LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IKEA keuken: laten installeren of zelf doen?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: IKEA keuken: laten installeren of zelf doen?

Ongelezen bericht door 16again »

Je kan op 2 manieren tegen uurloon aankijken:
-wat kost het als werkgever om iemand te betalen
-Wat krijg je zelf als werknemer netto per uur van je baas

Vanuit het 2e gezichtspunt kan het voor menigeen voordeliger zijn om onbetaald verlof bij eigen werkgever te nemen, om vervolgens 25 euro per uur te verdienen/besparen op kosten door zelf te klussen.

@diba1
Kost een werkblad plus 2 ladefronten 1350 - 1240 = 110 Euro ??

Diba1
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2007 11:41

Re: IKEA keuken: laten installeren of zelf doen?

Ongelezen bericht door Diba1 »

Natuurlijk kun je er een urenberekening op loslaten waaruit blijkt dat een vakman het sneller en daarmee goedkoper had gedaan. Lijkt me logisch, want dat is ook zo. Maar goed, nu hebben we het geld niet hoeven uitgeven en zelf zo'n keuken in elkaar zetten geeft best een kick. Zeker als je geen klusser bent zoals ik... :D

@ 16again: Klopt, blad (kortste variant, numerar) kost 89,-, Ladefrontje 60 cm breed, kost 11 p/st.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: IKEA keuken: laten installeren of zelf doen?

Ongelezen bericht door rvkeuken »

ik wilde alleen aangeven dat het relatief is wat je bespaart, 25 euro/uur is idd wat je netto krijgt. (niet wat je de vakman betaald), maar verder bewondering voor je lef en verder is het fijn dat je straks ook weet hoe een probleem op te lossen, mocht dat zich voordoen :-)

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: IKEA keuken: laten installeren of zelf doen?

Ongelezen bericht door GWTE »

Ook mooi die kabels van de spotjes door je glasbovenkasten. Geen ruimte achter de kasten natuurlijk. Als wij zo’n oplossing verzinnen worden we ter plekke geliquideerd door de klant. :?

Dat zal wel een kwaliteitsblad blad zijn dan met een prijs van € 110,- inclusief twee ladefrontjes. Maargoed dan is de waarde van je huis in ieder geval flink gestegen vanwege al die uren die je er in hebt gestoken. :wink:

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: IKEA keuken: laten installeren of zelf doen?

Ongelezen bericht door 16again »

Een dure keuken kan een huis meer waard maken, het wordt wel moeilijker om een koper van het huis te vinden die ook de kleur van de keuken aanstaat en dus de meerprijs wil betalen....

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: IKEA keuken: laten installeren of zelf doen?

Ongelezen bericht door rvkeuken »

wie heeft het over een meerprijs? volgens mij is de keuken erin gezet omdat ze zelf een nieuwe keuken willen? een meerprijs daar denk je aan als je snel wilt verhuizen, maar dan ga je geen nieuwe keuken erin zetten, een nieuw plantje in de voortuin nadat je die aangeharkt hebt en een huis schoonmaken heeft net zoveel effect (tja, hier is dus serieus onderzoek naar gedaan....).
nogmaals ik hoop dat je veel plezier hebt van j enieuwe keuken en ik heb bewondering voor je lef.

Gesloten