LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interactieve TV van KPN

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik heb dat dus ook gedaan en neem nu niets meer af bij KPN.
Wat bij mij bij het opzeggen fout ging is dat ze nog even natrappen en kosten berekenen voor vroegtijdig opzeggen contract terwijl ik geen jaarcontract meer had, en kosten voor "beeindigen huurtoestellen".
Huurtoestellen heb ik al 20 jaar niet meer, die staan ook al zolang niet meer op de facturen.
Het ging maar om enkele euro's, maar toch.

De helpdesk wilde dit wel rechtzetten maar dat kon alleen als ik aan de lijn bleef tijdens dat corrigeren, de dame kwam twee keer terug om te vragen of ik nog een momentje had, inmiddels zat ik al op belkosten die bijna evenveel waren als het terug te krijgen bedrag.
Toen ik de de dame antwoordde om die reden geen momentje meer te hebben, reageerde ze pinnig: "ja, maar U wilt het toch terug??"
Dat de fout bij hen lag en het herstellen me meer ging kosten dan ik terug zou krijgen deed niet ter zake.
Ik heb haar verteld dat ze kon ploffen met heel haar KPN (niet netjes, maar ik had het helemaal gehad met die club) en opgehangen.
De ongelooflijke onkunde, ongeinteresseerdheid, het onvermogen om fouten te herstellen, de arrogante houding daarbij, voor mij nooit meer KPN.

Ik kreeg nog een brief dat ze het betreuren mij als klant kwijt te raken en dat ik altijd terug mocht komen.

Dacht het niet, wat dat betreft ben ik net een olifant. :lol:

Manoek
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2008 17:02

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Manoek »

Ron, waar zit je nu en is dat aan te raden?

Groet Manoek

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Ron58 »

Internet en bellen via xs4all.
Is alleen een wat duurdere provider, ik vind het tot nu toe het geld wel waard.
Er gaat wel een discussie op dit forum dat ook xs4all achteruit zou gaan, zelf heb ik daar nog niets van gemerkt, de enkele keren dat ik ze nodig had kreeg ik iemand aan de lijn die de hele materie perfect beheerste en me prima hielp. (tegen normaal tarief)

Manoek
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2008 17:02

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Manoek »

Ron, XS4all is een dochteronderneming van KPN, zit je via via nog bij die club!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ron, XS4all is een dochteronderneming van KPN, zit je via via nog bij die club!
Weet ik, maar het is een zelfstandige dochter met een heel eigen beleid en een heel eigen koers.
Ik ben er uiterst tevreden over.
De enige smet is inderdaad dat er toch nog een stukje van de winst naar KPN gaat.

Zodra ik ook maar enigszins zou merken dat ze besmet raken met het fatale KPN virus ben ik vertrokken, ik kan daar per maand opzeggen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Shine »

Ron, XS4all is een dochteronderneming van KPN, zit je via via nog bij die club!
70% van de ander providers (zeker op telefoongebied) zijn een dochteronderneming van de KPN.
Denk aan planet internet, HI, simyo etc. etc., etcetera. Teveel om op te noemen. Je ontkomt er haast niet aan.
Belangrijk in deze is hoe het -zelfstandige- beleid van een dergelijke provider is, en daarmee ook de service.

Ratje77
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2008 19:51

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Ratje77 »

Interactive tv van KPN.

Ik ben bij Primafoon geweest om het befaamde abbonnement van KPN aftesluiten en ik kreeg netjes een bevestiging mee van de verkoper.

Na ruim twee weken werd ik gebeld door een dame van KPN om de volgende dag even kontact op te nemen met de technische dienst om de kabelsterkte door te laten meten.
De sterkte was verder goed en ze vroegen of ik een abbonnement wilde.
Nee, zei ik want dat heb ik al afgesloten bij primafoon.
Ik werd toch even door verbonden, de dame die ik daar aan de lijn kreeg, zag mij wel in het systeem staan omdat ik internetplusbellen heb van planet, maar geen aanvraag voor interactive TV. Terwijl ik de avond daarvoor ben opgebeld om de kabelsterkte door telaten meten, dus ben wel ergens bekend in het systeem.

De dame vroeg of ik het nogeens wilde aanvragen, heb dit maar niet gedaan, je weet maar nooit of je dan twee aanvragen hebt staan?

