LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 511 MB geheugen??? DDR400

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gregoris

Re: 511 MB geheugen??? DDR400

Ongelezen bericht door Gregoris »

en ik vergeet + nieuw geheugen

jor

Ongelezen bericht door jor »

Probeer anders 2 X 1GB DDR 400 te kopen en verkoop de andere.Kijk ook eens op www.marktplaats.nl voor dit soort geheugens.Daar kost het minder.Of hier voor nieuw

http://www.interngeheugen.com/prodmem.odb?artcod=21822
ps, Twee verschillende merken geheugen lijdt heel vaak tot problemen of werken slecht samen.

Dan zit er niet veel anders op dan de oplossing die ik je eerder aangaf. Zoek op marktplaats naar DDR 400 en dan het liefst 2x1 GB. dan zul het het beste resultaat hebben. De geheugen moeten van hetzelfde merk zijn om goed samen te werken.En ja, Met dit moederbord had ik lekker bij XP gebleven. :wink:

Gregoris

Erg bedankt Jor :D

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Socket A is tevens nieuwe processor!
Want de nieuwste hebben dit niet meer....

als je bij deze naar 2x 1GB geheugen zou gaan kan je zelfs die zwaardere vista draaien!
alle functies doen het dan.

alle 2 geheugens zijn prima, alleen niet samen, ruilen voor gelijk merk, maar dan zit je op de onder grens, maar het zou kunnen.
Dus 2x 512 als zelfde merk, want juist dit merk heeft gelijke modules nodig!
ook 512 + 1024 kan van zelfde merk problemen geven!

beter is naar totaal 2GB te gaan, maar niet een module van 2Gb want dat geeft overbelasting van enkele onderdelen, dus dan zou je een flipperkast kunnen krijgen als het iets te warm word.

Een nieuw moderbord is in dit geval overbodig, wel de koeling van processor regelmatig schoonmaken, dat alluminium blok met ventilator alleen de ventilator afhalen, anders is er nieuwe koelpasta nodig, gezien de nu grotere belasting door zwaardere Vista is dit ter voorkoming van problemen!
Dus vertilator los en poetsen met oud tandenborsteltje!

jor

ik heb er wel een ATI Radeon 9550 / X1050 Series
videokaart met 128 Mb eigen geheugen inzitten

En ook hiermee zul je met de prestatieindex rond de 2 blijven hangen.Als je daar genoegen mee neemt is het prima natuurlijk.Voor Vista Basis is het ook genoeg.Zit geen AeroGlass in dus.

Gregoris

D1rk en Jor, bedankt allebei voor jullie tips!
:D

Gregoris

Hallo Jor ik zit inderdaad op een prestatie van 2,3 en hoop
dat het wat verbeterd met het nog nieuw aan te schaffen geheugen.

Gregoris

Graag nog 1 vraag aan jullie beiden (Jor en D1rk)
toen ik de PC kocht zat er 512 Mb geheugen in van PC3200 (DDR400)
en toen heb ik er dus 1 bijgekocht voor Vista Basic maar...
in de handleiding van het moederbord kan er ten hoogste PC2700 (DDR333) in maar....
in het BIOS zie ik toch ook weer 400 MHz. staan.
wat is nu verstandiger om te kopen DDR400 of DDR333 ?
mvg.

jor

Mag ik weten wat het laagste getal is , dat moet dan 2.3 voor het geheugen zijn, Maar wat is het getal voor jou videokaart? Zou je namelijk rond de drie komen dan werkt het allemaal prima en ook best wel snel.Je zult dan toch PC2700 333mhz moeten aanschaffen voor de zekerheid.Straks ondersteund het moederbord het DDR 400 niet en dan heb je weer een probleem.

jor

Kijk voor meer info later ook eens hier http://www.helpmij.nl

en dan op het Vistaforum of op www.vistainfo.nl Je kunt daar vaak betere info vandaan halen omdat iedereen daar al met Vista werkt.Natuurlijk willen je hier ook helpen hoor. :wink:

Jor.

Gregoris

ATI Radeon Grafische kaart 2,3
Grafische weergave voor spellen (191 MB totale hoveelheid grafisch geheugen) 3,1
AMD Athlon(tm) XP 2600+ = 3,5
Geheugen (RAM) = 3,8
harde schijf = 5.0

Gregoris

is de Grafische kaart dan de boosdoener?
en is het geheugen dan toch voldoende?
(de grafische kaart heb ik er als leek zelf ingezet)
mvg.

