Pagina 2 van 2

Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief

Geplaatst: 23 feb 2008 15:45
door John van Haeften
Twee NATO stocknummers zijn op aanvraag verkrijgbaar. Dit om de Defensie-twijfel weg te werken.
Door het gebruik van NULON in de motorolie wordt de milieu-aantastende uitstoot via de uitlaat verminderd. Eenvoudig bewijsbaar via een meting in elke garage. Dit is belangrijk genoeg om mijn verhalen te laten staan en er over na te denken! Denk eens aan uw kinderen en kleinkinderen!

Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief

Geplaatst: 12 mar 2008 18:15
door luger
:!: :mrgreen:
Mijn ervaring met het produkt Xado.
Iedereen mag een mening hebben over het produkt maar voor mijn auto's heeft het goed gewerkt en het werkt op dit moment nog steeds goed

Op dit moment rij ik mijn derde citroen Xantia en die krijgt nu elk jaar een kleine Xado behandeling. (let wel mijn citroen heeft al meer dan 180.000 kilometer gelopen.

Mijn eerste citroen xantia op gas heeft het een dikke 300.000 kilometer uitgehouden en dat terwijl de garage bij 220.000 had gezegd
nog een keer kleppen stellen en het is over.

Op advies van de garage heb ik Xado gebruikt en voor deze groote behandeling (zowel xado bij de cylinders als bij de olie) heb ik een compressie meeting gedaan voor de behandeling en na ongeveer 2000 kilometer heb ik nog een compressie meeting gedaan en daaruit bleek dat de compressie zich beduidend verbeterd had.

Ik moet wel vertellen dat de motor geen mankementen had dus geen overdanig olie verlies, zware slijtage geluiden, of andere mankementen.
Mijn eerste citroen is eruit gegaan vanwege problemen met de hydroliek en de gasverdamper, niet vanwege de motor.

Ik ben ervan overtuigd dat Xado werk, mits je er optijd mee begint en dan bedoel ik na ongeveer de 180.000 kilometer heb je al voor die kilometer stand groot olie verbruik, herrie in het motorblok ect dan kan Xado dat niet meer ongedaan maken. Maar de auto's met veel kilometers op de teller die hun revisie beurt nog een 100.000 kilometer willen uitstellen is het een mijnsinsziens een betrouwbaar middel. Mijn vorige twee xantia's gingen weg met kilometer standen ver boven de 300.000 kilometer en niet omdat de motor op was. Ik verwacht ook dat mijn huidige Xantia 2.0i op benzine het ver boven de 300.000 kilometer zal schoppen verder ben ik een autorijder, die goed voor zijn auto zorgt en een normaal rijpatroon heeft (motor eerst warm laten worden ect).
Groetjes Theo

Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief

Geplaatst: 21 mar 2008 17:37
door P@tje
bij een auto waarvan de motor in goede conditie is moet je helemaal NIETS aan de olie toevoegen. Goede olie, en niet te laat verversen. Dan gaat een motor zonder revisie vele malen langer mee dan de auto zelf.

die middeltjes zijn idd net als uitlaatkauwgom een vorm van uitstel van excecutie. Om langer met je spullen te doen heb je ze absoluut niet nodig. En ik kan het weten.

Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief

Geplaatst: 21 mar 2008 20:36
door Ulbe
Re; John van Haeften:
Twee NATO stocknummers zijn op aanvraag verkrijgbaar. Dit om de Defensie-twijfel weg te werken.
Door het gebruik van NULON in de motorolie wordt de milieu-aantastende uitstoot via de uitlaat verminderd. Eenvoudig bewijsbaar via een meting in elke garage. Dit is belangrijk genoeg om mijn verhalen te laten staan en er over na te denken! Denk eens aan uw kinderen en kleinkinderen
Het lijkt mij persoonlijk sterk dat de uitstoot van uitlaatgassen verminderd wordt, de electronica meet constant de uitlaatgassen, en wanneer deze té schoon wordt, wordt er automatisch het mengsel bijgesteld tot de afgeregelde fabriekswaarde,

Dat deze Xado olie goed is kan ik niet onderstrepen, maar zelf ben ik bang dat een zuinige en nette rijstijl meer oplevert dan alle olieadditieven bij elkaar!,

De moderne oliën staan stijf van de "dope's" en een los additief kan zelfs de goede werking van de bestaande motorolie én van het toegevoegde product verhinderen,

Ik heb ooit een auto gehad waar ik Slick 50 in de motor gegoten had, en ik moest zeggen dat de motor wat langer nadraaide wanneer ik het gas los liet, Ik heb ook eens "Witte Smering" in de versnellingbak gehad, deze moest de toen vrij nieuwe versnelling bak een langer leven geven, maar helaas, het vele stadsverkeer deed de versnellingbak niet goed, en ook de Witte Smering kon deze bak aan een langer leven helpen, weggegooid geld dus!,

Zelf begin ik niet meer met additieven in de olie, de rijstijl aan passen is veel belangrijker!, en dit levert nog geld op ook!, en dat is gratis!, :wink:

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief

Geplaatst: 22 mar 2008 20:23
door troubleshooter
De motor moet voorzien worden van de juiste olie zowel in samenstelling als viscositeit. Wanneer er slijtage aan de orde is dan rest alleen het vervagnen der lager en eventuele olie-keerringen of welsim-ringen. Elke ander aangedrongen zogenaamde oplossingdragenbij in het toenemen der problemen.

Re: slechte ervaringen met Xado olie-additief

Geplaatst: 18 mei 2008 21:41
door Josvisser
Zelf ben ik heel erg enthousiast over Xado. Ik gebruik het al een paar jaar en bestel regelmatig bij. Ik ben vol lof over Xado, het heeft me al tientallen liters olie bespaard om dat ik die niet bij hoefde te vullen.
Ik heb voor het eerst kennis gemaakt met het product van Xado in 2005 op de British lifestyle beurs in Rosmalen. Daar werd de werking van Xado goed uitgelegd . Maar vooral door de Chinese test van Xado werd ik overtuigt dat het product iets bijzonders is. zie http://www.xado.com/_new/presentation/xado_usa_tv.html
Ik ben het er mee eens dat bij extreme slijtage Xado niet te gebruiken is, maar bij lichte en gemiddelde slijtage is het goed om dat met Xado te behandelen.

Mijn Audi A4 2.0 96kw benzine verbruikte 1 liter olie per 1000 km. Ik heb het Xado advies opgevolgt door eesrt via de cilinders reiniger toe te voegen en daarna olie te verversen. Daarna Xado olie in de motor gedaan en tenslotte 3 keer volgens voorschrift behandeld met Xado revitalizant. Na de volgende 1500 km heb ik de Xado olie weer bijgevult. Na 2000 km nam het olieverbruik al merkbaar af. Na 2500 km was de oliedruk weer volgens het boekje. Tot nu toe werkt de motor perfect.
Ik heb ook de Opel Tigra 1.6 (1998) van mijn vrouw behandelt en het is merkbaar dat de auto zuiniger rijdt en meer trekkracht heeft.