LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Beste Arietaxi, ik heb zelf ook taxi gereden. Dus ik roep geen onzin. Die tarievenlijst ed achter een ruit zichtbaar voor de klant en het zelf bepalen bij wie je instapt klopt dus wel. Dat jullie er tegen in gaan moeten jullie weten. Verder als je een bestelde rit hebt dan heeft Schiphol Taxi geen poot om op te staan. Wij hebben zoveel klanten daar, welke een rit besteld hadden, opgepikt en naar huis of een schip, hotel, ambassade ed. gebracht. En een knul wanneer je al over de 40 jaar bent dat slaat al helemaal nog kant noch wal. Dus een beetje dimmen mag ook wel.

Voor de rest mogen jullie je wel eens aan de wettelijk geldende verkeersregels houden. Een taxichauffeur in het algemeen denkt alles te mogen en dat iedereen wel voor hem wijkt. Jullie staan ons regelmatig in de weg, op de halte, op de lijnbusbaan(hier halen jullie overigens ook bussen en taxi's in wat niet mag omwille de veiligheid van de passagier), op onze routes. Jullie parkeren overal waar het vaak nog niet eens is toegestaan, rijden door rood licht, over fietspaden en zo kan ik nog wel even doorgaan. Waarschijnlijk geldt dit niet voor jou, maar een hoop van jouw collega's van willekeurige bedrijven rijden helaas wel zo. Nu zal ik de buschauffeur niet de hand boven de hoofd houden, want inderdaad ook hier hebben wij kwallen tussen zitten die zich nergens aan houden, maar in feite houden wij ons 10 keer beter aan de regels als dat jullie doen.

Arietaxi
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2007 16:25

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Arietaxi »

Door dit soort vingerwijzende onzin heb ik de afgelopen 20 jaar een gruwelijke hekel aan buschauffeurs gekregen.De arrogantie straalt van "jullie" af en "jullie" denken echt dat "jullie" het wiel hebben uitgevonden.
Laten we het eens hebben over recht hebben en recht nemen?
Als "jullie" van een busplaats komen kwakken "jullie" die bus van je baas er gewoon voor in plaats een keer extra te kijken.
Als "jullie" van rechts voorrang hebben dan gooien jullie die moordenaar er gewoon voor ongeacht hoever de persoon van links ook op dat moment zich op dat kruispunt bevindt......
Ga nou niet de slimme chauffeur uithangen en dat jij wel altijd je aan de regels houdt.
Want dat doet niemand in principe.
We rijden allemaal wel eens te hard of een keer door rood (misschien heeft de betrefende taxi wel een zwangere dame in de auto waar net de vliezen van zijn gebroken ?)
Het is inherent aan ons beroep als chauffeur.
Helaas worden bij de bussen teveel en te vaak door de vingers gezien dat men te hard rijdt.
Maar je bent net als zovelen buschauffeurs blind voor je eigen fouten en helderziend als een ander een fout maakt.
Zullen we het eens over service of klantvriendelijkheid hebben ?
Ik heb nu al een aantal keer meegemaakt dat mijn zoon door zo,n chauffeur eruit word gezet omdat volgens meneer zijn kaart niet klopt en als wij dan weer eens de moeite nemen om er over te klagen dan blijkt dus dat zijn jaarkaart wel klopt !!!
En als wij echt zulke slechte chauffeurs zijn waarom heeft de R.E.T. dan 60 taxichauffeurs overgenomen ?
Misschien kunnen we toch wel wat, vriend....


En tot slot : Als jezelf taxichauffeur bent geweest weet je toch wel hoe 't werkt ?
Chauffeurs die voor belachelijke hoge pachtprijzen zich 6 dagen in de week 4 slagen in de rondte moet werken om hun gezinnetje te onderhouden en die vergunninghouders maar lachen om zulke sloebers........die eigenlijk alleen maar willen werken.....