Gregoris

en er is al 1 onboard met ten hoogste 64 Mb

jor

En zo zie je hier dat de bottelneck de videokaart is. Zelfs al plaats je dus 2x1GB DDR 400 dan nog zal het indexgetal 2.3 zijn. het is namelijk niet het gemiddelde maar het laagste getal dat telt.Maar goed, met dat snellere geheugen moet het een stuk sneller gaan.het geheugen (index)getal zou ruim voldoende moeten zijn ware het niet dat jou geheugen waarschijnlijk niet goed samenwerkt.

Gregoris

Ja, Jor, ik vind de PC traag opstarten en afsluiten
ook het weggooien van email in outlook kon je in XP
niet volgen maar bij mij kan je het zien als bladeren in een boek.
een foto stond er in XP direkt, nu moet ik even wachten enz....
dus jij denkt net als D1rk dat nieuw geheugen wel helpt?
en moet ik een nog betere videokaart aanschaffen of heb ik
in de BIOS nog wat te doen?
Dit heb ik in de BIOS gedaan:
Primary Graphics Adapter van PCI naar AGP gezet.
Flexibility Option (voor het Geheugen) van DIS naar Enabled gezet.

jor

In de bios moet je verder niets veranderen. Kop of ruil je geheugen voor 2x1GB DDR 333mhz en later kan je eventueel bv dit videokaartje kopen waarmee je weer een poosje vooruit kan
http://www.azerty.nl/producten/product_ ... 6d-rh.html

Maar ik zou eerst het geheugen vervangen en dan eens kijken wat je wil of kan. Het geheugen is een kritiek punt in Vista, het moet voldoende zijn om snel te kunnen werken, dat is tevens ook een veelgehoorde klacht.

Gregoris

de videokaart die jij mij doorlinkte heeft o.a.:
type geheugen DDR2
geheugen kloksnelheid 800 MHz
kan dit wel op mijn moederbord?

jor

Is AGP 8x en daar gaat het om, Jou moederbord kan deze videokaart aan, dat daar een ddr2 geheugen opzit kan prima. Op mijn nieuwe videokaart van de 8800serie zit DDR3 geheugen maar mijn moederbord ondersteund alleen DDR2, Dit slaat dus op het intern geheugen.

Ps De link was en lijntje naar een rits Videokaarten om jou een idee te geven dat het ook voor weinig geld vernieuwd kan worden, indien je dat zou willen. Dit omdat de videokaart de bottelneck bij jou is.

Jor.

tjoektjoek

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Hallo Gregoris,

ik zou gewoon ophouden met dit moederbord en een ander moederbord erin pluggen. Er is namelijk niets geregistreerd bij Microsoft over je moederbord. Ik kan het uitleggen.

Ik heb een tijd geleden een upgrade gekocht voor mij PC. Een nieuwe cpu, geheugen en hardeschijf. Daarbij kon ik een OEM versie van Vista kopen. Dat heb ik gedaan. Geinstalleerd en na een paar weken was het toch echt gedaan met mijn moederbord. Helaas.
Ik heb toen een geheel nieuwe PC (van AMD naar Intel gegaan, DDR naar DDR2, AGP naar PCIe en naar nog wat andere veranderingen) gekocht. Ik kon gewoon weer Vista installeren, activeren etc. Geen probleem. Later nog eens alles opnieuw erop gezet en ik moest toen bellen. Ze vragen alleen waarom je het opnieuw moest installeren. Uitgelegd dat ik wat aan het experimenten was en dat ik met een schone lei wilde beginnen. Gewoon je mond houden over het moederbord.

Ik heb van de oude spullen nog een pc gemaakt (met de aanschaf van een goedkoop moederbord). Een:
AMD 4000+
2x 512 Kingston HX DDR geheugen
PCIe Geforce 6200 serie grafische kaart
Asus A8XE (oid) moederbord
Vista draaide echt bagger. Heb uit pure wanhoop XP er weer op gezet. En dat draait echt heerlijk.

Afijn, mijn raad: steek wat geld in een nieuwe pc of zet XP op je huidige PC. Bijvoorbeeld: budget PC

Succes!

peukiemon

Ongelezen bericht door peukiemon »

@jor
En zo zie je hier dat de bottelneck de videokaart is
En toch klopt er hier iets niet ik draai zelf met de x700 de tragere variant en een index score van 4.2 bij het grafisch gebied in Vista Ultimate.

Gesloten