LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telegraaf

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Telegraaf

Ongelezen bericht door cybertomaat »

onder overig huis/tuin of div.
onder de noemer "geschiedenis" ofzo ......

Een subforum MEDIA is er nl. niet
terwijl elke consument toch met de media te maken heeft.

>cybertje<

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Telegraaf

Ongelezen bericht door kanovaarder »

De Telegraaf en de Telegraafrellen.

Met eenvoudig in Google Telegraafrellen in te tikken kan men wellicht beter dan ik het kan verwoorden alles nog eens nahoren en nalezen.

In ieder geval weet ik wel dat er bouwvakkers (in staking) bij betrokken waren waarover die Telegraaf nogal grof negatief berichtte.
Toen een bouwvakker aan een (achteraf pas gekonstateerde hartstilstand) overleed en iedereen dacht dat deze door de politie was doodgeschoten was die De Telegraaf de pispaal en het doelwit geworden waarbij ook pogingen het gebouw in de fik te steken.

Maar........ zoek verder zelf.
O.a. op;
/Geschiedenis Andere Tijden: De Telegraafrellen
De 'Telegraafrellen' in 1966 Andere Tijden 21 mei 2006 Veertig jaar geleden: ... Download hier de volledige tekst van 'de Telegraafrellen' in Word-formaat ...
geschiedenis.vpro.nl/programmas/2899536/afleveringen/28362485/ - 20k -
---------------------------------

N.b. Deze rellen kwamen er ook op de Dam-Amsterdam waar ik moest oversteken en door mijn buurman te paard beschermd van de Kalverstraat naar de Nieuwendijk kon zonder gevaar.

Uit: "Opa verteld"©

Grootvader
die inderdaad ook van mening is dat dit geen consumentenvoorlichting meer is en dus verder dit maar laat rusten.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Telegraaf

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Uit: "Opa verteld"©

Grootvader
die inderdaad ook van mening is dat dit geen consumentenvoorlichting meer is en dus verder dit maar laat rusten.
Misschien moeten jij en pruim dan maar samen fijn op de Telegraaf gaan schelden.
Als je echt een opa bent dien je te weten dat het is Opa vertelT.

En vervolgens moeten we het onderwerp laten rusten nadat we nog even de Telegraaf in een negatief daglicht hebben gesteld.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Telegraaf

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 14 Okt 2007 10:46 door kanovaarder


--------------------------------------------------------------------------------

De Telegraaf en de Telegraafrellen.

Met eenvoudig in Google Telegraafrellen in te tikken kan men wellicht beter dan ik het kan verwoorden alles nog eens nahoren en nalezen.

In ieder geval weet ik wel dat er bouwvakkers (in staking) bij betrokken waren waarover die Telegraaf nogal grof negatief berichtte.
Toen een bouwvakker aan een (achteraf pas gekonstateerde hartstilstand) overleed en iedereen dacht dat deze door de politie was doodgeschoten was die De Telegraaf de pispaal en het doelwit geworden waarbij ook pogingen het gebouw in de fik te steken.
Nou Grootvader ik ben erbij geweest hoor.
De oorzaak was die 2% die de bond wilde inpikken over
de vakantierechten.En wat noem jij negatief berichten.
Ze schreven gewoon de waarheid en dat viel op dat moment
niet goed.Zou zeggen lees dat artikel
zelf eens goed door en kom dan met je oordeel.
Als de "foute krant"bij jou hierop gebasseerd is zit het bij
jou ook niet goed tussen de oren.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Telegraaf

Ongelezen bericht door kanovaarder »

De Telegraaf was fout in de oorlog,

Maar ook tijdens onze anti-snordersakties door o.a. die Hans Hoffman (fotograaf) en enkele Telegraafjournalisten die juist eerst probeerden tot rellen aan te zetten en de waarheden uit die tijd te verkrachten door mieren tot olifanten op te blazen.

Van de "Telegraafrellen"weet ik te weinig van om daarvoor die krant te veroordelen.
Want wat staat er nou in die Telegraaf? Weinig toch?
Veel papier en weinig echt nieuws.deeen bekende kolomschrijver Henk vd Meyden eens zei in mijn taxi en Amsterdam afschilderde als een Sodom en Gomorra terwijl dat Amsterdam toen nog gewoon meer leek op een klein provinciestadje..