We zijn nu zeker 8 maanden verder en hoor vervolgens niks meer van KPN.

Nu ik dit soort dingen hoor over het ontvangst wacht ik er nog maar even mee.

Verder moet ik wel zeggen dat alles een beetje stroef gaat bij KPN, als je een abbonnement wil, maar als dat er éénmaal is gaat alles verder prima, dus geen klachten.

gaja
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 jun 2008 19:09

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door gaja »

Wij hebben sinds enkele maanden interactieve tv van KPN. In het begin waren er wat aanloop problemen maar ik moet eerlijk zeggen dat die keurig verholpen zijn. Wij hebben prima beeld en geluid. Onze telefoon is trouwens gewoon de vaste verbinding van KPN die wij al jaren hebben.

sonja123
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2008 17:02

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door sonja123 »

ik zou helemaal niets nemen bij de kpn wij zijn nu nog bezig van af 26 mei om de problemen op gelost te kunnen krijgen
en ook ik word nog steeds aan het lijntje gehouden de verbinding die we hadden adsl is nu dan wel opgeheven maar de kosten die ik daar voor heb moeten maken daar zit ik nu nog steeds op te wachten en ze hebben (beweren ze ) al 2 keer gebeld om het op te lossen nou ik heb nog niets gehoord en dat terwijl mijn telefoon dag en nacht aan staat

andolin
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2008 12:05

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door andolin »

Geachte medewerkers.

Even in het kort.

Heb al jaren internet plus bellen via planet en dat beviel me erg goed.Sinds 5 maart 2008 heb ik ineractive tv er bij genoemen en hier beginnen de problemen dan.Op zich het aanvragen en instaleren is het probleem niet, maar kreeg er ongevraagde voetbal kanalen er bij waar ik niet om gevraagd hebt a € 9.95 per maand.Diverse keren gebeld ( wat ook gels kost ) met planet nu kpn zijn er vele dingen toegezegd maar leverde niks op.Toen ook maar een paar keer naar de kpn winkel geweest en die hebben ook meerdere malen een mail gestuurd maar die kunnen verder ook niks doen.Het loopt tot op heden nog steeds.

Sinds dat Kpn weer alles over heb genomen is het een zooitje in KPN wereld

Waar ik veel moeite mee heb is als wij als klant een bedrag open hebbben staan bij de KPN en wij betalen niet krijgen we meteen een deurwaarder.Hoe zit het andersom wat kunnen wij doen.

Met vriendelijke groet.

Ed

venzelaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 okt 2008 23:24

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door venzelaar »

Anderhalve maand geleden belde KPN dat ze een mooie aanbieding hadden voor ons. We zouden omgezet worden van internetplusbellen Go naar Internetplusbellen basis. Dat leverde meer MB's op en zou ons 2.50 euro per maand schelen. Mijn man ging accoord en het gesprek werd opgenomen. Ruim 1 week later lag het kontrakt in de bus. We hadden nog 1 dag om te reageren. De volgende dag hadden we ineens geen interactieve tv meer. Aangezien er een storing liep dachten wij hieraan. Storingsdienst gebeld. De klacht lag op achterliggende afdeling en er werd aangewerkt. Ze konden op dat moment niets doen. vanaf dat moment elke dag gebeld maar helaas geen tv. Op een dag vroeg een medewerker ons of wij ons abonnement gewijzigd hadden. Ja dus en wat bleek de interactieve tv was opgeheven???? De man van de klantenservice zou het signaal weer terugzetten maar dat zou 3 werkdagen duren. Helaas na 3 dagen geen tv. Uiteraard weer gebeld en klacht ingediend. Wij zijn ondertussen op vakantie gegaan en anderhalve week later kregen wij bericht dat klacht in behandeling was en dat we er meer van zouden horen (niet natuurlijk) en een rekening van 25 euro voor het opheffen van de interactieve TV. Nu hebben wij anderhalve maand verder een nieuwe doos staan, met de ontvanger voor de TV erin en werkt de tv weer. Hoera. Maar wat moeten we met 2 ontvangers? Wij willen schadevergoeding voor de anderhalve maand zonder tv en voor het opheffen waar we nooit om gevraagd hebben. Heeft u ook een dergelijk telefoontje gehad met het verzoek tot omzetten van uw abonnement. Ik wil het graag weten, snappen doe ik het allang niet meer hoe het bij KPN werkt. U wel?

