Pagina 2 van 3

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 10 jun 2008 13:55
door striker009
Vandaag mijn Vodafone rekening van mei bekeken, bleek dat er 25-04 20 keer contact is geweest in ongeveer 30 seconde met telefuture.

Meteen Vodafone gebelt, die konden er niets aan doen. Dus dan maar naar de site van Telefuture en meteen gebelt 0104286790. Geen keuze menu maar meteen een dame aan de lijn die vertelde dat hun er niets aan konden doen maar dat ik naar Blinko moest bellen 0703605500.

Weer bellen en erg snel geholpen, er schijnt een fout te zijn gemaakt.Heb nu mijn factuur moeten mailen en dan zou het geld terug gestort worden op mijn rekening

Hoop dat ze snel over de brug komen.

Mvg Striker

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 10 jun 2008 22:40
door hennyslenders
Via deze weg wil ik jullie erop attenderen dat ook ik het slachtoffer ben van volgens mij criminele activiteiten van telefuture. Er is reeds een bedrag van mijn rekening onttrokken waarvan ik niet op de hoogte was en nog steeds loopt. Hoe moet ik mij hier tegen verzetten? Hopende op een positief advies van jullie.

BVD

Joey

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 02 okt 2008 11:35
door Deelm
Ook ik ben zwaar de klos dankzij Telefuture en ben door de maanden heen ook al voor bijna € 150,- opgelicht.

Bij mij is er iig geval wel een einde aan gekomen. Door je aan te melden bij smsdienstenfilter.nl wordt je telefoon geblokkeerd voor alle vormen van dergelijke sms-jes.
Sinds ik mij heb aangemeld, heb ik in ieder geval niks meer ontvangen.

Nu nog maar hopen dat ik m'n geld ergens kan claimen, maar ik vermoed dat we het allemaal als verloren kunnen beschouwen.

Succes ermee!

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 02 okt 2008 13:32
door TdeHond
Als u niet weet van welke affiliate u de dupe bent geweest, of als deze weigert uw schade te vergoeden, kunt u claimen bij Telefuture.

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 14 okt 2008 12:54
door palisander
Wil jij ook af van al die sms oplichterij en providers en aanbieders die elkaar volgens mij gewoon verrijken? Blokkeer je nummer voo alle sms diensten via http://www.smsdienstenfilter.nl/ en binnen 3 dagen ben je overal van af.
Het werkt echt. :lol:

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 24 okt 2008 12:40
door lmmdmoedll
Kan iemand mij vertellen of er een manier is om je geld terug te krijgen van deze oplichters??? Heb vandaag via 3010sms.nl geblokkeerd, hopelijk werkt het :cry:

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 26 okt 2008 09:20
door papiluhu
Van de zomer had ik een ringtone gedownload bij sms dienst 4080.

Daarna direct een sms gestuurd met sms stop, want dan zouden er geen sms' jes meer verstuurd worden.

Telkens als ik mijn beltegoed had opgewaardeerd kreeg ik sms'jes van 4080 met de melding "foutief formaat!" Soms wel 3 tot 4x achterelkaar. Toen ik er uiteindelijk achterkwam dat er steeds geld werd afgesnoept van mijn beltegoed, terwijl ik amper gebeld had, was ik al voor zeker 80,00 euro opgelicht.

Ik heb wel 10x sms'jes gestuurd met STOP naar 4080, maar dit helpt niet.

Heb me nu aangemeld bij de sms filterdienst, hopelijk helpt dat.

Radar, kunnen jullie hier iets tegen doen. Kan ik mijn geld terugeisen?

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 27 okt 2008 21:49
door nrijsdijk
Ik ga woensdag aangifte doen! Ik heb wel contact gehad met telefuture, ik zou op de blacklist komen, en ja dat heeft een paar dagen geholpen, maar we zijn weer bij af. Alsjeblieft allemaal aangifte doen!
Nico

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 06 nov 2008 10:46
door Jaco-Z
Dag,

Ook ik ben opgelicht via zo'n Telefuturedienst. Zie http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=810552#810552

Na stevig aandringen beweerde men dat ik mij ooit per ongeluk had aangemeld voor een chatservice. En dat vervolgens bij dataoverzetting tussen verschillende servers mijn mobiele nummer in een verkeerde database is terecht gekomen.

