LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keuken Mandemakers Wateringen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Gir
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2007 12:22

Re: keuken Mandemakers Wateringen

Ongelezen bericht door Gir »

Hallo kootje en alle anderen,

Bedankt voor je tip en hoop ook dat wij met z'n allen toch nog goed uitkomen. We hebben specificatie gekregen met de kastjes en apparaturen maar dan met een totaalprijs (wat we moeten betalen), maar niet afzonderlijk hoeveel dat ene kastje kost of ander kastje!!!

En verder hebben ze een andere serie nummer SC 66 van de keuken opgezet dan dat we hebben gezien 6006 (zonder die ribjes en mat) tijdens die avond. Dat hebben we ook telefonisch tegen hem gezegd, maar hij kwam met blabla. Dus dat moeten we gaan regelen. Maar hoe zal ik het aanpakken???

En wat kootje ook heeft met de betalingsregeling, ook voor 12 dagen alles betalen. Echt dom van ons. Te naief.... dat moeten we ook gaan aanpakken??!

Hoop wat van jullie experts te horen.
gegroet,

Pfffff

Re: keuken Mandemakers Wateringen

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 05 sep 2007 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keuken Mandemakers Wateringen

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Echt dom van ons. Te naief....
een stommiteit van ons maar gelijk te tekenen,maar goed berouw komt na de zonde
ja ik weet het dom dom maar goed
Hopelijk kunnen de volgende "keukenklanten" hier van leren..........

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: keuken Mandemakers Wateringen

Ongelezen bericht door nico_s »

En verder hebben ze een andere serie nummer SC 66 van de keuken opgezet dan dat we hebben gezien 6006 (zonder die ribjes en mat) tijdens die avond. Dat hebben we ook telefonisch tegen hem gezegd, maar hij kwam met blabla. Dus dat moeten we gaan regelen. Maar hoe zal ik het aanpakken???
Maak een afspraak met de keukenverkoper en probeer hem duidelijk te maken dat de specificatie niet is conform jullie afspraak en dat de specificatie herzien moet worden. Laat daarna een gespecificeerde keukenofferte maken waarin elk onderdeel vermeld wordt en de totaalprijs vermeld wordt. Onderteken die offerte allebei.

Als de keukenzaak niet wil meewerken, geef dan aan dat je geen overeenkomst hebt omdat de overeenkomst niet aangeeft wat er overeengekomen is en daarmee niet geldig is. Zie daarvoor andere vraagstellingen op dit forum.

Succes ermee!

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: keuken Mandemakers Wateringen

Ongelezen bericht door 16again »

Eerder gemaakte afspraken zijn op papier gezet, en door beide partijen ondertekend. Achteraf valt moeilijk te betwisten dat de papieren overeenkomst geen recht doet aan mondelinge afspraken.

Gir
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2007 12:22

Re: keuken Mandemakers Wateringen

Ongelezen bericht door Gir »

Hoeveel is ongeveer prijsverschil tussen SC66 en 6006???

Nu is het E20.000 incl. montage + aansluiten.

Blad composiet: 3.21 + 300 (L-vormig)
Apparatuur: combi magnetron/oven miele , siemens koelvries combi, atag 5 zone- inductie plaat + afzuigkap, siemens vaatwasser. 2xspoelbak (4kanten), 1 kraan
Keukenkast: 2*hogekast tbv koelvries en combi hoogte 231.8 met korflade
Onderkasten:
1-45 lade + 2 korflade
1-120 spoelkast bvl + 2* korflade
1-60 tbv vaatw
1-90*90 hele draaicarroussel gek (3lg)
1-90 lade + 2*korf
1-120*65 halve draaicarr /2plateau inchroom rail
+afvalsysteem 2*8 2*17
+mat met houten vestelbare staven tbv borden

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: keuken Mandemakers Wateringen

Ongelezen bericht door hark »

Gir,

Ik zie nu staan montage + AANSLUITEN.
Willen ze dit echt doen dat aansluiten van water, gas en afvoer op riool ?
Vraag hier zeker 2x naar !

IntegerEnEerlijk
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jan 2007 11:58

Re: keuken Mandemakers Wateringen

Ongelezen bericht door IntegerEnEerlijk »

lekker negatief allemaal......Mandemakers is gewoon een goede zaak!
Heel DMG levert tienduizenden keukens per jaar. Alleen de azijnpissers lees je op dit forum.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: keuken Mandemakers Wateringen

Ongelezen bericht door hark »

Mooie naam, IntegerEnEerlijk voor iemand die het voor Mandemakers opneemt.......

