LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kleur keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
kk61
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 jun 2007 21:05

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door kk61 »

Om even in te haken op de reactie van Umwoning.
Onderstaande link verwijst naar iemand die eerder op dit forum heeft gereageerd en een link heeft geplaatst van haar keuken. Ook in wit en zwart. Ga ervan uit dat ik naar deze link mag verwijzen.

http://www.atheon.nl/hunslip/2007/keuke ... mtiel.html

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door GWTE »

als je zoveel geld moet neertellen, mag je best deze vraag stellen.
Beste JP,
Dit is echt het aller slechtste argument ooit. Als je een dure BMW koopt van € 95.000,- wil dat niet zeggen dat er een trekhaak onder zit…..Want dan kost hij namelijk € 95.895,-……snap je?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Beste GWTE de verwijzing "deze vraag" refereert aan de vraag over een kleur, niet over een accessoire..........snap je?



De kleuren wit en magnolia zijn beide eenvoudig te combineren met andere accentkleuren daarom veel gekozen.
Is puur een smaak kwestie bij ons wordt meer wit als magnolia gekozen, zelf zou ik voor magnolia gaan omdat ik juist van de meerderheid af wil wijken (aard van het beestje).

kk61
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 jun 2007 21:05

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door kk61 »

En darom kies ik voor wit maar nu eens niet met het geijkte zwarte blad.

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door nico_s »

jp678,

Zwart graniet met witte kasten is een chique combinatie.
Tip: Met accessoires kun je de keuken opfleuren.
Bijvoorbeeld door een mooie rvs-vaas met mooie witte bloemen daarin op het keukenblad te zetten.

Pfffff

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

zucht

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door scheuj »

:lol:

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door hark »

@ JP678 :
toch jammer dat je op een forum niet normaal je vraag kwijt kan zonder dat mensen je vraag afkraken
Ik ben de eerste geweest met een serieuze reactie.
Beetje lol maken erna moet ook kunnen lijkt me ! :wink:

@ InterEnEerlijk :
waarom niet rose?!
Allemaal naar Mandemakers voor een rose keuken: well alles dokken voor levering a.u. ( geldt niet alleen voor deze incourante kleur rose maar voor alle kleueren ) en uiteraard zelf voor loodgieter spelen !! :twisted: :twisted:

@ Umwoning :

[/quote]wat nou als je met 3 kleine kinderen thuiszit die met hun vieze handen overal aan zitten?

Jij hebt het over serieus nemen van Bram; de topicstarter ??? Zal veel verschil maken tussen wit hoogglans en magnolia wit hoogglans.
Even bij topic blijven dus.... :lol:

@ pfffff :
zucht
Ben je er weer?

Bram26
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:07

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door Bram26 »

Lachwekkend en verbazend om sommige reacties hier te zien. Er wordt vooral veel op elkaar gereageerd, in plaats van inhoudelijk. Zal niet in herhaling vallen.

Zoals ik juist aangaf in mijn vraag is het uiteraard een kwestie van smaak en hoef ik dat niet uitgelegd te krijgen. De gemiddelde keukenverkoper komt helaas ook niet verder dan aan te geven dat het een kwestie van smaak is. Maar het gaat mij dus om andere rationele aspecten, waar je op moet letten bij het kiezen van een kleur(combinatie).

Als leek kun je van alles vinden ten aanzien van kleuren, maar heb je mogelijke consequenties nog niet direct door. Daar gaat het mij om en gelukkig een aantal zinnige opmerkingen hier gelezen.

Polly Parker
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 feb 2007 15:58

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door Polly Parker »

Ik ben het helemaal met je eens, ook ik ben verbaasd over de reacties.

Om op je oorspronkelijke vraag terug te komen: wij hebben bewust gekozen voor Magnolia, of te wel net niet wit.
We hebben dit gecombineerd met een donker grijs, 8cm dik stenen aanrechtblad, en de corpus van de kast (als ik het goed schrijf) eiken.
De vloer is van leisteen. het totaalplaatje is super!!

Ik vind de kleur makkelijk te combineren, tot nu toe in ieder geval geen spijt. Alles samen geeft een warme, zonnige uitstraling.

Mijn vorige keuken (in mijn vorige huis) was ook hoogglans, maar dan echt wit, met een zwart aanrechtblad.

Nu maar wachten op nog meer van die flauwe, cynische reacties.

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door WARNING! »

Nu maar wachten op nog meer van die flauwe, cynische reacties.
Dat klopt, vandaar mijn reactie. Magnolia heeft niets met net niet wit te maken. Net niet wit is een off white, bloesemwit of oud wit zoals bij Häcker. Magnolia is meer een hele lichte creme kleur met een vleugje roze erin. Je hebt duidelijk meer verstand van verzekeren merk ik.....altans dat hoop ik dan maar. Of je bent een man.
Laatst gewijzigd door WARNING! op 13 sep 2007 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door scheuj »

En jij kleurenblind!!! Ik hoop dat je meer verstand hebt van keukens want de kennis van de engelse grammatica en de nederlandse taal is niet best bij deze kk..........................................als je het nog niet wist..............keukenkneus.

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door WARNING! »

Ik hoop dat je meer verstand hebt van keukens want de kennis van de engelse grammatica en de nederlandse taal is niet best
Engelse grammatica?......Nederlandse taal? Te veel lijm gesnoven denk ik!

SN00PY
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2007 15:33

Re: kleur keuken

Ongelezen bericht door SN00PY »

Laten we het even gezellig houden!

Ik denk dat je ook moet kijken naar de ruimte waarin de keuken staat, bijvoorbeeld naar de hoeveelheid daglicht. Ga daarnaast eens naar een aantal showrooms. Hebben wij ook gedaan en in veel gevallen dat wij dachten dat het spierwit (hoogglans) was, was het toch magnolia. Het ziet er dan veel witter uit, maar niet te steriel. Zelf hebben wij gekozen voor een donkerbruine keuken, met een wit blad. Weer net even wat anders en in ons geval beter te combineren met ons interieur (=open keuken).

Succes met het kiezen en ik kan me alleen maar aansluiten bij de eerdere reactie, dat je niet van een sample moet kopen, maar naar het geheel moet kijken!

Gesloten