LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld terug bij hypotheek?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
jhartsui
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2007 16:41

Re: Geld terug bij hypotheek?

Ongelezen bericht door jhartsui »

[bericht verwijderd]
Laatst gewijzigd door jhartsui op 06 mei 2013 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: Geld terug bij hypotheek?

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Bent u een keurmerkkantoor? Ik bedoel daarmee het keurmerk finaciële dienstverlening en weet de SEH dat hun logo op uw site staat? Uw kantoor komt niet voor in het register van de SEH of kijk ik verkeerd. Ik zal het morgen eens vragen aan de SEH.

jhartsui
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2007 16:41

Re: Geld terug bij hypotheek?

Ongelezen bericht door jhartsui »

[bericht verwijderd]
Laatst gewijzigd door jhartsui op 06 mei 2013 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.

k@@tje®33
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 aug 2007 06:43

Re: Geld terug bij hypotheek?

Ongelezen bericht door k@@tje®33 »

goede morgen heer jhartsui wij zouden vorige week maandag terug gebeld worden voor meer informatie tot heden hebben wij nog niet veel van u gehoord het gaat om karin roest vriendelijk bedankt

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: Geld terug bij hypotheek?

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Overleg staat nog niet voor INGESCHREVEN! U heeft geen Keurmerk financiële dienstverlening. Aangesloten zijn bij een klachteninstituut is iets heel anders! En het logo van de SEH op uw site..........?
Laatst gewijzigd door loesje 2 op 08 okt 2007 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: Geld terug bij hypotheek?

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Karin, ik zou naar een keurmerk kantoor gaan. Via de site van het keurmerk financiële dienstverlening, kun je op je postcode zoeken.
Op de site van de stichting erkend hypotheekadviseur (SEH), kan je in hun register kijken welk kantoor ook staat ingeschreven bij de SEH.
Je moet je realiseren dat een goed hypotheekadvies je in 20 jaar tijd meer kan opleveren dan een eenmalige korting op de afsluitprovisie!

jhartsui
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2007 16:41

Re: Geld terug bij hypotheek?

Ongelezen bericht door jhartsui »

[bericht verwijderd]
Laatst gewijzigd door jhartsui op 06 mei 2013 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Geld terug bij hypotheek?

Ongelezen bericht door D1RK »

Geld terug tijdens de provisie is leuk, maar ik kijk ook naar het totale plaatje, zo heb ik iets duurdere wel aftrekbare rente, maar kreeg een erg voordelige niet aftrekbare verzekering en aflospolis, dus met de iets boven de markt liggend rente percentage en een zeer goedkope verliesgevende verzekering en aflos polis kom ik bruto op hetzelfde als de lage rente aanbieder, maar netto...

Dus ik heb een Dure Hypo die Goedkoper is Netto.

jhartsui
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2007 16:41

Re: Geld terug bij hypotheek?

Ongelezen bericht door jhartsui »

[bericht verwijderd]
Laatst gewijzigd door jhartsui op 06 mei 2013 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: Geld terug bij hypotheek?

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Meneer Hartsuiker, nu begrijp ik het u bent niet commercieel, u bent een filantropische instelling!

Net zo als verzekeringsmaatschappij Unive, zonder winstoogmerk, maar dan wel een raceteam sponseren. Tja als je het geld van je klanten weggeeft maak je idd geen winst! :lol:

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: Geld terug bij hypotheek?

Ongelezen bericht door loesje 2 »

ok inhoudelijk, Volgens mij komt er een nieuw beloningssysteem voor hypotheekadviseurs de provisie word niet meer in 1x uitbetaald maar er komt een doorloopprovisie die over een aantal jaren wordt uitbetaald.

U gaat dan de retour provisie eerst uit eigen zak betalen?

jhartsui
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2007 16:41

Re: Geld terug bij hypotheek?

Ongelezen bericht door jhartsui »

[bericht verwijderd]
Laatst gewijzigd door jhartsui op 06 mei 2013 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: Geld terug bij hypotheek?

Ongelezen bericht door loesje 2 »

4000Euro per afgesloten hypotheek ok zou kunnen maar daarvoor kan iedereen wel vrijblijvend advies gesprekken aanvragen zonder kosten. en blijven de kosten voor mensen die een aflossingsvrij hypotheekje van 100.000 euro nodig hebben beperkt.
Als je bijv naar een normale uurbeloning zou gaan vergelijkbaar met andere beroepsgroepen zou de consument uiteindelijk veel meer betalen.

jhartsui
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2007 16:41

Re: Geld terug bij hypotheek?

Ongelezen bericht door jhartsui »

[bericht verwijderd]
Laatst gewijzigd door jhartsui op 06 mei 2013 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.

ktn
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 nov 2006 18:49

Re: Geld terug bij hypotheek?

Ongelezen bericht door ktn »

Indien de klant de hypotheek afsluit wordt er provisie in rekening gebracht, dus niet wanneer hij bij diverse adviseurs berkeningen laat maken.

Wanneer je met een uurtarief werkt, kan men niet meer vergelijken.

Het lijkt mij beter om met vaste tarieven te werken. Indien een klant een hypotheek wenst af te sluiten dient deze een vast tarief van
€ 750,00 te betalen ongeacht de hoogte van de hypotheek. De afsluitprovisie kan dan vervallen en er is derhalve geen sprake van retourprovisie.

Hetzelfde kan met levensverzekeringen (€ 250,00) en woonlastverzekering ( € 250,00). Het wordt tijd dat provisies transparant moeten worden, inclusief bonussen. Kijken of men spitser dan nog zo voordelig is ....

jhartsui
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2007 16:41

Re: Geld terug bij hypotheek?

Ongelezen bericht door jhartsui »

[bericht verwijderd]
Laatst gewijzigd door jhartsui op 06 mei 2013 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: Geld terug bij hypotheek?

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Knt, Als een adviseur maar 750 euro per afgesloten hypotheek mag berekenen, is het echt niet meer mogelijk om adviesgesprekken van ongeveer 2 uur per klant te houden, zonder daar iets voor in rekening te brengen, er zijn soms dagen dat er 4 klanten voor een advies gesprek komen die uiteindelijk de hypotheek ergens anders sluiten of de koop gaat bijv. niet door.
Als je naar vaste tarieven gaat, vervalt de gratis advisering en verdwijnt de lage drempel voor mensen om gewoon binnen te lopen en een advies te vragen.
Ik wordt ook soms wel een beetje moe over het gezeur wat een adviseur eventueel verdiend. Voorlopig zijn het wel de geldverstrekkers(banken) die miljarden winst maken!
En trouwens je vraagt bij de bakker toch ook niet wat hij aan je broodje verdient en geloof me bakker bart rijd echt niet in fordje K!

ktn
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 nov 2006 18:49

Re: Geld terug bij hypotheek?

Ongelezen bericht door ktn »

In aansluiting op de postings lijkt het mij dat het dus wel kan.

Kijk eens bij Nationale Hypotheek Pas of bij QUDO. Dit zijn slechts twee voorbeelden, want google vind er veel meer ....

Janjaap1
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 apr 2006 08:23

Re: Geld terug bij hypotheek?

Ongelezen bericht door Janjaap1 »

wat een feest die reclame hierboven.

al die constructies kunnen wel, maar je moet er wel op kunnen vertrouwen dat je het krijgt.

Gesloten