LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Falcon-Leven produkten

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
flabbergasted

Re: Falcon-Leven produkten

Ongelezen bericht door flabbergasted »

Als je de polis premievrij maakt, ben je een evt. ingebouwde overlijdensrisico verzekering ook kwijt!
Ik heb van de mijne het doelkapitaal laten verlagen, zodat er in ieder geval iets van 'opbouw' in zit en mijn orv in stand blijft. Ik gebruik deze polis puur als overlijdensrisicoverzekering. Van alle inleg krijg ik toch nooit meer rendement terug helaas. Dat was begin dit jaar all zo, dus laat staan op dit moment....

Hypotheek overgesloten en losgekoppeld van deze woekepolis, wel iets aan kosten gehad, maar weegt niet op tegen wat ik de komende jaren nog kwijt zou zijn geweest!

pimira

Ongelezen bericht door pimira »

Ook ik ben zo dom geweest mij door Fortis een hypotheek van Falcon-leven te laten aanpraten als zijnde DE BESTE OPLOSSING om op mijn 65ste jaar vrij van hypotheek te zijn. Het ziet er naar uit dat ik al de jaren betaal en gewoon met een hypotheekschuld blijf zitten.

Deze week liet G.C. Mattu, directievoorzitter van Falcon-leven mij weten dat Falcon-leven ook in 2008 de door mij gestorte bedragen in hun bodemloze put (waarschijnlijk de zakken van hun financiële vriendjes) zijn verdwenen.
Aan rente, premie, kosten en inleg is door mij in 2008 € 5.078,64 betaald.
Daarnaast wist dit individu te schrijven dat de waarde van het opgebouwde kapitaal was geslonken van € 15.386,00 tot € 12.695,61 dus in totaal ben ik in 2008 € 7.769,03 kwijt geraakt door deze aardige lieden.

Fortis en Falcon-leven jullie worden bedankt.
P de Jongh. Huizen

mwesterw

Ongelezen bericht door mwesterw »

Ongeveer 10 jaar (juli 1999) geleden werden wij benaderd door een adviseur i.v.m. het Levensplan Sparen. Dit was een mooie manier om wat opzij te zetten voor later. Hij liet ons zeer fraaie plaatjes zien met 8 tot wel 15% rente per jaar.
Wij besloten elke maand 100 gulden (nu dus € 45,38) te storten. Het eerste jaar hebben we zelfs eenmalig 2000 gulden (€ 907,60) extra gestort. Een rekensommetje vertelt ons dat bij 8% gemiddelde jaarlijkse rente (volgens de adviseur het minimum!) het totaal bedrag nu (10 jaar later) zo ongeveer € 10.500,- zou moeten zijn.
Zonder netto rente zouden we ongeveer € 6350,- gespaard hebben. Dit is uiteraard gelijk aan het bedrag dat we tot nog toe gestort hebben.

De volgens de jaarrekening opgebouwde waarde is echter slechts € 2844,80. Om op dit bedrag te komen moet de gemiddelde jaarlijkse rente ongeveer -14% geweest zijn! Wij vragen ons af hoe er bij Falcon Leven belegd wordt. Zelfs in de jaren dat het redelijk goed ging met de beurs, zagen wij geen enkele opbouw (meestal zelfs afbouw) van het totaal bedrag dat we aan het sparen waren.

Toen we alles wilden stop zetten, kregen we bericht dat we de "eerste kosten" nog moesten betalen en er dus nog € 700 minder over zou blijven...
We hebben besloten dit toch maar te doen, want geld blijven storten in een bodemloze put heeft ook weinig zin.

Groeten,
Mathieu.

h.schmidh

Ongelezen bericht door h.schmidh »

Hoi

Ik heb zelf ook een verzekering van Falcon leven, i.v.m onze hypotheek.
Nu lees ik op een site dat het doek valt voor Falcon leven, zie onderstaande link;
http://www.amweb.nl/nieuws/nederland/do ... 2309.lynkx
Mijn vraag is, zou men dan e.v.t. de verzekering kunnen stoppen??

Gesloten