Pagina 2 van 3

Re: Medion computers

Geplaatst: 12 okt 2007 12:18
door ikbenik
De reden dat ik zo stug vol blijf houden heeft met het feit te maken dat de winkelier ook zijn taken heeft.

De winkelier is bij problemen het hoofdaanspreekpunt.
De winkelier heeft bij problemen ook de taak om als bemiddelaar tussen de fabrikant en consument op te treden.
Wat ik te horen heb gekregen is dat Medion de Computers leverd aan de Aldi en dat Medion de hoofdverantwoordelijke is,
Weer zo iets:
Tegen de computervakman zeggen dat HIJ de hoofdverantwoordelijke is, en bij de Aldi wordt alles gepikt wat er gezegd wordt.

In mijn ogen overtreedt de Aldi veel consumentenregels en dat wordt gepikt.

En waarom wordt het gepikt? Omdat de Aldi een heilige status heeft! Voor hen gelden de consumentenregels niet.

Waar je de computer koopt, moet niet uitmaken. Oke, bij de ene (vakman) krijg je meer service, informatie en nazorg, bij de andere veel minder. Maar voor de vakman gelden de regels die ook voor de Aldi gelden. En daar zit dus het punt.
Ik ben dit onderwerp begonnen, omdat misschien meerdere mensen dit bij Medion hebben mee gemaakt en of dit zo maar kan om een Harddisk te vervangen, die volgens de monteur niets mankeerde en dat ik die Harddisk (met veel belangrijke gegevens o.a. Belasting aangiften) na lang aandringen terug kon krijgen (lees kopen) voor 214,00 euro incl. verzend kosten, dat was mijn vraag, ik vind de discusie nu een andere kant opslaan.
Als computervakman vind ik dit soort gebeurenissen behoorlijk belachelijk en schaadt de branche alleen maar.

Weet je wat het probleem is? Iedereen mag computers verkopen. De degene die er totaal geen verstand van hebben dus helaas ook. De reden dat zij computers verkopen is puur omdat het HANDEL is. En de Aldi verkoopt computers, omdat het handel is. Zij hebben heel duidelijk en keiharde afspraken gemaakt met Medion dat Medion alle zorg en service op zich neemt. Mogen ze doen, maar is in strijdt met de consumentenrechten.

Medion heeft gewoon schijt aan de consumenten. Medion is een bedrijf die de mazen in de wet opzoekt, ten nadelen van de consument. En een dergelijk bedrijf wordt door de consumenten op handen gedragen. Walgelijk gewoon.

De consumenten moeten die winkels op handen dragen die goede kwaliteit producten leveren, goede service hebben en goede nazorg hebben, dus niet die winkels die het goedkoopste zijn.

Dus in het geval van Melker is het zo dat de harde schijf niks mankeerd en toch vervangen is. Melker eist zijn oude schijf terug (met zijn persoonlijke gegevens erop) en moet daarvoor nu grof geld voor neertellen. In mijn ogen gewoon oplichting.
Melker dient zijn oude schijf kosteloos terug te krijgen en hij moet dan de nieuwe schijf kosteloos terug kunnen sturen naar de reparateur.

Re: Medion computers

Geplaatst: 12 okt 2007 12:21
door ikbenik
Denk dat moeilijk is terug te vragen.. maar goed niet geschoten is mis. Bij Lidl of beter gezegd Targa was het beter, harddisk zelf weggehaald en thuis bewaard.. later kwam pc terug met vervangen onderdelen en hup harddisk erin, werkt gelukkig ok.

Maar ik ga denk ik overstappen op apple's.... tegenwoordig zijn apple's ook niet super duur meer.... en vaak veel beter... of zijn er ook slechte ervaringen??
Weet je wat de beste computers zijn?
Zelfbouwcomputers!

De meeste merken kunnen daar totaal niet aan tippen.

Op laptops uitgezonderd, maar ik weiger om een merkcomputer te verkopen.
Ik lever altijd zelfbouwcomputers die ik zelf samenstel en ook zelf bouw.
Het voordeel daarvan is dat ik altijd de computer zelf kan repareren en deze nooit op hoeft te sturen.