Omdat ik geen papierspaarder ben koop ik af en toe liever een Volkskrant want daar doe je wel een zaterdag en een halve zondag mee.
En om terug te komen naar het topic;
De krant is knudde en kennelijk dus hun administratie ook.
Maar, zoals al boven geschreven, daar heb ik dus geen last van.

Ieder zijn meug zei de boer en kustte zijn varken.
en voor de "echte"nederlanders: Nationalisme is een haan die koning kraait op z'n eigen mestvaalt.

Grootvader

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Telegraaf

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik krijg een beetje de kots van figuren als kanovaarder. Meneer is nogal trost op zijn Volkskrant, veel plezier dan.
De Telegraaf heeft een manier gevonden om om te gaan met de oorlog. Andere kranten hadden een andere manier.
Dat jij ze veroordeelt verbaast me niet, als Volkskrant lezer.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Telegraaf

Ongelezen bericht door Maarschalk »

een Volkskrant want daar doe je wel een zaterdag en een halve zondag mee.
Dat zegt meer over jouw leessnelheid en interesses dan over de kwaliteit van de Telegraaf.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Telegraaf

Ongelezen bericht door bot321 »

Ieder zijn meug zei de boer en kustte zijn varken.
en voor de "echte"nederlanders: Nationalisme is een haan die koning kraait op z'n eigen mestvaalt.

Grootvader
Zeer juist grootvader maar pas het dan ook op je eigen toe.

Wat ik wel vreemd vind dat de Telegraaf in de oorlogsjaren
fout was weet je te vertellen (weet nog niet precies waarom
ze fout waren)Dat is ruim 60 jaar geleden en over de Telegraafrellen
weet je niets.Dat is 40 jaar geleden.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Telegraaf

Ongelezen bericht door cybertomaat »

ik lees geen kranten meer ...
ze zijn allemaal "fout" :wink:

BMS.Purmerend

Re: Telegraaf

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Geplaatst op 14 Okt 2007 12:59 door bot321
Beste Bot321, als ik mij er goed van bewust ben is de Telegraaf twee keer het doelwit geweest van rellen. Beide malen was ik daarbij geweest. (60e jaren)

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Telegraaf

Ongelezen bericht door Nita »

Bot321; Weet je ook waarom ze fout waren>

Nita; NEE, maar lees het graag bot321 :wink:

Heb een hekel aan googlen

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Telegraaf

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Die foute Telegraaf 1938-1945.

Nooit iets over die jaren gehoord?
Nooit geschiedenis gehad op school of tijdens die lessen gespijbeld?
De ogen dichtgeknepen en de oren dichtgestopt zo rond de meidagen?

Kom nou!
Dan zijn jullie de enige die niets weten van NSB'jers,Kristallnacht,progroms,jodenvervolgingen,gaskamers, kleine kinderen zelfs gewoon doodgeslagen tegen muren.
De jacht op eten en doodhongerende mensen en kinderen in Noord- en Zuidholland omdat de Mof heel bewust het voedseltransport stillegde terwijl al duidelijk was dat die moffen de zaak al aan het verliezen was!

En die Telegraaf?
Die schreef vrolijk over Duitslands overwinningen en hoe goed die Hitler wel was.

Welnu, slaap maar rustig verder en lees er maar niets over.
Het geweten mocht eens gaan knagen.


Grootvader

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Telegraaf

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 14 Okt 2007 18:12 door BMS.Purmerend


--------------------------------------------------------------------------------

Geplaatst op 14 Okt 2007 12:59 door bot321
Beste Bot321, als ik mij er goed van bewust ben is de Telegraaf twee keer het doelwit geweest van rellen. Beide malen was ik daarbij geweest. (60e jaren)
Kan me maar een keer voor de geest halen BMS maar is best mogelijk.
Maar misschien ben je in de war toendertijd met het maagdenhuis
viel volgens mij ook in die periode.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Telegraaf

Ongelezen bericht door gravedigger »

Tjonge. 2 pagina's vol met blabla en geen enkele constructieve bijdrage of antwoord voor Fientje. Alleen maar off-topic gewauwel van het bekende chatclubje.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Telegraaf

Ongelezen bericht door bot321 »

.


Die foute Telegraaf 1938-1945.

Nooit iets over die jaren gehoord?
Nooit geschiedenis gehad op school of tijdens die lessen gespijbeld?
De ogen dichtgeknepen en de oren dichtgestopt zo rond de meidagen?

