Quote:
In de auto zitten toch ook autogordels?
Precies. Die worden gewoon met de auto meegeleverd. M.a.w. autogordels zijn toch gewoon onderdeel van het product?
Klopt, maar als de mensen verdommen die te gebruiken, heb je er ook niks aan.
Ik maak vaak genoeg mee dat ik na een reparatie de computers voldoende beveilig, maar dat veel klanten die programma's nooit gebruiken.
En daarbij zijn er nog veel te veel mensen die zulke zaken als onbelangrijk bestempelen.
Daarnaast kom ik ook regelmatig tegen dat de consumenten de virusscanners laten verlopen en niet meer een nieuwe versie aanschaffen en ook gebruiken.
En als die consumenten dat met velen verdommen, is het hun eigen probleem en verantwoordelijkheid.
Teveel consumenten schuiven hun eigen verantwoordelijkheid af op de computerleverancier (hij moet maar veilige computers leveren) en op de provider (die moet maar veilige internet diensten aanbieden.)
Teveel consumenten denken er veel te gemakkelijk over. Hun denkwijze is verkeerd. En dat komt ook mede door de diverse consumentenorganisaties die de consumenten niet voorlichten, maar precies datgene zeggen wat de consumenten graag horen willen. Een zeer verkeerde zaak.
Hoe het wel moet?
Ten eerste moeten de computerleveranciers goede computers leveren (niet opgebouwd uit troeponderdelen en vage merken).
Daarnaast moeten die computers uitgerust zijn met de benodigde GOEDE beveiligingssoftware (dus geen Norton, McAfee en E-Trust).
Ten tweede moeten de consumenten goed en correct voorgelicht worden over de gevaren op internet en hoe ze daar het beste tegen kunnen beschermen (en niet zoals de consumentenorganisaties doen met modder gooien en de providers en de computerleveranciers de schuld geven.)
Ten derde moeten de consumenten die voorlichting accepteren en de benodigde beveiligingsprogramma's gebruiken en dat ook blijven doen.