De klanten zijn daar alleen maar bij gebaadt.

Re: Medion computers

Geplaatst: 12 okt 2007 12:29
door aussienl
Het valt me op dat je niet inhoudelijk reageert Ikbenik. Schoppen maar niet inhoudelijk discussieren.

Re: Medion computers

Geplaatst: 12 okt 2007 12:38
door ikbenik
Heb je ooit gehoord van "verwachtingspatroon"? Je kunt blijven roepen wat je wilt. Bij een pc speciaalzaak zijn er verwachtingen. Bij een grutter niet.
Speciaalzaak is duurder en afficieert zich als "de Kenner en hulp", dus meer doen voor de klant.
De grutter zegt: hier is een pc voor weinig, we weten er niks van, we geven geen service, dat doet de fabriek. maar je betaald ook weinig.


De verwachtingspatroon van de consument mag bij die grootgrutter dan wel minder zijn, maar dat is nog niet de reden om tegen de vakman te zeggen dat hij zijn klanten niet door mag verwijzen naar de fabrikant en tegen die grootgrutter Hulde te zeggen!

Tegen de vakman zeggen, als hij ook mindere kwaliteit producten verkoopt, dat hij troep verkoopt en tegen die grootgrutter weer Hulde zegt.

Tegen de vakman zeggen dat hij te duur is en dat die grootgrutter veel goedkoper is, maar als die vakman dan dezelfde producten gaat verkopen als die grootgrutter, dan zegt men tegen de vakman dat hij troep verkoopt en dat de consument bij hem meer verwacht en bij die grootgrutter is het weer Hulde.
Het valt me op dat je niet inhoudelijk reageert Ikbenik.
Doe ik dus wel. Zie hierboven.

Re: Medion computers

Geplaatst: 12 okt 2007 13:12
door aussienl
Tegen de vakman zeggen, als hij ook mindere kwaliteit producten verkoopt, dat hij troep verkoopt en tegen die grootgrutter weer Hulde zegt.

Tegen de vakman zeggen dat hij te duur is en dat die grootgrutter veel goedkoper is, maar als die vakman dan dezelfde producten gaat verkopen als die grootgrutter, dan zegt men tegen de vakman dat hij troep verkoopt en dat de consument bij hem meer verwacht en bij die grootgrutter is het weer Hulde
Dus lees je niet goed. Ik heb al aangegeven dat als een spicialist aan de klant duidelijk maakt dat hij een kwaliteits prouct verkoopt voor een hoge prijs en daar iets van mag verwchten, of als alternatief een minder product voor een lage prijs maar geen verwachting van hoeft te hebben, dat de klant dit echt wel begrijpt.
Maar als je 1 product verkoopt en jezelf afficieert als specialist die kwaliteit verkoopt dan mag je als consument daar ook op terugkomen

Re: Medion computers

Geplaatst: 12 okt 2007 16:56
door kanovaarder
aan aussienl.

Waarom wordt er toch zo slecht gelezen!!

Heel duidelijk is toch al geantwoord dat Medion beslist niet goedkoper is t.o.v. een zelf samengestelde PC bij een PC-boer!!!!!!

Ook dat doors****n over dat de ALDI wel mag doorverwijzen en die PC-boer niet!!

ALDI heeft zich ook gewoon aan de regels te houden die in de consumentenwetgeving staan omschreven!!

Dat Medionkopers zich laten welgevallen om doorgestuurd te worden is dus gewoon hun eigen stommiteit omdat een zelfbouw bij die PC-boer niet alleen beter in elkaar zit maar ook met de orginele OS CD-Rom en drivers wordt geleverd + het feit dat bij de meeste problemen (vaak van softwarematige aard) die PC binnen een dag klaar kan zijn en bij die Aldi vele weken schijnt te mogen duren van Medion-kopers.

Kortom, IKBENIK heeft hier het grootste gelijk van de wereld!!

Grootvader

Re: Medion computers

Geplaatst: 12 okt 2007 17:06
door ikbenik
Heel duidelijk is toch al geantwoord dat Medion beslist niet goedkoper is t.o.v. een zelf samengestelde PC bij een PC-boer!!!!!!