Kom nou!
Dan zijn jullie de enige die niets weten van NSB'jers,Kristallnacht,progroms,jodenvervolgingen,gaskamers, kleine kinderen zelfs gewoon doodgeslagen tegen muren.
De jacht op eten en doodhongerende mensen en kinderen in Noord- en Zuidholland omdat de Mof heel bewust het voedseltransport stillegde terwijl al duidelijk was dat die moffen de zaak al aan het verliezen was!

En die Telegraaf?
Die schreef vrolijk over Duitslands overwinningen en hoe goed die Hitler wel was.


Beetje gelul van je grootvader.Heb die tijd als kind meegemaakt
en waarover je het hebt weet iedereen hoor.
Maar jij doet het voorkomen of de telegraaf het daarmee eens was.
En laat dan eens een artikel zien waarin staat dat ze Hitler zo
goed vonden.
Zie hele topics van je over onderwerpen wat je gevonden hebt maar hier kom je alleen met dingen van horen zeggen.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Telegraaf

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 14 Okt 2007 20:10 door gravedigger


--------------------------------------------------------------------------------

Tjonge. 2 pagina's vol met blabla en geen enkele constructieve bijdrage of antwoord voor Fientje. Alleen maar off-topic gewauwel van het bekende chatclubje
.

Volgens mij is er in het ziekenhuis iets mis gegaan
met je gravedigger.
Maar niets staat je in de weg hoor om zelf met een constructieve
bijdrage te komen hoor in plaats van opmerkingen te maken.

BMS.Purmerend

Re: Telegraaf

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Ik wil niet lullig doen maar Hitler heeft ook goede dingen gedaan, zie invoering diverse uitkeringen enz. die nu door onze regering eigenlijk te niet gedaan wordt.
Ik praat niets goed. Ik heb dit alleen maar van horen zeggen.
En fietje heeft haar antwoord al gehad dacht ik.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Telegraaf

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@kanovaarder/grootvader, je bent niet alleen zeer misselijk bezig, maar ook precies het soort mensen waarop bepaalde groeperingen men in de jaren 40-45 zat te wachten.
Jouw stelling dat wij niet weten wat er gebeurde in die jaren is onjuist. Jouw wijze van het koppelen van die activiteiten aan De Telegraaf zeer misselijk.
Zoals al gezegd heeft De Telegraaf een manier gevonden om in die tijd te overleven, namelijk door te schrijven wat de bezetter wilde. Dat wil niet zeggen dat men ook de bezetter hielp, of het goedkeurde. Misschien konden ze op die manier nog iets betekenen voor het verzet doordat men extra info kreeg.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Telegraaf

Ongelezen bericht door Pruim »

@kanovaarder/grootvader, je bent niet alleen zeer misselijk bezig, maar ook precies het soort mensen waarop bepaalde groeperingen men in de jaren 40-45 zat te wachten.
Jouw stelling dat wij niet weten wat er gebeurde in die jaren is onjuist. Jouw wijze van het koppelen van die activiteiten aan De Telegraaf zeer misselijk.
Zoals al gezegd heeft De Telegraaf een manier gevonden om in die tijd te overleven, namelijk door te schrijven wat de bezetter wilde. Dat wil niet zeggen dat men ook de bezetter hielp, of het goedkeurde. Misschien konden ze op die manier nog iets betekenen voor het verzet doordat men extra info kreeg.
Nou niet grootvadertje aan gaan vallen. Ik was degene die met deze (sarcastisch bedoelde) opmerking begon.

Helaas wordt bijna alles wat er op dit forum wordt gepost, door een aantal mensen elke keer bloedserieus opgevat.
Sommige mensen moeten af en toe eens tussen de regeltjes door leren lezen.

De telegraaf is echter wel altijd een mooi onderwerp van discussie. En ik blijf de zaterdagtelegraaf lekker kopen, want hij is zeer geschikt om de vroege zondagochtend uurtjes door te komen.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Telegraaf

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Helaas wordt bijna alles wat er op dit forum wordt gepost, door een aantal mensen elke keer bloedserieus opgevat.
Sommige mensen moeten af en toe eens tussen de regeltjes door leren lezen.
Niks aan toe te voegen ...
wel de moeite waard nog eens te herhalen :wink:

>cybertje<

Gesloten