Pagina 2 van 3

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Geplaatst: 17 mar 2009 20:54
door Novica
Ik heb in 2002 een Vivaro gekocht met 100pk dieselmotor voor privé gebruik.
Nu 110000 op de teller diverse keer (ong. 15-16 keer) op vakantie ermee geweest.
Altijd volgeladen op vakantie (ook zware technische apparaten zoals elektromotoren enz.) en wij zijn ook met 5 personen.
Onze vakantiebestemming is altijd een Balkan land dat niet zo beste wegennet heeft. :D
Laatste 40km tot de bestemming is helemaal een drama (ongeasfalteerde wegen, steile bergen enz.) Tot op heden 100% tevreden. Nooit problemen en door Duitsland 150-160km/h met gemak. Keurig altijd bij de Terberg onderhouden, geen noemswaardige problemen.
In 2007 een nieuwe Vivaro (114pk diesel) voor de zaak nu 31000 op de teller en tot op heden geen problemen. Rijdt als een trein. Net eerste beurt gehad. Hiervoor een VW bus gereden wat ook goed rijdt maar maakt teveel herrie. Bij lange ritten erg vervelend. Heb ook T5 gereden maar die maakt ook teveel herrie. Dus als ik weer een nieuwe bus zou kopen, zou het toch weer Vivaro worden.

m.v.g.

Novica

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Geplaatst: 20 mar 2009 02:16
door odo
Bij ons bedrijfje heeft ook Vivaro L2H1 90 pk 6 jr dienst gedaan, vrijwel alleen stadsdiensten plm.90,000km. Geen grote onkosten, laatste jaren wel regelmatig kleine storingen. Fijn sturende wagen vergeleken met transit L2H2 en hi-ace kort. Onze Toyo bussen waren recordhouders onkosten en verbruik; 2 bussen voor de prijs van 3.

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Geplaatst: 20 jun 2009 21:48
door joju
:D

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Geplaatst: 30 okt 2009 22:02
door MarcelRood
Ik rijd voor mijn baas een Opel vivaro 2.0 CDTI 115PK
Er staat nu bijna 45000 kilometer op en ik ben bijna twee jaar in het bezit van deze auto. Het is een fijne auto om in te rijden, lekker stil qua geluid en even goed wel pit.
Mijn versnellings bak werkt nog wel maar het lawaai wordt steeds luider.
Als je in zijn stationair in zijn 1e versnelling rijdt hoor je het typische geluid het duidelijkst.
Ik ga binnen kort even langs de garage want dan zit ik hopelijk nog binnen de garantie.

Mijn Baas heeft net het wagen park vernieuwt met allemaal vivaro's
2.0 tdci en 2.5 tdci.

Wat ik mij opvalt is dat het onderhouds interval om de 30000 kilometer is, maar onder tussen ben je al weer een paar keer bij de dealer geweest omdat er weer wat stuk is. Erg jammer.

Groetjes Marcel Rood

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Geplaatst: 31 okt 2009 18:31
door fennes129
hoi heb ook een vivaro van eind 2008 2.5 cdti
net 59000 km en moet ook de versnellingsbak laten vernieuwen er is een lager oid kapot lease deze automaar dat verklaard waarom het zo duur is als ze weten dat de bak heeeel vaak kapot gaat

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Geplaatst: 31 okt 2009 20:03
door stofzuigertje
Een Nissan dealer weigerde deze te leveren en gebruikt voor service een Ford Transit....
Opel en Renault hebben dit wel vaker dus als Nissan Dealer als Ford Transit koopt?

Ik hoef niet meer na lezen www.problemcar.nl en daar komen ook diverse monteurs van garages ervaringen uitwisselen

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Geplaatst: 31 okt 2009 20:45
door compound
Ik rijd nu mijn Opel Vivaro (eigenlijk een Renault) ruim vier jaar, zelf nieuw aangeschaft. Nooit zwaar beladen, gemiddeld 15 keer per jaar met een aanhanger tussen de 750 en 1000 kg een ritje van hooguit 20 km. Het lijkt me dat een bestelwagen daar tegen moet kunnen. Bij een km stand van ongeveer 42.000 km was mijn versnellingsbak naar de gort, buiten garantie dus. Ik heb mooi alles zelf kunnen betalen een kleine 2000 euro. De Dealer kon niets voor mij betekenen, ook bij de importeur was het probleem niet bekend. Na een diagnose kreeg ik nog wel het advies om het door een erkende dealer te laten repareren i.v.m. de garantie. HOEZO GARANTIE. Mijn Vivaro is een kei fijne bestelwagen, die mij ook echt 100 procent bevalt. Bij de zoektocht naar mijn volgende bestelwagen zal ik er niet over peinzen om nog een opel te kopen.
Sterker nog mijn privé auto (ook opel) is aan vervanging toe, en dat zal ook niet een opel worden. Ik heb het wel een beetje gehad met opel wat mij betreft.
Ik hoop dat er iemand komt op dit forum die dit probleem bij opel kan aanvechten, samen staan we sterk.

