LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alles over Activeren van Vista.

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Moppentappers

Re: Alles over Activeren van Vista.

Ongelezen bericht door Moppentappers »

waardeloos van jou dat je niet even de vista upgrade advisor probeert

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

hallo
ik heb pas een nieuwe pc met vista
wel een drama niets van mijn randapperatuur wekt kan volgends de
winkel alles op nieuw kopen
webcam, printer en ga zo maar door
vind het waardeloos van windows dat ze zo maar vista door je keel
drukken

Gemakkelijk hè?
Microsoft voor de schenen schoppen! :evil:

Dat die hardware niet werkt, is niet de schuld van Microsoft, maar van die hardwarefabrikanten die weigeren om de drivers voor Vista te maken!

Ga de hardwarefabrikanten aanklagen en niet Microsoft!

Dank u!

jor

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 15 Sep 2007 13:56 door ripley11472

--------------------------------------------------------------------------------

hallo
drukken
Inderdaad had je eerrst beter even de upgrade advisor kunnen bekijken. Maar dat AL je overige hardware niet meer op Vista kan geloof ik dus niet! Meestal moeten er wel drivers voor Vista van de website van de betreffende hardware worden gehaald en werkt het wel met Vista. Plaats anders precies hier neer welke hardware weigert onder Vista dan zal ik de drivers erbij zoeken. Houd er wel rekening mee dat als we over printers/webcams ouder dan 5a 6 jaar het moeilijker word, maar dan nog werkt het vaak met de XP Drivers in compabiliteitsmode.Verder is het niet waardeloos zozeer van microsoft maar van de fabrikanten van hardware die liever nieuw verkopen dan drivers ter beschikking stellen. www.vistainfo.nl heeft ook een goed forum waar veel kennis is en wil om je te helpen.

Jor.

fietsje

Ongelezen bericht door fietsje »

Dat die hardware niet werkt, is niet de schuld van Microsoft, maar van die hardwarefabrikanten die weigeren om de drivers voor Vista te maken!
Ikbenik je bent weer eens als vanouds ongenuanceerd. Zoals Jor aangeeft zijn er voor aan aantal zaken wel degelijk drivers te vinden. Het zou in dit geval ook (mede) de schuld van de winkelier kunnen zijn die de klant niet voor af gewezen heeft op dergelijk problemen.

waardeloos van jou dat je niet even de vista upgrade advisor probeert
Hoe stel je je dat voor bij aankoop van een nieuwe PC ? Eerst goed lezen voor je iets roept!

Moppentappers

hij had al een oude PC of had hij al die rand apparatuur op zolder staan en dacht hij goh, nu heb ik vista laat ik lekker weer alles van zolder halen

ikbenik

Quote:

Ikbenik je bent weer eens als vanouds ongenuanceerd. Zoals Jor aangeeft zijn er voor aan aantal zaken wel degelijk drivers te vinden. Het zou in dit geval ook (mede) de schuld van de winkelier kunnen zijn die de klant niet voor af gewezen heeft op dergelijk problemen.
Als van een apparaat geen drivers zijn (omdat de fabrikant van dat apparaat het verdomd om de drivers voor Vista te maken) dan krijgt Microsoft de schuld, wat totaal onrechtvaardig is.

fietsje

Als van een apparaat geen drivers zijn (omdat de fabrikant van dat apparaat het verdomd om de drivers voor Vista te maken) dan krijgt Microsoft de schuld, wat totaal onrechtvaardig is.
Waar er 2 kijven zijn er 2 schuld. MS heeft eenzijdig e.e.a. wel zodanig veranderd dat de oude driver dan niet meer werkt. De mogelijkheid tot een goede werking van het geheel berust bij beiden, zowel MS die het OS levert als bij de hardware leverancier die de driver schrijft. Als beiden samenwerken kan het apparaat goed functioneren.

Jij wilt de schuld leggen bij de hardware leverancier die wellicht de oude hardware niet eens meer levert, maar wel een driver moet maken voor Vista ?

Wat is er mis met proberen compatibel te blijven ? M.i. is dat een schone taak voor MS. DOS programma's werden immers ook nog bij windows 3.11 95 en 98 ondersteund.

MS wijst in de EULA overigens alles natuurlijk van de hand. Maar wel bouwen ze drivers van fabrikanten in Vista in om bepaalde hardware te ondersteunen. ( bijv HP printer drivers ) E.e.a. is mede een gevolg van de situatie waarin MS zich bevind, Ze hebben een monopolie, en dus vangen hoge bomen veel wind. ( Ze kunnen het dus nooit goed doen :wink: )

fietsje

hij had al een oude PC of had hij al die rand apparatuur op zolder staan en dacht hij goh, nu heb ik vista laat ik lekker weer alles van zolder halen
Nu koop ik niet zo vaak een nieuwe PC, maar ik moet de eerste nog tegen komen dit me bij verkoop van een nieuwe PC vraagt om de upgrade advisor te draaien op de oude PC.