Misschien moet men in Den Haag eens daarnaar kijken in plaats van die arme chauffeurs die bekeuringen krijgen van 1500,-..........

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik weet hoe het werkt, maar ik zou toch graag even een rectificatie zien van jou. Ik schreef namelijk ook niet dat jij en al je andere collega's zich onbeschoft gedragen en zich niet aan het RVV en de WVW houdt. Tuurlijk maak ook ik een fout. Ik zou liegen als ik het niet deed, maar mijn bus klakkeloos ergens voor gooien dat doe ik dus niet.

Verder je moet niet denken dat een buschauffeur, vol geladen met passagiers in zijn ankers gaat als deze van rechts komt. Doe ik ook niet. Waarom niet. Simpel ik rijd liever diegene in de auto voor pampus dan dat ik al mijn passagiers voor pampus rijd. Kwestie van beslissingen nemen en wanneer het echt niet anders kan, kiezen voor de minste slachtoffers en afremmen. Uitwijken gebeurd in feite al niet. Sterker nog dat is mij met de rijopleiding al afgeleerd. Wanneer men met een dergelijk voertuig uitwijkt dan zijn de eventuele gevolgen niet te overzien plus dat je ook weer met veel meer slachtoffers zit. Het rijden met een bus is heel anders dan het rijden met een auto. Dat is niet te vergelijken.

Voor ik het vergeet te schrijven. Een autobus binnen bebouwde kom heeft zodra deze zijn richting aangeeft gewoon voorrang. Dit wist je al. Op het moment dat jij een halte nadert dien jij wettelijk gezien er al rekening mee te houden dat de autobus ieder moment kan vertrekken. Jij dient je snelheid hier op aan te passen en zodra deze richting aangeeft af te remmen. Dit is hoe het officieel hoort te gaan, maar praktijk wijst uit dat het gros dit niet eens meer weten. Jij wel, want jij bent beroepschauffeur. Gaan wij kijken naar het jammerlijk af en toe voorkomend feit dat er sommige chauffeurs bij zijn die inderdaad zijn of haar bus de halte uit trekken zonder te kijken dan kan ik je daar geen ongelijk in geven, maar het gros bij ons let wel op.

Wanneer jij iedere keer last hebt van dit soort chauffeurs dan wordt het hoognodig tijd dat jij eens naar je eigen rijkunsten gaat kijken en of die niet wat moet worden aangepast cq. verbeterd. Veelal moet je eerst naar jezelf kijken voordat je een ander de schuld moet geven. Vaak ben jij dan diegeen die blind is en de fout maakt. Wij vangen fouten op als wij deze kunnen opvangen en dat zijn er een hoop. Helaas komt het wel eens voor dat ook wij het verkeerd doen, maar dat is gewoon menselijk. Wanneer je de schades en gemaakte overtredingen in grafieken gaat zetten dan valt dat reuze mee.

Het gros van de taxichauffeurs staan om hun slechte, idiote, haastige rijgedrag. Dat jullie je geld moet verdienen vind ik best en dat jullie rondrijden vind ik ook best, maar hang nu niet de koning op de weg uit, want daar gaan jullie de mist mee in, maar goed dat is in feite allang bekend. De buschauffeur op zich hoeft geen betaalde ritten uit te voeren. Deze krijgt toch wel betaald. Wanneer deze vertraging heeft dan laat deze gewoon, als het niet anders kan, een rit vervallen en zoekt deze zijn tijd op. Hierdoor rijdt deze over het algemeen veel rustiger en netter. De klantvriendelijkheid is over het algemeen ook dik in orde. Diverse onderzoeken wijzen namelijk uit dat het slechts om een handje chagarijnen gaat en dan is de stadsdienst nog erger dan de streekdienst.

Verder wordt er een zeer zware selektie gedaan middels allerlei testen alvorens jij op de autobus bij een OV bedrijf mag werken. Jullie als taxi hebben dat niet of dat moet tegenwoordig verandert zijn, maar dat is iets wat ik nog heb vernomen.

