LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontvangst Digitale tv UPC

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

UPC digitaal een zegen of niet

ja
17
37%
nee
29
63%
 
Totaal aantal stemmen: 46

karina185
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2007 15:46

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door karina185 »

Haperingen en geluid dat steeds wegvalt hadden wij ook last van
meerdere malen gebeld, stekker eruit, stekker erin, updaten, had allemaal geen enkele zin
Heeft u splitters ???? haal die er maar tussenuit, jaja daarvoor zaten die er toch ook en toen ging het toch ook goed ??!!
toch maar de video-recorder ertussenuit.....en wat denk je ? sindsdien geen problemen meer..............dus toch teveel apparaten aangesloten
maar echt sprake van digi tv en digitaal geluidskwaliteit.....sorry hoor maar de versterker herkend het dus niet, toch nog even wachten tot upc zo ver is

alfredo
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 apr 2006 12:36

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door alfredo »

Mijn antwoord op de vraag: Digitale TV van UPC een zegen of niet, luidt: EEN REGELRECHTE RAMP!!!!
Inmiddels weten we allemaal waar UPC voor staat voor:
Uiterst Professionele Criminelen.
Het is een bedrijf dat spot met werkelijk alle belangen van de klant, en heeft absoluut lak aan alles en iedereen.
Of het nu administratieve zaken betreffen, dus je o.a. maanden blijven bombarderen met volslagen onterechte rekeningen, vervolgens de deurwaarder inschakelen, niet reageren op technische defecten mbt ontvangstsignalen van radio en tv, en zo kunnen we nog wel een aantal zaken meer noemen. Als het enigszins mogelijk is, wordt geen klant van UPC!! Gestoord word je van dat zootje ongeregeld! :oops:

lndenboer
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2007 16:54

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door lndenboer »

Ook bij mij precies het zelfde. Telkens hakkelen en teletekst vergeet het maar. Je moet iedere keer dat je teletekts gebruik terug naar anneloog Hopeloos. Jammer maar het beeld als hij het doet is prachtig.

Leendert

RobbyMeyer
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2004 00:32

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door RobbyMeyer »

Ik woon op postcode 3012 en zit 'dus' ook vast aan UPC. In totaal 3 t.v.'s in huis, waarvan de 'hoofdtelevisie' in de woonkamer het allerminst gebruikt wordt door mij !! Hier zit echter de CAI-hoofdaansluiting en móet dus ook mijn Mediabox staan. Ik woon echter 80% van de tijd in mijn woonkeuken, een verdieping lager !!!
Heb in die woonkamer een Thompson receiver (de 'oude', volgens mij is dit de eerste die -ongevraagd- werd uitgebracht), en in de nabijheid hiervan een DVD/HD-recorder, een videorecorder en een DVD-speler. Tevens in bezit van het pakket met de extra zenders, en ook nog Film1/Sport1.

De ontvangst is redelijk tot goed bij mij, zeker nadat een monteur allerlei splitters had verwijderd die naar mijn andere 2 t.v.'s liepen, die moesten nml. pas geplaatst worden ná de Mediabox, werd mij verteld.
Beeld is op de enige digitaal aangesloten t.v. is dus acceptabel tot goed, maar ik wordt gek van de nadelen :
1. Kan op mijn andere 2 t.v.'s alleen analoog kijken, dus niet mijn extra zenderpakket waar ik voor betaal, en ook niet Film1/Sport1 (met Eredivisie-voetbal tegenwoordig) !!! Vroeger keek ik vanuit bed aan het einde van de avond nog wel eens naar een goede film, kan niet meer !!
2. Het is mij nog steeds niet gelukt om mijn DVD-recorder zo in te stellen dat ik een ander programma kan kijken dan ook op mijn Thompson wordt aangegeven. Dat was voor het tijdperk van de Mediabox nooit een probleem, sterker nog, daar had ik die recorder nou juíst voor aangeschaft, kijken en iets anders opnemen !
3. Kwam er achter dat zij alleen de (gratis) monteur gestuurd hadden 'omdat zij mij niet konden zien', ík had helemaal geen problemen op dat moment. Door die splitters was het (retour)signaal te zwak, dus zou ik 'geen spelletjes kunnen spelen of films kunnen bestellen'. Nou, daar heb ik als abonnee van Film1 nou niet bepaald veel behoefte aan eigenlijk :D
4. Via de Mediabox kan ik radiozenders digitaal beluisteren, echter alleen in de nabijheid van de 'hoofd'-t.v. Volgens mij hierdoor een zeer overbodige toevoeging aan het geheel, tenminste, in ieder geval voor mij.
Het aanbod om ook te bellen en te internetten via UPC heb ik beleefd afgeslagen. Ook als mij telefonisch werd verteld dat zij een verbinding leverden van 20 Megabyte per seconde ( :lol: , het verschil tussen bits en bytes is nog steeds erg moeilijk voor de meeste callcenter-medewerkers heb ik de afgelopen jaren gemerkt ).
Conclusie : het beeld is bij mij er grotendeels op vooruitgegaan sinds de invoering van de Mediabox, het gebruiksgemak in huis is voor mij echter om te huilen :cry:

smeenk54
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2003 23:04

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door smeenk54 »

Hoi ik heb al 18 jaar een kleine schotel met heel groot plezier en perfekt beeld en niet te vergeten alle radio zenders.

joke123
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:07

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door joke123 »