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Geplaatst: 20 dec 2009 14:34
door snepvangers
Wat een bus! Eerst kregen we al niet de kleur die we wilde dus dan maar een andere. Nu hebben we de lagers al moeten vervangen, de verstelbare knop van de armleuning van de bestuurdersstoel valt er altijd af , al diverse keren daar voor weggeweest maar dit krijgen ze niet gerepareerd.
En nu!!!
De bus is van 2006 en heeft 30000 km gelopen en nu is de versnellingsbak kapot!!!!
Wie heeft hier ervaring mee want hij moet nog worden gerepareerd, dus hoelang ben ik hem kwijt en wat kost mij dit grapje want hij is net 2 maanden uit de garantie.
Ik vind dat opel hier wel wat aan mag doen want bijna al deze bussen mankeren dit.
We moeten ons samenspannen en er tegen aan gaan om voldoende vergoeding zoniet alles terug te kunnen vorderen van opel.
Ik mag er toch vanuit gaan dat opel hier iets aan gaat doen!!!!

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Geplaatst: 20 dec 2009 15:29
door thepass
@snepvangers

als je auto echt net pas uit de garantie is en het blijkt echt dat de kapotte versnellingsbak een fabricagefout is, dan zal OPEL zeker meebetalen aan deze reparatie. Ook je dealer zal een duit in de zak doen, zodat de kosten voor jou als klant MINIMAAL zullen zijn. De Wet schrijft n.l. voor dat je als consument een bepaald verwachtingspatroon van een product mag hebben en jouw verwachting is in ieder geval dat de bak niet kapot mag gaan na 30.000 km. Echter....... als blijkt dat de bak kapot is door onjuist gebruik, dus bv de auto constant te zwaar belasten en altijd een zware aanhager trekken, dan heb je geen recht op garantie. Je hebt n.l. zelf het risico genomen om de auto te gebruiken waar hij niet voor gemaakt is en dan vervallen sowieso alle (aanvullende) garanties.
Wat betreft de knop aan de leuning zou ik toch de dealer even goed aanspreken. Hij moet dit repareren c.q. vervangen. Uit je verhaal maak ik op dat dit reeds in de garantieperiode is geconstateerd en dus moet dit volledig onder garantie worden vervangen.
Tenslotte zou ik je adviseren een mail of brief te schrijven aan Opel Nederland waarin je in ieder geval je klacht inzake de versnellingsbak kenbaar maakt, zodat OPEL vast op de hoogte is als de dealer om een bijdrage van OPEL gaat vragen. Geen zorgen, ken OPEL al heel wat jaren en ze hebben mij nog nooit in de steek gelaten.
Post : General Motors Nederland, Klantenservice, Lage Mosten 49-63, 4822 NK, Postbus 8770, 4820 BB Breda.
eMail: [email protected].
Telefonisch : 0800-1410.

Veel succes.

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Geplaatst: 16 jan 2010 04:53
door willekeraaijmakers
Kappotte Tecshift Unit Opel Vivaro 2.5CDTI

Wij hebben onze vivaro van april 2006 gekocht toen hij 1 jaar oud was met bijna geen k.m. Nu wilde onze auto vorige week met het koude weer niet meer in zijn achteruit, dachten even dat het met de vorst te maken had. Nu blijkt dat de tecshift unit van de automaat kappot is kosten €4050.-
We hebben contact gehad met Opel Nederland en gezegd dat we het wel heel vlug vonden dat zo een duur onderdeel voor een auto die nog maar 70000 km. op de teller heeft al kappot is. De dealer heeft ook contact met ze gehad en kan niets meer doen dan ons 10% korting te geven op het onderdeel. Ik heb opel gemaild en kreeg het volgende terug.

Geachte mevrouw,

Het spijt ons uit uw e-mail van 15 januari te vernemen dat u onlangs werd geconfronteerd met een defecte tecshift van uw Opel Vivaro waardoor u deze moet laten vervangen.

In reactie op uw e-mail informeren wij u dat General Motors producten ontwikkelt voor een langdurig en intensief gebruik. Dit sluit echter niet uit dat mankementen incidenteel toch eerder dan verwacht en zonder aanwijsbare oorzaak kunnen optreden.

