LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlanders strooien online met gegevens

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
alert

Re: Nederlanders strooien online met gegevens

Ongelezen bericht door alert »

tros radar : Je stelt het zelf bij de kaak. Kan je dan ook een oplossing aangeven. Als ik mijn gegevens ergens tegen kom en dat ik niet wil hoe kan ik dat verwijderen.
Hoe? Bij wie . Waar vind ik dat. Hoe werkt het.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Nederlanders strooien online met gegevens

Ongelezen bericht door agro »

Als ik mijn gegevens ergens tegen kom en dat ik niet wil hoe kan ik dat verwijderen.
Als je je gegevens "ergens" tegenkomt heb je die waarschijnlijk daar zelf opgegeven, dus de vraag kan dan gesteld worden waarom geef je die gegevens als je deze vervolgens niet wil "tegenkomen"
Voor verwijderen daarvan zal je bij de beheerder van de desbetreffende site moeten zijn, daar heeft de moderator of redactie van Tros Radar geen inzicht of zeggenschap in.

alert

Re: Nederlanders strooien online met gegevens

Ongelezen bericht door alert »

agro : dat is niet altijd juist.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Nederlanders strooien online met gegevens

Ongelezen bericht door agro »

agro : dat is niet altijd juist.
Wat is er niet juist aan dan?
Als iemand gegevens van jou op internet plaatst, zal die toch deze gegevens ooit van jou hebben moeten ontvangen.
Waarom zou een willekeurig iemand gegevens van jou al dan niet prive op internet willen plaatsen?

alert

Re: Nederlanders strooien online met gegevens

Ongelezen bericht door alert »

agro : dat is niet altijd juist.
Ga het hier niet uitleggen omdat het hier verboden is dat te doen.
En om misbruik te voorkomen. 8)

RemyB
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 dec 2005 18:43

Re: Nederlanders strooien online met gegevens

Ongelezen bericht door RemyB »

Veel nederlanders liggen in een hypocriete spagaat als het gaat om het geven van persoonlijke informatie.
Aan de ene kant roepen ze dat privacy belangrijk, komen in protest als de gegevens op straat liggen. Tegelijk vullen ze bij de minste prijsvraag diezelfde informatie in.

Wellicht nog erger is het prijsgeven van informatie van anderen. Internet staat vol met sites waarop een 'breng vrienden op de hoogte'-knop te vinden is. Of mogelijkheden om in een klik je hotmail/outloop/gmail/... te importeren. Wat dan niet duidelijk gemaakt wordt is dat je door te klikken op 'ja' toestemming geeft al je contacten te bestoken met uitnodigings-email van een dienst. Wat de direct marketing bedrijven doen met dergelijke informatie laat zich makkelijk raden.

Beartjes
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2007 10:31

Re: Nederlanders strooien online met gegevens

Ongelezen bericht door Beartjes »

Ik vul normaliter geen prive gegevens in, alleen bij bestellingen online is het helaas noodzakelijk.
Maar verder, fake namen en adressen, mail adres speciaal aangemaakt voor online zaken, dus geen prive mail etc.
Ben dat betreft zeer voorzichtig.

Paullus
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2004 20:15

Re: Nederlanders strooien online met gegevens

Ongelezen bericht door Paullus »

Het probleem is dat je vaak verplicht wordt een geldig e-mailadres in te voeren om bijvoorbeeld lid te worden van een forum of ergens voor te stemmen.
Er wordt dan een mailtje gestuurd naar jou waar je op moet klikken om iets te activeren. Als de database gekraakt wordt van zo'n site of de gegevens stiekum doorverkocht worden, zit je dus met de gebakken peren.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Nederlanders strooien online met gegevens

Ongelezen bericht door Moppentappers »

dan kun je temporarly inbox of nospam4us gebruiken

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlanders strooien online met gegevens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voor emailadressen achterlaten is er een mooie oplossing:

www.jetable.org

Gesloten