Blijft het feit dat de provider, die zich verschuilt achter de éne na de andere mooie redenatie, er goed aan verdient.

Jaco

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 15 nov 2008 20:15
door ghdebie
Ook ik heb van telefutere een aantal zogenaamde sms-jes gehad, en per sms moest ik ook 2 euro betalen. En ook ik zag het pas toen ik de rekening van mijn provider kreeg.
Ik heb de provider gebeld, en die liet me weten dat ik het beste via de site smsdienstenfilter de inkomende smsjes kon blokkeren. Dit kost maar ongeveer 50 eurocent, maar volgens mijn provider ben je na drie dagen van het probleem af.
Ik heb het dinsdag gedaan, en wacht nu af of mijn rekening van de provider oploopt.

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 16 nov 2008 07:49
door TdeHond
Als u de dienst stop zet dan bent u er vandaag vanaf.
zie hier
en/of
site over sms afmelden

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 28 nov 2008 23:21
door klaram2000
Ook ik ben een slachtoffer van deze oplichters, ik vond het vreemd dat mijn telefoonrekening opeens zo hoog was, terwijl ik hem amper gebruik.
Blijkt telefuture de dader te zijn, ik ontvang echter geen smsjes, dus weet ook het nummer niet wat ik moet blokkeren, ik heb nu wel de smsfilter ingeschakeld en een mail gestuurd naar telefuture dat ze moeten stoppen, ik hoop dat het werkt
Ik heb een abonnement bij Vodafone
Heeft er ooit iemand het geld terug gekregen?

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 16 dec 2008 15:48
door CashBax
Ook ik heb met deze schurken te maken, het heeft me tot nu toe € 281,- euro gekost.
na het lezen van een bericht hier op het forum heb ik actie ondernomen en een behoorlijke pittige brief opgesteld, ik kreeg al vrij snel een reactie,
Ik ben erg benieuwd wat men gaat doen.
Voor degene die zich direct willen wenden tot deze schurkenbrigade kan dat naar t volgende;

Sylvia Frowyn
Sales assistent
Spoorhaven 42-48
2651 AV Berkel en Rodenrijs
010-4286790 en 0104286792
[email protected]

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 21 dec 2008 15:19
door gadidjah
Zie door de bomen het bos niet meer om van Telefuture af te komen. Wel al 2 maanden worden er door telefutre betalingen via T-mobile afgeboekt. STOP.... + mobiele nummer etc. Wat moet je kiezen als je niet weet waarop je geabonneneerd bent? En je kunt kiezen uit ca. 18 opties op de SMS gedragscode site.

Is er al iemand een rechtzaak tegen deze tent begonnen? Ook zie ik nr's als 4777 en 9596 op de rekening van de telefoon van onze dochter.

Het is blijkbaar ooit begonnen bij Qmusic - dierendagactie.

Kan iemand in het kort vertellen hoe ik mijn geld terug kan krijgen en of er al gezamenlijke acties zijn en waar je aangifte kan doen op een rijtje

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 21 dec 2008 15:30
door SandraMoes
Waarom dit bericht? Nou...er zijn mensen zo hier te lezen die ge sms't en gemaild hebben naar een sexdating.
Deze mail's en smsjes worden beantwoord door operators.
Dus het meisje bestaat niet, en je zult haar nooit ontmoeten.
Ik heb daar 3 weken gewerkt als operator, en ben er mee gestopt,omdat ik het niet meer aan kon, en mijn geweten begon te knagen

RTL 4 teletekst CHAT 484 en de ERO-CHAT 485 en de maildienst is fake!!
Inderdaad is op die chatpagina's 90 % Fake en 10 % klanten.
Ze pappen met je aan om je prive te lokken naar de sms-dienst.

Zijn er gedupeerden die Hyves hebben? Voeg je maar toe.
http://smsgedupeerden.hyves.nl

Liefs Sandra.

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 21 dec 2008 15:33
door LeeGer
Ik krijg ook die berichten van 2300. Enige oorzaak die ik kan vinden is het reserveren van bioscoopkaarten bij een Pathe bioscoop die ik via 7171 moest bevestigen maar dat toen niet werkte. Dat is eigenlijk de enige keer dat ik naar een viercijferig nummer gesmst heb. Leek me ook geen probleem gezien het een bioscoop is.
Daarna twee smsberichten gekregen via 2300. Als dat langer gaat duren dan ben ik zeker geïnteresseerd in een collectieve incassokwestie.