Ook dat doors****n over dat de ALDI wel mag doorverwijzen en die PC-boer niet!!

ALDI heeft zich ook gewoon aan de regels te houden die in de consumentenwetgeving staan omschreven!!

Dat Medionkopers zich laten welgevallen om doorgestuurd te worden is dus gewoon hun eigen stommiteit omdat een zelfbouw bij die PC-boer niet alleen beter in elkaar zit maar ook met de orginele OS CD-Rom en drivers wordt geleverd + het feit dat bij de meeste problemen (vaak van softwarematige aard) die PC binnen een dag klaar kan zijn en bij die Aldi vele weken schijnt te mogen duren van Medion-kopers.
hehe! Eindelijk!! :lol:

Iemand die precies begrijpt wat ik steeds zeg! :lol:

Re: Medion computers

Geplaatst: 13 okt 2007 01:48
door Aagje
Eind september heb ik bij de Aldi een computer gekocht voor € 499,- (mijn 2e al trouwens). Ik ben er erg tevreden mee. :D Ik zit hier eens te lezen over computers van de Aldi.

Die ikbenik zit nogal flink door te drammen vind ik. Je vind dat mensen ten aanzien van de Aldi andere normen aannemen dan bij gewone winkeliers. Ze nemen er bij de Aldi genoegen mee om met problemen naar de fabrikant te stappen ipv naar de winkelier.

Ja, inderdaad je hebt gelijk, ik als klant van de Aldi bel naar de fabrikant als er problemen zijn. Ik kan daar 365 dagen per jaar terecht, ik heb 3 jaar garantie. Daar moet ik eens bij jou als gewone pc boer mee aankomen! Op zondag, als ik de tijd heb, geef jij niet thuis. Voor die service kies ik, door bij de Aldi te kopen.

Jouw reacties zijn iedere keer hetzelfde, ik irriteer me eraan. Je bent denk ik gewoon jaloers. En schijnbaar gaan jouw zaken niet goed, want je zit hier de hele dag door dezelfde irritante doordram reacties te geven. Moet je niet werken? Heb je geen klanten?

Mvg,

Aagje

Re: Medion computers

Geplaatst: 14 okt 2007 18:28
door jrabel
:!:

Re: Medion computers

Geplaatst: 14 okt 2007 19:34
door jor
Om nu alle gezeur van af te zijn.