Verder, te hard rijden en door de vingers gezien. Nou ik kan je dit vertellen dat dat onzin is. Wanneer wij ons gevaarlijk gedragen worden wij gewoon aan de kant gezet door de politie en volgt er gewoon een bekeuring welke wij gewoon mogen betalen. Worden wij niet aangehouden dan ligt de bekeuring gewoon bij ons in het kastje welke wij mogen tekenen zodat onze werkgever het van onze salaris kan inhouden en dan krijgen wij gewoon netjes een aantekening in ons dossier. Ook volgt er bij een zware overtreding een gesprek met onze directe chef. Komen er hier teveel van binnen dan ben je gewoon je baan kwijt. Dus nee wij zijn niet onschendbaar zoals een hoop denken.

Die taxichauffeurs die overgaan naar een OV bedrijf moeten ook testen afleggen. Komen zij er niet doorheen of voldoen zij niet aan de eisen dan worden zij gewoon niet aangenomen. Zo werkt het ook bij ons.

Dus nogmaals ik zeg niet dat alle taxichauffeurs slecht rijden, want je hebt ook goede en dat is op de bus meer dan de taxi.

Enne vriend.....sorry ik weet toch zeker dat jij geen vriend bent van mij.

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door kampvuur »

Beste Arietaxi


Je hebt zo te lezen geen hoge dunk over buschauffeur, er zullen best wel minder gezellige buschauffeurs zijn, neem ik gelijk van je aan.

Maar busrijden met veel passagiers, stoppen, optrekken halte's ect. ect., passagiers helpen met van alles en nog wat, en veel mensen naar hun zin maken is veel intensiever dan met 1 of hooguit 4 personen in een taxi van A naar B rijden via de kortste weg.


Maar je praat in je bericht nadrukkelijk in "jullie" vorm, Jullie dit en jullie dat...schaar je daar nu ook je eigen collega taxichauffeurs onder die deze overstap met succes hebben genomen??

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door kampvuur »

Beste Arietaxi

Nog even ter aanvulling, wellicht ten overvloede maar de meeste buschauffeurs zijn klantvriendelijk zeker wel 98% , net wat mijn collega Maarten ook al vermelde de tevredeheidsonderzoeken onder passagiers wijzen dat ook uit.


Zelf heb ik niks tegen taxichauffeurs op zich want die doen net als ieder ander ook gewoon hun werk (naar eigen kunnen) maar om zo af te geven op een bepaalde beroepsgroep zoals jij doet met "heb een gruwelijke hekel aan jullie"

Ben je overspannen???

Arietaxi
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2007 16:25

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Arietaxi »

@ Maarten

Als jij een rectificatie wilt dan zou ik haast zeggen ga maar voor.....
Jij was het tenslotte die mij deed besluiten om hier een reactie te plaatsen om mijn vakbroeders te beschermen met je domme ondoordachte aanval op alle taxichauffeurs.

Ik denk dat ik in 21 jaar 10 snelheidsbekeuringen heb mogen ontvangen dus altijd te hard rijden valt best mee.
Ik ken zelfs chauffeurs bij ons die nog nooit zijn bekeurd voor te hard rijden...ja zelfs op de taxi heb je die erbij.
Dat een autobus voorrang heeft weten we allemaal maar zoals ik al eerder zei, je kan niet verwachten dat als iemand 50 km/h rijdt hij die 1000 kg wegende auto niet meteen stil kan zetten...zelfs bij 50km/h heeft hij 10-15 meter nodig en dat is aardig wat.
In Rotterdam is het verboden voor taxi's om over busbanen te rijden en ik weet zeker dat 95 % dat dus ook niet doet.(de bekeuring is nogal prijzig)
Waarom mag een bus niet in zijn ankers als er een levensgevaarlijke situatie dreigt ?
Het lijk me sterk dat de passagiers door je voorruit vliegen als je eens een noodstop moet maken.
Wat als er ineens een kind oversteek achter een auto ?Rij je dan door omdat een passagier net zijn krant zit te lezen en je die niet wil storen ?

