LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misselijke reclame actie Renault Nederland

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Al hadden ze de beste automobielen van het universum Tinne ...
met een bedrijf dat op zo'n LAGE manier reclame moet maken
doet deze tomaat geen zaken ......

>cyber<

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door tinne »

waar jij wel of geen zaken mee doet is niet relevant, jij kwam met de opmerking: roest al in de folder, inderdaad cyber, 30 jaar terug wel. je gaf geen reactie op de topic starter. Die inene zo'n overdreven leuk vakantie kaartje kreeg.......

ook al heb je misschien veeeeeeeeeel vrije tijd: Niet overal op reageren, zou dat een optie zijn? zou zomaar kunnen.

EN om alle misverstanden te voorkomen, Voor de topic starter (waar het hier toch om gaat) WAARDELOOS, Renault hoort zijn zooi beter op orde te houden.

een ex Renault rijder, gewoon omdat ik iets anders zocht.

Tinne

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door cybertomaat »

je gaf geen reactie op de topic starter. Die inene zo'n overdreven leuk vakantie kaartje kreeg.......
me dunkt dat ik een van de eerste was die op TS reageerde.
en dwing me niet om verder op die andere "domme" opmerking
in te gaan want als jij tijd hebt om elke post die ik hier doe te becriticeren / kapot te analyseren zegt dat ook iets over hoeveel
vrije tijd jij hebt en hoevaak jij nutteloze posts doet :wink:

met nog steeds uiterst vriendelijke groeten ;

>cybertomaat<

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door tinne »

go peddle your sour grapes elsewhere........

geen latijn, maar doe er je voordeel mee. enneh, btw (als in by the way)

check vooral even al je berichten en de relevantie.

NEVG tinne

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Sorry hoor WvdD ......
ik bedacht me in eens :
elke keer dat ik hier post
word u ook weer met het topic geconfronteerd.

ik zal nu dan ook alleen nog op u reageren
en op kanovaarder als die zijn antwoord van renault binnen heeft.

>cybertomaat<

marleenbaas
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2007 00:06

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door marleenbaas »

Ik vond vandaag ook die brief in de bus........... Vond het een hele rare brief. Kom net terug uit parijs, heb pas mijn twingo verkocht en vond het allemaal wel heel toevallig. Ik zag aan de foto dat ie niet echt was en heb de brief toen goed onderzocht.Ik dacht aan een reclame stunt, maar vond het daar te misselijkmakend voor. Na zoekwerk op internet kom ik er dus achter dat het een reclame stunt is. Walchelijk!!!!
Ik ben er ook absoluut niet van gediend om zo benaderd te worden. Stelletje popiejopie's. Laat ze wat beters bedenken, ik koop die twingo in ieder geval niet.

groet uit Rotterdam

lime
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2007 09:00

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door lime »

Deze brief heb ik thuis ook ontvangen.

Bij mij is er twee weken geleden ingebroken. Echt veilig voelen deed ik mij thuis niet meer, omdat ze in persoonlijke spullen hebben gezeten en hebben meegenomen.
Moet je voorstellen hoe je je voelt als je zo'n brief krijgt en je weet niet van wie deze is. Deze persoon weet blijkbaar waar je woont, hoe je heet, en in wat voor auto je rijdt. Ik durfde nog minder alleen thuis te zijn. Tot ik erachter kwam dat dit gewoon een reclame-actie is! Dit is niet normaal. Nergens stond dat dit een reclame-actie is. Mijzelf zo gevoeld vanwege zo'n domme actie!
Ik hoop dat hier snel wat mee gedaan wordt, want ik voel me flink voor de gek gehouden en vindt het vervelend dat ik zo in de rats heb gezeten voor alleen een actie.

ronaldverh
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2007 23:18

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door ronaldverh »

Ik sluit me helemaal bij u aan, ik zou graag met gedupeerden een klacht en tegemoetkoming willen indienen. We waren ook helemaal van slag na het lezen van de brief. Het klinkt voor een buitenstaander misschien overtrokken maar bij het lezen van de brief van je vriendin waarbij allerlei emoties opgeroepen werden en er zelfs wantrouwen groeide binnen de relatie. Gelukkig kwamen we er na een klein uur, na veel peinzingen en zelfs achterdocht erachter via google dat het een fake-brief was. Verbouwereerd lazen we dat het een actie betrof van Renault Nederland
Het is echt ongelofelijk dat dit gedaan wordt, ik kan me voorstellen dat het heel veel onrust oproept binnen relaties wanneer een echtgenoot/vriend een dergelijke brief zou openen. We willen dat er actie gevoerd gaat worden en dat Renault een excuus uitbrengt naar alle "gedupeerden".