Re: Medion computers

Geplaatst: 14 okt 2007 23:40
door ikbenik
. Binnen welke termijn kan een consument zijn afstandskoop ontbinden?
Deze termijn bedraagt zeven werkdagen na aflevering, mits de verkoper vol-doende informatie heeft geboden over de rechten op basis van de koop op af-stand regelgeving. Is deze informatie niet voldoende, dan is de termijn drie maanden.
ii. Op welke manier kan deze koop op afstand ongedaan worden gemaakt? Is het daarvoor vereist dat het gekochte ook binnen die termijn teruggestuurd wordt? Kan de consument ook een beroep op het herroepingsrecht doen door een pakket, al dan niet onder rembours verstuurd, te weigeren of niet op te halen bij het postkantoor?
Het herroepingsrecht is een ontbinding, waarvoor de enkele mededeling aan de leverancier binnen de herroepingstermijn voldoende is. Het gekochte hoeft niet binnen de herroepingstermijn teruggestuurd te worden, maar wel binnen een redelijke termijn. Het weigeren van een zending kan niet als een beroep op het herroepingsrecht uitgelegd worden, omdat de enkele weigering er niet voor zorgt dat de winkelier begrijpt wat de bedoeling is. Daarbij komt dat bij een weigering de aflevering niet voltooid is en het recht op herroeping pas ingaat na aflevering. Het niet afhalen leidt ertoe dat het enkele weken zal duren voor de winkelier verneemt dat het pakket niet afgeleverd is en kan al alleen daarom niet als herrroeping uitgelegd worden.
iii. Mag het gekochte uitgeprobeerd worden? En als dat mag, hoe zit dat wanneer de verpakking verzegeld is of wanneer de verpakking zodanig is, dat deze onherstelbaar beschadigd moet worden om geopend te worden? Is een geopende verpakking een geldige reden om een beroep op het herroepingsrecht te weigeren?
Het gekochte mag uitgepakt worden en als dat nodig is om te bepalen of het aan de overeenkomst voldoet ook geprobeerd worden. Een geopende verpakking is geen grond om een beroep op het herroepingsrecht te weigeren. Wel moet de koper netjes met het gekochte, met inbegrip van de verpakking omgaan.
iv. Mag de verkoper een kosten in rekening brengen bij een retour en moet hij ook de oorspronkelijke verzend- en/of orderkosten terugbetalen? Mag de winkelier volstaan met een tegoedbon als terugbetaling?
De winkelier moet het volledige bedrag dat door de consument betaald is, terugbetalen, met inbegrip van eventuele order- en verzendkosten. De winkelier mag geen kosten in rekening brengen, met uitzondering van de kosten voor het retourzenden, wanneer deze voor rekening van de winkelier zijn gekomen. Een tegoedbon is geen terugbetaling.
v. Is de wet ook van toepassing op specifiek samengestelde pc?
Ja, ook dan is de wet van toepassing. De uitzondering voor ‘op maat gemaakte’ artikelen, betreft artikelen die dusdanig aangepast of op maat geproduceerd zijn, dat deze onverkoopbaar zijn. Hierbij moet gedacht worden aan bijvoor-beeld een op maat gemaakte kast of gordijnen die op lengte zijn gemaakt.
vi. Valt een annulering van een bestelling ook onder deze regeling?
Nee. Het herroepingsrecht gaat pas in na aflevering van het gekochte. Wel is het van de winkelier onverstandig om een annulering niet te accepteren, omdat bij een herroeping na aflevering de kosten voor de winkelier hoger zijn.
vii. Kan het herroepingsrecht gebruikt worden als een recht om te ruilen, in andere woorden, is een winkelier verplicht om na herroeping opnieuw te leveren als de consument dat wil?
De winkelier is vrij te bepalen dat hij aan een bepaalde klant niet langer wil leveren. Dit zal zich voor kunnen doen in het geval er tussen winkelier en consument een verschil van mening bestaat over de invulling van het conformiteits-begrip.
Is dus in een normale winkel zonder webwinkel of postorder niet van toepassing.

Re: Medion computers

Geplaatst: 15 okt 2007 08:56
door aussienl
aan aussienl.

Waarom wordt er toch zo slecht gelezen!!

Heel duidelijk is toch al geantwoord dat Medion beslist niet goedkoper is t.o.v. een zelf samengestelde PC bij een PC-boer!!!!!!

Ook dat doors****n over dat de ALDI wel mag doorverwijzen en die PC-boer niet!!

ALDI heeft zich ook gewoon aan de regels te houden die in de consumentenwetgeving staan omschreven!!

Dat Medionkopers zich laten welgevallen om doorgestuurd te worden is dus gewoon hun eigen stommiteit omdat een zelfbouw bij die PC-boer niet alleen beter in elkaar zit maar ook met de orginele OS CD-Rom en drivers wordt geleverd + het feit dat bij de meeste problemen (vaak van softwarematige aard) die PC binnen een dag klaar kan zijn en bij die Aldi vele weken schijnt te mogen duren van Medion-kopers.

Kortom, IKBENIK heeft hier het grootste gelijk van de wereld!!
Zelfde specificaties goedkoper bij zelfbouw geldt in alleen hele specifieke gevallen. Kanovaarder leest ook niet goed. Nogmaals : het gaat erom wat de consument kan en mag verwachten. Bij Aldi mogen die verwachtingen wat lager zijn dan bijv. bij een Paradigit met een eigen winkel keten en technische dienst. Ik geloof ook niet dat het grote deel van de consument dit niet accepteerd. Zullen we Kanovaarder en Ikbenik dan maar niet onder die grote groep zullen scharen.

Verder wil ik de stelling dat de PC-boer de originele OS cd rom en drivers meelevert wel ter discussie stellen. Ik heb zelf diverse laptops en pc's gekocht bij PC-boeren en tegenwoordig krijg je vrijwel nooit meer de originele cd mee. Is het zo dat kanovaarder inderdaad zijn eigen pc in delen samensteld (onderdelen via beurzen e.d.)? Hij is het contact met de gewone consument die een complete set koopt kwijt denk ik.