UPC :evil: is knudde zou hem een half jaar mogen proberen maar na 3 weken deed de recorder het al niet meer, kon niet meer dan 1 uur opnemen. na uren gebelt te hebben dus meerdere keren kreeg ik steeds 0 op rekest ten einde raad heb ik hem maar terug gegeven en heb de goed kope box van nog geen 3 euro genomen maar wat ik toen mee maakte grenst ook aan het ongelooflijke ik moest de instalatie kosten betalen. ook heb ik met deze het probleem dat hij heel vaak weg valt en flink knippert en knettert.weer gebelt zeiden ze dat ik hem dan moest op zeggen .dat wil ik wel maar krijg na 2 maanden mijn geld niet terug.ik ga nu naar kpn kost maar 6,95 euro per maand en je bent van UPC helemaal af ook van je kabel kosten.iedereen veel sterkte met dit bedrijf.
Groetjes Joke

r.brandhof
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2007 15:36

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door r.brandhof »

ik heb al 2 jaar upc digitaal.
maar het is zeker geen aanrader.
het is duur en word alleen maar duurder ,zeker als je het totale pakket neemt.
je heb totaal geen inspraak wat voor zenders er bij of af gaan.En volledig over geleverd aan upc, die het alleen recht heeft op de kabel.

ik heb de laatste tijd hakkelig beeld , geluid via de topbox loopt niet gelijk met het beeld. ook tijdens een film een update dus maar weer wachten.
je kan geen zenders op volgorde zetten
het kastje verbruikt een hoop stroom en word behoorlijk warm.
service nummers zijn een 0900 nummer dus bij een storing wat niet aan u ligt moet toch maar weer kosten van u in rekening gebracht worden.
kort om ik heb nu alles op gezegd en ga over op een schotel.
is veel goed koper en in betere kwaliteit.

joke123
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:07

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door joke123 »

Wij mogen jammer genoeg geen schotels plaatsen op en aan onze flat dus heb je weinig andere mgelijk heden, dus dan toch naar de kpn. Wie heeft daar ervaringen mee WE moeten met z`n allen upc boy cotten Groetjes Joke:cry:

pgbergsma
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2006 18:28

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door pgbergsma »

Ik begin me af te vragen waarom Radar hier geen aandacht aan besteed? KPN Internet Plus bellen wordt in de grond geboord en hier gebeurt niets mee.

:roll:

joke123
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:07

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door joke123 »

Ja het is me al meer opgevallen dat als je wat goeds te vertellen hebt het voor radar nog niet goed of erg genoeg is. Maar als het KPN digitaal net zo slecht is als UPC en je mag geen schotel dan weet ik het niet meer.
WIE WEET RAAD voor mij, alle oplossingen zijn welkom.
Groetjes Joke :twisted:

koningsjpc
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:29

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door koningsjpc »

Ik heb totaal geen klagen over de mediabox. Ik had in het verleden een Tomson mediabox, met dus heel veel klachten (3 keer een nieuwe box), vanaf begin dit jaar heb ik de HD box van Philips, en ik heb (angenoeg) geen klachten meer. Een keer bliksem ingeslagen 's avonds, direct UPC gebeld en de volgende dag was er al een monteur met een nieuwe HD box.

J.Konings :P :P

rluijt
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2007 11:29

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door rluijt »

Het is hier al weer een poosje stil rondom de digitale UPC problemen maar op het Chelloo forum loopt het onderwerp nog steeds door.
De problemen zoals al in november vorig jaar zijn aangegeven; haperingen en stoorflitsen zijn nog steeds onverminderd aanwezig en dat, in mijn geval, al meer dan een half jaar...
Ik heb de toezegging dat UPC gaat crediteren als het probleem is opgelost maar die toezegging zegt me niet veel als het probleem helemaal niet wordt opgelost.
Wat me ook erg opvalt is dat er UPC medewerkers regelmatig reageren op berichten maar niet of nauwelijks in de draadjes die over de haperingen gaan...
Wanneer wordt er nu eens iets aan gedaan of worden we eindelijk eens op de hoogte gehouden van de status van het probleem?!?

RADonker
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 okt 2006 18:42

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door RADonker »

Ik heb digitale tv van Tele2 en dat werkt erg goed. Ik heb nooit meer last van stilstaand beeld of geluid. De eerste twee maanden had ik er ook last van, maar nu heb ik het ruim een jaar en het werkt nog steeds uitstekend zonder storing of problemen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door agro »

Wanneer wordt er nu eens iets aan gedaan of worden we eindelijk eens op de hoogte gehouden van de status van het probleem?!?
Nooit !!! Bij de firma list en bedrog mag ja aanklooien, de enige remedie is stuur de rotzooi terug en neem een alternatief.

rob68
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mar 2008 15:38

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door rob68 »

Joke,
Indien je de schotel op een tegelvoet zet, dan mag niemand er wat van zeggen en kun je hem gewoon op je balkon plaatsen

Ik heb deze problemen ook, gelijk dreigementen van de VVE dat mijn schotel weg moest welke op balkon stond

toen heb ik er foto's van gemaakt en toegelicht, en nu mogen ze er niks meer van zeggen

btw ik heb een tegelvoet, ziet er dus uit als een soort parasol standaard, waar mijn schotel op zit, de paal rust tegen de balkonrand aan, maar staat wel zelfstandig.\

Woningbouw verenigingen mogen nl alleen verbieden om schotels vast te maken aan de woning, alles wat los staat mogen ze niks van zeggen

Joers
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 jan 2008 11:06

Re: Ontvangst Digitale tv UPC

Ongelezen bericht door Joers »

Indien je GOEDE coax-kabels gebruikt va nje wandcontactdoos naar de UPC Mediabox, is het signaal meer dan uitstekend!
Ik was ook huiverig en had eerst een Hema-coax liggen van de wcd naar de mediabox. Ik DACHT toen al redelijk beeld te hebben. maar na aankoop van een nieuwe lcd, heb i kmeteen de bekabeling GOED gedaan, met duurdere coax-kabels....en vrrek: digitale tv van UPOC bleek ineens vele malen beter!

Gesloten