LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] moterolie

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
BMS.Purmerend

Re: moterolie

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

a.van.hemert

Mijn excuus voor de lange verhalen het leek mij de beste en eerlijkste informatie betreffende u vraag.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: moterolie

Ongelezen bericht door D1RK »

Eerst de H100, toen de minder slechte H200 en ook Kia zie je steeds minder, eind vorige eeuw waren deze bussen erg populair, duizenden, en nu?

Na de lease termijn bleken ze onverkoopbaar, deze Koreaanse Trabantjes,,, export Afrika, en daar zie je ze roken....

Bezuinig voor de H200 turbo diesel, een iets betere dan eerste niet op de olie, want juist slechte motoren hebben meer kwaliteit nodig dan Japanse Mitsubishi..
Ze bouwde Mitsubishi's in Korea, maar wel met Japanse onderdelen!
De motoren van Hyundia zijn in licentie gemaakte verouderde Mitsus...
maar verder, wegwezen!

Hyundia maakt erg goede modellen, Kia ook, en toch heb ik een Mitsubishi gekozen, minder mooi model, maar als je de prijzen van 3 jaar oude gelijkwaardige bekijkt, bij gelijke nieuwwaarde is Mitsubishi meestal het duurste, en staan ook minder lang te koop!

Veel occasion hallen hebben jonge en mooie auto's uit Korea, maar ze worden na 1 of 2 keer dit merk toch meestal vervangen door Echte Jappen!

De olie van de diesels of benzine, gezien de lange lijst op www.problemcar.nl zou ik deze het liefste inruilen en geen olie meer zoeken!

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: moterolie

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

en een vito noem ik nou niet bepaald ene mercedes :)

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: moterolie

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Maar er staat wel zo'n mooie ster op de motorkap en dat schept bepaalde verwachtingen.
De H200 was en is een heel stuk goedkoper -ruim 20% - dan een vergelijkbare Merc en dan verwacht je niet dat een Hyundai net zo goed/slecht presteert als een dure Mercedes (welk type dan ook).
De Hyundai's hadden met name een hoge irritatiefactor; als je de motor een beetje heel kon houden had je er relatief weinig kosten aan(mede dank zij 3 jaar garantie).

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: moterolie

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

mercedes heeftr bij mij al jaren niet meer de status die ze ooit terecht verdienden


als ikd enk merceds bus denk ik mercedes 207 208 209

ik heb ene 408 gehad, oersterk, oerdegelijk , niet stuk te krijgen,maar verre van comfortabel

de 200 lijn is ook niet geweldig comfortabel maar zit daar wel een flinke stap boven, degelijk ook

tussendoor nog ene verloern mb100 en die flauwekul

daarna kwam de sprinter en dat was wat mij betrefd ook behoorlijk minder

duss de 200 serie, oude model, vanaf 1978 geloof ik, geniet mijn voorkeur - ook vanwege het belastingvrije :)

BMS.Purmerend

Re: moterolie

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Mij is ooit verteld dat je bij de Sprinter de verstuiver er uit moet halen voor dat je deze gaat inrijden.
De verstuivers de schroefdraad met kopervet behandelen en dan terug plaatsen anders krijg je deze 30.000 er na niet meer uit.
Maar dan rijst de vraag als dat zo is waarom doen zij dat dan niet bij aflevering of montage?

Ik zelf heb ook een MB80 gehad nooit problemen mee op de ruitenwisser bevestiging en de waterpomp en koelvin na dan. De motor schijn een gereviseerde op gewaardeerde oude 180 serie te zijn?

Gesloten