magix40
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2008 15:57

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door magix40 »

Ben enige tijd abonnee op ITV van KPN. Het ging goed tot eind september. toen viel mijn beeld ineens op zwart en deed radio-ontvangst het niet meer. Kreeg de mededeling te zien 'deze zender is tijdelijk niet beschikbaar'. Gebeld met helpdesk. Advies tv-ontvanger uitzetten en daarna harde reset op experiabox. Na 1/2 uur wachten tv-ontvanger weer aanzetten. Dat hielp, maar daags erna weer hetzelfde liedje. Helpdesk weer gebeld, die zou het doorgeven aan tweede lijn en ik zou binnen 2 dagen worden teruggebeld over het resultaat. Niet dus, maar mijn tv ging wel weer regelmatig op zwart. Het resetten ging dan weer wel en dan weer niet. Programma's die ik had geprogrammeerd om op te nemen waren weg. Veel ergernis, zeker als je zit kijken naar een spannende film. programma of voetbalwedstrijd als het beeld ineens op zwart gaat.
We zijn nu twee maanden verder en nog steeds gaat beeld met regelammat op zwart en heb ik geen radioontvangst. Bij herhaling gebeld met helpdesk, krijg daarbij steeds te horen wij kunnen niets voor u doen zit bij de derde lijn en men is met mijn probleem bezig. Zo wordt ik bij KPN aan het lijntje gehouden, want ik hoor of zie niets, dat er ook maar iets met probleem gebeurd.
Geduld is schone zaak maar kent zijn grenzen. Voor mij zijn die bereikt Ik heb daarom bij KPN een klacht ingediend in de stille hoop, dat er toch iets aan mijn probleem werd gedaan. Mooi niet, bij de eerste klacht kreeg ik zonder nader commentaar een bos bloemen, daarna niets meer gehoord. Hierover maar weer een klacht ingediend. Behoudens een ontvangstbevestiging en dat ik zo spoedig mogelijk een antwoord krijg niets meer gehoord van KPN.
Mijn tv gaat nog steeds met grote regelmaat op zwart(al meer dan 2 maanden lang) Met herhaalde resets wil die het wel weer eens doen. Voor mij geen KPN meer. Binnenkort komt er in mijn buurt een glasvezelnet met dezelfde diensten als KPN. Een ding is zeker, KPN is dan een klant kwijt, want van klantenservice hebben ze daar nog nooit gehoord, althans in mijn geval heb ik daar niets van gemerkt.

venzelaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 okt 2008 23:24

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door venzelaar »

Ik heb dus ook nog steeds geen telefoontje gehad van KPN. Wel is mijn eerste klacht afgesloten vgs een brief die kreeg. Maar hoe kan ik mijn klacht controleren als ik helemaal geen tv heb gehad. Nu kreeg ik een wazige rekening van KPN. Met veel plus en min bedragen. Uiteindelijk moet ik deze maand 10 euro betalen ipv 58.50. Het zal voor KPN zo wel afgewikkeld zijn maar ik heb moeite met het feit dat ze je niet eens fatsoenlijk kunnen bellen. Terwijl ze dat wel in een brief beloofd hebben. Ook is mijn eerste klacht niet verholpen dus ik ga de storingsdienst maar weer bellen.

benno1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2008 12:30

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door benno1975 »

@ magix40

Het glasvezelnetwerk is ook van KPN, dus je bent dan niet van ze af...

venzelaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 okt 2008 23:24

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door venzelaar »

Hoera, er is eindelijk na mijn 4e storingsmelding een monteur langs geweest van KPN en jawel hoor storing van de TV verholpen. Verder inderdaad brief ontvangen waarin verklaard wordt hoe mijn rekening is opgebouwd en dat wat hun betreft alles zo is afgewikkeld. Maar een telefoontje ho maar. Ze hebben daar communicatie angst volgens mij.

antoinetteb42
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:33

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

Sedert vanmiddag heb ik ook de eer om itv te bezitten.
vooraf gaande heeft het allemaal een hele tijd en geduld gekost,
Als je eenmaal goed in het systeem staat bij kpn, gaat alles vrij vlot.
Ik ben er zeer tevreden over, mogelijkheden te over, gelijk maar het pluspakket erbij genomen,en mocht het uitvallen,dan heb ik nog de beschikking over digitenne.

