Wie had het ook al weer over je kop in het zand steken? Je gedraagt je nou als een kleuter die vindt dat ie onterecht straf krijgt. Als je bijval van alle kanten verwacht, moet je natuurlijk niet hier zijn. Als je op het forum hulp wilt bieden bij problemen, zal iedereen je dankbaar zijn, maar stop eens met die ondernemersonzin.Maar als jullie zo reageren:
SLOTJE
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Defecte pixels in de monitoren.
-
Re: Defecte pixels in de monitoren.
Ja ikbenik, hoe doen die winkels het dan die WEL een pixelgarantie geven?
Mensen gaan toch niet met een kapot scherm zitten, "omdat het zo zielig voor de winkelier is".
Je moet niet net doen alsof dat de schuld van de consument is.
Volg de tip van Toolboy op en koop geen schermen meer van fabrikanten die moeilijk over pixelgarantie doen.
Mensen gaan toch niet met een kapot scherm zitten, "omdat het zo zielig voor de winkelier is".
Je moet niet net doen alsof dat de schuld van de consument is.
Volg de tip van Toolboy op en koop geen schermen meer van fabrikanten die moeilijk over pixelgarantie doen.
De klant is koning!
De winkelier is ondernemer. Hij moet ondernemen en niet zeuren. Een ondernemer moet risico nemen.
1 Monitor goed 100% betalen.
2 Monitor niet goed, demo model of afprijzen.
3 Monitor defect, retour fabrikant.
Dit doet de ALDI ook
Vers vlees volle prijs, vlees bijna over datum: AKTIE prijs.
De winkelier is ondernemer. Hij moet ondernemen en niet zeuren. Een ondernemer moet risico nemen.
Dit doet de ALDI ook
Vers vlees volle prijs, vlees bijna over datum: AKTIE prijs.
En stop jij dan eens met WINKELIER!!!!Wie had het ook al weer over je kop in het zand steken? Je gedraagt je nou als een kleuter die vindt dat ie onterecht straf krijgt. Als je bijval van alle kanten verwacht, moet je natuurlijk niet hier zijn. Als je op het forum hulp wilt bieden bij problemen, zal iedereen je dankbaar zijn, maar stop eens met die ondernemersonzin.
Je vraagt je toch af waarom dat veel winkeliers stug zijn en niet doen wat de consumenten willen?
Ik geef aan dat je het totale plaatje moet bekijken en niet alleen roepen: ik, ik, ik en ik heb schijt aan de winkelier.
Ik wilde alleen duidelijk maken waar de problemen zijn en waarom dat veel winkeliers géén pixelgarantie geven.
En daar zit dus het probleem. En dat probeer ik steeds duidelijk te maken.De winkelier is ondernemer. Hij moet ondernemen en niet zeuren. Een ondernemer moet risico nemen.
Als er in een monitor 1 defecte pixel zit, dan vind jij dat die monitor defect is, maar de fabrikant vindt van niet.
De fabrikant vindt pas dat een monitor kapot is als er 2 of meer pixels steeds wit of zwart blijven of dat er 5 of meer pixels groen, rood of blauw blijven.
Dan pas is voor de fabrikant de monitor kapot, anders niet.
Weet je wat de fabrikanten zeggen als ik hun bel dat er 1 pixel kapot is?
Nemen wij niet terug!!
Daar komt ie weer:Ja ikbenik, hoe doen die winkels het dan die WEL een pixelgarantie geven?
Grote ketens hebben veel te zeggen, ik als kleintje heb geen moer in te brengen.
Dat is het verschil.
Als een grote keten zegt dat ze van een bepaald merk geen monitoren meer leveren, dan hebben ze gewicht in de schaal te leggen.
Als ik dat zou zeggen dan merken ze dat in hun verkoop bijna niet.
Nu is het niet zo dat ik hier zielig wil gaan doen.
Ik probeer alleen aan te geven dat er wel degelijk problemen zijn. En ik geef ook aan wat de problemen zijn.
Helaas doe je het toch, en niet alleen hier, maar in zo'n beetje ieder draadje waar jij je mening verkondigt.ikbenik: blabla zeur zeur dramdram Nu is het niet zo dat ik hier zielig wil gaan doen dram zeur zeur
De kern van alle betogen van jou, is dat de consument niet deugt.
Het is om misselijk van te worden, als ik even eerlijk mag zijn.
Stop met je werk en ga wat anders doen, is een goed bedoeld advies van mij.
Mocht ik ooit dingen bij jou kopen, dan was ik er allang mee gestopt, van mij mag die winkel van jou opgeheven worden, kortzichtig ventje.
Zeer vreemd.
Ik geef aan:
Zeer vreemd.
Ik geef aan:
En jij zegt:Als er in een monitor 1 defecte pixel zit, dan vind jij dat die monitor defect is, maar de fabrikant vindt van niet.