Ik ben een consument die onlangs een nieuwe keuken heeft gekocht.
Zeker niet goed mijn eerdere bijdragen gelezen....

Toen ik een goed jaar geleden mij aan het orienteren was ben ook ik uiteraard naar de ""ketsheuvel" gegaan om oom Ben met een bezoek te vereren.
Toen was ik nog naief en onbevangen.
Na die middag was dat op slag verandert......
prima geholpen bij Mandemakers en ze namen alle tijd zoals het hoort.
Maar dan....na 3-4 uur komen de apen uit de mouw.
En daar werd ik echt pissig om :
* U hoeft wel niet aan te betalen meneer maar uiteraard wel het gehele bedrag voldoen een week voor levering.... We hebben zulke nare ervaringen uit het verleden..... Mijn antwoord : Dus U vertrouwt mij niet dat ik betaal na oplevering van de keuken ? Waarom moet ik U dan wel vertrouwen dat U gaat leveren?
* Helaas sluiten wij gas, water, afvoer etc niet aan...we hebben meer verstand van keukens monteren....U moet zelf even een lokale loodgieter regelen.

Kijk als ik dit niet fijn vind ben ik toch geen azijnzeiker of wel dan ????

Dat er uberhaupt mensen als InTegerEnEerlijk zijn die liever vooraf betalen en zelf loodgieter gaan spelen, daar snap ik nu niets van.....vreemd dat dit soort mensen er zijn die snel van hun ping ping afwillen.... :?: :?:

mirella1st
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jun 2007 13:19

Re: keuken Mandemakers Wateringen

Ongelezen bericht door mirella1st »

En heb je uiteindelijk een specificatie gekregen van Mandemakers?
Ze werken met de laagste prijs garantie dus als je de keuken goedkoper vindt bij een andere dealer dan krijg je het verschil dubbel terug zeggen ze. Vandaar dat ze van een siematic keuken liever geen specificatie meegeven want dan kun je nog bij andere siematic dealers een offerte opvragen. Met hun huismerk keukens kan dat niet.Of had je al bij een andere siematic dealer een offerte gekregen.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: keuken Mandemakers Wateringen

Ongelezen bericht door GWTE »

Beste Hark (sukkel),
gas en afvoer op riool ?
Dit lijkt mij geen goed idee...... :wink:

johnjones
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 okt 2007 19:58

Re: keuken Mandemakers Wateringen

Ongelezen bericht door johnjones »

jouw overbodige reacties op dit forum zijn ook geen goed idee.

eurostar
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jul 2008 09:04

Re: keuken Mandemakers Wateringen

Ongelezen bericht door eurostar »

Eindhoven 29-06-2008 Brugman T.A.V correspondentie Biesboschweg 4
5145PZ Waalwijk