Aangaande uw opmerking inzake een financiële oplossing moeten wij u meedelen dat de door General Motors geboden garantietermijn van uw Opel Vivaro inmiddels geruime tijd verstreken is. In deze situatie kunnen wij u helaas geen tegemoetkoming meer in de reparatiekosten aanbieden. Voor een eventuele tegemoetkoming zult u overeenstemming moeten zien te bereiken met de leverancier van uw auto of met de reparateur in kwestie. Wij kunnen ons voorstellen dat dit standpunt door u als teleurstellend wordt ervaren. Toch vragen wij uw begrip voor het feit dat wij één lijn moeten trekken bij het toepassen van de garantiebepalingen.

Ze durven nog al heel internet staat vol van klachten over de slechte versnellingsbakken van de vivaro ik noem dit echt niet incidenteel.
Ik heb hierover ook nog contact met een juridisch adviseur gehad die me vertelde dat men van een auto die nog geen 4 jaar oud is en net 70000 op de teller wel mag verwachten dat ze iets van de kosten op zich nemen.
Niet dus nou Opel Nederland bedankt maar ik kan me er toch nog steeds niet bij neerleggen.

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Geplaatst: 16 jan 2010 07:31
door stofzuigertje
Opel, Renault en Nissan hebben hetzelfde probleem wel vaker vlak na de garantie, dus een relatief zwakke plek die vaker stuk gaat.
Ook de handgeschakelde sneuvelen vaker.

Wijs hun op dit forum en kijk ook even bij Vara Kassa en de monteurssite,
www.problemcar.nl waar dit ook bekend is.

De kans dat U na insturen van dit wel erg bekende probleem iets meer dan 10% korting zult krijgen is dan groter.

De volgende keer als je een auto wilt kopen eerst even zoeken op www.problemcar.nl want daar vind je de zakke punten en zou je eventueel vooraf kunnen beslissen een ander model of merk te kiezen.

Ook zou je dan weten of je verlengde garantie moet bijkopen of niet zodat je niet met het risico van dit soort rekeningen komt te zitten.

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Geplaatst: 14 feb 2010 21:51
door Fedorus
Opel geeft ook na de garantie periode coulance (90%) mits <150000km en binnen de 3 jaar. Daarnaast kan de dealer nu ook zelf beslissen wat hij/zij redelijk vindt.

En nog even over de hier opgehemelde VW's. Wij hebben er diversen rijden (lease) en allemaal hebben ze al vroegtijdig een koppeling, versnellingsbak of vliegwiel reparatie gehad. Verder slijten de steekassen bovenmatig.
Laatste rekening voor een T5: 2800,-. Ook (de nieuwe) Sprinters geven problemen (vooral elektronisch) waarbij de MB-NL (te) vaak niet thuis geeft.

Voor de vivaro rijders: ga naar TSC in Geldermalsen of Rhenoy in Waardenburg. Zij kunnen de bak veel goedkoper repareren.

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Geplaatst: 20 feb 2010 18:35
door 6t8acyjx
Mijn opel vivaro maakt een vreemd geluid
Ben langs mijn garage geweest conclusie versnellingsbak lagers kapot
mijn vivaro 2.5cdti is van bouwjaar 19 jun 2007 103000 km gereden
opel dealer wil niets doen uit garantie zegt hij
dus kosten 4500 euro voor eigen rekening
vind dit niet rieel aangezien de leeftijd van de bus
heeft ook altijd optijd zijn onderhoud gehad
wie weet raad
groeten anton :

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Geplaatst: 22 feb 2010 16:04
door snepvangers
Nu onze bus is eindelijk gerepareerd, hij had een kapotte versnellingsbak en dit op een leeftijd van 2 jaar en 2mnd en 30000 km op de teller! Dus net buiten de garantie!!!!
Opel garage etten-leur heeft de bus gerepareerd en dit hebben zij keurig gedaan, ze hebben eerst coulange aangevraagd bij opel en daar is uit gekomen dat we 10% van de kosten zelf moesten betalen en dit kwam neer op +/- 300,00 euro.
Opel heeft ons keurig behandeld ondanks dat de garantie om was en die 10% is wel te overzien als je weer een nieuwe versnellingsbak hebt!!!!!
Leg je er zomaar niet bij neer, uiteindelijk komen ze misschien wel tot een deal!
Groetjes priscilla Snepvangers uit wernhout

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Geplaatst: 17 mar 2010 12:26
door mieltimmers
Heb het volgende probleem met de Vivaro na 3 jaar versnellingsbak kapot, dit is niet meer dan een oliekering die in de versnellingsbak zit en waardoor het subframe er afgehaald moet worden dat maak de kosten zo hoog, 1.100,- euro.
Na 6 maanden later valt de turbo uit kosten 139,- euro
Weer een jaar later stuurbekrachteging kosten 400,- euro
3 maanden later weer valt de turbo uit. kosten nu 275,- euro
Opel zij dat dit sporadies voorkomt en gaf mij het advies om deze auto in te ruilen voor een andere Vivaro.
Ben al duizenden euro's kwijt aan opel maar, ook het vertrouwen.

