De winkelier is bij problemen het hoofdaanspreekpunt.
De winkelier heeft bij problemen ook de taak om als bemiddelaar tussen de fabrikant en consument op te treden.
Weer zo iets:Wat ik te horen heb gekregen is dat Medion de Computers leverd aan de Aldi en dat Medion de hoofdverantwoordelijke is,
Tegen de computervakman zeggen dat HIJ de hoofdverantwoordelijke is, en bij de Aldi wordt alles gepikt wat er gezegd wordt.
In mijn ogen overtreedt de Aldi veel consumentenregels en dat wordt gepikt.
En waarom wordt het gepikt? Omdat de Aldi een heilige status heeft! Voor hen gelden de consumentenregels niet.
Waar je de computer koopt, moet niet uitmaken. Oke, bij de ene (vakman) krijg je meer service, informatie en nazorg, bij de andere veel minder. Maar voor de vakman gelden de regels die ook voor de Aldi gelden. En daar zit dus het punt.
Als computervakman vind ik dit soort gebeurenissen behoorlijk belachelijk en schaadt de branche alleen maar.Ik ben dit onderwerp begonnen, omdat misschien meerdere mensen dit bij Medion hebben mee gemaakt en of dit zo maar kan om een Harddisk te vervangen, die volgens de monteur niets mankeerde en dat ik die Harddisk (met veel belangrijke gegevens o.a. Belasting aangiften) na lang aandringen terug kon krijgen (lees kopen) voor 214,00 euro incl. verzend kosten, dat was mijn vraag, ik vind de discusie nu een andere kant opslaan.
Weet je wat het probleem is? Iedereen mag computers verkopen. De degene die er totaal geen verstand van hebben dus helaas ook. De reden dat zij computers verkopen is puur omdat het HANDEL is. En de Aldi verkoopt computers, omdat het handel is. Zij hebben heel duidelijk en keiharde afspraken gemaakt met Medion dat Medion alle zorg en service op zich neemt. Mogen ze doen, maar is in strijdt met de consumentenrechten.
Medion heeft gewoon schijt aan de consumenten. Medion is een bedrijf die de mazen in de wet opzoekt, ten nadelen van de consument. En een dergelijk bedrijf wordt door de consumenten op handen gedragen. Walgelijk gewoon.
De consumenten moeten die winkels op handen dragen die goede kwaliteit producten leveren, goede service hebben en goede nazorg hebben, dus niet die winkels die het goedkoopste zijn.
Dus in het geval van Melker is het zo dat de harde schijf niks mankeerd en toch vervangen is. Melker eist zijn oude schijf terug (met zijn persoonlijke gegevens erop) en moet daarvoor nu grof geld voor neertellen. In mijn ogen gewoon oplichting.
Melker dient zijn oude schijf kosteloos terug te krijgen en hij moet dan de nieuwe schijf kosteloos terug kunnen sturen naar de reparateur.