Mijne Heren ,




Wij hebben bij uw vesting van Brugman keukens in Ekkersrijt te Eindhoven
op 21-06-2008 een keuken gekocht ,
wij zijn best tevreden over de aankoop van de keuken die ons toch bijna 22000 euro kost .
Waar wij totaal niet tevreden zijn is de manier waarop wij de keuken hebben gekocht ,
Wij kwamen namelijk binnen omdat wij een andere woning aan het aankopen zijn waar wij pas in januari 2009 in mogen ,en we wilden omdat we nu de tijd hebben eens op ons gemak rondkijken wat alles een beetje kost om onze woning straks in te richten ,
zo belanden wij ook in de vesting van Brugman keukens te Son.
Wij werden meteen door verschillende veekopers ontvangen ,de een wilde ons voorlichten over een badkamer en de andere over een nieuwe keuken ,zo zaten we met ons vieren aan een tafel waar de 2 verkopers ons over de badkamer begonnen voor te lichten ,eerst wilde ze het budget weten wat wij wilden uitgeven voor alles , daar wij totaal niet wisten wat we wilden en zei ik hun dat we geen idee hebben hoeveel zoiets kost , maar ze bleven maar hameren wat wij wilden uitgeven aan alles , ik heb geen antwoord daarop gegeven omdat ik het ook niet wist.
toen namen ze ons mee naar de badkamers en zochten met ons mee naar de mogelijkheden die er waren voor onze badkamer ,na een tijdje te hebben rond gekeken konden wij niet echt slagen in hetgeen dat wij wilden ,en gaven toen aan dat we eerst toch maar naar een keuken wilde kijken ,waarop de badkamer verkoper best wel geïrriteerd antwoorden,dan vergeten we die badkamer maar ,dan ga maar eerst naar de keuken kijken ,door de manier waarop hij dat zei voelde we ons al best ongemakkelijk.
Toen werden we meegenomen naar de keukens waar we weer aan een tafel gingen zitten
ook de badkamer verkoper kwam er weer bij zitten
we hadden al een keuken gezien toen wij binnenkwamen en in de tijd dat we met die badkamer bezig waren had de keukenverkoper al een tekening gemaakt van de keuken en de opstelling,
de verkoper noemde de prijs van 28000 euro ,waarop ik zei dat ik zoveel nooit aan de keuken zou uitgeven, toen zei hij ja maar ik heb ook nog geen korting geven die kan ik er nog vanaf doen ,
ik was best nieuwsgierig waarop hij dan zou uitkomen , hij ging aan het rekenen en kwam terug met een prijs van 23000 euro , waarop ik zei dat is best een nette prijs maar voor ons toch nog teveel ,ook gaf ik aan dat Brugman pas de 1e zaak was waar wij binnen liepen en dat we nog niets van keukens gezien hadden ,we wilden eigenlijk omdat we tijd zat hebben toch op ons gemak nog even rondkijken ,toen zei de badkamer verkoper hoe kunnen we jullie nu uit de markt kopen om de keuken door brugman te laten leveren ,wij gaven aan dat wij toch nog niet wilde kopen omdat onze hypotheek nog niet rond was en we nog niet wisten of we een vergunning kregen om de woning uit te bouwen anders past de keuken nog niet eens, maar toen begonnen ze alle 2 dat de hypotheek wel geen probleem zou zijn als je al zover met alles bent en als de uitbouw vergunning niet door zou gaan dan mocht ik de keuken altijd aanpassen dat was geen enkel probleem we konden van alles alsnog laten vervallen we konden inbouwapparatuur wijzigen ,alles was mogelijk
ik zei we weten nog niet eens wat voor inbouw erin komt daar hebben we nog niet eens naar gekeken, waarop de 2 verkopers ons mee sleepte langs de apparaten en zeiden dat zit erin dat komt erin enz. we waren in 5 min. klaar ??????? maakt niet uit zei de verkoper je kan toch alles veranderen maar dan weet ik wat ik ongeveer met de prijs nog kan doen .
we gingen weer zitten ,we zaten inmiddels alweer uren binnen en waren het na vele kopjes koffie en fris allemaal wel een beetje beu,het was allemaal iets teveel in veel te korte tijd
ik zei dat ik het toch nog niet wilde tekenen , waarop hij zie doe eens een bod,op de keuken mijn vrouw antwoordde daarop 18000 euro ,dat vonden ze dus niet rieel waarop de 2 verkoopers zeiden vind je 20000 euro een goede prijs ,ik zei dat ik die prijs wel netjes vond ,
meteen daarop zeiden ze we gaan even met de baas overleggen , na een paar minuten kwamen ze terug en zeiden proficiat een heeft de keuken ???????????????
we wilde eigenlijk toch niet tekenen maar na steeds maar het gehamer dat dit een pracht prijs was en dat ze de laagste prijs garantie gaven en dat ik alles mocht veranderen zijn we uiteindelijk toch onder die druk bezweken en we hebben getekend .
