LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D-Reizen en TAP Air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Sanneke

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door Sanneke »

Ik vind het geen valse lokker hoor! Er zijn zat mensen die voor het hoogseizoen moeten boeken en hun vakantiegeld pas in Mei krijgen. Dus kunnen hun aanbetaling nu uitstellen. Niet iedereen heeft meteen zoveel geld. Vooral als je met een groot gezin gaat.

Voor mij hoeft het ook niet want ik spaar er van te voren al voor en ga ook meestal al in het voorseizoen, ( dus niet zo duur) maar voor sommigen is het best een uitkomst, die latere betaling.

Trouwens, er zijn er meer reisbureau,s die deze regeling nu hanteren!

Sanneke

gaste

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door gaste »

De aanbetaling laten vallen betekent een bom onder het voortbestaan van de anvr. Dit is namelijk een afspraak tussen reisbureaus en reisorganisaties. Die aanbetaling dient te worden voldaan door het reisbureau aan de reisorganisatie, waarmee de reisorganisatie weer de aanbetalingen kan doen die hotels en appartementeneigenaren vragen. Gebeurt er geen aanbetaling krijgt dus uiteindelijk de hotel- en appartementeneigenaar dat niet en denkt hij misschien, ach die mensen komen misschien niet en verkoopt dan meer kamers in zijn hotel aan reisorganisaties uit andere landen en overboekt dus het hotel of appartementcomplex. Iemand in de schakel dient dus wel de aanbetaling te voldoen maar als er bij diegene niets binnenkomt moeten dus de reserves aangesproken worden, die in de reiswereld zeer, zeer weinig zijn. Het uiteindelijke gevolg kan zijn faillissement van een reisbureau of reisorganisatie, dan wel dat de klant als hij bij het hotel of appartement aankomt, te horen krijgt dat het overboekt is. Een aanbetaling van 10 a 15% van een reissom van zeg 2000 euro totaal is 300 euro. Is dat nu echt zoveel?? Als je een bankstel of keuken koopt moet je ook een borg aanbetalen, klaagt daar iemand over? Het is gewoon een concurrentieactie van D reizen en de anderen moeten wel meegaan om geen klanten te verliezen. Men denkt altij in de prijs d bij D reizen goedkoper uit te zijn omdat men denkt aan het verschil tussen de winkels van Dirk van den Broek (eigenaar van D reizen) en Albert Heijn, maar dat gaat voor de reisbranche (nog) niet op. Dezelfde reis die men bij D reizen boekt kan men bij de meeste andere reisbureaus ook boeken, alleen die hebben niet het geld om paginagrote advertenties te zetten in de nationale kranten. En de consument gaat uren zitten wachten bij D reizen tot men aan de beurt is terwijl men misschien bij een ander reisbureau vlugger en misschien beter geholpen kan worden.

AG

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door AG »

Die aktie is dacht ik, sinds vandaag aglopen hoor! Het was geldig tot en met 31 januari, dus alle mensen die nu weer gaan boeken, moeten gewoon de aanbetaling weer doen.

Toch vond ik het wel een goede stunt van D-Reizen. Ze laten toch wel zien dat het kan! Natuurlijk heeft het met hun opzet van reclame maken te maken, maar je moet toch maar durven. En zo,n vaart, wat jij hier beschrijft, zal het niet lopen toch?

En dat lange wachten? Is dat zo? Nou, ik kwam hier gister langs mijn Toerkoopreisbureau en daar was het ook behoorlijk druk hoor! Je denkt toch niet ,dat bv ik, die in een buitenwijk woon met een reisbureau op het winkelcentrum, dan naar de stad ga, om bij D-Reizen te boeken? Nu, ik in ieder geval niet!

En net wat jij zegt, het zijn dezelfde reizen met dezelfde prijzen. Maar hun uitstraling en dat nèt ietsje meer, dat doet het hem, denk ik.

AG

Sasja

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door Sasja »

Hallo,

Er zijn mensen die nare ervaringen hebben met het online boeken van een ticket of vakantie.
Heb zelf 2 1/2 jaar voor een reisbureau gewerkt waar zowel online als telefonisch geboekt kon worden en wij belden de online klanten altijd op om te verifieren wat ze geboekt hadden voor dat we het definitief inboekten bij een tour operator.
Dit werd gedaan om nep boekingen te voorkomen waardoor er voor zowel de klant als voor ons zo min mogelijk problemen ontstonden.
Er zijn namelijk altijd mensen die bij verschillende reisorganisaties boeken en zo het voordeligst uit willen zijn, degene die het goedkoopst is kiezen ze dan en beweren dan bij de reisorg. waar ze ook geboekt hebben, dat ze daar nooit een online boeking gemaakt hebben, daarom belden wij terug en vroegen altijd een accoord per fax of per e-mail.
Hierdoor heb je bijna tot geen misverstanden en dien iedereen zich aan zijn/haar rechten en plichten te houden.

Dus check eerst of er op deze wijze wordt gehandeld zodat u niet voor verrassingen komt te staan, we zijn allemaal mensen en maken allemaal fouten, dit geldt voor jezelf op moment van inboeken en voor de reisotg. ook bij het inboeken.

Hopelijk neemt dit de angst om per internet een vakantie te boeken wat weg, want er zijn echt ook goede org, waar je online kunt boeken en een heerlijke vakantie kunt hebben.

Groetjes Sasja

AK

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door AK »

Hèèl goed, Sasja. Zo hoort het ook! :wink:

jeanneteke
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:28

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door jeanneteke »

Beste Mensen,

Weten jullie waar de Stichting Garantie Fonds voor staat?

Stichting Garantie Fonds zorgt ervoor dat wanneer een reisorganisatie failliet gaat, u uw geld terug krijgt.
Met kleine, startende ondernemers, zeker in deze tijd, zou ik het niet durven riskeren om een reis bij een kleine onderneming, die niet bij SGR zit aangesloten, onder te brengen.

Maar goed het is uw geld natuurlijk.32p

Gesloten