Re: Medion computers

Geplaatst: 15 okt 2007 09:36
door ikbenik
Verder wil ik de stelling dat de PC-boer de originele OS cd rom en drivers meelevert wel ter discussie stellen. Ik heb zelf diverse laptops en pc's gekocht bij PC-boeren en tegenwoordig krijg je vrijwel nooit meer de originele cd mee.
Even een misverstand uit de wereld helpen.

De originele software wordt alleen bij de zelf samengestelde computers meegeleverd, voor de rest is het aan de merken om te bepalen of zij installatiemedia meeleveren.

Een ander punt is dat die grote computerbouwers (de grote merken) zelf de windows mogen aanpassen naar hun eigen inzicht. Dus als je een HP zou kopen en er zit een recovery-cd bij, dan heb je toch te maken met een originele installatie/recovery cd.

Een ander punt wat ik zeer vreemd vind is dat het lijkt alsof steeds meer mensen een afkeer krijgen tegen de zelfbouwcomputers en massaal voor merkcomputers gaan, terwijl zelfbouwcomputers net zo duur zijn als merkcomputers, maar veel beter van kwaliteit.

Re: Medion computers

Geplaatst: 15 okt 2007 09:40
door ikbenik
Bij Aldi mogen die verwachtingen wat lager zijn dan bijv. bij een Paradigit met een eigen winkel keten en technische dienst. Ik geloof ook niet dat het grote deel van de consument dit niet accepteerd. Zullen we Kanovaarder en Ikbenik dan maar niet onder die grote groep zullen scharen.
Nogmaals:

Dat je bij de Aldi niet de dezelfde verwachting hebt als bij een vakman, is duidelijk en daar val ik niet over.

Waar ik wel over val is dat als een vakman de consument doorverwijst naar de fabrikant dat de consumenten dan zeggen dat hij dat niet mag doen, omdat dat in strijdt is met het consumentenrecht en als de Aldi dat doet dat het dan Hulde is.

Re: Medion computers

Geplaatst: 15 okt 2007 10:02
door gravedigger
Geplaatst op 11 Okt 2007 15:26 door aussienl


--------------------------------------------------------------------------------

herhaling, herhaling, herhaling.
Enig idee hoe vaak hij het woordje hulde heeft gebruikt? 10X tot nu toe!
Heeft ie zeker een speciale toets voor ;)

Re: Medion computers

Geplaatst: 15 okt 2007 10:14
door ikbenik
Oke, ik herhaal steeds die berichten, maar dat doen de consumenten ook steeds.

En zolang de consument met twee maten meet, blijf ik het net zolang herhalen totdat de consument het met 1 maat gaat meten.

Re: Medion computers

Geplaatst: 15 okt 2007 10:20
door gravedigger
Het enige wat je op die manier bereikt , is dat steeds meet consumenten zich aan je gaan ergeren en zich juist afzetten tegen jou en je collega's.

Re: Medion computers

Geplaatst: 15 okt 2007 10:24
door ikbenik
Dus als de consument met twee maten meet en ik zeg daar als zelfstandige ondernemer wat van, dan heb ik het dus gedaan?

Ik moet niet zeuren, maar ondertussen blijft er met twee maten gemeten worden.

