telefoongesprekken en een hoop E-mail verkeer met mijn reisbureau SUDTOURS ben ik nog geen stap wijzer geworden :!:

elke keer wordt het zelfde verhaal voorgehouden! Er zit een nieuw managment in het hotel en het zal beter worden. (het zal wel :!: )

Na dit alles heb ik zelf besloten e.e.a. te gaan uitzoeken. heb na lang zoeken het telefoonnummer van het hotel gevonden op e.o.a. turkse site. met dit nummer gebeld en met resultaat. In eerste instantie kreeg ik een dame van de receptie en daarna kreeg ik gelijk de (nieuwe) hotel floor manager aan de telefoon :?: . Deze gaf idd aan dat er grote problemen waren met het hotel en tevens dat dit zijn eerste dag was in dit hotel (is er weer een nieuw management :?: ) Hij gaf in ieder geval aan dat hij nieuw personeel zou aantrekken voor de keuken en de drankvoorraad op orde zou brengen. Op vakantiereiswijzer lees je dat er per 14 augustus mensen ontslagen (zouden) worden. hij gaf aan dat hij de mensen die niet goed functioneerden er tussenuit zou halen maar het personeel dat wel goed functioneert laat blijven. Dit heeft echter niets met de brieven te maken die eerder naar al het personeel zijn verstuurd waarin aangegeven wordt dat ze per 14 augustus allemaal konden wieberen (dit is door de vorige eigenaar gedaan).

ik begrijp uit deze site dat het personeel eindelijk betaald is en hierdoor neemt natuurlijk ook het risico af dat je neergestoken wordt door de kok met zijn grote mes en wordt het eten misschien ook wel weer beter.

Nou mensen ik snap er momenteel helemaal niks meer van :roll: :?: ik ga in ieder geval mijn vakantie niet anuleren of omboeken en kijk wel waar ik terecht kom. Uiteindelijk moet je de vakantie toch zelf gezellig maken.

In ieder geval voor de mensen die nog moeten gaan heel veel plezier :D (sterkte :cry: ) toegewenst in het meest besproken hotel van dit jaar.

Met vriendelijke groet en tot de 18 augustus in Grand Iskandil,


Arjan van Brummelen

hans67
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:56

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hans67 »

Maar met een nieuwe eigenaar en nieuw personeel? Zijn de problemen daar in een week opgelost?

Want ik lees nu steeds vaker over onveilige situaties, en tourplan zegt dat ze daar geen enkele melding over gehad hebben. We gaan wel met 2 kinderen.

Helaas is er echt weinig alternatief meer over..........

Wij gaan trouwens 21-8 zijn er nog meer mensen in die periode daar?

Arjan van Brummelen
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 aug 2007 10:53

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Arjan van Brummelen »

hans67,

wij zijn er van 21-8 t/m 1-9 wij zullen elkaar daar gaan tegenkomen denk ik :D.

hans67
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:56

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hans67 »

Gezellig!

We hebben zojuist weer contact gehad met de reisorganisatie. Ze vertellen ons dat er inderdaad wat problemen zijn maar dat het nu allemaal opgelost gaat worden door het nieuwe managment. En dat de problemen/klachten die momenteel op internet staan flink zijn opgeblazen. Die moeten we niet al te serieus dus nemen.
Dus we kunnen gewoon gaan.

Wel mogen we kosteloos overboeken of alles direct annuleren. Al is er haast geen keus meer wat overboeken betreft.

Dus we zitten nog steeds met hetzelfde probleem als verleden week. Wat moeten we doen???

Arjan van Brummelen
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 aug 2007 10:53

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Arjan van Brummelen »

Beste Hans,

aankomende week ga ik die nieuwe manager weer ff bellen vanuit nederland. was trouwens een eerlijke en prettige man om meet te spreken van het hotel.

dan vraag ik hem nog een keer hoe het ermee voor staat en post ik dat wel op deze site. tevens zit ik 3 dagen eerder in het hotel dan jou.

dan kan ik ook nog ff een reactie plaatsen van mijn eerste indruk.

Met vriendelijke groet,

Arjan van Brummelen

besterdveste
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 aug 2007 22:40

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door besterdveste »

Ik lees het e.e.a. dat men de nieuwe manager heeft gesproken luister goed die is niet aanwezig in het hotel zelfs niet als er problemen zijn er loopt nog een office manager rond die een door zijn gezichtsuitdrukking al een frustratie neerlegd die heeft niets maar dan ook niets te vertellen daar en geloof me al het personeel wordt ontslagen niet enkele heb het mijn eigen ogen gelezen.
En ik mag zeker vermelden dat de receptioniste inderdaad een aardige meid is maar die vertrekt ook
Ik ga geen frustratie proberen neer te leggen maar wil iedereen waarschuwen op deze manier en ook wij dachten dat het allemaal wel mee zou vallen maar helaas het is net zo erg als het hier en op andere site`s zoals zoover en vakantiereiswijzer wordt verwoord.

Slontjes
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 aug 2007 18:30

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Slontjes »

Wij ,( 6 vrienden) gaan de 21e ook heen, Ik hoop dat ze de boel een beetje op orde hebben, maar wij gaan er in ieder geval een mooie vakantie van maken. :lol:

jenlups
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2007 18:11

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door jenlups »

Via de site reiswijzer, waar ik en mijn kinderen regelmatig naar kijken en hopen op nog wat positieve reacties, ben ik bij trosradar terecht gekomen.

Een maand geleden kreeg ik te horen dat mijn reisorganisatie Economy Holidays financieel onvermogen had aangevraagd en ik was genoodzaakt in zo'n korte tijd een andere reis te zoeken.
Gelukkig na veel zoeken zag ik nog een plekje bij GI en heb meteen geboekt. Maar na al die vervelende reakties die je elke dag leest op reiswijzer, krijg ik steeds meer het idee dat ik maar mijn reis moet omboeken.
Zijn de reisorganisaties zo makkelijk dat ze je een alternatief aanbieden?
Wie heeft daar ervaring mee?

Wij gaan zaterdag 18 augustus tot 2 september 2007.

Jan Been
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2007 19:20

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Jan Been »

ja denk dat zij er geen probleem van maken als je wilt omboeken,heb het zelf ook al twee keer mee gemaakt.Dus ik zou zeggen omboeken maar.

margrietwilmsen
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2007 18:50

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door margrietwilmsen »

Vrienden van ons zitten op dit moment in een hotel vlakbij Grand Iskandil, ik heb hen vanavond gebeld en ze gaan vanavond of morgenochten eens kijken en na vragen hoe het daar is
Als ik wat meer weet zal ik het hier neer schrijven

Ik hoop op goed bericht wij gaan nm 14 augustus

Groetjes

hans67
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:56

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hans67 »

Wij hadden ook eerst geboekt voor 18-8, maar het bleken de nachtvluchten te zijn dus die hebben we toen direct veranderd naar een andere dag. Dat was trouwens geen enkel probleem van de touroperator, erg netjes van ze!

Maar goed, wij zijn er ook nog niet uit, de een zegt geweldig en de ander vindt het verschrikkelijk. Die tegenstrijdigheid maakt het erg moeilkijk, zeker ook omdat omboeken haast niet kan. Er is gewoon weinig keus meer over.

Dus wij houden hier alle reacties goed in de gaten, al is het leuke ervan dat we een aantal van jullie wel tegen gaan komen in het hotel als we toch gaan.
Nou dan hebben we gelijk gespreksstof! :wink:

Gesloten