De fabrikant vindt pas dat een monitor kapot is als er 2 of meer pixels steeds wit of zwart blijven of dat er 5 of meer pixels groen, rood of blauw blijven.
Dan pas is voor de fabrikant de monitor kapot, anders niet.
De kern van alle betogen van jou, is dat de consument niet deugt.
Het is om misselijk van te worden, als ik even eerlijk mag zijn.
Stop met je werk en ga wat anders doen, is een goed bedoeld advies van mij.
Mocht ik ooit dingen bij jou kopen, dan was ik er allang mee gestopt, van mij mag die winkel van jou opgeheven worden, kortzichtig ventje.
Zeer vreemd.
De vraag die je stelt zegt toch al genoeg, hou op nou met me!
Het is wel duidelijk.
Ik geef aan hoe de zaken achter de schermen gaan en hoe de fabrikanten het één en ander regelen.
Maar het gehele plaatje mag dus niet gegeven worden, want alleen de consument mag bekeken worden.
En dat is me nu wel heel duidelijk geworden.
Kijk maar eens terug naar de uitzending van TV-Gelderland met de verschillende vertegenwoordigers.
En hier gebeurd precies hetzelfde.
Ik geef aan hoe de zaken achter de schermen gaan en hoe de fabrikanten het één en ander regelen.
Maar het gehele plaatje mag dus niet gegeven worden, want alleen de consument mag bekeken worden.
En dat is me nu wel heel duidelijk geworden.
Kijk maar eens terug naar de uitzending van TV-Gelderland met de verschillende vertegenwoordigers.
En hier gebeurd precies hetzelfde.
@ikbenik
Ik weet wat je bedoeld ,maar dat mag nimmer in de schoot van de consument geworpen worden.
Zelf heb ik als kleine zelfstandige altijd mijn merken uitgezocht en mijn voorwaarden op papier laten zetten.en laten tekenen door een vertegenwoordiger van de firma.
Ik heb nog nooit garantie problemen gehad.
Nou denk ik dat deze kwestie(topicstart) niet over jou garantie oplossingen gaat maar over het algemeen.
Groet T
Ik weet wat je bedoeld ,maar dat mag nimmer in de schoot van de consument geworpen worden.
Zelf heb ik als kleine zelfstandige altijd mijn merken uitgezocht en mijn voorwaarden op papier laten zetten.en laten tekenen door een vertegenwoordiger van de firma.
Nou denk ik dat deze kwestie(topicstart) niet over jou garantie oplossingen gaat maar over het algemeen.
Groet T
Tuurlijk ikbenik, je bent zielig.
Maar dat wisten we allang, omdat je dat al meer dan genoeg duidelijk hebt gemaakt.
Maar dat wisten we allang, omdat je dat al meer dan genoeg duidelijk hebt gemaakt.
Die schoften van een consumenten willen een goed monitor het is me wat!!!
Tuurlijk moet dat niet over de ruggen van de consumenten.Ik weet wat je bedoeld ,maar dat mag nimmer in de schoot van de consument geworpen worden.
Maar laten we wel wezen, op dit moment gaat het over de ruggen van de consumenten én de winkelieren.
Mijn punt is dat de consumenten monitoren die aan de ISO 13406-0 norm voldoet en hier ook gaat eisen.
Nogmaals:
Het probleem is echter dat de fabrikanten monitoren leveren die aan de ISO 13406-2 norm voldoen.
Dan kun je wel tegen mij zeggen:
Tuurlijk ikbenik, je bent zielig.
Ik geef aan waar het probleem ligt en ik wordt hier gelijk uitgemaakt voor weet ik wat allemaal!Die schoften van een consumenten willen een goed monitor het is me wat!!!
Mijn doel van dit topic was om de consument in te laten zien hoe de zaken ook achter de schermen werken.
En ook dat ik niet aan de wens van de consument om monitoren uit de ISO 13406-0 norm klasse te leveren, omdat de voorschakels allemaal de ISO 13406-2 norm hanteren!
Dan moet je niet tegen mij gaan zeggen dat ik niet deug en dat ik maar mijn tent moet sluiten, want ja:
IK STA MET DE RUG TEGEN DE MUUR!!!
En nee, ik kan die monitoren die wel aan de ISO 13406-2 norm voldoet en dus in de ogen van de voorschakels NIET kapot zijn terugsturen.
Dat is dus vette verliesposten!!!
En ja, ik voel dit alsof er nu het mes tegen mijn keel gezet wordt.
ikbenik.
Je hebt je punt/pixel gemaakt
En het is na je laatste post volgens mij ook ineens voor iedereen duidelijk.
Groet T
Je hebt je punt/pixel gemaakt
En het is na je laatste post volgens mij ook ineens voor iedereen duidelijk.
Groet T
En als ik me niet vergis heb ik dat al diverse keren gezegd.En het is na je laatste post volgens mij ook ineens voor iedereen duidelijk.