Die reclamegekken denken echt dat ze alles kunnen doen tegenwoordig!!

Rosje
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2007 10:33

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door Rosje »

Ook ik ontving vrijdag deze brief van Renault. Mijn vriend had echter de envelop geopend en vroeg zich af wat dit voorstelde... Hij haalde direct allerlei dingen in zijn hoofd. Ik begreep er niets van. Na wat speurwerk kwamen we erachter dat deze brief van Renault afkomstig was. Ik heb direct mijn dealer gebeld en gevraagd wat dit voor misselijke grap was. De medewerker aldaar bood direct zijn excuus aan.
Wil Renault nederland adviseren om hun PR mensen een nieuwe cursus te laten volgen hoe je mensen moet benaderen en hoe je correcte reklame moet maken.
Nu zijn wij mondig genoeg om eea na te zoeken maar hoe zit dat met mensen die op leeftijd zijn? Die begrijpen er helemaal niets van. Vind het zeer onbeschoft om die doelgroep met lieffie aan te spreken.
Heb er geen woorden voor....

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Als die kale dikke vieze verkoper van de lokale renault me met
"lieffie" aan zou spreken mag die hopen dat zijn kreukelzone's ook
de hoogste euro/Ncap score krijgen ... anders heeft ie ECHT een flink
probleem. :twisted:

Naar Marijke van personeelszaken en de virtuele afzender ben ik echter
wel nieuwsgierig ... we moeten idd maar snel wat gaan doen/drinken met z'n drietjes ...... :wink:

>Rob S. / cybertomaat<

JESSB
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2007 22:37

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door JESSB »

Ik heb dus ook zo'n brief gehad.
Bij ons kwam deze suggestieve brief keihard aan. Zowel mijn man en ik komen beiden uit relaties waarin de wederhelft het leuk vond om vreemd te gaan. U raadt het al... beiden stonden met rode wangen met deze brief in ons handen en al hakkelend kon ik mijn man er van overtuigen dat ik echt geen flauw idee heb van wie deze brief afkomstig is. Precies dezelfde tekst, echt te gek voor woorden. Als het een beetje gek had gelopen dan had renault door deze aktie een kapotte relatie op hun geweten!!! Gelukkig vertrouwen mijn man en ik elkaar blindelings maar toch... Renault is hier nog niet klaar mee hoor!!!

kusten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2007 20:03

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door kusten »

Ook ik heb precies dezelfde brief gehad, mijn man was zaterdag alleen thuis en opent de brief. Je kunt je voorstellen wat een geweldige zaterdag hij heeft gehad. Bedankt Renault, dit wordt dus GEEN nieuwe Twingo, helemaal geen Renault meer.

Yvonne

brandenburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2007 21:32

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door brandenburg »

Ook ik heb zo'n misselijke brief gekregen van Renault. Eerst lees je vol verbazing, want je hebt geen idee van wie je die brief hebt gekregen. Toevallig reis ik af en toe voor mijn werk en je denkt al snel dat het daar iets mee te maken heeft. Vooral omdat er in de brief naar een Marijke van personeelszaken wordt verwezen. Ik kan dit soort acties echt niet waarderen !!!

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door hharteman »

Renault heeft wel zijn doel bereikt met deze brief.
Je haalt er de media mee, en dat is de bedoeling van reclame toch?
Wij hebben deze brief dus ook gehad en hebben er even over na moeten denken.
We hebben er wel om moeten lachen.
Als je de brief goed bekijkt kun je zien dat het een print is.