Wanneer jij iedere keer last hebt van dit soort chauffeurs dan wordt het hoognodig tijd dat jij eens naar je eigen rijkunsten gaat kijken en of die niet wat moet worden aangepast cq. verbeterd. Veelal moet je eerst naar jezelf kijken voordat je een ander de schuld moet geven. Vaak ben jij dan diegeen die blind is en de fout maakt.
Dit is wederom vingertje wijzen naar iemand die je niet eens kent.
Ik praat over het algemeen en maak het ook vaak mee.
Volgens mij moet een bus op de halte altijd zijn knipoperlicht naar rechts aan hebben om de andere weggebruikers te laten zien dat hij mensen aan het inladen is en zijn knipperlicht naar links als hij eruit wilt...maar vaak zetten ze dat knipperlicht niet eens uit of pas als ze al half op de weg staan...zo kan ik dus ook wel een uurtje doorgaan.
Verder wordt er een zeer zware selektie gedaan middels allerlei testen alvorens jij op de autobus bij een OV bedrijf mag werken. Jullie als taxi hebben dat niet of dat moet tegenwoordig verandert zijn, maar dat is iets wat ik nog heb vernomen.
En dit is precies wat ik nu bedoelde , voor je gaat zeuren over iets waar je geen verstand van hebt zorg dan dat je er iets vanaf weet.........

De wet heeft nu weer een aantal regels ingevoerd voor de chauffeurspas.
Daarin zit een bewijs van goed gedrag, gezondheids testen en tests van straatkennis en taal kennis.
Helaas is dit nog niet genoeg en ook ik vindt dat men hier strenger in moet zijn met bijv psychologische testen zoals ik dat 20 jaar geleden moest doen om mijn chauffeursdiploma te krijgen.
En ik heb het zelf meegemaakt dat terwijl ik achter een bus "meereed" een agent tussen mij en de bus insprong om mij te bekeuren voor een snelheids overtreding van 7 kilometer,het is niet veel maar dit is klassejustitie van de bovenste plank.

En dat vriend was vriendelijk bedoelt, jammer dat je meteen je nekharen overeind zet als men je op commentaren aanvalt......echt heel jammer.


@kampvuur


Het gekke is dat mijn ex collega's meer rekening met ons houden dan de anderen en andersom ook.
Ik merk dus dat de samenwerking tussen buschauffeurs en taxi'chauffeurs een heel stuk beter gaat dan vroeger.
En geloof me ik heb heel veel respect voor iedereen.....ieder zijn vak en we hebben er allemaal hard voor moeten leren.
Ik vind het alleen zo jammer dat men zo lage dunk van ons heeft en men ons over 1 kam scheert.


Ik wens jullie in ieder geval een heel goed,gezond en rijk 2008 toe zoals ik dat iedereen gun. :wink:

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Arie jij snapt het niet.

Jij mag helemaal niet met 50 kilometer per uur op een kruising af komen zetten, laat staan een bus bij een halte passeren. Dit dient dusdanig rustig te gebeuren dat je te alle tijde kan stoppen. Op deze manier maak je zelf gevaarlijke situaties.

Bekeuringen zeggen niets over rijstijl. Dat zegt enkelt maar dat je waarschijnlijk geluk hebt gehad, want zeg nu zelf hoeveel politie zie je nu echt op het moment dat jij een verkeersovertreding maakt.

