LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Teunbosseman
Berichten: 4375
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Oftwel, kan deze toevoegen aan dezelfde fratserij als internetbikes......

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 02:07, 1 keer totaal gewijzigd.

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door oo4load »

Waarom zou op het roesten van een fiets garantie moeten zitten dan?
Dus als ik het ding voor de deur laat staan en 5x door de pekel ben gereden mag de leverancier mij een nieuwe fiets geven?

Wat een onzin. Typisch nederlands weer, het mag niets kosten, maar o wee als er iets aan scheelt. Al verkoop je een fiets van 20 euro, komen ze nog klagen als er iets aan scheelt. Die bouwmarkt fietsen gaan ook roesten als je ze buiten zet. Maar ze fietsen verder prima. Daar is het ding tenslotte voor.

Ik vind de oplossing van de leverancier een hele schappelijke.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door duiner »

.
ik zou het uberhaupt niet doen , op een fiets moet je eerst gaan zitten :

hoe is het zadel, niet te hard ?
staat alles wel goed afgesteld .. kan je gratis bij de winkel dan laten doen .
hoe fiets het, in de winkel kan je even testen .

nee, dat soort dingen ?.. lekker naar een winkel gaan !
.

Onlinefietsenzaak.nl
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2011 21:31

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door Onlinefietsenzaak.nl »

seconds-out schreef:Geen garantie op roest betekent dus, dat ze je allerlei rotzooi kunnen sturen, zonder dat je dan gaan klagen. :twisted:
Sterker nog, al zouden de fietsen dus al in de verpakking roesten, (zal wel anders geven ze gewoon garantie)
Elke auto is tegenwoordig roestvrij en blijft dat ook, anders kan het merk wel opdoeken, maar garantie geven op een fiets kan dan weer niet.
Tenminste..de fabrikant wil zogenaamd niet meewerken..alsof de consument daar ook iets mee te maken heeft.. :twisted: Alsof het nu nog niet duidelijk is wie de consument moet aanspreken bij (garantie) problemen>> de verkopende partij dus.

Duidelijk dus.
Geen fiets kopen bij onlinefietsenzaak!
Koop maar wat anders...alles is beter als een nieuwe fiets die al verroest is voor gebruik.
Beste Secounds-out,

Wanneer meneer een fiets van ons had ontvangen met roest in de doos of als de fiets zou roesten omdat er al een beschadiging op de fiets zit, dan hebben we het wel over garantie. Wanneer de fiets 4 weken gebruikt is en meneer neemt dan contact op over de roest op zijn fiets en de garantie daarvan dan proberen we de oorzaak te achterhalen en een oplossing te zoeken. De roest zat in dit geval op plaatsen waar geen lak zit(BV: het schroefdraad waarmee de trapper op de crank vast zit), of waar de lak vanaf is door gebruik van de fiets, dan praten we niet over garantie. Als je een nieuwe auto koopt en je rijd schade aan het portier en gaat na 3 weken bellen met de dealer dat de auto al roest, denkt u dat ze dan zeggen ja hoor meneer dat is garantie komt u maar even langs dan spuiten we de hele deur wel even opnieuw?? ik denk het niet. Dat is dan ook de reden dat er na gebruik van een fiets geen garantie op roest zit. Er is een uitzondering op de regel, dat als het frame/lasnaad breekt door roest van binnen uit dat het wel onder de garantie valt.

Wij hebben uit coulance met deze meneer een oplossing gezocht en die werd geaccepteerd. Meneer is hier op terug gekomen door middel van een aangetekende "Dreigbrief" met als inhoud dat als wij niet aan de eisen zouden voldoen dan... Erg jammer, wanneer er normaal gecommuniceerd wordt zijn wij altijd bereid mee te denken. Wanneer wij dan dit soort brieven krijgen en bovenstaande berichten tegen komen op een forum zoals deze is dat er spijtig.