Re: Medion computers

Geplaatst: 15 okt 2007 10:58
door jor
Quote:jor plaatste
. Binnen welke termijn kan een consument zijn afstandskoop ontbinden?
Deze termijn bedraagt zeven werkdagen na aflevering, mits de verkoper vol-doende informatie heeft geboden over de rechten op basis van de koop op af-stand regelgeving. Is deze informatie niet voldoende, dan is de termijn drie maanden.
ii. Op welke manier kan deze koop op afstand ongedaan worden gemaakt? Is het daarvoor vereist dat het gekochte ook binnen die termijn teruggestuurd wordt? Kan de consument ook een beroep op het herroepingsrecht doen door een pakket, al dan niet onder rembours verstuurd, te weigeren of niet op te halen bij het postkantoor?
Het herroepingsrecht is een ontbinding, waarvoor de enkele mededeling aan de leverancier binnen de herroepingstermijn voldoende is. Het gekochte hoeft niet binnen de herroepingstermijn teruggestuurd te worden, maar wel binnen een redelijke termijn. Het weigeren van een zending kan niet als een beroep op het herroepingsrecht uitgelegd worden, omdat de enkele weigering er niet voor zorgt dat de winkelier begrijpt wat de bedoeling is. Daarbij komt dat bij een weigering de aflevering niet voltooid is en het recht op herroeping pas ingaat na aflevering. Het niet afhalen leidt ertoe dat het enkele weken zal duren voor de winkelier verneemt dat het pakket niet afgeleverd is en kan al alleen daarom niet als herrroeping uitgelegd worden.
iii. Mag het gekochte uitgeprobeerd worden? En als dat mag, hoe zit dat wanneer de verpakking verzegeld is of wanneer de verpakking zodanig is, dat deze onherstelbaar beschadigd moet worden om geopend te worden? Is een geopende verpakking een geldige reden om een beroep op het herroepingsrecht te weigeren?
Het gekochte mag uitgepakt worden en als dat nodig is om te bepalen of het aan de overeenkomst voldoet ook geprobeerd worden. Een geopende verpakking is geen grond om een beroep op het herroepingsrecht te weigeren. Wel moet de koper netjes met het gekochte, met inbegrip van de verpakking omgaan.
iv. Mag de verkoper een kosten in rekening brengen bij een retour en moet hij ook de oorspronkelijke verzend- en/of orderkosten terugbetalen? Mag de winkelier volstaan met een tegoedbon als terugbetaling?
De winkelier moet het volledige bedrag dat door de consument betaald is, terugbetalen, met inbegrip van eventuele order- en verzendkosten. De winkelier mag geen kosten in rekening brengen, met uitzondering van de kosten voor het retourzenden, wanneer deze voor rekening van de winkelier zijn gekomen. Een tegoedbon is geen terugbetaling.
v. Is de wet ook van toepassing op specifiek samengestelde pc?
Ja, ook dan is de wet van toepassing. De uitzondering voor ‘op maat gemaakte’ artikelen, betreft artikelen die dusdanig aangepast of op maat geproduceerd zijn, dat deze onverkoopbaar zijn. Hierbij moet gedacht worden aan bijvoor-beeld een op maat gemaakte kast of gordijnen die op lengte zijn gemaakt.
vi. Valt een annulering van een bestelling ook onder deze regeling?
Nee. Het herroepingsrecht gaat pas in na aflevering van het gekochte. Wel is het van de winkelier onverstandig om een annulering niet te accepteren, omdat bij een herroeping na aflevering de kosten voor de winkelier hoger zijn.
vii. Kan het herroepingsrecht gebruikt worden als een recht om te ruilen, in andere woorden, is een winkelier verplicht om na herroeping opnieuw te leveren als de consument dat wil?
De winkelier is vrij te bepalen dat hij aan een bepaalde klant niet langer wil leveren. Dit zal zich voor kunnen doen in het geval er tussen winkelier en consument een verschil van mening bestaat over de invulling van het conformiteits-begrip.
____________________________________________________________________
ikbenik zei
Is dus in een normale winkel zonder webwinkel of postorder niet van toepassing.
______________________________________________________________
Al de winkels die ik genoemd heb en waar ook heel veel mensen hun computer/onderdelen kopen zoals MyCom/Salland/Alternate/Gistron/Computerland/Dynabyte/Azarty en nog veel meer hebben wel een webwinkel naast hun gewone zaken dus daar geld het allemaal WEL. Moraal van het verhaaal? Wil je beschermd kopen? kies 1 van deze grote zaken en er zijn er nog veel meer op te noemen.
Jor. :wink:

Re: Medion computers

Geplaatst: 15 okt 2007 12:10
door ikbenik
Wil je beschermd kopen? kies 1 van deze grote zaken en er zijn er nog veel meer op te noemen.


Dus aangezien ik geen webwinkel heb en nergens bij aangesloten ben (een keten), betekent dat dan dat je bij mij dus niet beschermd koopt?

Want dat zeg je in principe.