Ik bescherm mijn collega's ook, maar ik geef ook aan dat er inderdaad bij zitten die het minder doen, maar de controle op dat gebied is vele malen groter dan bij jullie. Jij beschermt je collega's en ontkent dat zij zo rijden en dat wij altijd bij iedere collega van jou een probleem veroorzaken. Veelal is dit gewoon bij jullie daar jullie met hele andere zaken bezig zijn. Jullie bellen, schrijven, stellen de navigatie in zijn nonchalant etc etc etc. Wij hebben veel meer tijd ons met het verkeer bezig te houden. Wij worden geselecteerd jullie niet. Wij moeten verantwoording afleggen, jullie niet, want jullie hebben allemaal een stukje van de RTC. Jullie zijn eigen rijders. Een aantal zijn weer in dienstverband van die eigen rijders. Dit zijn geen meningen dit zijn door onderzoek vastgestelde feiten.

Een autobus geeft in de regel richting aan op het moment deze de halte wilt verlaten. Wanneer jij er dan nog achter zit dan ziet de chauffeur dat in de spiegels. Al het verkeer dat nog achter de bus zit, moet gaan stilstaan. Dit is hetzelfde principe als met een oranje verkeerslicht. Dat over het algemeen de autobestuurder gewoon met 50 langs blijft komen is hun pakkie aan. Jij dient gewoon ervan bewust te zijn dat de bus ieder moment kan vertrekken waardoor je MOET gaan stilstaan en daarbij je dient er ook rekening mee te houden dat er passagiers over kunnen steken. Haltes blijven gevaarlijke punten dat is je geleerd. Jij dient je snelheid aan te passen en dat is simpel. ZIt je naast de bus dan moet de chauffeur wachten tot jij gepasseerd bent, zit je erachter dan moet jij stoppen en dat kan makkelijk alleen je past je snelheid er niet op aan en dan ga je toch echt zelf fout.

Jij mag 1000kg wegen, wij wegen minimaal 10000kg. Dus 10 voud meer en dan zijn wij nog leeg dus zonder passagiers, zonder chauffeur en met half gevulde brandstoftank. Voor elke passagier wordt ongeveer 100 kg gerekend. Dit is de passagier en zijn bagage. Dus wanneer men 80 passagiers heeft dan weegt men hierdoor al extra 800kg. Dit opgeteld bij die 10000kg dan heb je 10800kg. Doe er nu nog 200 liter brandstof bij en de chauffeur dan zit je aan 11100kg. Vandaar dat wij geen noodstop maken, want in dit geval hebben wij ook nog eens staande passagiers. Wanneer dit allemaal in beweging is dan krijg je een stuk natuurkunde. Een object wat plots middels een noodstop moet worden stilgezet weegt ineens het dubbele. Dus 22200kg!!!!!!!!!!! Hierom maken wij geen noodstop want er vliegen inderdaad passagiers door de voorruit en als dat niet gebeurd is het overig leed in de bus niet te overzien. Wij houden met onze snelheid ed hier rekening mee dus wij rijden hier al op. Wij moeten dus kiezen in een split-second. Dus kind of niet: De minste slachtoffers gaan voor. Heb je geen staande passagiers dan is het veel makkelijker om een noodstop te maken en dan zul dat ook sneller doen, maar uitwijken is uit den boze.

Ieder voertuig moet bij zijdelingse bewegingen richting aangeven. Richting in de halte naar rechts is niet verplicht. Staat namelijk nergens in de wetgeving. Dit heeft ook niets met passagiers te maken, dus waar jij deze onzin vandaan haalt weet ik niet. Wel proberen wij het een beetje duidelijk te houden voor jullie hiermee, maar nogmaals dit zijn wij niet verplicht. Wij moeten richting aangeven zodra wij een halte in willen of er uit willen. Dat zijn zijdelingse bewegingen. Helaas gebeurd het ook dat de installatie van tegenwoordig hier en daar te wensen overlaat en dat richtingaanwijzer te snel afvalt, omdat in het stuur een gevoelige sensor zit, maar in dat geval wanneer jij een bus ziet uitrijden dan rem je toch ook??

De selektie en testen voor op de bus is vele malen zwaarder dus ik weet wel degelijk waar ik over praat, want bij Connexxion hebben wij ook taxichauffeurs.