Ik zal morgen er een telefoontje aan telefuture aan wagen maar veel vertrouwen dat het helpt heb ik er niet in.

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 21 dec 2008 16:08
door klaram2000
Ja het wordt toch eens tijd dat er wat aan gedaan wordt, bij mij is het begonnen nadat ik gestemd had via sms op Idols. Ik doe dat dus nooit meer, het vreemde is dat mijn man die een kpn abb. heeft ook gestemd heeft, maar die heeft nergens last van, je zou toch zegen dat de provider er wel wat aan kan doen. De mailtje die ik stuurde aan telefuture hebben geen zijn je krijgt een automatisch gegenereerd bericht terug dat het niet wordt gelezen, wat heb je dan aan zo'n emailadres.
Klara

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 28 dec 2008 20:04
door ronald1967
Ook ik krijg ongewenste smsjes van 2300 sinds ik gereageerd had bij op 14 november bij domino day (sms 4600-CMTelecom060).
Helaas kan ik nog niet zien wat me dat kost, maar ook ik vind het vreemd.
Aangezien ik vrijwel nooit sms, valt dit onmiddelijk op.

Vreemd dat dit mogelijk is. Ik zal eens kijken of ik er ook weer vanaf kan.

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 07 jan 2009 16:02
door Mark Versteeg
Hoi forumbezoekers,

Ook ik ben de dupe van deze moderne diefstal. Ik overweeg dan ook aangifte te doen bij de politie. (als die mijn aangifte uberhaupt op willen nemen)

Ik zal het handelsregister van de kamer van koophandel ook even raadplegen als het klopt dat sms b.v. een handelsonderneming is van deze lui, dan komen we vanzelf bij de natuurlijke personen uit. En dan is een adres zo gevonden, wie gaat er mee?

Ik laat het jullie morgen weten.

===================================================

AHoi allemaal, zoals afgesproken hier mijn bevindingen bij de kamer van koophandel. Het gaat volgens mij niet om het bedrijf SMS B.V., maar om telefuture, aangezien zij het 010 nummer bezitten waar je mee kan bellen om de schade ongedaan te maken.

Dossiernummer: 24241933 Blad 00001

Uittreksel uit het handelsregister van de Kamers van Koophandel
Deze inschrijving valt onder het beheer van de Kamer van Koophandel voor
Den Haag
____________________________________________________________________________
Rechtspersoon:
Rechtsvorm :Besloten vennootschap
Naam :Telefuture Nederland B.V.
Statutaire zetel :Rotterdam
Eerste inschrijving in het
handelsregister :25-10-1993
Akte van oprichting :13-10-1993
Maatschappelijk kapitaal :EUR 90.756,04
Geplaatst kapitaal :EUR 18.151,21
Gestort kapitaal :EUR 18.151,21
(Kapitaal omgezet in euro ex art. 2:178c B.W.)
----------------------------------------------------------------------------
Onderneming:
Handelsna(a)m(en) :Telefuture Nederland
Adres :Spoorhaven 42 -48, 2651AV Berkel en Rodenrijs
Correspondentieadres Postbus 30, 2650AA Berkel en Rodenrijs
Telefoonnummer :010-4286780
Faxnummer :010-4951396
Domeinnaam :www.telefuture.nl
Datum vestiging :13-10-1993
Bedrijfsomschrijving :Het via electronische media commercieel aan-
bieden van informatie en diensten en al hetgeen
daaraan verwant is, alsmede de activiteiten van
een houdstermaatschappij
Werkzame personen :22
----------------------------------------------------------------------------
Enig aandeelhouder:

Naam :Telefuture International Holding B.V.
Adres :Spoorhaven 42 -48, 2651AV Berkel en Rodenrijs
Inschrijving handelsregister
onder dossiernummer :24192814
Enig aandeelhouder sedert :13-10-1993
----------------------------------------------------------------------------
Bestuurder(s):

Naam :Kap, Iemand
Geboortedatum en -plaats :28-07-1964, Vlaardingen
Infunctietreding :13-10-1993

02-01-2009 Blad 00002 volgt.
Dossiernummer: 24241933 Blad 00002
____________________________________________________________________________
Titel Directeur
Bevoegdheid :Alleen/zelfstandig bevoegd

Naam :van Santvliet, Petrus Johannes
Geboortedatum en -plaats :16-09-1961, 's-Gravenhage
Infunctietreding :13-10-1993
Titel Directeur
Bevoegdheid :Alleen/zelfstandig bevoegd
____________________________________________________________________________
Alleen geldig indien door de kamer voorzien van een ondertekening.

