LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hypotheek & Co

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
bokita

Re: hypotheek & Co

Ongelezen bericht door bokita »

Het Dordtse bemiddelingsbedrijf Topdon, onder meer actief onder de handelsnaam Hypotheek & Co, is deze week op eigen aanvraag failliet verklaard. Curator Aram van Bunge heeft woensdag de zes medewerkers ontslag aangezegd.
De hypotheekcrisis heeft het Dordtse bedrijf extra hard getroffen doordat het zich onder meer richtte op de markt van BKR-geregistreerden. Het wegvallen van ELQ als belangrijke hypotheekleverancier was een zware slag. Het vinden van andere aanbieders was niet eenvoudig en de marktkansen kregen medio april een volgende knauw door de publicatie van een boete van toezichthouder AFM. Op zich was de hoogte van de boete nog overkomelijk, aldus de curator, maar de imagoschade was groot. De boete van € 6.000 was opgelegd wegens het onvoldoende inwinnen van informatie bij het adviseren over hypothecaire leningen en overlijdensrisicopolissen.

De overtredingen waren geconstateerd tijdens het marktbrede onderzoek naar hypotheekadviezen dat de AFM in 2007 heeft uitgevoerd. De AFM onderzocht in totaal zeventien adviezen van Topdon. In negen adviezen, over de periode van januari tot oktober 2007, waren in totaal veertien overtredingen geconstateerd
ik heb mijn geld er niet mee terug maar toen ik dit las voelde ik mij toch een stukje beter :wink:

Purist

Ongelezen bericht door Purist »

Die 6000 boete lijkt niet veel, maar dat is wel het maximum... Lijkt dus een goede zaak dat deze club is omgevallen.

Vindaloo

Ongelezen bericht door Vindaloo »

Helemaal mee eens. Het is mijns inziens zelfs zo dat niet prijsvechters als ELQ en Sparck de oorzaak waren van veel ellende, maar vooral de onkunde van Hypotheekadviseurs. Deze hebben de klanten onvoldoende gewezen op de grote risico's.

pieterplanner

Ongelezen bericht door pieterplanner »

ter info:
http://www.amweb.nl/nieuws/nederland/do ... 3247.lynkx

In de registers AFM kom ik zo snel niets tegen. En via google komt een adres naar boven van een pand dat in de verkoop staat. Ik zou in eerste instantie vragen bij welke organisaties ze zijn aangesloten en wat hun registratie bij de AFM is. Als er geen registratie is, zou ik de AFM inlichten. Zij mogen namelijk dan niet adviseren.

Succes

Ad_Viseur

Ongelezen bericht door Ad_Viseur »

pieterplanner schreef:ter info:
http://www.amweb.nl/nieuws/nederland/do ... 3247.lynkx

In de registers AFM kom ik zo snel niets tegen. En via google komt een adres naar boven van een pand dat in de verkoop staat. Ik zou in eerste instantie vragen bij welke organisaties ze zijn aangesloten en wat hun registratie bij de AFM is. Als er geen registratie is, zou ik de AFM inlichten. Zij mogen namelijk dan niet adviseren.

Succes
Als je failiet ben vast er weinig meer te adviseren. Bij failisement wordt ook de vergunning ingetrokken dus niet zo verworderlijk dat je in het AFM register niets kan vinden.

Dat ze er een rommeltje van gemakt hebben dat is wel zeker.

Groeten,
Ad

Gesloten