midas.m
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2008 17:05

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door midas.m »

tsjonge, wat wordt er hier wat afgeklaagd over de KPN. Door te lezen hoeveel er hier wordt geklaagd over Interactieve TV zou ik het bijna niet nemen. Even wat rondgevraagd in mijn omgeving en iedereen was positief, dus toch gedaan en naar volledige tevredenheid:
snel geleverd
makkelijk te installeren
telefoontje over hoe e.e.a. in elkaar zat direct de goede antwoorden

het kan dus weleens fout gaan, maar het kan zeker ook goed gaan!

pijnscheut
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2008 08:47

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door pijnscheut »

Ook ik heb Interactieve TV en bellen en internet van KPN via de KPN winkel aangeschaft. Na de bezorging thuis dorst ik het niet aan te sluiten, want je hoort zoveel ongein over de KPN.
Na twee weken werd ik gebeld waarom ik het nog niet had geinstalleerd. Door mijn melding dat ik veel problemen voorzag werd er een (gratis) instalateur naar mij toegestuurd die alles prachtig heeft geregeld en aangesloten. Nooit problemen tot een maand geleden de ontvanger van de TV er af en toe mee kapte. Hij ging uit zichzelf wel weer in de goed mode staan en zelfs de opname werden weer hervat, maar toch niet leuk, want je mist zo'n 4-7 minuten.
Na een bezoek aan de KPN winkel en telefonisch contact met de KPN (door hun geregeld) werd ik al in de auto op weg naar huis gebeld voor een afspraak voor de service monteur. Deze kwam daags erna direct langs en heeft een nieuwe ontvanger geinstalleerd.
IK BEN DUS ZEER TEVREDEN OVER KPN.
N.B. verder functioneert mijn internet ook prima.

antoinetteb42
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:33

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

Itv is gewoon super,zeker Zone Reality, alleen als je verkeerd in het administratieve systeem van Kpn beland, is het een probleem om alles goed en snel afgewikkeld te krijgen .
Onlangs heb ik een 2e adsl aansluiting afgenomen van Kpn , 15 dec ingediend en op 30 december a.s. is alles werkende.
Je moet er wel even achtereen zitten, maar dan heb je ook wat.

MiJanssen
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2008 14:02

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door MiJanssen »

Aan Venzelaar:

Ook ik heb ontzettende problemen met de KPN en wordt er ontzettend moe van.

Mijn verhaal is idem dito.

Interactieve televisie opheffen zonder daar verzoek voor in te hebben gediend en twee kastjes van 100 euro per stuk waar we niks aan hebben.

Ook ik heb onderstaande klachtenbrief gestuurd;

Al een ruime tijd hebben wij via de KPN internet, bellen en Interactieve televisie.
Na een tijd begon het kastje van Interactieve televisie niet meer goed te werken, bleef het vaak hangen en nam het programma’s niet meer op wanneer je hier de opdracht voor gaf.
Na vele telefoontjes stemde KPN er in toe dat we een nieuw kastje toegezonden kregen ( tegen een betaling van 99,95 ).
Ook dit kastje werkte na een tijd niet meer naar behoren.

Na vele minuten bellen naar de klantenservice die dit probleem niet op kon lossen, hebben we besloten het gehele abonnement telefonisch op te zeggen bij KPN.
Mede door het kastje wat niet naar behoren werkte, mede door de onvriendelijke klantenservice en mede door de hoge kosten.

Een week later zien we op internet dat er een samengesteld abonnement bestaat met bellen, internet en Interactieve televisie waarmee je voordeliger uit bent.
Wederom vragen we ons af waarom dat dit niet vermeld is wanneer we het oude abonnement af hebben gezegd.

We nemen contact op met de klantenservice die ons verteld de annulering niet terug te kunnen draaien.
Ze raden ons aan het samengestelde abonnement aan te vragen waarbij we opnieuw een Interactief kastje toegestuurd krijgen.
We geven aan dit kastje niet nodig te hebben omdat we al over een beschikken.
Er wordt verteld dat wanneer we het nieuwe abonnement aanvragen een nieuw kastje toegestuurd krijgen ( tegen wederom een betaling van 99.95 ) , we het direct terug zouden moeten zenden en de 99,95 weer retour zouden krijgen.