Ikbenik
De laatste was wat klant/consumentvriendelijker
Groet T
De laatste was wat klant/consumentvriendelijker
Groet T
Zeg je voortaan tegen de klant dat ze niet terug mogen komen als er een pixel kapot is. Dat daar geen garantie opzit.
Weet de klant meteen waar die aan toe is, is dat probleem ook opgelost.
Dan ben je zeker weer boos als ze naar een andere winkel gaan die wel een pixelgarantie geeft?
Die domme consument die niet nadenkt en die alleen maar een perfecte monitor wil? En die niet eens rekening houdt met jouw problemen... maar alleen maar aan zichzelf denkt met zijn kop in het zand. Oh, die domme vervelende consumenten toch.
Want als ze dan toch bij een andere, goedkopere winkel, die wel garantie op pixels geeft, een monitor kopen, dan komen ze waarschijnlijk toch weer bij jou, als er wat mee is, zoals ze dat altijd doen.
Weet de klant meteen waar die aan toe is, is dat probleem ook opgelost.
Dan ben je zeker weer boos als ze naar een andere winkel gaan die wel een pixelgarantie geeft?
Die domme consument die niet nadenkt en die alleen maar een perfecte monitor wil? En die niet eens rekening houdt met jouw problemen... maar alleen maar aan zichzelf denkt met zijn kop in het zand. Oh, die domme vervelende consumenten toch.
Want als ze dan toch bij een andere, goedkopere winkel, die wel garantie op pixels geeft, een monitor kopen, dan komen ze waarschijnlijk toch weer bij jou, als er wat mee is, zoals ze dat altijd doen.
Je vraag heeft meerdere antwoord mogelijkheden. In een zaak dienen advokaten het belang van hun client te dienen. Daarbuiten moeten ze niet naar het complete plaatje noch naar de consument kijken. Ze dienen dan naar de wet en uitspraken te kijken. Dat is m.i. heel simpel. Als de winkelier niet in begrijpbare taal aangeeft dat een scherm fouten kan bevatten, dan dient zo'n scherm geen fouten te bevatten. Je mag van consumenten niet verwachten dat zij begrijpen wat er met de tekst "ISO 13406-2" wordt bedoelt, dan moet je gewoon op de doos schrijven "mogelijk 2 dode pixels" o.i.d.
Als de winkelier niet in begrijpbare taal aangeeft dat een scherm fouten kan bevatten, dan dient zo'n scherm geen fouten te bevatten. Je mag van consumenten niet verwachten dat zij begrijpen wat er met de tekst "ISO 13406-2" wordt bedoelt, dan moet je gewoon op de doos schrijven "mogelijk 2 dode pixels" o.i.d.
En daar heeft alfatrion een goed punt te pakken! maar ik blijf bij mijn mening dat ik Geen pixelfoute TFT aanvaard en dat dit ook niet nodig is, Genoeg zaken met pixelgarantie ( al dan niet betaald ) Ik heb al een paar keer de zaken aangegeven die absoluut nimmer een probleem maken en de TFT altijd weer gratis omruilen. Dat het de grotere zaken zijn die dat kunnen doen en ikbenik als kleine ondernemer niet is niet aan de orde. Ik weiger €300.- of meer uit te geven voor iets wat in mijn ogen kapot is. En voor de laatste maal, Dat hoeft ook Nooit.
ps Bij mij waren de drie TFT's (in drie jaar)gelukkig perfect en hoefde ik niets te ruilen.
Heb je helemaal gelijk in.Als de winkelier niet in begrijpbare taal aangeeft dat een scherm fouten kan bevatten, dan dient zo'n scherm geen fouten te bevatten. Je mag van consumenten niet verwachten dat zij begrijpen wat er met de tekst "ISO 13406-2" wordt bedoelt, dan moet je gewoon op de doos schrijven "mogelijk 2 dode pixels" o.i.d.
De winkelier moet dat ook in begrijpbare taal tegen de klanten zeggen. Niet meer dan logisch.
Dacht je nu echt dat die defecte schermen dan teruggestuurd worden naar de voorschakels? Die gaan gewoon naar een volgende klant, immers die schermen kunnen niet teruggestuurd worden.maar ik blijf bij mijn mening dat ik Geen pixelfoute TFT aanvaard en dat dit ook niet nodig is, Genoeg zaken met pixelgarantie ( al dan niet betaald ) Ik heb al een paar keer de zaken aangegeven die absoluut nimmer een probleem maken en de TFT altijd weer gratis omruilen.
Voor alle duidelijkheid:
De kwaliteit van de schermen zijn enorm toegenomen en ik heb toch behoorlijk wat schermen geleverd en maar 1 keer meegemaakt dat er defecte pixels in zaten. En toen waren het wel meer dan 200. En dat was een monitor van Belinea.
De meeste schermen die ik lever zijn van het merk Acer en daar heb ik nog nooit een defecte pixel in ontdekt.