Maar de goeden niet te na gesproken, ik kan het mis hebben.

ikbenik

Jij wilt de schuld leggen bij de hardware leverancier die wellicht de oude hardware niet eens meer levert, maar wel een driver moet maken voor Vista ?
Klopt helemaal! :lol:
Waar er 2 kijven zijn er 2 schuld. MS heeft eenzijdig e.e.a. wel zodanig veranderd dat de oude driver dan niet meer werkt. De mogelijkheid tot een goede werking van het geheel berust bij beiden, zowel MS die het OS levert als bij de hardware leverancier die de driver schrijft. Als beiden samenwerken kan het apparaat goed functioneren.
Microsoft heeft al heel vroeg de benodigde gegevens aan de fabrikanten doorgegeven.
En als bijvoorbeeld HP of Canon weigeren om voor de oudere apparatuur drivers te maken (wat die fabrikanten alleen kunnen) dan is het niet de schuld van Microsoft dat die drivers dan niet beschikbaar zijn.

De enige die verantwoordelijk is voor het uitbrengen is toch de fabrikant van de hardware.
Waar er 2 kijven zijn er 2 schuld. MS heeft eenzijdig e.e.a. wel zodanig veranderd dat de oude driver dan niet meer werkt.
De drivers voor Windows 98 werken ook niet onder XP en windows 2000.

Iedere besturingsysteem heeft zijn eigen drivers.

Wat is er mis met proberen compatibel te blijven?
Niks geleerd van het verleden?

Bij Windows 98 en ME waren wel compatibel met windows 95, en wat is er van ME geworden?

Een zeer onstabiel besturingssysteem!!!! Windows ME (Millennium Edition) heeft als bijnaam Windows Meer Ellende!!!!

jor

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 15 Sep 2007 13:56 door ripley11472

--------------------------------------------------------------------------------

hallo
drukken
Ik neem dit soort reactie's eigenlijk niet heel serieus, Want als je dan vraagt, Welke hardware er niet werkt? hoor je vaak niets meer. Alleen maar wat roepen om het roepen zelf noem ik dat.Maar goed, Op
www.vistainfo.nl is genoeg kennis en mogelijkheden om drivers voor nog vrijwel elke wat oudere hardware te vinden. Natuurlijk niet aankomen met je 10 jaar oude zooi, al krijg je dat vaak ook wel werkend . :wink:

ikbenik

Uit ervaring kan ik zeggen dat als een fabrikant zelf geen drivers uitbrengt, dat er dan wel hobbyisten zijn die dan zelf een driver maken.

fietsje

Klopt helemaal!
En dat vind je wel terecht ? Er is waarschijnlijk niet voor niets de XP compatibiliteits modus.
Microsoft heeft al heel vroeg de benodigde gegevens aan de fabrikanten doorgegeven.
En als bijvoorbeeld HP of Canon weigeren om voor de oudere apparatuur drivers te maken (wat die fabrikanten alleen kunnen) dan is het niet de schuld van Microsoft dat die drivers dan niet beschikbaar zijn.

Voor nieuwe apparatuur ben ik dat met je eens, ooit vista geprobeerd op een ouder PC ? Het is niet de schuld van de hardware leveranciers dat vista daar niet op goed op loopt, die hardware was er immers al eerder. zo kunnen we natuurlijk nog wel even...
De enige die verantwoordelijk is voor het uitbrengen is toch de fabrikant van de hardware.
Eens, maar alleen de goede combinatie van beiden werkt. Zoals ik al zei MS wordt in dezen gezien als hoogste boom....
De drivers voor Windows 98 werken ook niet onder XP en windows 2000.

Iedere besturingsysteem heeft zijn eigen drivers.
De drivers van NT werken onder 2000 en xp en sommige zelfs onder Linux!
Wat is er mis met proberen compatibel te blijven?
Niks geleerd van het verleden?
Jawel, je moet compatibel blijven en een goed os hebben.
Bij Windows 98 en ME waren wel compatibel met windows 95, en wat is er van ME geworden?