Wij vinden dit een vreemd geval en besluiten nog eens naar de klantenservice te bellen om zo een andere medewerker er aan te krijgen die ons verteld dat hij dit ook maar vreemd vind en zegt dat de annulering gewoon omgezet kan worden naar het pakket.
Hij besluit ons door te verbinden, maar krijgen niemand aan de lijn.

De volgende dag bellen we weer met de klantenservice waar een medewerker ons verteld dat we ook gewoon het samengestelde abonnement kunnen bestellen zónder het Interactieve kastje.
Ook wordt ons verteld na de vraag wat er gebeurd met de twee kastjes die we inmiddels hebben, dat wanneer we geheel van KPN afstappen we deze kastjes op kunnen sturen en het totaal bedrag van 99,95 per kastje retour krijgen.

In die 2 dagen hebben we dus uren aan de lijn kunnen hangen met de klantenservice van de KPN waar ons maar liefst drie verschillende antwoorden worden gegeven die geen van allen lijken te kloppen!
Na al deze perikelen hebben we besloten het hierbij te laten en geen samengesteld pakket meer aan te vragen en geheel van KPN af te stappen.
Er is geen medewerker die van al die 3 antwoorden het tegendeel kan bewijzen of het kan bevestigen.


Vervolgens valt op kerstavond 24 dec. j.l. onze Interactieve TV van KPN uit en kwam er een fout code 12 op het kastje te staan. Hierover heb ik gebeld met de klantenservice en kreeg als oplossing te horen dat er aan gewerkt zou worden en ik hier over terug gebeld zou worden. Dit is vervolgens niet gebeurd.
Heel kerstavond 24 dec. heb ik geen televisie gehad.

Vervolgens bekijk ik op eerste kerstdag mijn email en zie tot mijn verbazing daar een mail in staan van KPN met de mededeling dat volgens ons eigen verzoek de verbinding is omgezet naar alleen een internetverbinding!
Dit verzoek hebben wij echter nooit ingediend.
Wij hebben enkel een verzoek ingediend om het abonnement af te zeggen, wat zou gaan gebeuren op 18 januari en dus niet op 24 december.
Vervolgens neem ik weer contact op met de klantenservice die zelf aangeeft het erg vreemd te vinden dat het abonnement nu al stop gezet is en zegt de televisie verbinding pas weer na een week op actief te kunnen zetten.

Na weer contact opgenomen te hebben met de KPN wordt me door een medewerker gevraagd of wij geen Digitenne pakket ontvangen hebben bij de aanvraag van Interactieve televisie, omdat we daar gewoon televisie mee zouden kunnen kijken.
Het vreemde is waarom dat de KPN medewerkers ons daar in die 43 minuten dat we hiervoor al aan de lijn hebben gehangen niets over gezegd hebben ?

We besluiten het Digitenne pakket op te halen bij de plaatselijke KPN winkel waar we blijkbaar recht op hebben.
Van 24 dec. tot 29 dec. hebben wij geen televisie gehad.

Omdat we ons toch nog willen laten informeren over het feit dat we die 99,95 per kastje volgens zeggen terug zouden krijgen, bellen we met de klantenservice.
Deze verteld vervolgens dat er geen 99,95 terug gegeven gaat worden.

Nu dus ook weer een compleet tegenstrijdig antwoord in vergelijking met het woord van haar medewerkers.

Al met al maakt dit dat we KPN beu zijn, de service is dus belabberd!

Wij hebben aangegeven dat wij niet bereid zijn de kosten voor Interactieve televisie te betalen over de periode dat wij hier niet over beschikten en dat wij graag alle gemaakte kosten voor het bellen naar de klantenservice terug willen zien.
Hier werd in toegestemd, maar of dit daadwerkelijk gaat gebeuren is de vraag.

Dankzij KPN;
- twee niet naar behoren werkende kastjes in huis voor Interactieve televisie
- de kosten van deze kastjes van 99 euro 95 per stuk niet terug krijgen
- uren aan de lijn kunnen hangen en vervolgens geen degelijk antwoord krijgen
- een heleboel slapeloze nachten, irritatie en ongeloof over hoe dit bedrijf klachten en problemen oplost.

Gesloten