Wij krijgen persoonlijkheidstesten, rekentesten, 2 psychologische testen, reactietesten, gesprek met een psycholoog. Naast dit krijgen wij nog een medische keuring en diverse andere gesprekken. Deze gesprekken vinden plaats bij de eerste selektie. Van de ruim 4000 sollicitanten blijven er slecht 60 over om met de opleiding te mogen beginnen en hiervan vallen er ruim 20 af. Dus blijven er maar ongeveer 40 man over. Ook bij ons moet er een bewijs goed gedrag getoond worden, maar dit is niet dezelde bewijs goed gedrag als die van jullie. Bij ons heet deze wel hetzelfde, maar gaat deze veel dieper. Zo'n zware selektie kennen jullie dus niet.

Ik wijs dus nergens naar en beschuldig niemand. Ik geef slechts aan dat niet iedere chauffeur bij ons zo is, maar dat je ze er wel tussen hebt zitten. Dit is bij jullie net zo.

Ook jij een gezond 2008, want ook die gun ik jou net zo hard.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door roro25 »

Jij mag 1000kg wegen, wij wegen minimaal 10000kg. Dus 10 voud meer en dan zijn wij nog leeg dus zonder passagiers, zonder chauffeur en met half gevulde brandstoftank. Voor elke passagier wordt ongeveer 100 kg gerekend. Dit is de passagier en zijn bagage. Dus wanneer men 80 passagiers heeft dan weegt men hierdoor al extra 800kg. Dit opgeteld bij die 10000kg dan heb je 10800kg. Doe er nu nog 200 liter brandstof bij en de chauffeur dan zit je aan 11100kg. Vandaar dat wij geen noodstop maken, want in dit geval hebben wij ook nog eens staande passagiers. Wanneer dit allemaal in beweging is dan krijg je een stuk natuurkunde. Een object wat plots middels een noodstop moet worden stilgezet weegt ineens het dubbele. Dus 22200kg!!!!!!!!!!!
Reken dit nog eens na, maar maak dan gebruik van de rekenmachine. Kom je toch op een ander gewicht uit. Strippen tellen is ook al zo moeilijk voor een buschauffeur......

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Klopt ik heb een fout gemaakt. 80 x 100 is 8000 en geen 800. Het voertuig wordt dus nog zwaarder. 10000 plus 8000=18000 plus 200 liter brandstof plus 100kg voor de chauffeur= 18300kg. Dit maal 2 is ongeveer 36600kg bij een noodstop. Overigens is dit aantal merendeel bij spits en op drukke lijnen.

Dus nog meer reden om geen noodstop te maken of uit te wijken.

Strippen tellen, probleem voor chauffeur..... Ehhh niet om het 1 of ander, maar menig passagier begrijpt niet eens hoe de zone indeling in Nederland in elkaar zit en begrijpt ook niet dat alle zones waardoor heen wordt gereden op de strippenkaart moeten worden afgestempeld en als een passagier beweert dat het 4 zones zijn ipv van gek gezegd 6, nou dan stempel ik er toch lekker 4 af. Mij boeit het niet. De passagier is zelf verantwoordelijk en niet de chauffeur. Deze krijgt de bekeuring en wij niet. Bij het indienen van een klacht verliezen zij veelal alsnog, omdat de chauffeur hier niet eens op wordt aangesproken. Wij zijn wettelijk hierin vrijgesteld. Tuurlijk maken ook wij hier wel eens een fout in, maar dit corrigeren wij dan. Daar hebben wij correctiestrips voor en die zijn er niet omdat jullie een fout maken. Hoewel menig passagier dat wel denken. Deze kleine fouten onstaan veelal door snelheid en betreft over het algemeen maar 1 strip te weinig of teveel.

