LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 verkoopt 20.000 levert 15323, mag dit ?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Mr. Floppy

Re: Tele2 verkoopt 20.000 levert 15323, mag dit ?

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Het lijkt wel of het probleem, dat mensen tegenwoordig niet meer kunnen lezen, steeds erger wordt.

Het gaat er hier om dat Tele2 de snelheid volgens de topicstarter voor iedereen standaard afknijpt op een maximum van 15 Mbit. Men adverteerd echter met 20 Mbit. Niemand kan dus ooit 20 Mbit halen.
Dit mag dus niet!

Punt uit; klaar af; einde discussie. (zo simpel is het antwoord op de vraag van de topicstarter :wink: )

Waarom haalt iedereen er toch van die onzinnige discussies bij?
bv.:
-technische uitleg over oorzaken van snelheidsvermindering
-snelheid is nog steeds hoog genoeg
-snelheid heb je niet nodig
-de bewering dat er niet wordt afgeknepen, terwijl men dat helemaal niet kan beoordelen. (schrijf dan dat je twijfelt, maar ga niet gelijk iets beweren :wink: )
-enz.
Dit heeft er toch allemaal niets mee te maken!

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Weer het verschil tussen Bruto en Netto gemeten snelheden,

Voorbeeldje: KPN ADSL InternetPlusBellen,

Snelheid Download bruto 1500Kbps, Netto ( bruikbaar ) Gemiddeld 1256Kbps,

Snelheid Upload bruto 256Kbps, netto gemiddeld 205Kbps,

M.a.w. vrijwel nergens krijg je de maximale up- en download cijfers die je voorgeschreven krijgt van de provider!, helaas wordt dat er nooit bijverteld, al woon je ook naast de telefooncentrale!,

Met kabel echter heb ik andere ervaringen, hier wisselt de snelheid meer dan bij ADSL, ten positieve én ten negatieve, soms zijn de max. snelheden makkelijk te halen, en krijg je letterlijk de snelheid waarvoor je betaald, prachtig!, :P

Nu spreek ik alleen over de budget abonnementen, over de snelle en zeer snelle abonnementen durf ik geen ervaring uit te wisselen, daar ik zelf hier geen ervaring mee heb, wel lees ik vaak dat de verschillen hier nog groter zijn.

Jammer dat er geen wet is die verplicht de providers de bruikbare snelheid op te geven in de info van de pakketten!, :(

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Jammer dat er geen wet is die verplicht de providers de bruikbare snelheid op te geven in de info van de pakketten!,
Kan ook niet, omdat de maximale snelheid een theoretische snelheid die in de meest gunstigste situatie gehaald kán worden.

De snelheid is niet alleen afhankelijk van het netwerk van de provider, maar ook hoeveel verkeer dat er op dat netwerk is.

Ook is het zo dat als in een netwerk een computer zit die steeds virussen, spyware en spam verspreidt, dat het totale netwerk daar last van kan hebben.

Maar ook hangt de snelheid af van de drukte van internet zelf.

Ook hangt de snelheid van de servers waar de websites die je bezoekt op draaien af.
Ook hangt de snelheid af van de drukte op die servers.

Gesloten