Er zijn namelijk meerdere mensen die hier graag hun zegje over hebben zonder dat ze exact weten waar de roest zit hoe erg het is enz. Toch kunnen deze mensen op basis van de eerder gelezen klacht van "Slechte zaak" een oordeel vellen over een garantie kwestie. Dit vindt ik persoonlijk erg knap. Ik ben ervan overtuigd dat als je de foto's zit dat je begrijpt dat de oplossing die aangedragen is een zeer passende oplossing is.

joris123
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2011 16:59

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door joris123 »

:evil: :evil: :evil: :evil:


:evil: Koop hier geen fiets
Ik heb in juli 2011 een fiets gekocht voor mijn dochter. Na 3 weken begon de fiets op een aantal punten te roesten. Ik heb van de roestplekken een aantal foto's gemaakt en doorgemaild. Ik heb daarna contact opgenomen met de klantenservice van "onlinefietsenzaak.nl". Ze zeiden dat ze de foto's naar de fabrikant zouden sturen, om de klacht te beoordelen. Na een aantal weken, heb ik weer contact gezocht. Nu kreeg ik te horen, dat de fabrikant er niets aan kon doen. Ik moest de fiets niet in de regen laten staan, want daar gaat de fiets van roesten.
In de garantie voorwaarden staat: Je hebt één jaar garantie op alle niet-draaiende onderdelen zoals het frame, de voorvork, de lak, de spatborden, bagagedrager, het zadel en de handgrepen.
Om het roest weg te krijgen, kon ik een vergoeding krijgen van €30,00. Hiervan kon ik dan een lakstift kopen. Na het versturen van een aangetekende brief, heb ik nooit meer wat gehoord.
Bij deze zaak is de garantie tot aan de deur.
Koop geen fiets bij onlinefietsenzaak.nl


Beste Meneer .*****,

Graag wil ik namens Onlinefietsenzaak.nl reageren;

In onze garantie voorwaarden staat aangegeven dat er geen garantie zit op roest. U heeft contact met ons opgenomen en wij hebben u gevraagd om foto's te sturen. dit is gebeurt en wij hebben de klacht in behandeling genomen. U gaf tijdens dit telefonisch contact al aan dat de fiets vrijwel altijd buiten staat. Dit is voor geen enkele fiets goed (ook niet voor een gazelle van 600 EUR.) Wij hebben toen in overleg met u afgesproken dat u een vergoeding zou ontvangen van 30 EUR zodat u een lakstift kunt kan kopen a 8 EUR en 22 EUR zodat u nog een vergoeding voor het ongemak en de moeite die u er voor moest doen. Wij vinden dit zelf een zeer gepaste oplossing. Gezien u akkoord ging hiermee en u uw bankgegevens zou mailen zodat wij het in orde konden maken verbaasde het ons dat wij na twee weken een aangetekende brief van u ontvangen met daarin een aantal eisen en als wij daar niet aan zouden voldoen dan... Wij vinden het erg jammer dat u niet gewoon de telefoon heeft gepakt en contact met ons op heeft genomen om aan te geven dat u toch niet akkoord wil gaan met de eerder overeengekomen afspraken. Zodat wij samen een oplossing konden vinden. Door uw manier van handelen hebben wij besloten er niets meer mee te doen omdat wij normaal contact hadden met u en dan in eens met een "dreigbrief" worden verrast. Wij hopen u hiermee voldoende toelichting te hebben gegeven op ons standpunt. Jammer dat dit zo moet afloopt, wij doen ons best om iedereen netjes/correct te behandelen en alle klachten serieus te behandelen. Zo hebben wij ook meer dan 1000 zeer te vrede klanten per jaar. En zo zullen wij ons best blijven doen om dit te kunnen veelvoudigen.





mijn reactie daarop is mijn neus het klopt die prut van fietsonline is zelfs de standaard in daargeroest het is verschikkelijk die prut jongen en dan nu heel erg professoneel doen om zo weer klanten te trekken en het weer goed te maken IK HEB ER EEN FIETS GEKOCHT EN IK HEB VOOR NIEUWE ONDERDELEN KAN IK WEL EEN IMAC VAN KOPEN FIETSONLINE IS PRUT