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door kampvuur »

@ roro25


Niet om het één of ander...maar wat die strippen betreft maak ik dagelijks meerdere malen per rit mee dat sommige passagiers hier doelbewust op uit zijn.

Sorry wil het graag anders zeggen, maar speciale soms ware kunstwerken opgevouwen strippenkaarten aanbieden en vasthouden, dat als we niet alert erop zouden zijn strippen die niet meer geldig zijn over het hoofd worden gezien en alsnog afgestempeld.
De zgn."die-hards" onder deze doorzichtiger truc weten wel wat hiermee bedoeld word, vaak toegepast als het druk en snelheid van afhandeling voorop staat.


Het begrip [ overstappen ] gaat dan plotseling ook een eigen leven leiden.

Dus strippen tellen en zone's uit het hoofd is piece of cake, ondanks manipulatie.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door roro25 »

zijn de kasten nou zo laag of hebben jullie lange tenen!?????

Ik reis best vaak met het ov, maar het is heel moeilijk voor verschillende chauffeurs om het aantal strippen neer te zetten.
Ik heb in 2 weken tijd 9 keer van de diensten van het OV gebruik mogen maken en wel 5 keer een mooi stickertje op mijn strippenkaart gehad omdat de chauffeur niet goed stempeld en ik toch duidelijk aangaf waar ik heen wilde........ (en ja ik weet wel hoe het zit met zones en een extra stripje)

Goed dat de OV-chipkaart er aan komt voor de heren en dames in het OV. Hoeft er niet meer geteld te worden. Helaas voor de reiziger weer duurder.....

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Nee hoor lange tenen heb ik niet. 9 keer in 2 weken tijd is inderdaad veel. Zijn het geen nieuwe chauffeurs of zijn het geen chauffeurs van andere vestigingen die die buslijn waar jij mee rijdt sinds korte tijd in hun diensten pakket hebben. Het gebeurd namelijk ook zeer frequent dat buslijnen geheel of gedeeltelijk naar andere vestigingen gaan. Deze chauffeurs moeten dan echt wennen.

Ook gebeurd het wel eens dat er inderdaad onduidelijkheid is omtrent het aantal zones van een buslijn, omdat er iets in het zonetariefsysteem gewijzigd kan zijn. Dat komt door de gemeenten die dat bepalen. Zo verdwijnen zones ineens of komen er zones bij of worden de zonegrenzen verschoven. Dit is dikwijls een grove manier om meer geld binnen te halen. Zo kan het voorkomen dat een lijn in het geheel bijvoorbeeld normaal gesproken 5 strippen kende. Door een lichte verschuiving van een zonegebied kan het ineens zo zijn dat deze lijn dan ineens door dat verschoven stukje heen moet rijden. Hierdoor wordt de lijn dan ineens 6 strippen ipv 5 terwijl deze lijn dan helemaal geen haltes in die kleine verschuiving kent. Dit kan natuurlijk ook omgekeerd dus dat er ineens een zone door een verschuiving verdwijnt. Door slechte communicatie kan het dan gebeuren dat jij als passagier hierover gaat klagen of dat de chauffeurs in twijfel worden gebracht. Dit al helemaal wanneer het door klachten ineens weer wordt teruggedraait. Dit werkt voor ons namelijk ook niet duidelijk, maar de gemeenten die bepalen dit. Overigens moet hiervoor toestemming voor worden gevraagd bij het Ministerie van Verkeer en Waterstaat welke zij over het algemeen toch wel krijgen.

Don Corleone
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2008 00:02

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Don Corleone »

Ben ik nou gek of zitten we elkaar hier nou af te zeuren terwijl er toch een heel andere vraag werd gsteld?