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Geplaatst: 27 jul 2010 17:21
door Jeroen slager
Onze Vivaro staat op kenteken 1 februari 2008, het is een speciale VPC uitvoering. Km stand 88.000, net 90.00 km beurt gehad. Bij Hartgers Opel dealer in Hoogeveen. Sinds enkele maanden hoor ik een vervelend gezoem, zelf dacht ik dat het een wiellagertje was. Blijkt nu na de grote beurt dat het uit de versnellingsbak komt, de garantie is vervallen. Hartgers kan niets doen, en geeft het advies dat ik zelf maar contact op moet nemen met de klantenservide van Opel. Dat ga ik dan ook doen. Het kan toch niet zo zijn dat dergelijke mankementen zo snel optreden? Kosten ban € 2.200,-- zonder montagekosten!!

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Geplaatst: 23 okt 2010 14:43
door Sander888
Wij hebben ook problemen met de opel vivaro versnellingsbak.
Ons bedrijf heeft drie nieuwe vivaro's gekocht, 5 jaar geleden.
Alle busjes hebben problemen met de bak gehad.
Nu moet mijn versnellingsbak voor de tweede keer vervangen worden.
En dit na 172.000 km !
Volgens de garage, Merel in ZO Amsterdam, waar de bus in onderhoud is, is er is een kogellager kapot.
De garage waar de auto gekocht is, Motorhuis in Heemstede, daar is al eerder de vernellingsbak vervangen.
Erg vreemd dat er om de 2,5 jaar een andere versnellingsbak in gaat, precies na het aflopen van de garantie.
Is hier nog wat aan te doen bij Opel Nederland ofzo?
Wie helpt ons verder?

Sander

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Geplaatst: 23 okt 2010 16:05
door snepvangers
Als je een goede garage hebt dan moet deze coulange aanvragen bij opel, dit heeft onze garage ook gedaan en daardoor hoefde wij maar 10% van het totaalbedrag te betalen en dit kwam neer op 300,00. Alles is natuurlijk teveel als je zo'n jonge bus hebt maar het is te overzien dan.
Echter hebben wij nu onze 2de draagarm moeten vervangen dit is ook zo'n probleem bij deze bussen.
Kortom het zijn gewoon slechte bussen maarja we zullen het er mee moeten doen!
Gr. priscilla

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Geplaatst: 23 okt 2010 18:44
door stofzuigertje
Mijn advies;

Kijk eerst bij www.leaseplan.nl wat de kosten per maand zijn en je weet waarom deze Opel/Renault/Nissan bussen duurder zijn dan andere gelijkwaardige merken.

Ook op www.problemcar.nl kun je lezen dat er eerder vele problemen waren met deze bussen dus U had vooraf kunnen weten hoe matig ze eigenlijk zijn.

Verder heeft GM, de moeder van Opel zoveel mogelijk bezuinigd en ook Nokkenassen die zonder vastloop sporen of zo breken komt voor dus waarom dit ooit grootste merk van Nederland gekocht?

Zoek eerst naar de kosten, en een lease firma zal deze gewoon doorberekenen omdat zij wel weten wat zwakke punten zijn.
U weet nu ook waarom de meestal duurdere automaten bij Lease bij diverse merken toch goedkoper is per maand!

Alleen als je binnen 2 jaren genoeg KM maakte en kunt inruilen of binnen 3 jaren bij Nissan dealer kun je deze redelijk voordelig rijden!
Daarom adviseer ik de Nissan en geen Renault of Opel.....

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Geplaatst: 23 okt 2010 19:01
door Jeroen slager
Jeroen slager schreef:Onze Vivaro staat op kenteken 1 februari 2008, het is een speciale VPC uitvoering. Km stand 88.000, net 90.00 km beurt gehad. Bij Hartgers Opel dealer in Hoogeveen. Sinds enkele maanden hoor ik een vervelend gezoem, zelf dacht ik dat het een wiellagertje was. Blijkt nu na de grote beurt dat het uit de versnellingsbak komt, de garantie is vervallen. Hartgers kan niets doen, en geeft het advies dat ik zelf maar contact op moet nemen met de klantenservide van Opel. Dat ga ik dan ook doen. Het kan toch niet zo zijn dat dergelijke mankementen zo snel optreden? Kosten ban € 2.200,-- zonder montagekosten!!
Inmiddels alles naar tevredenheid opgelost. Totale schade € 5.000,-- Middels een coulance aanvraag bij Opel Nederland alles keurig opgelost. Wij moesten 10% dus € 500,-- bijdragen. De coulance aanvraag werd goedgekeurd omdat alle beurten op tijd door Oel garages uitgevoerd werden. Compliment voor Opel Nederland en Opel Wanders Assen.