Het is natuurlijk niet best dat Renault dat naar overleden ex klanten stuurt.
Grove fout dus, en hadden ze moeten veriferen of je daadwerkelijk nog een Twingo hebt.
Wij hebben al een paar maanden een fordje dus viel de brief al gauw door de mand.

artemis64
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:03

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door artemis64 »

Ik heb een aantal reacties gelezen en ben helemaal met jullie eens. Ik dacht in eerste instantie dat ik een stalker had gekregen van internet. Dacht weer aan die vervelende vriendje van vroeger en voelde mij ineens naar en ongerust. Na wat speurwerk kwam ik erachter dat het een reclamestunt was van Renault. Belachelijk...er zijn grenzen......Bij Renault schijnbaar niet....Ik hoef in ieder geval geen Renault meer.....

Amanda82
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:38

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door Amanda82 »

Ik heb helaas ook deze brief gehad.
En ik heb de halve nacht wakker gelegen om te bedenken van wie deze was.
Na vroeger gestalked te zijn, met o.a. dit soort briefjes voelde ik me niet echt lekker meer in mijn eigen huis.
Vind het echt belachelijk. Andere mensen zien dit als een geintje.
Nou, ik kan er niet om lachen...

rollergirl
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2007 16:57

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door rollergirl »

Nou ik heb de brief dus ook ontvangen en ik heb een hele tijd in therapie gezeten doordat ik door omstandigheden niet meer veel vrienden heb. Dus toen ik de brief las dacht ik eerst dat toch een van die kennissen mij zag staan, nou toen heb ik samen met mijn vriend gekeken en toen kwam ik er inderdaad achter dat het een reclame brief was. Ik kan wel zeggen dat ik hierdoor best geshockeerd was, ben dus naar de Renault dealer gegaan met de mededeling dat ik hier niet van gediend was en dat ik in de toekomst geen brieven meer van Renault wil ontvangen en verder dat ze mij nu nooit meer als klant zullen terug zien, want hier wil ik niets mee te maken hebben!!!!

Ellen80
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2007 16:40

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door Ellen80 »

Ik vind het bizar maar te hilarisch voor woorden dat iedereen zo overdreven reageert! :lol:

Het is een mailing, het is een concept en iedereen is er volledig ingetrapt. Ik snap best dat je er even diep over na moet denken en pas iets later tot de conclusie komt dat het niet echt is..maar kom op..zo overdreven reageren?

Lach erom, gooi het weg als je het niet waardeert. Met alle Hyves, MSN, chat-taal wat tegenwoordig wordt gesproken..en mensen zijn dan hierom geshockeerd? Hmm ik sta ervan van te kijken..

Geen nieuwe Twingo bekijken of kopen of zelfs Renault afschaffen door een gewaagde mailing van Renault Nederland? Ik denk dat jullie massaal Opel moeten gaan rijden, lekker degelijk ;)

Troostend kusje voor iedereen! 8)

JNB
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:19

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door JNB »

Ook op onze mat viel zo'n misleidende brief, na beide ruim 30 jaar trouwe Renault rijders te zijn geweest is dit de doorslag om op onze oprit nooit meer een auto van het merk Renault te plaatsen. Dat Renault hier zijn goedkeuring aan heeft gegeven.... Na een telefonische klacht te hebben ingediend zou er een tweede brief komen en we worden binnen 14 dagen teruggebeld........We wachten af.......!!!
Beledigend, Schandalig.....WAT EEN NIVEAU!!![/b]

el8
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:59

Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland

Ongelezen bericht door el8 »

Beste Ellen80

Persoonlijk vind ik ook dat mensen snel overdrijven tegenwoordig. Toch ben ik het deze x absoluut niet met je eens.
Heb je zelf deze brief ontvangen? Ik wel! En ik kan je vertellen dat ik niet geamuseerd was door de actie van Renault.
Gelukkig heb ik een goede relatie met mijn vriend, maar hij wist zeker dat er iets aan de hand was, daar ik op personeelszaken werk en een collega heb die Marijke heet! Het zou zomaar kunnen dat hij mij NIET had vertrouwd en dan was ons weekend mooi verpest geweest.
Kortom: ik vind de actie van Renault volkomen respect- en smakeloos. Dat jij erom kan lachen zegt meer over jouw onverschillige houding dan over die van anderen.
Overigens heb ook ik een klacht ingediend bij Renault en eis ik excuses voor deze actie.

Ellen

Gesloten