KOOOP ER NIET OOK NIET WAT ZE NU OP DEZE REACTIE ZEGGEN ZE HADDEN HET OOP HET BEGIN GOED MOETEN DOEN!!!!!!!!!!!!!!
GROTE OPLICHTERIJ

julier
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 feb 2008 21:45

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door julier »

Een fiets kopen bij een handelaar op internet, lijkt prijstechnisch misschien interessant,
Maar als er problemen zijn met de fiets, dan heb je echt een probleem
Hier volgt mijn ervaring
Eind 2010 een elektr. fiets gekocht bij van Leijenhorst2wielers, vh Bos Tweewielers in Voorthuizen
Voor mijn vrouw kochten wij een elek. fiets bij een internetwinkel.
Bij beide fietsen (Giant Twist Power) merkten we, toen we er een beetje aangewend waren, dat de fietsen schokten en een tikkend geluid maakte in het voorwiel en stopten met ondersteuning. Daar was op dit forum lezen wel het een en ander over te lezen.
Internetwinkel gebeld, daar kenden ze het probleem helemaal niet, “hier is nog geen enkele klant voor teruggeweest”. De bekende smoes om het probleem af te schuiven.
Met mijn fiets naar van Leijenhorst2wielers en het probleem voorgelegd, die heeft de driver vernieuwd, maar zonder het gewenste resultaat.
Ook in de fiets van mijn vrouw (uit internetwinkel) heeft hij een nieuwe driver gezet.
“Service van de zaak” noemde hij dat,
De fiets van mijn vrouw is nu goed, maar de mijne niet, dus de fiets moest daar blijven voor nader onderzoek
Na enkele dagen kreeg ik bericht dat de onderdelen, die met de aandrijving te maken hadden naar de importeur gestuurd waren, voor onderzoek/reparatie
Vandaag bericht ontvangen dat de motor en de computer vernieuwd zijn.
En …..de fiets rijdt nu prima!! En alles onder garantie.
Nou, van Leijenhorst2wielers krijgt van mij een warme douche. (Tros Radar)

bvandalen
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2012 12:08

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door bvandalen »

Vorige week maandag een sparta slider gekocht bij http://www.fietsoutletzeeland.nl

Niet zo een heel groot bedrijf geloof ik maar wel goed geregeld, toen ik de bestelling had geplaats werdt ik gebeld door een vrouw wanneer ik hem geleverd wilde hebben en dezelfde week had we hem nog in huis.

Tot nu toe zijn we tevreden over de fiets, we moesten er wel een hoop plastic en karton afhalen, dus de container zat gelijk vol, maar je besteld ook niet elke dag een fiets.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bvandalen schreef:Vorige week maandag een sparta slider gekocht bij http://www.fietsoutletzeeland.nl

Niet zo een heel groot bedrijf geloof ik maar wel goed geregeld, toen ik de bestelling had geplaats werdt ik gebeld door een vrouw wanneer ik hem geleverd wilde hebben en dezelfde week had we hem nog in huis.

Tot nu toe zijn we tevreden over de fiets, we moesten er wel een hoop plastic en karton afhalen, dus de container zat gelijk vol, maar je besteld ook niet elke dag een fiets.
Normaal vult dat de container van de fietsenwinkel. Die vervolgens meer voor de afvalverwerking moet betalen dan de burger. Weer een kostenvoordeel voor de webwinkel.

Hitty
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2013 11:56

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door Hitty »

Elektrische fiets gekocht bij fietswinkel.nl Vlotte aflevering, maar oplader bleek stuk en een probleem met de display.
Gebeld met F. W. en de volgende dag vervangende spullen in huis.
Maar het probleem met het de display bleek niet opgelost.
F.W. heeft fiets op laten halen en hij is perfect gerepareerd weer afgeleverd.
Wat mij erg opviel was de uitstekende service en de prettige manier waarop ik te woord werd gestaan door de medewerkers van fietswinkel.nl Hulde hiervoor!!
Ik kan dan ook met een gerust hart iedereen adviseren om hier je fiets te kopen.

Gesloten