Een zeer onstabiel besturingssysteem!!!! Windows ME (Millennium Edition) heeft als bijnaam Windows Meer Ellende!!!!
Ik weet er nog wel een voor vista : Virus In Systeem Tevens Aanwezig. :lol: :lol: ( vooral bij Aldi PC's )

ikbenik

Ik weet er nog wel een voor vista : Virus In Systeem Tevens Aanwezig. ( vooral bij Aldi PC's )
Zie ook:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=53973

ikbenik

Voor nieuwe apparatuur ben ik dat met je eens, ooit vista geprobeerd op een ouder PC ? Het is niet de schuld van de hardware leveranciers dat vista daar niet op goed op loopt, die hardware was er immers al eerder. zo kunnen we natuurlijk nog wel even...
Ten eerste:

Vista heeft minimaal 1 GB nodig om goed te draaien, kom dan niet aan met een computer waarin maar 256MB geheugen zit.

Daarnaast is een krachtige videokaart ook geen overbodige luxe.

Ten tweede:

Er wordt vergeten waarom dat Vista anders is dan XP.
Dit heeft ook met de veiligheid te maken.
Dus onder de motorkap is Vista totaal verschillend dan XP, Win2k, enz.

Dit is om de hoeveelheid computers die een beveiligingsprobleem hebben terug te dringen.

Dat is het uitgangspunt om Vista anders te maken.

fietsje

Vista heeft minimaal 1 GB nodig om goed te draaien, kom dan niet aan met een computer waarin maar 256MB geheugen zit.
Dat weet ik, maar een oude computer heeft dat niet. MS WEET dit ook!.
Er wordt vergeten waarom dat Vista anders is dan XP.
Daar zijn de meningen over verdeeld.

Dat is het uitgangspunt om Vista anders te maken.
Vooral de buitenkant is zichtbaar anders. Een ander thema selecteren had ook gekund...

Moppentappers

een oude PC moet geen vista gaan installeren
in een oude fiat panda zet je toch ook geen ferarri motor?

ikbenik

Veel mensen zeggen dat zijzelf wel bepalen welke windows zij op hun computer zetten.
Dus als zij zeggen dat zij zelf bepalen dat zij Windows Vista op een oude computer willen installeren, dan moet hun wens gerespecteerd worden.

En daar begint dus het gedonder.

De degene die hier het hardste roepen dat Vista niet goed en zeer traag is, hebben zelf wel een oude computer of een zeer goedkope budgetcomputer.

fietsje

een oude PC moet geen vista gaan installeren
in een oude fiat panda zet je toch ook geen ferarri motor?
You're missing the point.
ikbenik : fabrikant moet nieuwe driver schrijven voor oude hardware.
fietsje : MS moet nieuw OS geschikt maken voor oude hardware.

Whats the difference ?

ikbenik

ikbenik : fabrikant moet nieuwe driver schrijven voor oude hardware.
fietsje : MS moet nieuw OS geschikt maken voor oude hardware.

Whats the difference ?
Je zegt het verkeerd:

De drivers worden nooit door Microsoft gemaakt, dit is de verantwoordelijkheid van de hardwarefabrikanten.

Microsoft biedt ze wel de middelen om de drivers te maken.

Wat is het verschil tussen Windows 98 en XP?

Waarom kun je geen programma's die speciaal voor 98 geschreven zijn niet onder XP draaien?

In Windows 98 waren de drivers 8, 16 en 32 bit.
In XP kunnen alleen de 32 bits drivers gebruikt worden.

Een ander punt is dat Windows 98 als een schil om DOS heen is en dat bij XP het gehele DOS gebeuren eruit gedonderd is.

Veel mensen werken nog met Windows 98 en maken dan de overstap van Windows 98 naar Vista.

fietsje

Het virus in kwestie bestaat al meer dan dertien jaar en zou gewoon door de virusscanner gedetecteerd moeten worden en kan eigenlijk geen schade aanrichten. De bijgeleverde antivirus software kan het virus echter niet van het systeem verwijderen. Medion levert nu een herstel-dvd zodat de gebruikers het virus makkelijk kunnen verwijderen. Hoe het virus op de laptops is gekomen is niet bekend. Aldi-klanten in Nederland hoeven zich geen zorgen te maken want de laptops zijn hier nog niet te koop.
Dus onder de motorkap is Vista totaal verschillend dan XP, Win2k, enz.

Dit is om de hoeveelheid computers die een beveiligingsprobleem hebben terug te dringen.
http://www.medion.de/md96290/nl/flash.html
De MEDION MD 96290 Multimedia Notebook

* Aantrekkelijke multimedia-mogelijkheden -
Authentieke Windows Vista® Home Premium
Huh? anders? net als 13 jaar geleden hoor!

Gesloten