Woerden, 02-01-2009
Uittreksel is vervaardigd om 13.21 uur

===================================================

Hoi allemaal,

Gisteren even contact gehad met het 010 nummer van telefuture, daar ene Martin aan de lijn gekregen. Volgens hem biedt telefuture slechts de technische mogelijkheid en is de klant van telefuture verantwoordelijk voor het versturen van de smsjes. Hij kon nagaan of ik mij heb aangemeld en toen inderdaad bleek dat dit niet het geval was heeft hij mij toegezegd dat ik mijn geld teruggestort krijg. Dit gaat waarschijnlijk a.s. donderdag of vrijdag gebeuren.

Tevens contact gehad met de politie, zij willen geen aangifte opnemen, maar een "vrije mutatie" in het systeem zetten. Wat zoveel inhoudt als een aantekening in het systeem waar vooralsnog niets mee wordt gedaan. Zodra je een pak koek steelt bij de supermarkt komen ze je ophalen, maar zodra een bedrijf structureel een groot aantal mensen dupeert dan kan dit ongestraft, zelfs als de overduidelijke bewijzen voor handen zijn! Ik wil dan ook iedereen verzoeken om gewoon aangifte te gaan doen, het kost tijd en energie, maar daarmee zetten we het wel op de kaart. Ik ga morgen zelf eens contact zoeken met een officier van justitie om te vragen of dit nou wel de bedoeling kan zijn van onze rechtstaat.

De politie opperde nog om een civiele procedure te starten tegen het bedrijf. Maar aangezien ik mijn geld al terug krijg (waarschijnlijk) heb ik geen civiele vordering meer op het bedrijf, dus die mogelijkheid vervalt ook al. Bovendien is het te gek voor woorden dat je als consument door de politie op kosten wordt gejaagd om hun tekortkoming te compenseren... -zucht-

Ik hou jullie weer op de hoogte!

===================================================

Hoi allemaal,

Wederom een nieuwe episode in dit energie verslindende verhaal. Ik heb zojuist mijn contact bij het Arrondissements Parket (Openbaar Ministerie) geraadpleegd. Met hem dit even besproken en zoals wij de wet interpreteren kan deze sms actie worden toegeschreven aan art. 284 SR (Dwang):

Met gevangenisstraf van ten hoogste negen maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft:

hij die een ander door geweld of enige andere feitelijkheid of door bedreiging met geweld of enige andere feitelijkheid, gericht hetzij tegen die ander hetzij tegen derden, wederrechtelijk dwingt iets te doen, niet te doen of te dulden;

Daarbij hebben wij gedacht dat de "enige andere feitelijkheid" het ontvangen van de smsjes is en het "dulden" de afschrijving van je telefoonrekening is. Hiermee ga ik dus morgen naar de politie en ik wil ze toch dringend verzoeken om dus mijn aangifte op te nemen i.p.v. een "vrije mutatie" in het systeem aan te maken.

Ik hou jullie opnieuw op de hoogte!

Re: Telefuture (en verdere aanverwante bedrijven)

Geplaatst: 22 jan 2009 10:42
door rioolservicepeer
geachte radar
wij zijn een klein bedrijf 3 jaar jong sedert deze jaren trouw klant bij t-mobile na wat strubelingen zijn gaan wij over naar kpn en inderdaad daar krijg je meteen sms diensten mee binnen

nu krijg ik vandaag een rekening binnen waarop 1 nummer van de 8 nummers
een sms rekening van € 804.56 met sms van telefuture
t- mobil zegt hier niks aan tekunne doen om de rekening te kunne betalen moeten de jongens he drievoudige omzetten dat is in deze slechte tijd niet makkelijk tevens zegt t-mobile het zelf niet tegen te kunnen houden Belachelijk

beste radar wat moet ik doen
Help