meteen toen we buiten kwamen en even tot rust kwamen voelde we ons eigenlijk toch niet lekker over de manier waarop het verlopen was, we gingen naar huis , eenmaal thuis gekomen ging ik eens naar de site van brugman ,
en meteen zie ik dat er een actie is Gratis keuken plaatsen en een buitenkeuken ter waarde van bijna 1000 euro ?????????
ik haalde er mijn vrouw bij en zei hier heb ik ook recht op dit duurt tot 6 juli,
de keuken plaatsen kost ongeveer 1600 euro dus dat heb ik dan toch verdiend dachten wij
die bbQ vonden we niet eens echt belangrijk maar het was toch een mooi ding toen we hem zagen ,
in tussen keek ik verder op internet en kwam op een forum uit dat over keukens ging
toen zag ik ook een forum met klachten over Brugman Keukens ,
ik ging eens lezen wat er allemaal verteld werd en onze belevenis van die dag kwam vele malen voorbij , agressieve verkoop door de verkopers van brugman mensen zwaar onder druk zetten om te verkopen precies hetzelfde verkooppraatje als wij mee gemaakt hebben ,het 1e wat ze van je wielen weten is je budget ,ook dat klopte het overleggen met de baas klopte het onderhandelen gaat bij iedereen hetzelfde kortom er zijn veel klachten over de manier van verkoop,ook wij voelde ons niet prettig waarop alles gegaan is ,
maar mijn vrouw wilde toch de maandag erop terug om nu eens op haar gemak de apparatuur de knopjes enz. uit te zoeken wat daar waren we niet echt aan toe gekomen ,en we wilden meteen even aangeven dat wij ook recht op gratis plaatsing en die buitenkeuken hadden, daar onze keuken ver boven de 6000 euro kost en vanaf 6000 euro geld die actie.
Die maandag erop gingen wij naar Brugman we vroegen of iemand ons kon helpen met het aanpassen van de keuken ,ook de badkamer verkoper zagen we weer maar die was een stuk minder behulpzaam als de 1e keer hij mompelde hallo en liep door , toen gingen we maar naar de balie en vroegen of iemand ons kon helpen.
helaas kon dat niet want de verkoper die ons geholpen had was vrij , ??? er liepen er zat rond maar die konnen mij niet helpen ???? dus ik moest maar een afspraak maken
weer liepen wij met een vervelend gevoel naar buiten ,de andere dag maar weer een middag vrij genomen en weer naar brugman nu volgens afspraak.
we gaven de verkoper aan dat we nu eens op ons gemak de apparaten wilde bekijken en eventueel aan wilde passen enz.
was geen enkel probleem zei hij ,we keken eens rond en hadden enkele dingen aangepast ,
maar daarmee werd de keuken weer 1120 euro duurder mijn vrouw begreep dat niet helemaal die dacht dat we hadden afgesproken dat we gewoon mochten wisselen ,viel dus tegen .
daarna maakte ik de verkoper er op attent dat er een actie liep dat mijn keuken gratis geplaatst werd en dat ik ook recht heb op die buiten keuken ,
volgens de verkoper heb ik al actie;s zat gehad en had ik er geen recht op want dan had ik een hele andere prijs gehad ,zo'n actie is een lokkertje zeiden ze dat betaal je gewoon zelf .
ik antwoordde dat ik geen actie gehad heb maar dat er over de prijs is onderhandeld,wij hebben die prijs omlaag gedaan met acties zei hij toen ,maar daar heb ik niet om gevraagd zei ik ,
Nu wedt ik opeens een beetje onaardig ik wilde die keuken eigenlijk niet eens meer ,ik zei dan haal de inbouw apparaten er maar uit die kan ik op internet voor de helft bestellen dan ben ik toch goedkoper uit , ok zei hij dan gaat er ongeveer 4000 euro af , ppf dat kon niet op mijn rekening staat bina 7000 euro, maar daar had hij weer korting opgegeven zei hij ,ik was het helemaal zat nu dus ik gaf aan dat ik de hele keuken wilde annuleren, maar helaas dat kan ook niet zei hij anders kost het je 30% van de koopprijs,
Ik wist niet wat ik hoorde deze dingen waren me de 1e dag geen van alle verteld dan had ik dus nooit getekend ,
al met al we vinden de keuken mooi we hadden hem toch wel gekocht zonder al die druk die op ons is uitgevoerd alleen pas in september of oktober
ik heb inlichtingen gekregen dat ik de keuken wel mocht annuleren dat brugman geen poot om op ter staan heeft als ik het tot een proces laat komen ,en dat ik zeer zeker recht heb op die lopende aktie, gratis plaatsen en de buitenkeuken ,
ik voel me op dat gebied ook zwaar bedonderd ,
ik hoop dat u nog iets voor ons kan doen om dit recht te zetten .
ik wacht uw reaktie af , daarna zal ik samen met enkele andere gedupeerde van het forum over brugman keukens deze en hun brieven naar het TV programma Kassa sturen misschien dat die iets kunnen betekenen voor ons ,
is dit nu het brugmann gevoel waar de verkoper het over had