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ben ik nu gek of heb je net je pc gekregen. Dit laatste bericht is geplaatst op 2 januari 2008. Jij komt 10 dagen later aan en nee het is geen afzeuren.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Tsja, in een vrije economie staat het mensen vrij om te vragen wat ze willen. Je hoeft niet met RTC naar Schiphol, het mag. Als ze echt teveel vragen, dan breekt het ze vanzelf op.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Bailey »

Een paar jaar geleden heb ik de Schipholtaxi genomen (gecombineerd) vanaf Dordrecht. Ik betaalde toen iets van 40 euro enkele reis. Ik vond het ideaal, voor de deur opgehaald, voor Schiphol afgezet. Chauffeur pakte ook nog een bagagekarretje en heeft mijn koffer daarop gezet, ik hoefde dus ook niet met mijn bagage te sjouwen. Nou daar betaalde ik toch graag wat meer voor hoor. Ik zie nu op de site van Schiphol dat het tarief 44 euro is voor een enkeltje en 77 euro voor een retourtje. Dat vind ik nog best wel meevallen. Een enkele reis naar Schiphol met de trein 1e klas kost 22 euro. Maar op deze manier zit je wel wat relaxer, daar betaal ik graag extra voor.

Arietaxi
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2007 16:25

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Arietaxi »

Ik vindt dat je groot gelijk hebt.
Als je ergens beter en goedkoper kan moet je dat zeker doen en geen dief zijn van je portemonee.
Probleem is wel dat je ook in een bus gehaald kan worden en dan door half Nederland moet toeren om andere mensen op te halen.
Dit soort ritten hebben wij ook dus en kan je bestellen bij het reisbureau.
Maar ook hier geldt dat de klanten denken dat wij de prijzen hebben uitgevonden die daar worden gevraagd en dat is helaas ook niet zo.
Dat word bepaald door de taxiticket.nv en wij voeren alleen hun ritten maar uit.
En dat is helaas wat wij de laatste jaren doen.
Andermans ritten tegen belachelijke lage prijzen rijden.
Maar als we ze niet doen hebben we dus helemaal geen werk omdat de concurentie met het OV veel te groot is in prijsverschil....


Soms zou ik wensen dat ik een New-York cabbie was.....lekker de hele dag rondtoeren en bussen ontwijken :lol: :lol:

@ Maarten : ik ben nu wel klaar met je hoor ,je bent zo godvergeten eigenwijs en heb zo,n hoge pet van je collega's op en minder van de taxi chauffeurs dat met jou niet normaal te debatteren is....



Sorry :?

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Lees jij de zinnen wel Arie. Volgens mij niet, maar goed. Als je niet wilt lezen of kunt lezen, houd ik ook op om op jou te reageren. Ik weet hoe sommige collega's rijden en ik weet ook, wat bewezen is, dat merendeel van de taxichauffeurs zich onbehouden gedragen.

Ik bescherm niemand. Nogmaals wanneer jij regelmatig met dit soort chauffeurs te maken krijgt, is het verstandig om naar jezelf te kijken. De fout ligt dan over het algemeen bij jezelf, maar jezelf de schuld geven is moeilijk, heel moeilijk.

Weltrusten.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door ron1 »

Nogmaals,en dit is echt waar.

Vergelijk uw prijzen voor een taxirit woonadres-schiphol-woonadres HEEL ERG GOED !

Dat verzekeringen,arbeidsloon,benzine,koffers,passagagiers een rol spelen is niet uw probleem,maar van de taxiondernemer.

Goed prijzen vergelijk kan oplopen tot meer dan 100 euro voordeel,zelf meegemaakt vanaf woonadres !

Caro1976
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2009 16:52

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Caro1976 »

Ik ben zeer teleurgesteld in het taxibedrijf Schiphol Heen en Weer/Combitax! Na een zeer tevreden reactie over de heenreis, bleek de terugreis een grote teleurstelling. Vanwege een vertraging door zeer pijnlijke omstandigheden, werden we gewoon niet opgehaald! En dat terwijl de retourrit reeds betaald was. Ze hadden gewoon "geen tijd"! Ik raad iedereen af om van dit onbetrouwbare bedrijf gebruik te maken!

Gesloten