deze brief moets ik naar waalwijk sturen
maar na 1 dag kreeg ik de filiaalchef in eindhoven
die vond het laf dat ik de brief achter zijn rug om gestuurd had
en als ik de keuken niet wil is het ook goed maar dan betaal je maar 30% vertelde hij me

fijne ervaring met brugman keukens

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: keuken Mandemakers Wateringen

Ongelezen bericht door 16again »

Omdat je keuken al geplaatst en betaald is (uiteraard geheel vooruit...) kun je weinig meer beginnen.

Wel zorgen dit soort verhalen dat anderen op hun hoede zijn, en bepaalde winkels gaan mijden.

Mensen die soortgelijke ervaringen hebben opgedaan na 15 okt 2008, kunnen zich beklagen bij de consumenten autoriteit (beroep op wet Oneerlijke Handels Praktijken)
http://www.consumentenautoriteit.nl/
Lost in individuele gevallen niets op, het bedrijf in kwestie loopt wel kans op flinke boete...

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: keuken Mandemakers Wateringen

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: keuken Mandemakers Wateringen

Ongelezen bericht door 16again »

wij zijn best tevreden over de aankoop van de keuken
Hierdoor dacht ik dat de keuken naar tevredenheid geplaatst was.
Als ik het verhaal verder lees is er verder nauwelijks aanleiding tot tevredenheid!

Vraag altijd een opdracht specificatie voordat je iets gaat wijzigen. Anders blijkt bij wijzigingen later, dat hetgeen je laat vervallen bijna gratis werd weggegeven, en je de hoofdprijs betaalt voor vervanging.

Als er een actie loopt (gratis montage + tuin BBQ) dan behoort dit in het openingsaanbod opgenomen te zijn.

De brief was van 6-2008, was is er in tussentijd gebeurd?

Klant was ooit Koning
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 dec 2008 10:49

Re: keuken Mandemakers Wateringen

Ongelezen bericht door Klant was ooit Koning »

@ Gir,

Om het leed voor jou iets te verzachten, schrale troost ik vaar op dit moment in hetzelfde gammele DMG schuitje :cry: . En zo te zien zijn wij niet de enige.

http://www.telegraaf.nl/overgeld/rubrie ... html?p=8,1

In individuele gevallen mogen ome Ben en zijn kornuiten inderdaad (en helaas) afwijken van de CBW voorwaarden om het gehele bedrag van aankoop te voldoen nog voordat de boel is afgeleverd :twisted: . Lees wel er staat in individuele gevallen. Ik heb inmiddels contact opgenomen met iemand van Consuwijzer. Zij zien wel degelijk openingen om niet te voldoen aan de afwijkende en malafide voorwaarde om twee weken voor levering alles te betalen. Jij,ik en vele anderen met ons zijn namelijk niet als individueel geval in behandeling genomen door het concern van DMG. In vele zaken die deel uitmaken van DMG is het betalen voor aflevering namelijk het algemene beleid, kijk en daar zit het verschil.
M.a.w bij een klacht jouwerzijds aan de geschillencommissie dient de firma Mandemakers aan te tonen dat zij jou als een individueel geval behandeld hebben.
Er zou volgens Consuwijzer pas sprake zijn van een individuele behandeling (met afwijkende voorwaarden die in het voordeel van ome Ben zijn) als jij een extra blad of a4tje met speciale voorwaarden ondertekend zou hebben. En dit extra blad mag in het proces van aankoop van een keuken (administratief gezien) nooit deel uitmaken van de standaardadministratie., immers vanaf dat moment is er geen sprake meer van een individuele behandeling en legitieme afwijking conform de algemene CBW voorwaarden :lol: .

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: keuken Mandemakers Wateringen

Ongelezen bericht door 16again »

In individuele gevallen mogen ome Ben en zijn kornuiten inderdaad (en helaas) afwijken van de CBW voorwaarden om het gehele bedrag van aankoop....
Dat is NIET zo!
Stap hiervoor maar naar de geschillencommissie.
Deze commissie verwijdert sowieso elk beding uit de overeenkomst, dat voor de consument ongunstiger is dan de CBW voorwaarden. Vooruit betalen is ongunstig, je riskeert 85% van de koopsom bij een faillisement.

Het wordt anders als er iets op de bon staat als 3% korting ivm vooruitbetaling

eurostar
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jul 2008 09:04

Re: keuken Mandemakers Wateringen

Ongelezen bericht door eurostar »

de keuken moet nog geplaatst worden dat zal rond februari worden schat ik

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: keuken Mandemakers Wateringen

Ongelezen bericht door 16again »

Eurostar,
Als er al zoveel tijd verstreken is zonder dat je verdere stappen hebt gezet, maakt het eigenlijk weinig meer uit of keuken al geplaatst is:

Als je al recht hebt om onder de koop uit te komen, dan kan je dat recht verspelen door te lang te wachten.

Gesloten